Intro Rally Sweden

30.01.2013.



Sljedeći Rally koji slijedi je Rally Sweden i to vec sljedeći viken. Ali jos da se malo osvrnemo na Rally Monte-Carlo. Ova sezona je počela sa puno novih stvari, kao prvo da se Loeb neće natjecati punu sezonu WRC natjecanja. Pa zatim debi nove momčadi Volkswagen Motosporta kao i njihovo prvo postolje. A još jedna velika se stvar dogodila, točnije održala u Monte Carlu. A to je obilježena godišnjica i to 40 godišnjica od osnivanje FIA World Rally Champions natjecanja. Te prve godine je održano ukupno 2 500 natjecateljskih km i to sve u sklopu 8 dana natjecanja na području i okolice gradova Almeria, Atena, Frankfurt, Glasgow, Monte Carlo, Oslo, Reims, Rim i Varšave. U početku kad je osnovano nije se natjecanje po brzincima i sve traje po nekoliko dana, nego sve se održalo u jednom danu i u jednom komadu. Bio je to maraton rally od jutra pa do večeri sa usputnim točkama na kojima se mjerilo vrijeme.



Ali okrenimo se mi dalje prema našem sljedećem rally-ju i to snijegom okovanom Švedskoj to Rally Sweden. Rally ce se održavati puna tri dana, i to sa 22 brzina sa 339 natjecateljskih kilometara. Start i cilj će biti u Karlstad, dok servis će biti u Hagfors. I kako sada stoji Loeb je prijavljen da ce voziti rally, makar mu to nije najomiljeniji rally u kalendaru, makar ima tamo jednu pobjdu. Dok recimo za razliku od njega Latvala i Hirvonen su jako dobri na ovom rally-ju koji svaki ima po dvije pobjede. Dok recimo Ford je jako uspjesan na ovom rally-ju, sad jel ce im to donjeti prednost pogotovo kad je Novikov pokazao veliku brzinu po snijegu i ledu okovanom Monte Carlu, a još k tome ti je Ostberg koji je isto tako dobar po snijegu. Tako da nas čeka jako neizvjesni rally.



A evo i svih onih koji su službeno prijavljeni za natjecanje na Rally Sweden. Tu je za Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team prijavljen Sébastien Loeb i Mikko Hirvonen. Za drugi citroen Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team će voziti Khalid Al Qassimi, a kao što možemo primijetiti Sorde neće biti na ovom rally-ju za citroen. Dalje za Qatar M-Sport World Rally Team će voziti Mads Řstberg i Evgeny Novikov, za Qatar World Rally Team voze Nasser Al-Attiyah i Thierry Neuville, a za Volkswagen Motorsport vozi ista ekipa kao i u Monte Carlu, a to su Jari-Matti Latvala (FIN) i Sébastien Ogier. I na kraju su prijavljena još dvoje vozača za dvije momčadi, a to su za Lotos Team WRCvozi Michal Kosciuszko i za Jipocar Czech National Team vozi Martin Prokop. I to je sve ukupno 11 vozača koji su prijavljeni za WRC natjecanje, koje će se održati od 7-10 veljače.

WRC automobili

28.01.2013.


Krenula je nova sezona WRC 2013, uživali smo u otvaranju nove sezone u legendarnome Rally Monte-Carlo. Sada do sljedećeg rally-a u Švedskoj ima tri tjedna, pa da predstavimo najvažnije aktere bez kojih WRC ne bi bilo. A to su WRC automobili, ove sezone su tri vrste automobila koji se natječu po pravilima WRC-a. Prvi je prošlogodišnji prvak Citroen DS3 WRC, zatim Ford Fiesta RS WRC i ovogodišnji novopridošlica je VW Polo R WRC.



Pa krenimo od VW Polo R WRC-a. Nakon godinu dana testiranja i razvoja, ove sezone je predstavljen novi auto Volkswagen Polo za WRC natjecanje, koji ce predstavljati Volkswagen Motorsport. Motor koji pokreće je Volkswagenov 1,6 litreni četvero cilindrični motor koji je nabijan sa tubo punjačom. Masa praznog vozila iznosi 1 200 kg, ujedno je i to minimalna propisana masa WRC automobila. Zapravo je sve propisano WRC-ovom pravilniku kakvi automobili mogu se natjecati. A to da moraju imati 1,6 litreni motor četverocilindrični motor bilo vlastiti ili nekog drugog proizvođača motora. Minimalna masa automobila mora biti 1 200 kg, i da dužina automobila ne bude duža od 4 metra, a širina od 2 metra. Tako recimo Polo ima ukupnu dužinu od 3 976mm, a širina mu je od 1 820mm, dok mu je međuosovinski razmak 1 610mm.



Drugi u toj skupini je Citroen DS3 WRC. On je službeno vozilo za dvije momčadi, a to su Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team i Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team. Motor koji pokreće automobil je citroenov 1,6 litarni četverocilindrični motor nabijan sa I4 turbopunjačom. Njegova dužina iznosi 3 948 mm, a širina iznosi 1 820, dok njegov međuosovinski razmak 1 618 mm. I ovo je jedan od najuspješnijih automobila koji se natječe u WRC-u i to ponajviše zahvaljujući Sebastianu Loebu koji je većinu pobjeda osvojio. Do sada je ovaj auto osvojio 21 pobjedu u svjetskom WRC prvenstvu.



Zadnji od ove skupine je Ford Fiesta RS WRC. Kako više službeno Forda kao proizvođača nema u WRC natjecanju i to nakon jako dugo godina, tako da prošlogodišnju Ford momčad je preuzeo M-sport da se nastavi suradnja njihova i da odličan auto ne propadne. Sam motor i dalje proizvodi Ford, kao i dalje cijeli automobil, tako Fiesta koristi Fordov 1,6 litreni četverocilindrični motor sa turbopunjačom. Dužina vozila iznosi 3 963 mm, a širina 1 820 mm. Ovo mu je treća godina šta se natječe u WRC-u kao i Citroen DS3, ali nažalost on nema tako dobar rezultat. Do sada je odnio svega 6 pobjeda i to dvije godine za redom je bio najbolji na Rally Sweden i Wales Rally GB.

Oznake: WRC rally

Rally Monte-Carlo

23.01.2013.


Počela je nova sezona WRC-a i to tradicionalno sa ralijem Monte Carlo. Ova sezona će po svemu biti posebna. Počevši od toga da ćemo imati novog svjetskog prvaka nakon jednog desetljeća, jer je Sebastain Loeb objavio da više neće voziti punu sezonu nego svega četiri ralija. A prvi od tih ralija je bio i Rally Monte-Carlo. Druga velika stvar je povratak Volkswagen-a nakon dva desetljeća izbivanja van WRC-a natjecanja, i to sa Polom R. Vozačka postava Volkswagen-a je dosta jaka, Sebastian Ogier se vrača nakon godine dana izbivanja iz WRC-a i testiranja za Volkswagen. A drugo veliko ime je prelazak Jari-Matti Latvale iz Forda u Volkswagen. Još k tome da ubrojimo da se Sordo vratio za Citroen nakon dvije godine razvoja Minnia, Hanninen je prešao u WRC iz IRC-a. Ukratko velike stvari su se dešavale pred početak nove sezone i sve skupa je to pravi recept za zanimljivu sezonu.



Prva postaja je Rally Monte-Carlo, u trajanju od četiri dana na sve skupa 18 brzinaca i 468 natjecateljskih kilometara. Sve je bilo spremno za početak nove sezone, a za još malo dramatičniji početak nam je ponudio vrijeme, koje je bilo klasični Monte Carlo promjenjivo vrijeme. Bilo je svega, od suhih dijelova asfalta, pa kiše i sve do potpuno snježnih uvjeta koji su karakteristika za Rally Sweden. I odmah na prvom brzincu u dužini od 37km pokazalo se da će to biti zanimljivi Monte Carlo. Odmah na prvom brzincu je Ogier sa svojim Polom R odnio najbrže vrijeme ispred Loeba. Ali Loeb je pokazao koji je najbolji vladar Monte Carla i do kraja prvog dana je napravio prednost ispred Ogiera od minutu pol koju je održao sve do kraja ralija. Sordo je pokazao da je odličan vozač i odmah od početka je zauzeo treće mjesto, a za razliku od njega broj jedan u Citroenu od kad nema Loeba, Hirvonnen je imao jako puno problema i nikako nije mogao postići kvalitetna vremena. Jedino još je Hanninen pokazao da može biti jako brz ali se vidi da još nema dovoljno iskustva sa novim autom i da se prilagođava za njega. Prva velika žrtva je bila Neuville koji je naletio na kamen i oštetio si prednji lijevi kotač i morao odustati.



Drugog dana su Loeb i Ogier održavali svoj tempo i vozili toliko da ne izlete. Sordo je sa svojim iskustvom u Monte Carlo održavao treće mjesto. I dalje su nastavili se problemi za Hirvonena i Latvali koji nikako da naprave pošteno vrijeme. Za razliku od njih rus Novikom ujutro drugog dana je doslovce letio i približavao se vozačima ispred sebe. Tako se do kraja drugog dana približio Sordu ispod 20s zaostatka. Tako je bilo i trećeg dana, Novikov leti po Monte Carlu i na kraju prestiže Sordu, koji je imao sve više problema sa uvjetima na cesti, koji su bili potpuno snježni. Loeb i Ogier i dalje voze sami za sebe i voze toliko da uspiju završiti rali. Hirvonen i dalje ima problema, dok Latvala je počeo postavljati dobra vremena i sve mu bolje išlo.



Četvrtog, posljednjeg dana ralija koji je bio iznad Monaca, na legendarnom brzincu MOULINET - LA BOLLENE VESUBIE je bio koban za tri vozača. Na cesti je bilo puno mokrog snijega i malo gripa, postojala je jedino dva traga gdje se vidio asfalt. I tako varljivi i promjenjivi uvjeti su vozače doslovce prisili da voze kao puževi. Ali ipak je bio koban za tri vozača. Prvi od njih koji je platio danak vremenskim uvjetima je bio Novikov. Njemu je pobjegao stražnji kraj i udario u zid, i tako si oštetio kotač i morao odustati. Nakon njega je slijedio Latvala, koji je nakon svega par kilometara krivo procijenio svoju brzinu i mogućnost, tako ga odnijelo sa stražnjim krajem u zid i onda ga još odbilo tako da je sa prednjim se zabio u zid. I tako uništio si auto do kraja i morao odustati. Treća žrtva je bio Hanninen koji je par kilometara prije cilja izgubio nadzor nad vozilo i tako je zajahao na mali zid šta mu je uništilo lijevi kraj, pogotovo kotač i nije mogao nastaviti dalje. Nadalje je imao problema i Ostberg koji je probušio gubu i još oštetio kočnice, tako da je jedva došao do servisa da to poprave. Posljednja dva brzinaca i ujedno Power stage, nisu održana zbog sigurnosti gledatelja kojih je bilo jako puno.



Time je Leob postao pobjednik Rally Monte-Carla, i to mu je bila sedma pobjeda na Monte Carlu, koji je vladar tog ralija. Velika stvar je i drugo mjesto Ogiera i njegove momčadi Volkswagen, koji su tako najavili da če se natjecati za postolja i možda čak i pobjede. Treće mjesto Sorde je potvrdilo da njegov povratak da zamijeni Loeba, je dobra stvar. Veliko razočaranje za Ford, pogotovo Novikova koji je pokazao dovoljnu brzinu da mogu doći do postolja i čak do pobjede. Tako ćemo ove sezone imati tri velike momčadi koji će se boriti za pobjedu, a u svakoj su po dva vrhunska vozača koji mogu biti jako brzi. Sad slijedi pauza od tri tjedna kada slijedi Rally Sweden od 7-10 veljače.

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.