Review: Vodafone Rally de Portugal

15.04.2013.



Završio je još jedan Vodafone Rally de Portugal i dalje se nastavlja velika dominacija još jednog francuza i Sebastiana, ali ne Loeba nego Ogiera. Četvrti rally za redom i četvrto postolje za Ogiera, i od toga su tri pobjede i to za redom. Sljedeći rally je u Argentini za nešto malo više od dva tjedna i to još jedan rally na šljunku. Vidjet ćemo dal će se nastaviti dominacija Ogiera. Ali vratimo se rally-u koji je sada završio, legendarni Vodafone Rally de Portugal, koji je uvijek nam priredivao velika uzbuđenja, tako je bilo i ovog puta. Sam Vodafone Rally de Portugal ove godine je poseban jer se prijavilo ukupno 42 vozača, i jedno ime je svima bilo interesantno i to ime bivšeg vozača Formule 1 Robert Kubice.



Ali krenimo ispočetka, u petak ujutro je krenuo je rally. Ranojutarnje vrijeme u Portugalu sa maglom pretvorilo je cestu jako skliskom i u izražaj je došla strategija u odabiru guma. Tako je većina vozača nije se htjela kockati pa su odabrali 4 tvrde gume i 2 meke komponente guma. Za razliku od njih Ogier se kockao i odabrao 4 meke gume i 2 tvrde. I na kraju mu isplatilo, bio je najbrži na prvom brzincu. Ali kako kako je dan odmicao i cesta se sušila i do izražaja su došle tvrđe komponente gume, jer su meke pregrijavale. Tako je Ostberg doslovce letio po šljunčanim cestama Portugala, ali nije dugo trajalo sve do pogreške u čitanju bilješka. I tako je Vodafone Rally de Portugal uzeo svoju prvu žrtvu, Ostberg je prerano skrenuo i počeo se okretati i završio je pored ceste. Odustajanjem Ostberga, Sordo se popeo na drugo mjesto i svojom brzinom je zaprijetio Ogieru do kraja prvoga dana. Za razliku od njih, Hirvonen nije krenuo baš najbolje u rally, ali do kraja dana se nalazio na četvrtom mjestu. Latvala ima sve više i više povjerenja u svoj automobil i do kraja dana se nalazio na trećem mjestu. I pod velikom pozornosti je bio i bivši F1 vozač Robert Kubica je pokazao da može biti jako brz, ali njegovi problemi sa automobilom su ga koštali rally i na kraju je morao odustati.



Drugi dan Vodafone Rally de Portugal krenuo je jako dobro po Latvalu, na prva dva brzinca bio je najbrži. Ali Ogier je bio u elementu i na svim brzincima do kraja dana bio je najbrži i pokazao da je veliki kandidat za naslov prvaka. Ali nisu bili svi takve sreće. Opet je pokazao da Vodafone Rally de Portugal ne oprašta nepažnju i da do kraja rally-a mora se biti koncentrirani. Tako prva žrtva drugog dana je bio Sordo, kada mu je pobjegao zadnji kraj automobila i tako oštetio si automobil toliko da nije mogao nastaviti dalje. Sljedeći je koji je imao problema je bio Neuville. On je u jednom desnom zavoju probao ga skratiti, ali tako zakvačio kamen koji je uništio prednji desni kotac i tako nije mogao nastaviti. Samim time je na kraju drugog dana Latvala završio na drugom mjestu sa dobrih pola minute zaostatka za Ogierom. Hirvonen je kontrolirao svoju vožnju i bez previše pogrešaka je uspio doći do trećeg mjesta i na kraju punu minutu zaostatkom za vodećim. I bio je siguran na trećem mjestu jer prvi koji je bio iza njega je Novikov sa punih 3 minute. Makar Rus nije dobro krenuo u sam rally, ali na kraju je uspio doći do cilja i kao nagrada mu je bila četvrto mjesto.



Posljednji dan Vodafone Rally de Portugal je krenuo jako loše po Latvalu. Kako je imao problema sa pogonskom osovinom i time nije mogao izvlačiti maksimum iz svojeg automobila izgubio je jako puno vremena. To je iskoristio Hirvonen koji ga je prošao i završio na drugoj poziciji, dok je Latvala na kraju završio treći i ovo mu je prvo postolje u ovoj godini i prvo za novu momčad za koju vozi. Kako je Ogier imao veliku prednost i nije previše riskirao, tako je samo dovezao svoj automobil do cilja i do svoje treće uzastopne pobjede ove sezone. Na četvrtom je završio Rus Novikov, koji može biti zadovoljan sa svime i novim bodovima koje je osvojio. Ali posljednji dan je obilježio Ostbeg koji je od četiri brzinca koji su se vozili posljednjeg dana na tri bio najbrži. Na posljednjem brzincu SS15 Almodovar 2 koji je ujedno bio i najduži brzinac na rally-u u ukupnoj dužini od 52km se vozio "Power Stage". Na njemu je bio najbrži Ogier i samim time je potvrdio svoju dominaciju na Vodafone Rally de Portugal i osvojio je maksimalan broj bodova. Drugi najbrži je bio Ostberg, što mu je utješna nagrada i osvojena dva boda. Sada ostaje pitanje što bi se sve moglo dogoditi da nije imao nesreću prvog dana. Njemu je to drugi rally za redom da je bio jako brz, ali zbog nesreće sve mu je palo u vodu. Na kraju svega ostaje pitanje gdje bi bio da nije trebao odustati. Treći najbrži na Power Stageu je bio Latvala, kao utješnu nagradu nakon svih problema koje je imao tokom ove sezone do sada.



Sljedeći rally je u Argentini, od 1. - 4. 5. gdje nas očekuje još jedan šljunčani rally. Sada neće biti prevelikog odmora za momčadi, morat će sve nabrzinu spakirati i prebaciti preko oceana u Argentinu i sve pripremiti za novi rally. Philips Rally Argentina će se voziti okolo Villa Carlos Paz, i prošle godine najbrži bio Loeb kojega više nema. Ali sada samo ostaje pitanje jel će Ogier nastaviti i dalje svoju dominaciju ili će mu neko stati na put. Kao glavni kandidati su njegov momčadski kolega Latvala koji može biti brzi, ali je pitanje jel može biti dovoljno brz da pobijedi Ogiera. Tu je i Ostberg kojega ne prati sreća ove godine, ali pokazuje izuzetnu brzinu, pogotovo na šljunku. I dalje ostaje kao glavi konkurent Hirvonen i za pobjedu i za naslov prvaka, ali nakon dosta loših prezentacija njegovih do sada počinje biti veliki upitnik da li on to može ili će mu opet Francuz i to Sebastian oteti mu naslov prvaka. Za odgovore na neka pitanje nebi trebali čekati dugo, za kratko vrijeme u Argentini ćemo dobiti neke odgovore.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.