Rally Sweden

11.02.2014.



Nakon prvog rally-a u planinama oko Monte Carla, WRC se seli sjevernije snijegom okovanih suma Svedske. Nažalost, kako je vrijeme promjenjivo cijeli vikend je bilo toplo i kišovito, i sav snijeg koji je bio na cestama Švedske počeo se topiti i pretvarati u bljuzgu, i šljunak se probijao na cesti. Na rally Sveden nas je čekalo 24 brzinaca i sveukupno 323. 54 natjecateljskih kilometara, i to u svega tri dana. Bio je to naporan rally za vozače bez velikog odmora između brzinaca.



Sve je počelo spektukularnim otvaranjem u Karlstat-u super specijalnim brzincem gdje su se vozači ogledali jedan protiv drugoga u kružnom brzincu. Nakon njega najbrži je bio Mikkelsen, svjetski prvak Ogier je odmah iza njega. Dok treće vrijeme je imao, nakon godine dana izbivanja, Tanak koji je ovime samo pokazao da se na njega može računati u sljedećim ralijima. Prvog dana sve je bilo u znaku Volkswagena i njegovih vozača. Do kraja dana Ogier je vodio ispred Mikkelsena i Lattvale. Tanak je držao priključak za vodećima i pokazao da je gladan natjecanja. Iza njega su bili Ostberg i Hirvonen. Prvog dana nije bilo nekih velikih iznenadenja i posebnih iznenadenja, makar je cijeli dan bilo toplo za Švedsku i nakon samo par prolaska šljunak je izbijao na površinu i gume su se pregrijavale i trošile se brzo.



Drugi dan je počeo sa velikim iznenađenjem svjetskog prvaka, nakon jedne od rijetkih pogrešaka Ogiera. Odmah na prvom brzincu dana nakon samo par kilometara završio je u snježnoj bankini i time je izgubio 4 minute dok se nije izvukao. Time je Mikkelsen preuzeo vodstvo ispred Latvale. Ogier nije jedini koji je drugog dana završio u snježnim bankinama. Jedan od njih je bio Kubica, koji je čak završio dva puta. I svaki puta kad je izletio Ostberg je dosta gubio kad ga zaobiđe, drugi puta skoro se dogodilo velika nesreća. Ostberg je za dlaku izbjegao Kubicu kojega su izvlačili van. Loš početak sezone se nastavlja za Hyundai, Hanninen je završio u snježnoj bankini i naletio na kamen koji je oštetio prednji desni kotać i morao odustati. I Neuville je isto imao problema sa svojim automobilom nažalost i on je morao odustati na kraju. Veliki trenutak je imao i Mikkelsen koji je zakvačio snježnu bankinu i to ga je okrenulo na cesti. Ali na svu srću za njega uspio se vratiti a da nije puno vremena izgubio, samo je morao očistiti prednji kraj automobila od snijega da bi motor mogao normalno funkcionirati. Na kraju drugog dana Latvala je vodio ispred Mikkelsena, a na treće mjesto se probio Ostberg. Iza njega su bili Tanak i Hirvonnen. Nakon lošeg početka dana, Ogier je doslovce letio po brzincima i do kraja dana je uspio smanjiti zaostatak za vodečima za cijelu minutu i time je ušao među prvih 10.



Posljednji dan nas je čekalo sveukupno 8 brzinca. Latvala je sigurno završio dan bez ijedne pogreške i time osvojio treći puta Rally Sweden. Za razliku od njega, Mikkelsen koji je lovio Latvalu je imao veliki trenutak kada se okrenuo na stazi i time izgubio preko 20 sekundi i time si upropastio mogučnost daljne borbe za pobjedu, al drugo mjesto je ipak velika stvar za njega. Treći na kraju je završio Ostberg bez velikog rizika posljednji dan je odvozio na sigurno i time si osigurao četvrti podij uzastopno. Na kraju je Hirvonne završio na četvrtom mjestu ispred Tanaka koji je posljednji dan vozio samo da završi rally. Do šestog mjesta je došao Ogier, koji je vozio do krajnih granica i sve riskirao, kako je on kazao "da nema ništa za izgubiti". Al posljednji dan nije prošao bez problema za pojedine vozače. Kubica je opet završio sastrane u bankini, al na kraju se uspio izvuči samo sa razbijenim vjetrobranskim staklom. Za razliku od njega, Prokop nije bio te sreće i morao je odustati kada je završio u snježnoj bankini i nije se uspio iz nje izvuči. Osim njih, Meek je svoj nastup na rally Sweden obilježio izletavanjem u snježnu bankinu u kojoj je izgubio više od 10 minuta jer nije bilo gledatelja da mu pomognu da se izvuče van. Al na kraju je uspio i završio rally. Ipak nisu se svi brzinci vozili, bio je otkazan brzina 21 bzog kašnjenja brzinca 20 sa startom preko pola sata, koji je ujedno bio prenošen u živo. Power stage koji je donosio dodatne bodovi vozio se na posljednjem brzincu 24 koji je takoder bio prenošen u živo. Najbrži na posljednjem brzincu i osvojio dodatna tri boda je bio Ostberg, iza njega je bio Latvala i Hirvonen.



Sljedeći je rally u Mexicu za mjesec dana, 6. 3. - 9. 3., koji se vozi u okolici grada Leon. Ondje nas čeka prašnjave sljunčane ceste sa puno kamenja na po njima, na velikoj nadmorskoj visi gdje automobili gube do 20% snage motora. A jos k tome visoke temperature dodatno otežavaju samo natjecanje. Vozit će se sveukupno 21 brzinaca u sveukupnoj njihovoj duljini od 402 km.

Oznake: Latvala, ostberg, Ogier, Hirvonen, WRC rally

Rallye Monte Carlo

21.01.2014.



Koji početak nove rally sezone. Tradicionalno sve je počelo u Monte Carlo, točnije u planinama u okolici Monte Carla. Novi automobil, novi vozači, velike rošade između momčadi samo će donjeti uzbudljivoj sezoni. Kao prvo nema vise Sebastiana Loeba, nadalje tu je bivši vozač Formule 1 Robert Kubica koji vozi Ford Fiesta. Finac Hirvonen se vraća u Ford, a na njegovo mjesto dolazi Ostberg. Meek potpisuje na cijelu sezonmu sa Citroenom, Evans potpisuje za Ford. Novi automobil je Hyundai, a za njih voze Sordo i Neuville. Jedino Volkswagen nije mijenjao svoju podstavu. Sve to skupa je pravi recept za odličnu sezonu.



Sve je krenulo u četvrtak ujutro sa prvim brzincem na kojem se desilo veliko iznenadenje, Kubica odnosi prvu pobjedu na brzincu, kao i na sljedećem brzincu takoder i na kraju je imao prednost od 30 sekundi ispred Ogiera. Jako loše sezona je počela za Hyundai i Neuville, na jako skliskoj cesti otišao je malo preširoko i zadnjim krajem pogodio stup i morao je odustati. Promjenjivi uvjeti su obilježili ovaj Monte Carlo. Na trećem brzincu od 19km, zadnjih 8km se dogodila velika promjena na stazi. Zadnjih 8km bio je prekriven snijegom, i tako promjenjivim uvjetima najbolje su se snašli Buffier, Sordo i Meek, koji su imali dvije gume za snijeg. Tako je Buffier preuzeo vodstvo ispred Sorde i Meek-a. Do kraja dana su se vozili 6 brzinaca, i na kraju prvog dana Buffier je završio prvi vise od 30 sekundi prednosti ispred Kubice i Meek-a. Najveće razočarenje prvog dana je Sordo koji je nakon četvrtog brzinca morao odustati zbog kvara na svom Hyundai, otišao mu je alternator i nije bilo punjenja akumulatora.



Drugi dan je počeo bez velikih promjena, prvo je bio najbrži Ogier, a zatim Buffier je bio najbrži. Do brzinca broj 9 Buffier je bio prvi 35 sekundi ispred Ogiera, a Kubica je lovio treće mjesto sa Meekom. Na 9 brzincu i ujedno najduži brzinac od 50km, prvi problema je imao Latvala koji je imao probušenu gumu koju je na brzincu promijenio i time izgubio više od dvije minute. Sljedeći koji je imao problema i na kraju morao odustati je bio Kubica. U tom trenutku Kubica je bio najbrži na brzincu, brži od Ogiera u tom trenutku oko 10 sekundi. Ali nažalost nije uspio proći zavoj, nego je pogodio ogradu od mosta i morao odustati. Do kraja dana Ogier i Latvala su imali najbrža vremena na brzincima. Na kraju drugog dana Ogier je preuzeo vodstvo ispred Buffiera skoro punu minutu. Za njim slijedi Meek minutu i pol zaostataka za vodećim. Prvih pet su zaokružili Ostberg i Latvala.



Treći dan su se vozila posljednja 4 brzinca. Prva dva po danu, posljednja dva po noći. Na brzincu broj 12 je bio prekriven snijegom, i najbolje od svih se snašao Ogier koji je bio najbrži. Najbrži je bio i na sljedećem brzincu, time održavao vodeću poziciju ispred Buffiera i Meeka. Brzinac broj 14 se morao otkazati zbog napadalog novog snijega jer su vozači zapeli u snijgu. Na posljednjem brzincu se ujedno vozio super brzinac na kojemu se dobivaju dodatni bodovi. Najbrži je bio Latvala koji je dobio dodatna tri boda, Ogier je bio sporiji svega 0,2 sek i dobio dodatna dva boda. Treći je bio Meek sa dodatnim bodom. Najbrži na Rally Monte Carlo je bio Ogier, koji je jako dobro otvorio sezonu. Drugi je Buffier koji neće vozici cijelu sezonu, samo par rally-a. ali ovo mu je dobar početak i mogučnost ulaska u neku od momčadi. Treći je završio Meek kojii je za to njega odličan početak sezone za novu momčad. Prvih pet je još zaokružio Ostberg i Latvala.



Sljedeći rally se vozi po smrznutim i prekrivenim šumama Švedske, za punih 3 tjedna. Bit će to dobar rally za dokazivanje svih skandinavijskih vozača, pogotovo Latvale i Hirvonena, koji se moraju dokazati više od svih da su u utrci za naslov prvaka. Bit će to jako zanimljiv rally.

Oznake: WRC rally, Ogier, Kubica, Latvala

World Rally Championship 2014 - Monte Carlo

13.01.2014.



Pred nama je nova sezona WRC-a za koju se nadamo da će biti uzbudljiva kao i prošla. Branitelji naslova Sebastian Ogier i Volkswagen su i dalje veliki favoriti, i kod njih ostaje nepromjenjena vozačka postava, sa Ogierom i Latvalom. Dok velike promjene su u Fordu i Citroenu. Dani Sordo i Terry Neuville su prešli u novu momčad Hyundai koja ove godine ulazi u WRC. Nakon dvije godine u Citroenu Hirvonen se vraća u Ford, a Osberg prelazi u Citroen. A najveća novost u svijetu WRC-a je potvrda da će bivši vozač formule 1 Poljak Robert Kubica nakon što je odnio naslov u WRC2 prošle godine voziti puni sezonu u WRC natjecanju sa Ford Fiestom. I vjeruje se da bi mogao se boriti za postolja i pobjedu u WRC-u.



Prva utrka sezone će se tradicionalno održati u Monte-Carlo-u. Čeka nas rally koji će trajati sveukupno pet dana sa 15 brzinaca u njihovoj ukupnoj duljini od 383,88 km. Očekuje nas planinske ceste francuskih alpa koje mogu biti prekrivene snijegom i ledom, al i potpuno suhe. Asfaltne ceste koje će biti skliske i teške za voziti. Bit će to veliki izazov za sve vozače, pogotovo za momčadi da vide što su napravili preko zimske stanke.

World Rally Chanpions 2013

10.10.2013.



Nova sezona je počela sa jako puno novosti. Prva velika novost je bila ulazak Volkswagena u WRC natjecanje sa svojim Polom R, sa dva vrhunska vozača Sebastian Ogier, koji se vrača u WRC natjecanje nakon godinu dana pauze i testiranje Pola R, i Jari-Matti Latvala. Druga velika vijest je da se veliki Sebastian Loeb ove godine povlači iz natjecanja i da će ove godine voziti svega 4 rally-a, i to Rally Monte-Carlo, Rally Sweden, Rally Argentina i Rally Francuska.



Ove sezone će se voziti 13 rally-a kroz četiri kontinenta. Sve je počelo promjenjivim uvjetima Monte-Carla, gdje se izmjenjivali uvjeti snijega, leda i čistog asfalta, preko Švedskog snijega, planinskog zraka u Meksiku, šljunka, asfalta, Australijskog pijeska i sve završava na engleskom blatu i asfaltu sredinom studenoga. Očekuje nas jako zanimljiva sezona sa jako puno događanja.



Rallye Monte-Carlo

Prvi rally se tradicijalno održao u Monte-carlu i okolnim planinskim cestama Alpa. Sve ukupno se vozilo 468 natjecateljskih kilometara podijeljeno kroz 18 brzinaca. Krajem siječnja na velikim visinama bilo je jako puno snijega i leda po asfaltnim cestama francuskih Alpa. Očekivalo se dominacija dva Citroenova vozača Loeb i Hirvonena. Ali na veliko iznenađenje svih Ogier sa svojim Volkswagenom na prvom brzincu su odnijeli pobjedu ispred Loeba i Citroena, i time pokazali da se na njih mora računati kao velika prijetnja za naslov prvaka WRC-a. Led i snijeg su koštali dosta vozača time da su izletili sa ceste. Prvi od njih je bio Neuvile koji je izletio sa staze na 4 brzincu. Marvin je sljedeći koji je ispao na 10 brzincu.



Na 14 brzincu koji je bio prekriven sa ledom i snijegom i promjenjivim uvjetima koštali su dosta vozača. Prvo veliko ime je Latvala koji je naletio na sloj leda i izgubio kontrolu i završio u zidu. Na istom brzincu Novikov je isto imao problema i završio van staze. Posljednji koji je imao problema bio je Haninen sa mehaničkim problemima na svojem autu. Sve te probleme nisu zasmetale Loebu da dođe do svoje 5 pobjede na Monte-Carlu. Drugi je završio Ogier sa svojim Polom R i Sordo je završio na trećem mjestu. Zbog velike posjećenosti obožavatelja, posljednja dva brzinca su otkazana zbog sigurnosnih razloga koja bi se vozilo po noći.

Oznake: WRC rally, Loeb, Latvala, Ogier

Acropolis Rally

31.05.2013.



Šesti rally ove sezone kreće po šljunčanim podlogama povijesno poznate Grčke. Nakon uzbuljivih okršaja dva Sebastiana u Argentini, sve se vraća na stari kontinet u uvijek toplu i sunčanu Grčku. Pred nama su puna tri dana uzbuđenja po šljunčanim cestama Grčke. Bazirana u Loutraki, Acropolis Rally je jedan od konstantnih rally-a u kalendaru WRC-a. Čeka nas 14 brzinaca u sveukupnoj dužini od 306.53km, a vozači će proći sveukupnu udaljenost od 1052,52km.



Još jedna klasični šljunčani rally kroz povijesne vinograde na padinama povijesne Grčke. Jedan od največih konkurenata za pobjedu je Sebastian Ogier koji ove godine dominira svim rally-a. Na prijasnjim šljunčanim rally-a brzi su bili i Ostber i Latvala, oni su uz Ogiera glavni kandidati da odnesu pobjedu. Veliko razočaranje ove godine je Hirvonen u Citroenu, ali on je i dalje jedan od glavnih kandidata za postolje na ovom rally-u. Sordo je pokazao da može biti jako brz na šljunku, samo ga nesreća prati kao i Ostberga.



Kao i do sada Michelin će opskrbiti sa Latitude Cross gumama za šljunak, kao i cijele sezone. I ovaj će puta biti dvije komponente guma između kojih će se moći birati, tvrđe i mekše. Svaki vozač smije koristiti sveukupno 35 guma, a od toga svaki vozač ima na raspolaganju 35 tvrđih komponenti guma i 16 mekših komponenti za mogućnost kiše.
Tako pred nama je jos jedan i ne izvjestan rally.

Philips LED Rally Argentina

06.05.2013.



Ovaj vikend se vozio Philips LED Rally Argentina. Još jedan rally koji vozače testira do krajnih granica. Šljunčana podloga koja je jako skliska podloga, i često pretvorena u blato. Još k tome magla i visoke temperature su pravi recept za odličan rally. I na Philips LED Rally Argentina će biti najduži brzinac u kalendaru u ukupnoj dužini od 52 km. To će biti pravi test za sve vozače.



Samo sjedište Philips LED Rally Argentina je u Villa Carlos Paz par kilometra zapadno od grada Cordoba. Vozit će se 14 brzinaca u ukupnoj njihovoj dužini od 407,64 km. Ukupni put koji će proči pojedini vozač na cijelom rally-u je 1576,79 km. Na rally Michelin dovodi svoje gume Latitude Cross za šljunčane podloge. Sveukupno svaki vozač smije koristiti 28 komada guma, objih komponenti. A kako se očekuje mogučnost blatnjavih cesta, kao i jako puno vode kroz koje će se morati proći, tako je Michelin doveo 28 mekih komponenata guma i 16 tvrđih komponenti guma.



I ovo će biti ujedno poseban rally, jer će to biti treći rally od četiri na kojima će se natjecati. Na prijašnja dva rally-a je odnio pobjedu i drugo mjesto, a i Loeb je prijašnji vladar Philips LED Rally Argentina koji je pobijedio svaki puta od 2005 godine. Bit će to veliki okršaj dva Sebastiana, Ogiera i Loeba. Ove sezone su se dva puta suočili i za sada su izjednačeni. Ali je Ogier u velikom naletu, do sada je pobijedio na posljednja tri rally-a i od toga su dva bila na šljunčanoj podlozi. A još tu je i Hirvonen koji je prošle godine bio drugi u Argentini, Latvala koji pokazuje sve više i više pouzdanja u svojemu automobilu. Ostbrg je do sada pokazivao brzinu na šljunku, ali do sada nije imao toliko sreće da bude tamo gdje zaslužuje biti. Na kraju je i Sordo koji bi se mogao umiješati u borbu za pobjedu i postolje. Bit će ovo jako zanimljiv rally.



Rally je počeo sa super specijalnim brzincem odmah kod Villa Carlos Paz-a i Ogier je krenuo sa najbržim vremenom u rally Argentina. Prvi koji je imao problema i koji je osjetio zube Philips LED Rally Argentina na sebi je bio Sordo. Tokom brzinca suvozač je gubio vrijeme da zatvori dobro svoja vrata i izgubio je koncentraciju na čitanje bilješka i to je koštalo Sorda. I nakraju je završio na boku, ali uz pomoć gledatelja vratili su ga na kotače. Svojim prevrtajem je izgubio 7 minuta, ali na njega je naletio Ogier koji je izgubio 6 sekundi dok je prolazio pokraj njega. Osim toga, nije bilo nikakvih posebnih velikih trenutaka. Ogier je dominirao prvim danom i na kraju vodi punih 16 sekundi ispred Loeba. A odmah iza njega je Hirvonen, dok je Latvala četvrti sa zaostatkom od 40 sekundi za vodećim. Na petom mjestu je Novikov koji ima skoro minutu zaostatka za Latvalom.



Drugog dana su se dalje nastavili problemi, pogotovo za Ostberga, koji je ošteti prednji desni kotač dok je prolazio unutarnjim zavojem što ga je koštalo odustajanjem. I vodeći čovjek je imao pogrešku, Ogier je naletio na vodu u unutarnjem dijelu zavoja i pokušao je ručnom proći zavoj. Ali kako mu nije ručna kočnica radila, nije uspio skrenuti i samo prošao ravno. Nije bila velika šteta, i uspio se vratiti natrag na cestu, ali zbog toga je izgubio dobrih 40 sekundi. I time je izgubio vodeće mjesto. Ogier je imao još jedan problem, pukla mu je guma par kilometra prije cilja na brzincu 8, a na kraju nije puno izgubio. Na istom brzincu i Hirvonen je imao problema. Njemu je isto pukla guma i tako se vozio više od 20 km, i tako oštećena guma mu je još više oštetila zadnji desni kraj. A do puknuća je došlo jer je naletio na jedan stup koji je označavao most kroz vodu potok kroz koji se prolazilo. I na kraju je morao odustati zbog elektrike. A ni Loeb nije izbjegao probleme, on je na kraju jedne ravnice prekasno kočio i otišao jako široko, ali se vratio natrag bez većih poteškoća. I tako na kraju drugog dana zbog Ogierovih problema, Loeb vodi ispred Ogiera 40 sekundi. Dok je novikov sigurnom vožnjom došao do trećeg mjesta, ali Latvala je odma iza njega svega 8 sekundi. Peti je na kraju drugog dana Neuvile koji za vodićem zaostaje preko tri minute.




Treći dan nije donio puno iznenađenja, Loeb je kontrolirano završio rally ispred Ogiera i time je po 8 puta osvojio Philips LED Rally Argentina, dok je Ogier na kraju za Loebom zaostajao preko jedne minute. Treći je na kraju završio Latvala, dok je Novikov imao malo problema tokom specialnog brzinca i izgubio treće mjesto i na kraju završio četvrti. Peti je na kraju Neuville. Na specialnom brzicu je bio najbrži Latvala, Ogier drugi. Dok je Loeb pustio gas pred kraj brzinca tako da Hirvonen uspije osvojiti koji bod, ipak njemu više treba.



I tako pred sljedećim raly-em koji se održava u Grčkoj, Ogier ima veliku prednost od 54 boda ispred Loeba. Treći je Hirvonen sa 9 boda manje nego Loeb, a četvrti Latvala sa 49 boda. Sljedeći rally se vozi u grčkoj za 3 tjedna i čeka nas još jedan šljunčani rally. I prednost Ogiera sve više i više se povečava i sad ostaje pitanje jeli može zadržati ovakav nalet ili će i za njega krenuti problemi.

Philips LED Rally Argentina

Ovaj vikend se vozio Philips LED Rally Argentina. Još jedan rally koji vozače testira do krajnih granica. Šljunčana podloga koja je jako skliska podloga, i često pretvorena u blato. Još k tome magla i visoke temperature su pravi recept za odličan rally. I na Philips LED Rally Argentina će biti najduži brzinac u kalendaru u ukupnoj dužini od 52 km. To će biti pravi test za sve vozače.
Samo sjedište Philips LED Rally Argentina je u Villa Carlos Paz par kilometra zapadno od grada Cordoba. Vozit će se 14 brzinaca u ukupnoj njihovoj dužini od 407,64 km. Ukupni put koji će proči pojedini vozač na cijelom rally-u je 1576,79 km. Na rally Michelin dovodi svoje gume Latitude Cross za šljunčane podloge. Sveukupno svaki vozač smije koristiti 28 komada guma, objih komponenti. A kako se očekuje mogučnost blatnjavih cesta, kao i jako puno vode kroz koje će se morati proći, tako je Michelin doveo 28 mekih komponenata guma i 16 tvrđih komponenti guma.
I ovo će biti ujedno poseban rally, jer će to biti treći rally od četiri na kojima će se natjecati. Na prijašnja dva rally-a je odnio pobjedu i drugo mjesto, a i Loeb je prijašnji vladar Philips LED Rally Argentina koji je pobijedio svaki puta od 2005 godine. Bit će to veliki okršaj dva Sebastiana, Ogiera i Loeba. Ove sezone su se dva puta suočili i za sada su izjednačeni. Ali je Ogier u velikom naletu, do sada je pobijedio na posljednja tri rally-a i od toga su dva bila na šljunčanoj podlozi. A još tu je i Hirvonen koji je prošle godine bio drugi u Argentini, Latvala koji pokazuje sve više i više pouzdanja u svojemu automobilu. Ostbrg je do sada pokazivao brzinu na šljunku, ali do sada nije imao toliko sreće da bude tamo gdje zaslužuje biti. Na kraju je i Sordo koji bi se mogao umiješati u borbu za pobjedu i postolje. Bit će ovo jako zanimljiv rally.
Rally je počeo sa super specijalnim brzincem odmah kod Villa Carlos Paz-a i Ogier je krenuo sa najbržim vremenom u rally Argentina. Prvi koji je imao problema i koji je osjetio zube Philips LED Rally Argentina na sebi je bio Sordo. Tokom brzinca suvozač je gubio vrijeme da zatvori dobro svoja vrata i izgubio je koncentraciju na čitanje bilješka i to je koštalo Sorda. I nakraju je završio na boku, ali uz pomoć gledatelja vratili su ga na kotače. Svojim prevrtajem je izgubio 7 minuta, ali na njega je naletio Ogier koji je izgubio 6 sekundi dok je prolazio pokraj njega. Osim toga, nije bilo nikakvih posebnih velikih trenutaka. Ogier je dominirao prvim danom i na kraju vodi punih 16 sekundi ispred Loeba. A odmah iza njega je Hirvonen, dok je Latvala četvrti sa zaostatkom od 40 sekundi za vodećim. Na petom mjestu je Novikov koji ima skoro minutu zaostatka za Latvalom.
Drugog dana su se dalje nastavili problemi, pogotovo za Ostberga, koji je ošteti prednji desni kotač dok je prolazio unutarnjim zavojem što ga je koštalo odustajanjem. I vodeći čovjek je imao pogrešku, Ogier je naletio na vodu u unutarnjem dijelu zavoja i pokušao je ručnom proći zavoj. Ali kako mu nije ručna kočnica radila, nije uspio skrenuti i samo prošao ravno. Nije bila velika šteta, i uspio se vratiti natrag na cestu, ali zbog toga je izgubio dobrih 40 sekundi. I time je izgubio vodeće mjesto. Ogier je imao još jedan problem, pukla mu je guma par kilometra prije cilja na brzincu 8, a na kraju nije puno izgubio. Na istom brzincu i Hirvonen je imao problema. Njemu je isto pukla guma i tako se vozio više od 20 km, i tako oštećena guma mu je još više oštetila zadnji desni kraj. A do puknuća je došlo jer je naletio na jedan stup koji je označavao most kroz vodu potok kroz koji se prolazilo. I na kraju je morao odustati zbog elektrike. A ni Loeb nije izbjegao probleme, on je na kraju jedne ravnice prekasno kočio i otišao jako široko, ali se vratio natrag bez većih poteškoća. I tako na kraju drugog dana zbog Ogierovih problema, Loeb vodi ispred Ogiera 40 sekundi. Dok je novikov sigurnom vožnjom došao do trećeg mjesta, ali Latvala je odma iza njega svega 8 sekundi. Peti je na kraju drugog dana Neuvile koji za vodićem zaostaje preko tri minute.
Treći dan nije donio puno iznenađenja, Loeb je kontrolirano završio rally ispred Ogiera i time je po 8 puta osvojio Philips LED Rally Argentina, dok je Ogier na kraju za Loebom zaostajao preko jedne minute. Treći je na kraju završio Latvala, dok je Novikov imao malo problema tokom specialnog brzinca i izgubio treće mjesto i na kraju završio četvrti. Peti je na kraju Neuville. Na specialnom brzicu je bio najbrži Latvala, Ogier drugi. Dok je Loeb pustio gas pred kraj brzinca tako da Hirvonen uspije osvojiti koji bod, ipak njemu više treba.
I tako pred sljedećim raly-em koji se održava u Grčkoj, Ogier ima veliku prednost od 54 boda ispred Loeba. Treći je Hirvonen sa 9 boda manje nego Loeb, a četvrti Latvala sa 49 boda. Sljedeći rally se vozi u grčkoj za 3 tjedna i čeka nas još jedan šljunčani rally. I prednost Ogiera sve više i više se povečava i sad ostaje pitanje jeli može zadržati ovakav nalet ili će i za njega krenuti problemi.

Review: Vodafone Rally de Portugal

15.04.2013.



Završio je još jedan Vodafone Rally de Portugal i dalje se nastavlja velika dominacija još jednog francuza i Sebastiana, ali ne Loeba nego Ogiera. Četvrti rally za redom i četvrto postolje za Ogiera, i od toga su tri pobjede i to za redom. Sljedeći rally je u Argentini za nešto malo više od dva tjedna i to još jedan rally na šljunku. Vidjet ćemo dal će se nastaviti dominacija Ogiera. Ali vratimo se rally-u koji je sada završio, legendarni Vodafone Rally de Portugal, koji je uvijek nam priredivao velika uzbuđenja, tako je bilo i ovog puta. Sam Vodafone Rally de Portugal ove godine je poseban jer se prijavilo ukupno 42 vozača, i jedno ime je svima bilo interesantno i to ime bivšeg vozača Formule 1 Robert Kubice.



Ali krenimo ispočetka, u petak ujutro je krenuo je rally. Ranojutarnje vrijeme u Portugalu sa maglom pretvorilo je cestu jako skliskom i u izražaj je došla strategija u odabiru guma. Tako je većina vozača nije se htjela kockati pa su odabrali 4 tvrde gume i 2 meke komponente guma. Za razliku od njih Ogier se kockao i odabrao 4 meke gume i 2 tvrde. I na kraju mu isplatilo, bio je najbrži na prvom brzincu. Ali kako kako je dan odmicao i cesta se sušila i do izražaja su došle tvrđe komponente gume, jer su meke pregrijavale. Tako je Ostberg doslovce letio po šljunčanim cestama Portugala, ali nije dugo trajalo sve do pogreške u čitanju bilješka. I tako je Vodafone Rally de Portugal uzeo svoju prvu žrtvu, Ostberg je prerano skrenuo i počeo se okretati i završio je pored ceste. Odustajanjem Ostberga, Sordo se popeo na drugo mjesto i svojom brzinom je zaprijetio Ogieru do kraja prvoga dana. Za razliku od njih, Hirvonen nije krenuo baš najbolje u rally, ali do kraja dana se nalazio na četvrtom mjestu. Latvala ima sve više i više povjerenja u svoj automobil i do kraja dana se nalazio na trećem mjestu. I pod velikom pozornosti je bio i bivši F1 vozač Robert Kubica je pokazao da može biti jako brz, ali njegovi problemi sa automobilom su ga koštali rally i na kraju je morao odustati.



Drugi dan Vodafone Rally de Portugal krenuo je jako dobro po Latvalu, na prva dva brzinca bio je najbrži. Ali Ogier je bio u elementu i na svim brzincima do kraja dana bio je najbrži i pokazao da je veliki kandidat za naslov prvaka. Ali nisu bili svi takve sreće. Opet je pokazao da Vodafone Rally de Portugal ne oprašta nepažnju i da do kraja rally-a mora se biti koncentrirani. Tako prva žrtva drugog dana je bio Sordo, kada mu je pobjegao zadnji kraj automobila i tako oštetio si automobil toliko da nije mogao nastaviti dalje. Sljedeći je koji je imao problema je bio Neuville. On je u jednom desnom zavoju probao ga skratiti, ali tako zakvačio kamen koji je uništio prednji desni kotac i tako nije mogao nastaviti. Samim time je na kraju drugog dana Latvala završio na drugom mjestu sa dobrih pola minute zaostatka za Ogierom. Hirvonen je kontrolirao svoju vožnju i bez previše pogrešaka je uspio doći do trećeg mjesta i na kraju punu minutu zaostatkom za vodećim. I bio je siguran na trećem mjestu jer prvi koji je bio iza njega je Novikov sa punih 3 minute. Makar Rus nije dobro krenuo u sam rally, ali na kraju je uspio doći do cilja i kao nagrada mu je bila četvrto mjesto.



Posljednji dan Vodafone Rally de Portugal je krenuo jako loše po Latvalu. Kako je imao problema sa pogonskom osovinom i time nije mogao izvlačiti maksimum iz svojeg automobila izgubio je jako puno vremena. To je iskoristio Hirvonen koji ga je prošao i završio na drugoj poziciji, dok je Latvala na kraju završio treći i ovo mu je prvo postolje u ovoj godini i prvo za novu momčad za koju vozi. Kako je Ogier imao veliku prednost i nije previše riskirao, tako je samo dovezao svoj automobil do cilja i do svoje treće uzastopne pobjede ove sezone. Na četvrtom je završio Rus Novikov, koji može biti zadovoljan sa svime i novim bodovima koje je osvojio. Ali posljednji dan je obilježio Ostbeg koji je od četiri brzinca koji su se vozili posljednjeg dana na tri bio najbrži. Na posljednjem brzincu SS15 Almodovar 2 koji je ujedno bio i najduži brzinac na rally-u u ukupnoj dužini od 52km se vozio "Power Stage". Na njemu je bio najbrži Ogier i samim time je potvrdio svoju dominaciju na Vodafone Rally de Portugal i osvojio je maksimalan broj bodova. Drugi najbrži je bio Ostberg, što mu je utješna nagrada i osvojena dva boda. Sada ostaje pitanje što bi se sve moglo dogoditi da nije imao nesreću prvog dana. Njemu je to drugi rally za redom da je bio jako brz, ali zbog nesreće sve mu je palo u vodu. Na kraju svega ostaje pitanje gdje bi bio da nije trebao odustati. Treći najbrži na Power Stageu je bio Latvala, kao utješnu nagradu nakon svih problema koje je imao tokom ove sezone do sada.



Sljedeći rally je u Argentini, od 1. - 4. 5. gdje nas očekuje još jedan šljunčani rally. Sada neće biti prevelikog odmora za momčadi, morat će sve nabrzinu spakirati i prebaciti preko oceana u Argentinu i sve pripremiti za novi rally. Philips Rally Argentina će se voziti okolo Villa Carlos Paz, i prošle godine najbrži bio Loeb kojega više nema. Ali sada samo ostaje pitanje jel će Ogier nastaviti i dalje svoju dominaciju ili će mu neko stati na put. Kao glavni kandidati su njegov momčadski kolega Latvala koji može biti brzi, ali je pitanje jel može biti dovoljno brz da pobijedi Ogiera. Tu je i Ostberg kojega ne prati sreća ove godine, ali pokazuje izuzetnu brzinu, pogotovo na šljunku. I dalje ostaje kao glavi konkurent Hirvonen i za pobjedu i za naslov prvaka, ali nakon dosta loših prezentacija njegovih do sada počinje biti veliki upitnik da li on to može ili će mu opet Francuz i to Sebastian oteti mu naslov prvaka. Za odgovore na neka pitanje nebi trebali čekati dugo, za kratko vrijeme u Argentini ćemo dobiti neke odgovore.

Preview: Vodafone Rally de Portugal

09.04.2013.



Nakon duge stanke od mjesec dana, WRC automobili se ponovo vračaju u akciju. Nakon prašnjavih cesta Mexico-a i visoke nadmorske visine slijedi nam Vodafone Rally de Portugal. Čeka nas četiri sunčano prašnjavih dana, ali opet ne tako vruće. Tokom cijelog vikenda nas očekuje prosječna temperatura do 20 Celzijevih stupnjeva. Vodafone Rally de Portugal je drugi od ukupno šest rally-a koje očekujemo da će se voziti po šljunčanim podlogama. Sam Vodafone Rally de Portugal nam donosi dosta novosti, kao prvo najveća je novost da Volkswagen nastupa sa tri automobila. A druga je veliki broj prijavljenih vozača u kategorijama WRC2 i WRC3, sve ukupno će se natjecati 72 vozača. Jedno od najznačajnijih imena ovog rally-a je bivši vozač Formule 1 Robert Kubica, koji će se ponovo aktivno natjecati nakon što je doživio strašnu nesreću prije dvije god.



Sama ceremonija otvaranja održat će se u Vilamoura. a servisni park će biti u blizini Vilamoura i Faro-a. Jedino će se održavati super special stage po asfaltnim cestama u glavnom gradu Lisabonu oko Praça do Império na kraju prvog dana. Na Vodafone Rally de Portugal nas očekuju sveukupno 15 brzinaca u ukupnoj njihovoj duljini od 386,73 km. A vozači će proći sveukupni put od 1 640 km. Tako nas očekuje puna tri dana velikih borbi na jednom od tradicionalnim šljunčanim rally-u u kalendaru, sa jako puno dugih ravnica i dijelova koji su jako tehnički zahtjevni. Sve skupa očekuje se jako zanimljiv rally.



Za razliku od prošle godine koji nam je ponudio jako puno kontraverze i prve pobjede Osteberga koja mu je naknadno dodijeljena radi diskvalifikacije Hirvonena. Prošlogodišnji Vodafone Rally de Portugal nam je pružio priliku da vidimo da je Loeb samo čovjek, jer odmah na početku rally-a je izletio radi manjka koncentracije. Tako ne možemo uspoređivati prošlogodišnji rally sa ovime. Sada su najveći konkurenti za pobjedu Ogier koji je pobijedio u Mexico-u i koji ima u Portugalu dvije pobjede sa Citroenom. Nadalje tu je nesuđeni prošlogodišnji pobjednik HIrvonen, kojemu leži takva podloga i koji je pokazao prošle godine da može biti brz u Portugalu. Nadalje tu je Ostberg kojemu je dodijeljena prošlogodišnja pobjeda i Latvala koji može biti jako brz kad mu se sve posloži i da nema manjka sreće kao što je bio primjer na prošlom rally-u. I tu su dvije zvijezde prošlogodišnjeg IRC natjecanja, Mikkelsen i Hanninen, koji bi se mogli umiješati u borbi među prvih pet, i moguće je da se bore čak i za postolje. Ujedno čeka nas jedan jako zanimljiv i neizvjesan rally.



Na Vodafone Rally de Portugal nas očekuje šljunčane ceste, ali ako padne kiša sve se to pretvara u blato. Još k tome su moguće jutarnje magle, koje prašinu pretvaraju u jako sklisku podlogu za voziti. Kao i prijašnjim rally-ima tako bude i sada, glavnu stvar će imati odabir guma i kakva će se strategija koristiti. Tako je za Vodafone Rally de Portugal svakoj momčadi biti na raspolaganju 24 tvrđih komponenti guma za šljunak i 16 mekanih komponenti guma za slučaj vlažnih i kišovitih uvjeta. Ali svaki vozač smije iskoristiti sveukupno 24 komada guma kroz cijeli rally. Michelin donosi svoje gume za šljunak, najnoviju revouciju Latitude Cross koja će se koristiti na svim sljučanim podglogama tokom sezone.

Prijava vozača za Vodafone Rally de Portugal

21.03.2013.



Za tri tjedna počinje Vodafone Rally de Portugal od 11 - 14 travnja baziran u okolici Faro-a. ujedno gdje će biti glavna baza. Za sada se napravila prijava vozača za sudjelovanje u rally-u. Kao što je bilo za očekivati Loeba, pa za Citroen će voziti Hirvonen i Sordo. Za Volkswagen voze i dalje Ogier i Latvala, i kako je najavljeno Volkswagen dolazi sa tri auta u dvije momčadi i treći auto će voziti Mikkelsen. Sve skupa će biti 13 WRC automobila koja će se natjecati u Portugalu.



Ali najveća vijest ovog rally-a je Robert Kubica. Bivši vozač Formule 1, koji je doživio strašnu nesreću prije par godina u rally-u i godima se borio sa ozljedama i operacijama. I sada se vraća natrag u svijet motosporta i to u WRC2 kategoriju sa Citroenom DS3 RRC u vlastitom timu. Želimo mu sve najbolje u daljnem natjecanju.

Ovdje možete naći cijeli popis svih vozača koji su se prijavila za natjecanje u Portugalu

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.