Rally Sweden

11.02.2014.



Nakon prvog rally-a u planinama oko Monte Carla, WRC se seli sjevernije snijegom okovanih suma Svedske. Nažalost, kako je vrijeme promjenjivo cijeli vikend je bilo toplo i kišovito, i sav snijeg koji je bio na cestama Švedske počeo se topiti i pretvarati u bljuzgu, i šljunak se probijao na cesti. Na rally Sveden nas je čekalo 24 brzinaca i sveukupno 323. 54 natjecateljskih kilometara, i to u svega tri dana. Bio je to naporan rally za vozače bez velikog odmora između brzinaca.



Sve je počelo spektukularnim otvaranjem u Karlstat-u super specijalnim brzincem gdje su se vozači ogledali jedan protiv drugoga u kružnom brzincu. Nakon njega najbrži je bio Mikkelsen, svjetski prvak Ogier je odmah iza njega. Dok treće vrijeme je imao, nakon godine dana izbivanja, Tanak koji je ovime samo pokazao da se na njega može računati u sljedećim ralijima. Prvog dana sve je bilo u znaku Volkswagena i njegovih vozača. Do kraja dana Ogier je vodio ispred Mikkelsena i Lattvale. Tanak je držao priključak za vodećima i pokazao da je gladan natjecanja. Iza njega su bili Ostberg i Hirvonen. Prvog dana nije bilo nekih velikih iznenadenja i posebnih iznenadenja, makar je cijeli dan bilo toplo za Švedsku i nakon samo par prolaska šljunak je izbijao na površinu i gume su se pregrijavale i trošile se brzo.



Drugi dan je počeo sa velikim iznenađenjem svjetskog prvaka, nakon jedne od rijetkih pogrešaka Ogiera. Odmah na prvom brzincu dana nakon samo par kilometara završio je u snježnoj bankini i time je izgubio 4 minute dok se nije izvukao. Time je Mikkelsen preuzeo vodstvo ispred Latvale. Ogier nije jedini koji je drugog dana završio u snježnim bankinama. Jedan od njih je bio Kubica, koji je čak završio dva puta. I svaki puta kad je izletio Ostberg je dosta gubio kad ga zaobiđe, drugi puta skoro se dogodilo velika nesreća. Ostberg je za dlaku izbjegao Kubicu kojega su izvlačili van. Loš početak sezone se nastavlja za Hyundai, Hanninen je završio u snježnoj bankini i naletio na kamen koji je oštetio prednji desni kotać i morao odustati. I Neuville je isto imao problema sa svojim automobilom nažalost i on je morao odustati na kraju. Veliki trenutak je imao i Mikkelsen koji je zakvačio snježnu bankinu i to ga je okrenulo na cesti. Ali na svu srću za njega uspio se vratiti a da nije puno vremena izgubio, samo je morao očistiti prednji kraj automobila od snijega da bi motor mogao normalno funkcionirati. Na kraju drugog dana Latvala je vodio ispred Mikkelsena, a na treće mjesto se probio Ostberg. Iza njega su bili Tanak i Hirvonnen. Nakon lošeg početka dana, Ogier je doslovce letio po brzincima i do kraja dana je uspio smanjiti zaostatak za vodečima za cijelu minutu i time je ušao među prvih 10.



Posljednji dan nas je čekalo sveukupno 8 brzinca. Latvala je sigurno završio dan bez ijedne pogreške i time osvojio treći puta Rally Sweden. Za razliku od njega, Mikkelsen koji je lovio Latvalu je imao veliki trenutak kada se okrenuo na stazi i time izgubio preko 20 sekundi i time si upropastio mogučnost daljne borbe za pobjedu, al drugo mjesto je ipak velika stvar za njega. Treći na kraju je završio Ostberg bez velikog rizika posljednji dan je odvozio na sigurno i time si osigurao četvrti podij uzastopno. Na kraju je Hirvonne završio na četvrtom mjestu ispred Tanaka koji je posljednji dan vozio samo da završi rally. Do šestog mjesta je došao Ogier, koji je vozio do krajnih granica i sve riskirao, kako je on kazao "da nema ništa za izgubiti". Al posljednji dan nije prošao bez problema za pojedine vozače. Kubica je opet završio sastrane u bankini, al na kraju se uspio izvuči samo sa razbijenim vjetrobranskim staklom. Za razliku od njega, Prokop nije bio te sreće i morao je odustati kada je završio u snježnoj bankini i nije se uspio iz nje izvuči. Osim njih, Meek je svoj nastup na rally Sweden obilježio izletavanjem u snježnu bankinu u kojoj je izgubio više od 10 minuta jer nije bilo gledatelja da mu pomognu da se izvuče van. Al na kraju je uspio i završio rally. Ipak nisu se svi brzinci vozili, bio je otkazan brzina 21 bzog kašnjenja brzinca 20 sa startom preko pola sata, koji je ujedno bio prenošen u živo. Power stage koji je donosio dodatne bodovi vozio se na posljednjem brzincu 24 koji je takoder bio prenošen u živo. Najbrži na posljednjem brzincu i osvojio dodatna tri boda je bio Ostberg, iza njega je bio Latvala i Hirvonen.



Sljedeći je rally u Mexicu za mjesec dana, 6. 3. - 9. 3., koji se vozi u okolici grada Leon. Ondje nas čeka prašnjave sljunčane ceste sa puno kamenja na po njima, na velikoj nadmorskoj visi gdje automobili gube do 20% snage motora. A jos k tome visoke temperature dodatno otežavaju samo natjecanje. Vozit će se sveukupno 21 brzinaca u sveukupnoj njihovoj duljini od 402 km.

Oznake: Latvala, ostberg, Ogier, Hirvonen, WRC rally

Rallye Monte Carlo

21.01.2014.



Koji početak nove rally sezone. Tradicionalno sve je počelo u Monte Carlo, točnije u planinama u okolici Monte Carla. Novi automobil, novi vozači, velike rošade između momčadi samo će donjeti uzbudljivoj sezoni. Kao prvo nema vise Sebastiana Loeba, nadalje tu je bivši vozač Formule 1 Robert Kubica koji vozi Ford Fiesta. Finac Hirvonen se vraća u Ford, a na njegovo mjesto dolazi Ostberg. Meek potpisuje na cijelu sezonmu sa Citroenom, Evans potpisuje za Ford. Novi automobil je Hyundai, a za njih voze Sordo i Neuville. Jedino Volkswagen nije mijenjao svoju podstavu. Sve to skupa je pravi recept za odličnu sezonu.



Sve je krenulo u četvrtak ujutro sa prvim brzincem na kojem se desilo veliko iznenadenje, Kubica odnosi prvu pobjedu na brzincu, kao i na sljedećem brzincu takoder i na kraju je imao prednost od 30 sekundi ispred Ogiera. Jako loše sezona je počela za Hyundai i Neuville, na jako skliskoj cesti otišao je malo preširoko i zadnjim krajem pogodio stup i morao je odustati. Promjenjivi uvjeti su obilježili ovaj Monte Carlo. Na trećem brzincu od 19km, zadnjih 8km se dogodila velika promjena na stazi. Zadnjih 8km bio je prekriven snijegom, i tako promjenjivim uvjetima najbolje su se snašli Buffier, Sordo i Meek, koji su imali dvije gume za snijeg. Tako je Buffier preuzeo vodstvo ispred Sorde i Meek-a. Do kraja dana su se vozili 6 brzinaca, i na kraju prvog dana Buffier je završio prvi vise od 30 sekundi prednosti ispred Kubice i Meek-a. Najveće razočarenje prvog dana je Sordo koji je nakon četvrtog brzinca morao odustati zbog kvara na svom Hyundai, otišao mu je alternator i nije bilo punjenja akumulatora.



Drugi dan je počeo bez velikih promjena, prvo je bio najbrži Ogier, a zatim Buffier je bio najbrži. Do brzinca broj 9 Buffier je bio prvi 35 sekundi ispred Ogiera, a Kubica je lovio treće mjesto sa Meekom. Na 9 brzincu i ujedno najduži brzinac od 50km, prvi problema je imao Latvala koji je imao probušenu gumu koju je na brzincu promijenio i time izgubio više od dvije minute. Sljedeći koji je imao problema i na kraju morao odustati je bio Kubica. U tom trenutku Kubica je bio najbrži na brzincu, brži od Ogiera u tom trenutku oko 10 sekundi. Ali nažalost nije uspio proći zavoj, nego je pogodio ogradu od mosta i morao odustati. Do kraja dana Ogier i Latvala su imali najbrža vremena na brzincima. Na kraju drugog dana Ogier je preuzeo vodstvo ispred Buffiera skoro punu minutu. Za njim slijedi Meek minutu i pol zaostataka za vodećim. Prvih pet su zaokružili Ostberg i Latvala.



Treći dan su se vozila posljednja 4 brzinca. Prva dva po danu, posljednja dva po noći. Na brzincu broj 12 je bio prekriven snijegom, i najbolje od svih se snašao Ogier koji je bio najbrži. Najbrži je bio i na sljedećem brzincu, time održavao vodeću poziciju ispred Buffiera i Meeka. Brzinac broj 14 se morao otkazati zbog napadalog novog snijega jer su vozači zapeli u snijgu. Na posljednjem brzincu se ujedno vozio super brzinac na kojemu se dobivaju dodatni bodovi. Najbrži je bio Latvala koji je dobio dodatna tri boda, Ogier je bio sporiji svega 0,2 sek i dobio dodatna dva boda. Treći je bio Meek sa dodatnim bodom. Najbrži na Rally Monte Carlo je bio Ogier, koji je jako dobro otvorio sezonu. Drugi je Buffier koji neće vozici cijelu sezonu, samo par rally-a. ali ovo mu je dobar početak i mogučnost ulaska u neku od momčadi. Treći je završio Meek kojii je za to njega odličan početak sezone za novu momčad. Prvih pet je još zaokružio Ostberg i Latvala.



Sljedeći rally se vozi po smrznutim i prekrivenim šumama Švedske, za punih 3 tjedna. Bit će to dobar rally za dokazivanje svih skandinavijskih vozača, pogotovo Latvale i Hirvonena, koji se moraju dokazati više od svih da su u utrci za naslov prvaka. Bit će to jako zanimljiv rally.

Oznake: WRC rally, Ogier, Kubica, Latvala

World Rally Chanpions 2013

10.10.2013.



Nova sezona je počela sa jako puno novosti. Prva velika novost je bila ulazak Volkswagena u WRC natjecanje sa svojim Polom R, sa dva vrhunska vozača Sebastian Ogier, koji se vrača u WRC natjecanje nakon godinu dana pauze i testiranje Pola R, i Jari-Matti Latvala. Druga velika vijest je da se veliki Sebastian Loeb ove godine povlači iz natjecanja i da će ove godine voziti svega 4 rally-a, i to Rally Monte-Carlo, Rally Sweden, Rally Argentina i Rally Francuska.



Ove sezone će se voziti 13 rally-a kroz četiri kontinenta. Sve je počelo promjenjivim uvjetima Monte-Carla, gdje se izmjenjivali uvjeti snijega, leda i čistog asfalta, preko Švedskog snijega, planinskog zraka u Meksiku, šljunka, asfalta, Australijskog pijeska i sve završava na engleskom blatu i asfaltu sredinom studenoga. Očekuje nas jako zanimljiva sezona sa jako puno događanja.



Rallye Monte-Carlo

Prvi rally se tradicijalno održao u Monte-carlu i okolnim planinskim cestama Alpa. Sve ukupno se vozilo 468 natjecateljskih kilometara podijeljeno kroz 18 brzinaca. Krajem siječnja na velikim visinama bilo je jako puno snijega i leda po asfaltnim cestama francuskih Alpa. Očekivalo se dominacija dva Citroenova vozača Loeb i Hirvonena. Ali na veliko iznenađenje svih Ogier sa svojim Volkswagenom na prvom brzincu su odnijeli pobjedu ispred Loeba i Citroena, i time pokazali da se na njih mora računati kao velika prijetnja za naslov prvaka WRC-a. Led i snijeg su koštali dosta vozača time da su izletili sa ceste. Prvi od njih je bio Neuvile koji je izletio sa staze na 4 brzincu. Marvin je sljedeći koji je ispao na 10 brzincu.



Na 14 brzincu koji je bio prekriven sa ledom i snijegom i promjenjivim uvjetima koštali su dosta vozača. Prvo veliko ime je Latvala koji je naletio na sloj leda i izgubio kontrolu i završio u zidu. Na istom brzincu Novikov je isto imao problema i završio van staze. Posljednji koji je imao problema bio je Haninen sa mehaničkim problemima na svojem autu. Sve te probleme nisu zasmetale Loebu da dođe do svoje 5 pobjede na Monte-Carlu. Drugi je završio Ogier sa svojim Polom R i Sordo je završio na trećem mjestu. Zbog velike posjećenosti obožavatelja, posljednja dva brzinca su otkazana zbog sigurnosnih razloga koja bi se vozilo po noći.

Oznake: WRC rally, Loeb, Latvala, Ogier

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.