Jutarnji listi i njegova nebulozna pisanja

srijeda , 31.12.2014.

Izdvojit ću dva članka koja je Jutarnji list objavio jučer, 30.12.2014. godine
Prvi članak govori o zajedničkom djelovanju hrvatske i srpske vojske u međunarodnim operacijama. Riječ je o operaciji "Atalanta", pod okriljem EU-a.

http://www.jutarnji.hr/foto--zajedno-protiv-pirata-srbijanski-vojnici-predali-duznost-hrvatskim-kolegama-na-brodu-u-somaliji/1265285/




Neviđena idila. Obnova JNA, sad lijepo ima da se družimo i obnovimo sve kao i prije.
Međutim, članak i sam naslov nema veze s istinom. Srbi su imali svoj tim na brodu, Hrvati dolaze na smjenu i prezimaju taj dio operacije. Nema "rame uz rame" i nema "zajedno". Al svejedno, Jutarnji voli tako to pisati i vidjeti tu vijest kroz svoje jugoslavenske naočale.

Druga vijest je o razvoju nadzvučnog jugoslavenskog aviona koji je JNA razvijala od 1982.

http://www.jutarnji.hr/ispovijest-jugoslavenskog-generala--razvijali-smo-nadzvucni-avion-koji-je-bio-bolji-od-americkog-f-16-/1264535/

Lijepo je objašnjeno, međutim, sjećam se tog razdoblja i kritika koje su išle na račun aviona. Prvo cijena. 4 milijarde dolara je iznosi vanjski dug Hrvatske. A Jutarnji kaže da je taj iznos "skroman" i za tadašnje prilike. Istina je da je tadašnjih 4 milijarde dolara bio ogorman novac. A zanimljivo je i da jutarnji ovako nikada nije stao u obranu teze o HRZ-u i našim novim avionima. Ako bi mi trebali kupovati nove avione, onda je to "preskupo" za jutarnji i nije zorno da će se to isplatiti i je li to potrebno. A jugoslavenski nadzvučni avion se diže u nebesa. Čemu?
Navodni avion, čiji prototip nije ni izrađen, je navodno bio bolji od F-16. Kako je to moguće ako nije bio ni prototip napravljen? Na osnovu čega je zaključeno da je taj avioončić bio revolucionaran i bolji od nekog američkog F-16?

U ovakvim tekstovima, nitko od novinara se ni ne potpiše. Piše samo portal Jutarnji.hr.
Jutarnji je dobio i novi NO, a navodno su postavljeni i novi urednici u Jutarnjem. Ako ovako nastave pisati i dalje, morat će opet mijenjati vlasnike, nadzorne i upravne odbore, a napose urednike. Jer ni tad neće svojem gazdi Hanžekoviću donositi profit.

"Drago mi je da Vilibor ima tri puta više glasača nego Kujundžić"

ponedjeljak , 29.12.2014.



Napokon je jedan dio tih predsjedničkih izbora završen. U daljnje natjecanje idu dvoje kandidata za koje se to i očekivalo. Nikakvo iznenađenje.
Za mene su izbori šansa da se smjene stare garniture, dosadnjakovići i nesposobnjakovići, ali najviše se radujem smjeni glupana. Međutim glupani i njihova djela ostaju i dalje na sceni, bez obzira tko došao na vlast, ima li promjene ili ne. U biti, prave PROMJENE, nikad niti nema. LUSTRACIJA. Čarobna riječ, ali čisto sumnjam da bi i ona donijela promjenu. Zabraniti stranku koja je 45 godina krala, pljačkala i ubijala narod. Zabraniti stranku koja je i na sudu, doduše nepravomoćno, osuđena kao zločinačka organizacija.
Nažalost, čak i da zabranimo te dvije partije i njihove članove, neki ljudi bi se provukli i nastavili i dalje sisati nam krv kao pijavice.
Već sam pisao o Ivi Josipoviću koji je predsjednik države za koju kaže da ne funkcionira. Izjava za anale. Nekad je Feral Tribune imao onu rubriku "Greatest shits". Ne znam kako bih ovu izjavu komparirao. Još smiješnija stvar je što taj isti Ivo Josipović to izjavljuje u jeku predizborne kampanje u kojoj se natječe za još pet godina na čelu iste nefunkcionirajuće države. I vjerovali ili ne, dobije skoro 40 posto glasova!!!
Kad sam već s Ivom onda da nastavim s njim. Njegov sinoćnji govor je strava. Strava nad stravama. Jednostavno je teško uopće krenuti od početka. "Previše je branitelja poginulo" reče Ivo " da bi mi sada Hrvatsku predali u ruke onih koji su je pokrali". Sama ova rečenica je ukradena od tipa čiju bistu ima u uredu "Mi smo, drugovi, more krvi prolili za bratstvo i jedinstvo...:" patetično. A onda se poziva na branitelje, za koje njegov dojučerašnji savjetnik za branitelje najjednostavnije kaže da Ivu boli uho za njih. I ti isti branitelji se i dalje griju oko logorske vatre u Savskoj 66. Toliko o Ivinoj brizi za branitelje.
"Zar ste zaboravili" , kaže Ivo, "to su isti oni ljudi koji su opljačkali Hrvatsku". Misli pri tome na Kolindu i Tomislava. Pa neki su i zaboravili, a neke nije ni briga. Očito. Jer da je ljude briga za to što Ivo govori, onda on ne bi ni bio predsjednik. Kolinda i Tomislav su bili dio ekipe koja je nekoliko godina operirala po Hrvatskoj, pljačkala javne i državne firme, porezne obveznike i bogzna koga sve ne, ali svejedno smo im dali blizu 40 posto. Ali zaboravili smo mi i da su Ivo i njegovi pljačkali Hrvatsku 45 godina, ubijali, hapsili i zatvarali ljude, sudili zbog izgovorene riječi, ukratko, činili štetu i zločine na puno većoj razini od one na kojoj su to radili Kolindini pajdaši. I što onda? Svejedno smo im dali vlast i kličemo "Ivo, Ivo". Bar imena ostaju ista.

Bojim se da ništa od toga nije bitno. Bitno je ono što nam sve više bježi ispred očiju, a tu je. Možda mi to ne želimo vidjeti, ali trenutno su samo dvije strane u Hrvatskoj. MI i ONI. ONI su političke elite koje ne razumiju uopće što se događa, što u biti brine narod. Vjerovatno vam je promakla izjava Vesne Pusić. Vesna Pusić je jedna od najnesposobnijih ministara u vladi koja je, po njezinim riječima, najsposobnija u povijesti. Jedna od glupljih izjava koju je Vesna dala dogodila se sinoć u Ivinom stožeru. Rekla je da joj je drago što je za Vilibora glasovalo tri puta više ljudi nego za Milana.

Ova izjava pokazuje da ni ona, a to se lako da prebaciti na čitave političke elite koje vladaju Hrvatskom, uopće ne razumiju suštinu stvari. Milan je lupao nekakve domoljubne stvari, povijest, lustracija, to je ono što je najjače iskakalo iz njegovih poruka. Ekonomija nula bodova. Vilibor je ponavljao socijalne, ekonomske stvari. Siromašni smo, pljačkaju nas i kradu, spriječimo to. Ljudi su Viliborovu poruku prepoznali jer su se našli u tome. Jer je to naša svakodnevica. A Vesna kaže da joj je drago zbog toga. Drago joj jer ljudi glasaju za ono što ih muči. Siromaštvo. Viliborovih 3 puta više glasova nego Milanovih je rezultat propadanja, siromaštva, jada i bijede. Švicarca koji i dalje raste, ovrha koje stižu bez da se možeš obraniti od toga, banaka koje nabijaju kamatu kako njima odgovara bez obzira na ugovore, sudstva koje kaže da lopovi imaju uporišta za svoje radnje u zakonu, teleoperatera i komunalaca koji mažu oči i kradu nas s računima za neisporučene usluge, deložacija. Ma mogu tako nabrajati do besvijesti.
A Vesni je drago da toga ima, tri puta više nego Milanovih lustracija, domoljublja i povijesti....
Vesna ne razumije. Jer nema tih problema, jer živi u svojem svijetu. Jer ima svoju ekipu koja ima koristi od nje i ona od njih. I jedni drugima glade jaja i podilaze i tako se vrte u krug. Ljudi koji sve više zapadaju u beznađe i besperspektivu i siromaštvo, ne mogu dospijeti u žižu javnosti i interesa. Tu i tamo se nešto dogodi...djevojčica u redu u javnoj kuhinji, žene koje vrište dok ih policija iznosi iz kuća koje im se oduzimaju, radnici koji govore kako tri ili više mjeseci nemaju plaću, beskućnici kojim treba dati topli smještaj jer ide zima.....i to je to. Nema većih analiza zašto i kako je došlo do takvih situacija. Nebitno.
Bitno je da Milan nije uspio aktivirati ljude na nacionalnoj bazi i bitno je da nema ustaša u Hrvatskoj. Tj. da su ustaše u zanemarivom malom broju. TO je Vesni najvažnije, a sve ostalo nije bitno. Ja? Ja bih više volio da je Milan dobio onoliko glasova koliko je Vilibor. A da je Viliborovih glasova bilo 1 ili 2 posto. TO bi bilo dobro jer bi značilo da se zabavljamo sa sekundarnim stvairma, a da smo one važne riješili.

I onda dolazimo na glupane u javnosti i kako opstajemo.Tko je tu zapravo glup? Ivo? Kolinda? Vesna? Neee, dragi štioče, nisu oni glupi.
A možda nismo ni mi glupi? Možda je nama jednostavno dobro? Jer Viliborovih 17 posto i nije tako puno. To je , od ukupnog broja birača otprilike 8 posto. A Milanovih glasača je otprilike 1,5 posto. Više je nevažećih listića.

Eto, briga Vesnu. U biti, ona je u pravu. Ovo su nebitne brojke. Naravno, za Vesninu stranku glasuje otprilike onoliko glasača koliko i za Milana.Ni Milan ni Vilibor nikad neće ni primirisati oltaru ni vatrici. A Vesnica je stalno tamo i lagano se grije. I smije. Bez obzira što Vilibor ima deset puta više glasača nego njezina stranka ili Milan koji ima pet puta više glasača nego ona i njezina stranka. Vesna se i dalje grije i smije, za nju broj glasača i ne igra nikakavu ulogu.

Treba mi naslov za ovaj biser

subota , 20.12.2014.


'

Sve mjere gospodarske politike u okolnostima kada država ne funkcionira, kada institucionalni okvir naprosto tjera investitore iz zemlje bez institucionalnih promjena nema gospodarskog razvoja ma kakve projekte stavili na papir', rekao je Josipović.

Predsjednik države kaže da država ne funkcionira.
I kandidira se za još pet godina.
Pa ti sad budi pametan i glasuj.

Oznake: Ivo Josipović

Kako ih nije sram?

ponedjeljak , 15.12.2014.




Iskreno, nije mi jasno čemu napad na ministra Vargu. Očito je nekakvim svojim postupkom dirnuo u neko osinje gnijezdo. Traženje buba po uredu i slične stvari, pokazuju da se Varga nečega boji, a da ima razloga, pokazuju sve veći napadi na njega. Njegov odlazak službenim automobilom na privatni odmor i uz to korištenje službenog vozača, nije uopće iznenađujuće. I oko toga se ne bi trebalo uznemiravati.

Ono oko čega se trebamo uznemiravati su reakcije njegovih kolega političara. Primjerice, Maras i drugi kažu otprilike ovako kao i ja. Ima čovjek pravo koristiti službeno vozilo. Zakon mu to dopušta. Samo, ja sam ironičan, a Maras je smrtno ozbiljan. Ja govorim ovo jer mislim da je iza ovih napada neka korist nekih lobija ili pojedinaca, a Maras je uvjeren da je to Vargino pravo. I Marasovo.
S druge strane je Pusićka. Ona kaže da to Varga nije smio ni trebao napraviti. Nažalost, sekunda u kojoj sam pomislio da ima nade za hrvatske političare je prošla. I vratila se zbilja. A ta je da iste te "povlastice" koristi i Pusićka. Ili Stazić. Ili gomila sličnih ministara i saborskih zastupnika i državnih dužnosnika.
I nikome od njih to ništa nije čudno. Dapače. Mi svi kojima je to nemoralno i bezobrazno smo glupi i stoka, a oni su pametni. I nema tu srama.

Zašto kažem da ovaj slučaj s Vargom i nije tako kritičan? Zato jer su kritičnije druge povlastice koje političari imaju.
Primjerice, nedavno je u večernjem bio članak o saborskim zastupnicima i njihovim plaćama. Najskuplji je Josip Đakić, čuveni borac za braniteljska prava. Prima lola oko 30 000 kuna. Ali nije čak ni to problem, nego je problem što je on za istu stvar nekoliko puta plaćen. Primjer: prima i putne troškove za putovanje od doma do Zagreba, pa stanarinu u Zagrebu (2500 kn), paušal (1000 kuna), režije za stan (500 kn), naknadu za odvojen život (1000 kn), itd. A ako netko od njih nema službeni automobli te koristi svoj automobil u službene svrhe, cijena takvog angažmana je 2 kune po kilometru. Đakića sam naveo kao primjer, jer je primjer povlaštenog branitelja, ali ovakva primanja imaju svi saborski zastupnici.

Istovremeno, njihovi zaposlenici, tj. ostala sirotinja koja radi u državnoj službi i po kojoj mediji znaju često "prati" prima samo jednu od ovih stavki po jednoj osnovi. Ako putuješ svaki dan, imaš samo pravo na putne troškove. Ne možeš imati i službeni automobil na to. Ne možeš primati novac za iznajmljivanje stana. Ako primaš novce za stanarinu, onda ne možeš imati i naknadu za odvojeni život. Itd., itd., Putni troškovi za državne namještenike, ili za profesore i učitelje iznose 0,75 kuna po kilometru. Istovremeno, saborski zastupnici i državni dužnosnici šibaju po 2 kune.
Ovo je samo jedan mali dio beneficija koje su državni dužnosnici i političari sami sebi sredili da ih mi moramo plaćati. Vargino korištenje automobila je samo vrh ledenog brijega. Ono što upada u oči je količina bezobrazluka koji oni imaju. Zamislite sad situaciju u kojoj jedan od tih povlaštenih volova pregovara sa sindikatom učitelja, recimo, i nateže se s njima hoće li putni troškovi biti kunu ili 0,75, a istovremeno sam diže 2 kune pa plus plus i puta puta....i tako dalje.
Svaki od njih prima ono što je zabranio drugima da koriste. To je sramota, ali njih nije sram. Tu nema nikakvog srama. Nama istovremeno prodaju nekakve floskule i demagogiju. I predsjednički kandidati i ministri, svi pričaju ono što mi želimo čuti, a mi, ovce, svaka gledamo u svojeg čobana i blejimo za njim.
Svaki od njih oko sebe prikupi svoje ljude koji će napadati suprotni tabor. Ako počneš prosvjedovati, boriti se za neka svoja prava, boriti se za nešto u što vjeruješ, odmah te napadnu i po svaku cijenu nastoje diskreditirati. I nikad im ne nedostaje pomoćnika koji će stati na njihovu stranu.
I sad ostaje pitanje iz naslova na koje treba odogovoriti. Kako ih nije sram? Sad pljuju po Vargi a još gore su se okoristili nego on. I sve po zakonu i pravilnicima, sve po PS-u.
Pa jednostavno ih nije sram.
Ima jedna stara poslovica koja dobor opisuje ovu situaciju, maloje vulgarna i kaže:
"Briga prasicu što joj se pička vidi."

Ima li pomoći? Nema. Jer je uvijek bilo tako.

Oznake: Ministar Varga, povlastice, saborski zastupnici

Predizborna glupiranja kandidata

nedjelja , 14.12.2014.



Predizborna kampanja za predsjednika je u punom jeku. I meni se baš sviđa. Ovo mi je najzanimljivija kampanja ikad. Stvarno, ne sjećam se da sam naletio na zanimljiviju kampanju. Nekad, kad kažem sam sebi: "nemoj se zamarati s time što te sva četiri kandidata smatraju totalnom budalom", uspijem se smijati. Ako me počne živcirati što oni smatraju da sam ja glup. onda, u biti, uvidim da su oni totalni....no, stavite neki epitet koji vam paše. Al evo što mi strašno upada u oči i zašto mislim da su svo četvoro....nešto.
Recimo, aktualni predsjednik. Tip je totalno smiješan. Dok su bile obljetnice pogibije Josipa Jovića i akcije na Plitvicama nikad se nije tamo pojavio. Uvijek je slao nekog svojeg savjetnika. Lani je umjesto njega bio onaj Tatalović, a braniteljske su ga udruge izviždale jer su htjeli predsjednika. I taman kad sam pomislio da je Josipović odlučio ignorirati Plitvice, eto njega nekidan, polaže vijenac na mjesto pogibije Josipa Jovića. I s time se pohvali na svojem fejsbuk profilu i doda kako je Josip Jović bio dobar čovjek. Da se razumijemo, hvale vrijedna gesta....ali ne na ovakav način u jeku kampanje. Ovako to mi ispadne čisto lešinarenje.
Ali nije tu kraj. Josipović predstavlja svoj program. Ali nema Milanovića na predstavljanju. Pazi sad, Josipović misli da će tom gestom pokazati kako se ne slaže s MIlanovićem, odvojit će se od njega, te ja, pošto sam glupi prosječni birač, ću misliti da se Josipović ne slaže s Milanovićem. I da se slaže s Holi jer je ona bila na njegovom predstavljanju programa. Koji sam ja idiot, umalo sam to pomislio. A onda sam se počeo smijati. Budući da je Milanović najnepopularniji političar u državi, čak i ispred Karamarka onda i nije dobro družiti se snjim. Tako prozirni potezi, tako jadno...zar ne postoji ništa sofisticiranije da su sposobni smisliti i taj nesretni predsjednik i njegovi voditelji kampanje.
A onda program. Mila majko, koja je to žalost. Pazi sad, Josipović mi pokušava prodati priču o ustavnim promjenama i o tome priča i priča....ali on uopće ne može promijeniti Ustav. Treba mu dvotrećinska većina u Saboru. A neće je dobiti, to je jasno i malom djetetu. A ako ne prođe u Sabor, onda kaže da će ići na referendum. Pa na referendumu nema šanse da prođe jer ljudima nudi previše toga i većinu neće shvatiti. Niti će ih se ticati. Ali čak i ako mu sve na referendumu i prođe, nije li to sve rizik. I on meni nudi rizik. Nudi mi promjene koje ne može ispuniti, a ako mu ne prođe, uvijek ima krivca: Sabor i narod. Njemu je to win-win situacija. Meni je gubitak 5 godina.

A onda famozna KGK za koju sam na početku čak i mislio da bi se moglo što od nje napraviti. Ukratko, loša glumica. Glumljenje nečega što ona nije, igranje s kojekakvim zastavama, prešućivanje važnih informacija....Program? Nemam pojma što joj je program. Dala je nekakav crtež gdje se sve vrti u krug. Kako bi rekao Lošo, masonski znak, očit dokaz da se sve vraća u svoje ishodište, Šugoslaviju. Bar je tako rekao za Josipovićev amblem kampanje. Dakle, kampanja joj traje i traje, ali gospođa nije ni objasnila svoj program. Al se zato nekidan selfirala sa Gotovinom. I tu sam skoro pukao od smijeha. Totalno je vidljivo, iz satelita, ma orbitalne stanice, da se ovaj ne želi politički angažirati, da ne želi poduprijeti nikoga. Ali Kolinda se baš slučajno našla na proslavi godišnjice vojne policije u Zadru. Nemam sad emotikone da prikažem kako se "cepam od smeha". I kad je već tamo onda se slikala sa Gotovinom. Već sam puno puta rekao, da sam Gotovina naplaćivao bih ta slikanja. A za ove političare bih napravio i cjenik. Poseban. Vrlo brzo mi ne bi trebali bančini krediti za novu koćaricu.
Ali čitava ta situacija oko Kolinde i njenog pokušaja "zavođenja" Gotovine je ljigava. Sad ga je "zavodila" a prije nekoliko godina ga je "privodila". Pa ona je bila ministrica dok je Gotovina uhapšen. A sad su, kao , frendovi.

A naš doktor Milan. Dok nije započeo kampanju još sam mislio da ima nekog smisla s njim nešto graditi. Al gle, njegov program je nešto malo ovog, nešto malo onog, nešto malo ovako, pa onako. Navodno je branitelj. Pretpostavljam da jest, ali mi je sumnjiva njegova priča u srazu s Hebrangovom. A u životopisu je čitav rat na nekakvim specijalizacijama, nema ga nigdje u nekoj postrojbi. Gdje je ratni put, doktore? To se vadi prije kampanje. Pazi, i on bi kao Ivo, mjenjao Ustav i osnivao drugu republiku. Super, kad ja dođem za predsjednika onda će mi program biti Treća Republika. I što bi baš naš doktor mijenjao? Izbacio bi antifašizam. Vau, koja domišljatost, koja ideja, TO je ONO što mi trebamo. To je pitanje od iznimne važnosti. Ustaše i partizani. To je definitivno dobitna kombinacija. Svijetla budućnost nam je zagarantirana.

A dečec koji je upao u kampanju mi je najveća nada. Neću sad o njegovim dosjeima X, tipa kemtrejlsa, vanzemaljaca i vladinih urota. To ćemo sa strane staviti. On bi skromno. Iznajmit će Pantovčak. Pa će unajmiti salu za vjenčanja, valjda, i tamo će imati sastanke, primati delegacije i slično. Čekaj, pa on misli da ako sam ja star da sam totalno ishlapeo. Pa nemam ja sjećanje kišne gliste, jako se dobro sjećam da je to Mesić govorio prije 15 godina. Pa nam je odmjerio od lakta svima. Ne samo da je ta ideja totalno neefikasna, već je financijski štetna. Jer sve te gluposti koje on mrmlja, opet će nas koštati više nego do sada. Pa onda kaže, ajmo napustiti EU i NATO. Helou, momak, pa tek smo nekidan ušli. Koja je to država koja ne zna što hoće. Potrošimo gomilu para kako bi ušli u NATO i EU, a onda ajmo ih napustiti? To ispadne kao ono: pokazali smo svima da mi to možemo, sad ajmo nazad kući. Ispadamo kao tipovi iz viceva o Muji i Hasi.

Joj, dalo bi se ovdje dosta toga napisati, ali kampanja još nije gotova. Kakvih će još bisera u kampanji biti, Bog zna.

Oznake: Predizborna kampanja 2014

Josipovićevo skupljanje glasova na mrtvima?

četvrtak , 04.12.2014.

Na svojem FB profilu, predsjednik Josipović je objavio jedan jednostavan status.

"Odao sam počast Josipu Joviću, prvom hrvatskom redarstveniku poginulom u Domovinskom ratu. Veliki borac, ali prvenstveno veliki čovjek."



Foto: Facebook profil Ivo Josipović



Uz prigodan tekst išle su i prigodne slike. Josipović polaže vijenac na mjesto pogibije prvog hrvatskog redarstvenika. Ništa čudno, ništa kompromitirajuće, ali meni upada i u oči i u um jedna druga stvar. Lani, 2013. godine, na obilježavanju pogibije Josipa Jovića, braniteljske udruge su okrenule leđa predsjednikovom izaslaniku. Upravo zato jer nije bilo predsjenika na obljetnici. Ni ove godine nije bilo predsjednika.
I sad se predsjednik pojavljuje. Tri tjedna prije izbora. U jeku predizborne kampanje. Sasvim nevezano uz bilokakvu obljetnicu, datum, događaj.

Lijepo je kad se predsjednik sjeti ovakvih stvari. Ali nikako se ne mogu oteti dojmu da je ovo jeftino skupljanje glasova na mrtvima. Doslovce na mrtvima. Može li niže?
Tko zna, kampanja još nije gotova.

Oznake: Josipović, plitvice, Josip Jović, kampanja

Želi li Kolinda uopće pobijediti na predsjedničkim izborima?

srijeda , 03.12.2014.



Foto: 24sata

Zanimljiva je Kolindina predsjednička kampanja. Kod Josipovića čovjek nije siguran što je kampanja, a što je njegov trenutni predsjednički posao. To bi također trebalo zakonski ograničiti, jer već nekoliko mjeseci on koristi naše novce kako bi financirao svoju privatnu kampanju za predsjednika. Ako nije zakonski kažnjivo to bi trebalo zabraniti.

Kolinda. Je žensko. Ali, prema jednoj od anketa, samo 26% njezinih glasača su žene. Trebalo bi očekivati da će ogroman broj žena stati na stranu Kolinde. Ali ne. Razlog je to što su žene većinom ljubomorne na one njihove uspješnije kolegice. Još ako su zgodne ili bar malo privlačnog izgleda, onda će ih pokopati do kraja. Čak i bez obzira na to, Kolinda bi mogla u kampanji privući više žena za sebe, ali ne može jer se svugdje pojavljuje sa dva jajana oko sebe, Karamarkom i Vasom. Jedan je visok, drugi ima ogromnu glavu. Obojica zauzmu 90% ekrana. Kolinda, ako je i primjetimo, čini se tako mala, jadna, nemoćna....tko će onda nekog takvog birati za predsjednicu? Nigdje nema žena oko nje. Osim Kolinde. A i onaj jedan put dok se pojavila žena u njenoj kampanji, napravili su takav gaf da je Sabor raspravljao o njima skoro koliko i o Šešelju. Mislim na slučaj Rimac, Kolinda i zastava.
Znači, prvo bi vizualno Kolinda morala uvesti žene i promovirati svoju ženstvenost i ženske specijalitete i mogućnosti u vođenju države ili bilo čega.

Ruku na srce, Kolinda ima impresivnu biografiju. Uopće je ne koristi. Teme poput vanjske politike, u kojoj ona ima veće iskustvo od Josipovića i bila bi, po meni, korisnija i uspješnija od njega, ona opet ne koristi. Nema nikakvog sadržaja. Kolinda lupa šakom po stolu i diže je u zrak. Povisiva ton. Glumi muškarca. To je tako nerealno i neučinkovito, isforsirano i glumljeno, da mora propasti.
Čemu glumiti nešto što nisi? Josipović ne glumi. On je onakav kakav jest.
Danas je u medijima objavljeno nekakvo izvješće po kojem je Hrvatska po korupciji u europskom vrhu. Hoće li Kolinda to iskoristiti u svojoj kampanji? Sama ova vijest je tako odlična za njenu kampanju, da se to vidi iz aviona. To se treba iskoristiti, mislim da ne trebam posebno objašnjavati što iskoristiti od toga. Odlično poentiranje. Hoće li ga biti? Josipović je u svojoj prošloj kampanji najavljivao borbu protiv korupcije. PravDa i slično. A sad Transparency kaže da smo u europskom vrhu po korupciji. Mašala.

Nekidan je slučajni premijer govorio o zakonu kojim će se dovesti na partijske liste minimalno 40% žena. Tu temu Kolinda uopće nije iskoristila. Uopće. A ta tema joj definitivno ide u prilog. Jel trebam uopće crtati kako jedna žena u svojoj kampanji može iskoristiti temu žena u politici? Pa ako nije mogla ili htjela Kolinda, mogla je njezina partija. Ali ni to.
Jednu raniju raspravu je Kolinda izgubila prije nekoliko mjeseci. Onu s Kotromanovićem (mada je u javnosti izgledalo da se s njom raspravlja čitav MORH, al svi znamo da se radi samo o Anti) s kojim se je raspravljala o stanju u OS RH. I tu je mogla poentirati. Primjerice, MORH je dao priopćenje u kojem poziva kandidate da ne upotrebljavaju OS u političke svrhe. To je toliko debilno da se je lako moglo popljuvati. Jer jedna od najvažnijih dužnosti predsjednika je upravo upravljanje vojskom. Međutim, Kolinda ni to ne čini.
Niz je takvih primjera. Nijednu priliku ona nije iskoristila. Kao da joj nije ni cilj pobijediti u kampanji. Možda ima nešto i u tome.

Oznake: KOlinda Grabar Kitarovic, Ivo Josipović, kampanja, predsjenik/ca

Rusija i "Balkan"

utorak , 02.12.2014.


Fotografija je prenesena sa portala jutarnji.hr

Pitanje Rusije i Balkana nikad nije ni prestalo biti interesantno niti je gubilo na značaju. Međutim, ono što se u zadnje vrijeme događa je prava invazija ruske politike i ruskih interesa prema ovom dijelu svijeta.
Čak i prije nego je Hrvatska ušla u EU, Rusija je pokušavala održati nekakav svoj utjecaj u Hrvatskoj. Projekt DružbAdria je jedan od takvih projekata.
Ali Hrvatska je od svoje nezavisnosti, prije više od 20 godina postavila jasan cilj: euroatlanske asiocijacije. NATO i EU. Pokojni predsjednik Tuđman je kao vanjskopolitičku mantru ponavljao taj čarobni izraz: euroatlanske asocijacije. Za Rusiju, u toj priči, nije moglo biti značajnijeg mjesta. Možda je moglo, da Rusija nije bila onako slaba 90tih i potpuno neaktivna što se tiče politike, ali i stava prema Hrvatskoj i srpskoj agresiji na Hrvatsku.
Vremenom, Rusija je izgubila Hrvatsku potpuno.
Danas joj ostaje Srbija

http://www.jutarnji.hr/putin-zeli-prodrijeti-na-balkan/1245125/

Fini članak na portalu jutarnjeg govori nešto o tome što +sam i sam pisao na svojem blogu. Neke stvari treba jasno imenovati. Srbija još nije dio EU i šteta bi bila da to ne postane. Rusija je toga svjesna. Rusiji treba ispostava u ovom dijelu svijeta. Iduće godine, 2015., se uspostavlja Euroazijska unija, nekakva inačica bivšeg SSSR-a. Time Rusija zaokružuje svoju bližu interesnu zonu i mora se prebaciti na malo udaljenija područja u svijetu. Prvi prioritet će biti zaoštravanje politike prema EU i SAD-u. I tu Srbija dobro dođe.
Odustajanje Putina od Južnog toka je bilo i za očekivati u situaciji dok se stanje u Ukrajini zaoštrava. Osim toga, pitanje je koliko će Europi u budućnosti trebati ruski plin i nafta. Drugi izvori se javljaju kao alternativa ruskom plinu. Osim fosilnih goriva, EU sve više ulaže i u obnovljive izbore energije. Rusija se time pomalo gura u zapećak.
Pisao sam i o puštanju Šešelja na slobodu. Malo je razmrdao hrvatsko-srpske odnose, a koliko je uskomešao stanje u Srbiji, to će se još vidjeti. Jedinu direktnu korist od nejgovog puštanja na slobodu imala je upravo Rusija. Srbija je trenutno malo dalja od EU.
Idući korak Rusije na ovom području bit će, najvjerojatnije, medijski napad. I u Hrvatskoj i u Srbiji, ima podosta rusofila. Osnivanje podružnice Ruske Televizije bio bi logičan korak. Trenutno su i CNN i Al Jazeera prisutni. Fali nam samo RT.

Oznake: rusija, srbija, Hrvatska, Putin

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.