white lilith https://blog.dnevnik.hr/whitelilith

srijeda, 23.12.2015.

Dar pod bor

Umjesto da pečem kolače, ja "visim" po blogu. Ne mogu si i ne želim pomoći. Sada. Baš želim biti ovdje, sada. A ostatak slatkih obveza (dio odrađen jučer) odraditi ću - sutra:).
Htjela sam napisati kako me blagdani, u pravilu, rastužuju, kako me podsjećaju na obitelj, okupljanje, zajedništvo, sve one kojih više nema (a puno ih je, svi od kojih sam potekla....), htjela sam napisati kako se blagdanima radujem upravo zbog obiteljskih okupljanja i tog ozračja zajedništva, ljubavi i nade koje nam daje rođenje Isusovo, svašta sam htjela napisati.
Naravno da je i bogata slavonska trpeza sinonim za božićne blagdane, pa tako i neizostavna pečenica. Tradicijski, odmah poslije ponoći (neovisno o ponoćki!).
Ovo je Božić bez pečenice. Prvi, od kada smo MI (nas 5) obitelj.
Nema.
I kao što smo već navikli da nema bijelog Božića, već nekoliko godina, zbog zatopljenja i promjena kilme, tako sam mislila da će nam i ovaj Božić. prvi bez pečenice, biti nešto na što ćemo se navići, prihvatiti to. No, teško je kada se navikneš na neke standarde, navike, tradicije, i kada pitanja i dvojbe postanu sasvim jednostavna (ne tko, ne što, ne gdje, ne kako, ne kakvo.....nego ima ili nema, možemo ili ne možemo, što je prioritet znamo).
Nedostajalo mi je nešto u ovim danima prije blagdana. Znam, nije to samo pečenica kao pečenica, nego sve ono što ona predstavlja u duhu božićnih blagdana.
Iako mi je srce puno, jer svi ćemo se okupiti, dolazi i moja studentica što nije 2 mj bila (nije "mogla"), bor smo kupili, neke standarde još " držimo", a danas smo dobili i dar pod bor. Kažu, dobili jednu više i odlučili je pokloniti nama. Dar. Božićni. Prvi puta u životu. Ne preuranjeni, taman na vrijeme, jer danas je treba peći. Pečenicu. I moj je zakoniti to maherski odradio.
I ovaj će Božić biti cjelovit, sa svim svojim pratećim sadržajima (ićem i pićem, borom i pečenicom) u zajedništvu naše obitelji sa mislima, molitvama i zahvalom za ono tko jesmo, što imamo i za sve naše pa i one koji nisu s nama. Bilo da ih više nema pa su naši anđeli čuvari ovdje na zemlji, bilo da su kilometrima udaljeni od nas.
Hvala ti drugo moja, tebi i tvojima.
Sretan vam i blagoslovljen Božić.

Oznake: dar pod bor

23.12.2015. u 16:21 • 53 KomentaraPrint#^

utorak, 22.12.2015.

Pitalica

Recikliram Život
obiteljski naučena
ljudskošću osviještena
ljubavlju navučena.

Na prozoru Života
kap sam kiše
u ono što vjerujem
podsjetnik što se njiše.

Brišu me vjetrovi
i tuđe kiše
ogrije Sunce
i nema me više.

Postoji li Sutra
il' je sve san
beskrajan dan il'
Život (možda) sam?!

Oznake: život

22.12.2015. u 20:05 • 19 KomentaraPrint#^

četvrtak, 17.12.2015.

Plus/minus size

Kao svaka dokona kućanica ("nezaposlena" žena, ne zaboravimo majka, žena, a ne, ne kraljica nikako jer kruna, ako sam je i imala nekad u doba princeza, pala s glave odavno, od životne realnosti) ustajem u cik zore bez cičanja glupsona (glupog, a ne pametnog mobitela), jer neki se bioritmi i nakon 25 godina zaposlenosti i ranojutarnjeg ustajanja, ne mogu izbirisati iz naših gena ćak i kada više i ne moramo tako rano ustajati jer nemamo više gdje ići raditi...., pa onda prva jutarnja kava u miru i tišini, cigareta (ona vlastite manufakture iz inostranstva, ne inozemstva, inostranstva)...i internet novine i novosti.
Tako sam se jutros baš obradovala naslovu: Prvi domaći plus size model: Ne pada mi na pamet smršaviti! u onim novinama za koje ne bih dala ni one 3kn promotivne kada su tek izašle, a kamo li sada u situaciji kada za 3kn kupim litru mlijeka (nećemo sada o kvaliteti istog, mislim mlijeka za 3kn!). I čitam, budeći se. Do trena kada vrli novinar kaže: nosi konfekcijski broj 42!!!!! Halooooooo?!?!
I automatski tlak skače na neizmjerljivo (neizmjerljivu glupost percepcije života!).
O mjerama i mjerilima ne bih, kažu ljepota je u oku promatrača, ono nešto, karizma, duh, stil je u onome što zračimo i kako nosimo ovo što jesmo, a ne u mjerama i mjerilima.
Ludim, naravno da ludim jer veći dio života sam gledala zabezeknute face kada kažem koji broj odjeće ili obuće tražim i sve su mi vrle i stručne, uglavnom, prodavačice govorile. Pa vi izgledate kao da nosite tri broja manje! (ovo je kulturna verzija), do Ne postoje ženske cipele toga broja! (najnekulturnija verzija). Omjeri, dragi moji, omjeri govorila sam.
Zar nisu usklađeni s visinom, građom?!.....
Kako očekujete da osoba od metar i žilet nosi prosječan broj cipela od recimo 39?!
Ili osoba od metar i osamdeset isto?!
I onda pročitam da prvi plus size model u RH nosi 42!
Broj 42 je (počevši od broja 34/36 regularna veličina kod svih proizvođača ženske odjeće, čak i kod zvučnih imena visoke mode!) uobičajen, regularan, nije plus size. To što je model mlada zgodna cura takve građe i s kojom kilom viška ne čini je plus size modelom, kao ni taj konfekcijski broj. Isto tako kao ni anoreksičarke (top modele s indeksom tjelesne mase od 18,5 ili 19 što je donja granica zdrave i uobičajene težine! ili u bojevima recimo 34) ništa od toga što nam pokušavaju prodati kao normalno, poželjno i što je najgore - lijepo, Bože sačuvaj unificirano lijepo, nije točno.
Nitko od nas nije prosjek, svi smo jedinstveni, i oni plus i oni minus size (naravno i većina koja je size) i svi smo zaslužili ljepotu u očima promatrača, zbog onoga što jesmo i kako to nosimo, a ne vanjskih mjera, mjerila, ograda.
Zato sve džepne Venere, svi visoki štrkljasti, kurpulentni, ma svi koji izlazite iz "okvira", pogotovo mentalnog, najviše mentalnog (pa recite da sam isključiva!) svima vama želim sve najbolje jer vi ste svi za mene "plus size" modeli čovjeka!


Oznake: max size

17.12.2015. u 13:15 • 49 KomentaraPrint#^

nedjelja, 13.12.2015.

Pretežno vedro! pučka prognoza

Kako se danas govori o običajima obilježavanja svetaca početkom prosinca, sv. Barbare (neki sade božićnu pšenicu), sv. Nikole (sve male, a neke i velike čizmice po prozorima očekuju darivanje, po mogućnosti, bez šibe), sv. Lucije (većina drugih sadi božićnu pšenicu), sjetila sam se jednog pučkog slavonskog običaja - vremenske prognoze.

Počevši od svete Lucije zaključno s Badnjakom, na komad papira ispišu se mjeseci u godini i bilježi vrijeme u jutro, podne i navečer. Hladno, toplo, magla, padaline, vjetar.....
Tako današnji dan, sv. Lucija, predstavlja siječanj dok Badnjak kao 12. dan bilježenja vremenskih prilika predstavlja prosinac. Nekada su se na temelju tih prognoza planirali radovi u polju, vrtu u idućoj godini.

Moja je mama znala bilježiti vrijeme u tu pučku vremensku prognozu pa smo znali sačuvati kalendar i pratiti vrijeme u godini koja dolazi. Svi u obitelji postali bi prognostičari, zajedno tumačili i usuglašavali prognozu.
Bilo je i zabavno i poučno, većina bi se prognoza i obistinila.

Topla i lijepa sjećanja, jezikom prognostičara rečeno: pretežno vedro!.

Oznake: pučki kalendar, vremenska prognoza

13.12.2015. u 11:15 • 21 KomentaraPrint#^

utorak, 08.12.2015.

Chiaroscuro

Dok gledam tako
kako se redaju maske i kostimi
kako se samodopadno kite
tuđim perjem
na pozornici Života
tražim svoje lice
u plejadi naturščika
u tuđim izrazima odobravanja
nesvjesna za vrijeme što prolazi
numitno
otkrivajući
da mi je suđeno biti tu
gdje jesam
tražeći zrcalo sudbine
da se prepoznam
i zavolim bez pitanja.

Rekli su mi
da je najveće umijeće
voljeti i prihvatiti sebe.
Rekli su mi da ne činim
ništa što ne bih
da drugi učine meni.
Rekli su mi
da su dobar i pošten
dva brata luđaka
Svašta su mi rekli.

Našli su uloge za mene.
I nisu me pitali
pristaje li mi ta halja
il' je krojena za neke druge.

Odlučila sam odavno
preispitati
sve što su mi rekli
sve čemu su me učili
čak i vlastiti trag u prošlosti
otkrivajući
sva lica i naličja postojanja
sve uspjehe i zablude
sve za što sam se borila
sama
iz vlastitih uvjerenja
srca i duše.

I nisam odustala
mada se nekima činilo tako
nisam ni posustala
mada sam izgledala smoždena
samo sam ustala ponovo
i zauzela svoje mjesto
iza pozornice i kulisa
vrhunski rukujući
tehnikom osvjetljenja
na vlastitoj pozornici Života_


Oznake: umijeće življenja

08.12.2015. u 13:31 • 23 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< prosinac, 2015 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2024 (1)
Prosinac 2023 (1)
Studeni 2023 (3)
Lipanj 2023 (3)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (2)
Veljača 2023 (1)
Siječanj 2023 (1)
Prosinac 2022 (1)
Studeni 2022 (1)
Kolovoz 2022 (5)
Srpanj 2022 (1)
Lipanj 2022 (1)
Travanj 2022 (1)
Ožujak 2022 (1)
Veljača 2022 (1)
Listopad 2021 (1)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (4)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (2)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (2)
Siječanj 2021 (1)
Studeni 2020 (1)
Listopad 2020 (1)
Rujan 2020 (1)
Kolovoz 2020 (2)
Srpanj 2020 (1)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (1)
Travanj 2020 (1)
Ožujak 2020 (1)
Veljača 2020 (4)
Siječanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (1)
Listopad 2019 (1)
Rujan 2019 (1)
Kolovoz 2019 (1)
Srpanj 2019 (2)
Svibanj 2019 (1)
Travanj 2019 (1)
Siječanj 2019 (1)
Prosinac 2018 (1)
Studeni 2018 (1)
Listopad 2018 (1)
Kolovoz 2018 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Nijedan čovjek nije Otok sasvim sam za sebe; svaki je čovjek dio Kontinenta, dio Zemlje; ako More odnese Grumen zemlje - Europe je manje, kao da je odnijelo kakav Rt; Posjed tvoga Prijatelja ili Tvoj vlastiti; smrt svakog čovjeka smanuje Mene; jer sam obuhvaćen u Čovječanstvu; i zato nikada ne pitaj kome Zvono zvoni; Tebi zvoni. (John Donne)

Space Oddity


Ja sam
Plimni val
Vulkan proključao iz dubine
Gejzir u zraku što se raspršuje
Tisućama kapljica sunca
Brzina misli što bježi vjetru uma
Nedostajući element svemira

Ja sam
Mirna šuma u ljetno popodne
Sjeverna vlažna mahovina
Na deblu života
Srna na izvoru oprezna
Da lovinom ne postane
Zemlja u iskonskom obliku

Ja sam
Totalno drugačija od sebe nekad
Ni manja ni veća neg' drugi
Osjećajući se tako malom
U ovom velikom životu
Što ga nastanjujemo
Voljno

Ja sam
Rođena umrla oplakana pokopana
Nebrojeno puta do sada
Žestoka u borbi za dobro
Beskompromisna kada je Život u pitanju
Ljubavlju stvorena
Ljubavlju nastavljam
Živim_

***

***

Ja sam jaka
i mogu sve sama
pomicati brda i ostvarivati snove,
ali tvrdoglavo prešućujem priznati
koliko mogu biti slaba
kada se u sebi lomim
ili kada me prekrije val vlastitog straha.

Čuvarica pinkleca 07.03.2015.

***