KONCERT ZAGREBAČKIH MAŽORETKINJA
"Mažoretkinje na karnevalu"
će se održati u nedjelju 12. ožujka 2017. u 19.00 sati
u domu Hrvatske vojske (Ministarstvo obrane), Stančićeva 4.
Koncert je promocija novih članova, te nastupi svih grupa Zagrebačkih mažoretkinja. Na koncertu su uvijek nazočni novinari, TV-reporteri i gosti, te stotine gledatelja.
Karte za koncert mogu se nabaviti na svim probama (od 25. veljače 2017.) zaključno sa subotom 4. ožujka 2017. (ili do nestanka karata).
NASTUPI
- srijeda 22.2. 11:00, Plavi salon Maksimirskog stadiona (press konferencija Dinamo), o/o Skočka
- srijeda 22.2. u 17:00 OŠ Bartola Kašića (dan plesa), o/o Šef
# plesni nastup S1A
- četvrtak 23.2. u 18:45 Kongresna dvorana Studentskog centra (Konferencija mladih Europe), o/o ???
# plesni nastup S1A
- subota 25.2. u 18:30 Službeni ulaz Koncertne dvorane V.Lisinskog (Karnevalski bal u Lisinskom), o/o ???
# plesni nastup S1A
FOTKE sa CAFNŠTRAJTA I INICIJACIJE A.RIHTARIĆ - 1. dio
Da vidimo kako su počeci izgledali iz perspektive naših mažoretkinja, koje su vodile DNEVNIK
U ožujku 2001. smo bili na izboru sportaša godine s invaliditetom, odradili smo svoj samostalni koncert u Domu HV, Dočekali smo Janicu Kostelić koja je osvojila Svjetski kup (i pritom je je Brundo učila vrtiti štap, te nam se poptisala na plakat), promoviratli smo Nogometnu akademiju Davora Šukera, Otvarali sportsku dvoranu u Sesvetama, bili na Festivalu mažoretkinja u Čakovcu, otvarali smo predstavništvo Chryslera u Dubravi, plesali smo na dječjoj emisiji "Dorica" u OTV domu.
U travnu smo imali nastup u Otočcu, bili na Uskrsnom kupu skokova u vodu, na Međunarodnom otvorenom prvenstvu u taekwondou, na Uskrsnom kupu skokova u vodu, finalnoj utakmici RH između Cibone i zadra, najavili smo proljetne velesajamske priredbe Zagrebačkog velesajma na Trgu bana Jelačića, snimali smo HIT HTV-a u Bestu, svečano smo otvarali Proljetni zagrebački velesajam, te smo promovirali McDonal's u Podhodniku.
U svibnju smo snimali zadnju emisiju "Svlačionice), obilježili smo dovršetak rekonstrukcije gričkog topa od Jelačićevog trga do Lotrščaka, Otvarali smo sportsku dvoranu u Dubravi, bili na Državnom u Vukovaru, radili kongres UPSa u Intrcontinentalu, imenovali ulice u Kaptol centru, fili na finalu RH Cibona-Split, na balu Društva zagrepčana u Graskoj kavani, najavili smo i otvarali Floraart, plesali na Međunarodnom prvenstvu automodelara, bili na 10-godišnjici prvog postrojavanja ZNG u Kranjčevićevoj, na Danima sporta u Trnju, otkrivali smo spomen ploču Slavoljubu Penkali i 31.5. smo bili na svečanom prijemu povodom Dana Zagreba u Dvercu.
11-13.5.2001. Državno prvenstvo Vukovar (Ivana Ćorić)
Bok Čonfe!
11.05.2001. – petak
Mislim, po sjećanju da smo se našli na parkiralištu Cibone i polako krenuli prema Vukovaru. I tako mi krenuli autoputom, u autobusu krenuli razgovori, čavrljanje o svemu i svačemu, naravno nema teme koju nismo prošli! Ah, da zaboravila sam, ujutro smo imali nastup u Dubravi, u 12. Gimnaziji, tamo je bio Gradonačelnik i ostali iz Poglavarstva, svi nam zaželjeli sreću na 5. Državnom prvenstvu i da se vratimo sa zlatom. Tako mi došli u Vukovar, odmah na stazu za defile. Odmah me uhvatila trema i strah, ipak je ovo moje prvo prventsvo. Odmah smo odradile trening i onda u školu – tamo smo bili smješteni.
12.05.2001. – subota
Evo ga, došao je prvi dan prvenstva – defile.Ujutro smo išli na groblje, dati počast i zapalit svijeće za branitelje. Zatim smo imali defile kroz grad, pa otvorenje. Pa čekanje da dođemo na red, bile smo negdje u sredini. Što nam se približavalo vrijeme da idemo, strah i trema je sve više rasla! Neposredno prije našeg reda, Katarina i ja probavale smo lanse s okretom na početku, jedna pored druge, i stalo su nam se sudarali štapovi i padali, užas! I evo nas na stazi, nisam rekla na treningu su padali štapovi ko iz rukava. Zavladao je muk, tišina – Zagreb nastupa. Kad sam stajala na crti, a ispred mene 7 sudaca, moram vam reći nije mi bilo svejedno, ali osmjeh s usana nisam skidala. Onaj lanse s okretom, smo uhvatile, nisam se stigla bojati, i već je bilo sve gotovo – NIJE MI PAO ŠTAP ( još samo koerografija). Otplesale smo naravno, SAVRŠENO (samo 2 štapa iz "bezveze").
Navečer smo, malo izašle van, do Ferrari-ja, na jednu stock-colu (to je šef platio), a poslije smo pile sokiće, bila nam je frka za koerografiju. Negdje oko ponoći, imale smo trening u dvorani na našu inicijativu
13.05.2001. – nedjelja
Još samo koerografija! Ujutro smo otišle na kavicu u Ferrari. Zatim trening, na kojem smo savršeno otplesale, i trenerica je bila super zadovoljna kao i mi. Kako smo mi bile popodne, opet pola dana čekanja i više smo izludile. Kavica, pa šetnja, pa malo vježbat, i tako je došao red na nas. "Copocabana" ime je naše koerografije, koja nam je donjela po 5. put zlato! Opet mi nije pao štap, palo je "par", ali opet smo otplesale savršeno. Ne mogu vam opisat, kako sam se osjećala, uzbuđenje je još bilo u meni, iako je bio KRAJ. Publika je bila oduševljena, svi su vrištali kao i mi. A suci, izbezumljeni...
Na redu je proglašenje:
KADETIKINJE
1. Zagreb
2. Ogulin
3. Glina
JUNIORKE
1. Zagreb
2. Osijek
3. Pakoštane
SENIORKE
1. Zagreb
2. Osijek
3. Glina
Što da vam još kažem, NAJBOLJE SMO, uzeli smo sve što je bilo za uzeti, i krenuli put ka' Zagrebu... (bili smo malo teški od zlata, ali to Croag busu nije bio problem )
Iz skipte "Povijest mažoret plesa" (Alen Šćuric, Trenerska škola 2015.)
3.1. MAŽORETKINJE
Mažoretkinje su u svom izvornom obliku sačuvane prvenstveno u onim državama gdje nema prevelikog utjecaja twirling-batona. Po Bratoljubu Klaiću mažoretkinja je "djevojka koja obučena u živopisnu odoru svira u paradnom orkestru, ili uz plesne korake u mimohodu rukuje velikom dirigentskom palicom" (Rječnik stranih riječi, Nakladni zavod MH, Zagreb 1989, str. 859). Ova definicija je zastarjela barem sedamdeset godina. Novija definicija je “Djevojka u prepoznatljivoj i propisanoj odori (čizme, suknja, velika palica, kapa i dr.) koja u organiziranoj povorci ili na smotri sudjeluje u svečanim događajima, uz posebnu koreografiju i pratnju glazbe (često u ritmu koračnice)” (Hrvatska opća enciklopedija, Leksikografski zavod Miroslav Krleža, Zagreb 2005, svezak 7, str. 164.). Ova definicija ima sve elemente no previše je opisna, što definicija po svojoj definiciji ne može biti. Stoga je Hrvatski savez mažoretkinja (dalje: HMS) postavio svoju definiciju mažoretkinja:
& "Mažoretkinja je djevojčica ili djevojka koja u živopisnoj odori uz plesne korake na ritam koračnice u mimohodu ili na mjestu rukuje štapom".
Možemo zaključiti, da bi se neki ples mogao nazivati mažoret-plesom mora zadovoljiti sljedeće:
• mažoretkinja može biti samo ženskog spola (djevojka ili djevojčica);
• mažoretkinja mora biti odorirana (uniformirana), a odora joj mora biti živopisna;
• mažoretkinja je plesačica (obzirom da uz plesne korake izvodi program štapom);
• mažoretkinja svoj program izvodi isključivo na ritam koračnice (što ne znači da glazba sama po sebi mora biti koračnica, već mora zadovoljiti taj ritam);
• mažoretkinja u svom programu tehnicira (rukuje) štapom (uz plesne korake);
• te napomena kako mažoretkinja može izvoditi program u mimohodu (paradni defile) ili na mjestu (statična koreografija).
Ova definicija ukazuje na bit mažoret-plesa, te različitosti od drugih plesnih oblika. Ova različitost se prvenstveno ogleda u tome da plesne korake kod mažoretkinja prati tehniciranje sa štapom. Dakle, ukoliko ne bi bilo istovremenog tehniciranja sa štapom mažoret-ples bi se mogao svrstati u druge plesne smjerove. Upravo u ovoj definiciji vidljivo je da niti jedna kategorija NBTA-ova programa ne može biti mažoret program (C-kategorija ima nedostatak štapa; B-kategorija uopće ne koristi štap, već druge rekvizite poput koplja, gitara, saksofona, pištolja…; A-kategorija ima nedostatak glazbe, uniformi i mimohoda), tj. NBTA se po svojoj definiciji ne razlikuje od show-dancea.
Povijesno rekviziti mažoret-plesa bili su mažoret-štap, pom-poni, zastave i dirigentske palice (mace). Održali su se mažoret-štapovi kao glavni rekvizit, a u nekim zemljama pom-poni (Rumunjska, Poljska, Češka, BiH, Crnoj Gora i Italija), te palice (Francuska, Poljska, BiH, Srbija). U Hrvatskoj su pom-poni i palice zabranjeni jer se povijesno nikada nisu koristili (izuzev pom-poni u Cavtatu do 1991.).
Krovna organizacija mažoret-plesa Europe je EMA-European majorettes’ association, koja svake godine organizira Europsko prvenstvo. Mažoret-ples ima vrlo razrađena pravila, posebno u nacionalnim pravilnicima, te sustav edukacije, kao i sudački kadar. Natjecanja se održavaju u četiri kategorije (palice, štapovi, klasični pom-poni i show pom-poni), te u tri dobna razreda (kadetkinje, juniorke i seniorke). U svim kategorijama osim showa natjecanja se održavaju u paradnom defileu i statičnoj koreografiji. Naglasci su na umjetničkom dojmu, tehničkom dojmu, općem dojmu i radu sa štapom (pom-ponom, palicom), a najvažnija je sinkronizacija formacije. Pod posebnim i vrlo striktnim uvjetima u Hrvatskoj je dozvoljen mažoret-ples u solu i paru, a nešto kasnije isto je uvela i EMA.
Tradicionalne mažoretkinje izuzetno su popularne u Hrvatskoj, Češkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji i Luxembourgu, razvijene su u Crnoj Gori, BiH, Srbiji, Mađarskoj, Sloveniji i Poljskoj, djeluju još i u Francuskoj, Španjolskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Italiji, Makedoniji, Bugarskoj, Rumunjskoj, Rusiji, Litvi, Ukrajini i Švedskoj. Izvan Europe klasične mažoretkinje djeluju u Tunisu, Alžiru, Južnoj Africi, Martiniqueu, Guadeloupeu, Paragvaju, Gvajani, Polineziji i SAD-u. U domovini mažoretkinja, Francuskoj, EMA je uložila ogromna financijska sredstva i resurse da ponovno pokrene mažoret ples. Gotovo izumro francuski mažoret ples danas ima velika državna prvenstva, vrlo posječene seminare i zapažene rezultate na Europskim prvenstvima, te sve više timova.
No, treba napomenuti da se neke grane mažoret-plesa danas razvijaju drugačije od klasičnih mažoretkinja, prvenstveno pod utjecajem IMA-e koja je pokušala masovnost stvoriti kroz liberalizaciju i zato je u samo desetak godina uspjela gotovo uništiti mažoret plesu u Češkoj, Poljskoj i Slovačkoj, gdje sastavi imaju malo djevojaka i još manje seniorki. Najčešće ti sastavi smatraju da bi ih odricanje od moderne glazbe, blještavih kostima i akrobatike u plesu brzo uništilo, a zapravo su na ovaj način stvorili bastard jazz-dancea, cheerleadersica i mažoretkinja koji kroz svoju nedefiniranost zapravo uništava sam mažoret plesu u tim zemljama, obzirom da se djevojke nakon početka bavljenja takvim «mažoret plesom» odlučuju za jazz-dance, show-dance ili cheerleadering, te napuštaju takve skupine. Isto je najbolje bilo vidljivo na Europskom prvenstvu mažoretkinja 2013. u Češkoj gdje je usprkos ogromnom broju čeških timova bilo relativno malo čeških mažoretkinja i katastrofalno malo navijača u kategorijama gdje su dominantni Česi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ŽELITE LI KOMENTIRATI OVAJ POST UČINITE TO OVDJE:
1. pritisnite natpis "komentiraj"
2. kada vam se otvori novi prozor pritisnite kružić pokraj "anonimac"
3. upišite svoj nadimak
4. napišite komentar
5. pritisnite tipku "POŠALJI"
Ovaj blog će bez izuzetka brisat sve komentare koji sadrže uvrjedljive riječi, nekulturnu komunikaciju, laži ili klevete bez obzira na ostatak sadržaja komentara. Osnove kućnog odgoja i osnovni bonton je minimum komunikacije na ovom blogu. Demokracija nije anarhija, a uvrede ili klevete ne mogu se „opravdati“ slobodom izražavanja!
|