VISOKO PODIZANJE KROVNIH GREDA ...

Image and video hosting by TinyPic

...lijepljenje ogledala

i nešto

...krpljenja i kotlokrpljenja


samosanacije

29.08.2012., srijeda

S točkom na y

(suz_)

Neki se čovjek pod trijemom sklonio
I on te zvao po imenu...
Sjeti se tog Barbara
I ne ljuti se na mene ako ti kažem ti
Ja kažem ti svima koje volim
Pa i onda ako sam ih vidio samo jedanput...
Pa i onda ako ih ne poznajem





Image and video hosting by TinyPic






u jako nježnoj dobi od trinaest
(evo odlučila sam, iako je teško za izabrati - tada sam bila najosjetljivija. mislim... ili tada ili jučer)
umrla mi je baka. silno sam je voljela. i pokosilo me to… na dugo vremena.
baka mi je bila nepokretna, dugo vremena i njoj sam čitala prve priče... kraj njenog kreveta.
i sjećam se prve priče koju sam pročitala baki. u osjetljivoj dobi od šest bila je to - Kako je Potjeh tražio istinu.
ona divna izdanja s ilustracijama Cvijete Job. neću to zaboraviti nikada. i čitala sam ja njoj, ne ona meni...
(kod mene su sva zadovoljstva naopaka)
jer loše je i vidjela. a bila je najnježnija i najsnažnija žena koju bajka može zamisliti,
koja je sama podigla sedmero djece u teškoj neimaštini, ali potpuno prozirna, eterična... fina...
i zvala se BARBARA.
Barbara mi je najdraže ime. Barbara je trebalo biti i moje ime, ali onda su ga u zadnji čas čejnđali za Suzanu.
nikad im to nisam oprostila.
mislim... kud će suza nego na Suzanu?



i sjećam se i prvog dečka. bio je glavna faca u gradu, onstli...
pitajte koju god ženu mojih godina u ovom gradu tko je osamdesetšeste bio najkul tip...
bio je prelijep... ono... baš moj tip, ili je on u stvari utro put tome kako izgleda - moj tip,
iako se najiskrenije moj tip nikad više nije egzaktno ponovio.
i zaljubila sam se u njega na jednom tulumu na koji je upao nepozvan;
ušetao je na dugim nogama koje su završavale negdje u razini mojih ramena
i sve je što se mene tiče bilo riješeno u tom času,
a sat-dva poslije potpisala bih i happily ever after,
jer - sjeo je kraj mene i mi smo zabrijali u neki navodno jako pametan razgovor

... o istini.

i mi smo tako divanili o istini dugo, užasno dugo, a ja sam se zaljubila.
uvijek sam padala na te navodno pametne i duge razgovore.
(padala? padam?)
i točno se sjećam što je tko od nas te večeri govorio

... o istini,

na tulumu u stanu u Boškovićevoj na petom katu. poslije smo se i dugo ljubili, ali to je već druga priča..

...
i znam da je sve ovo zbrda zdola i nepovezano, ali ima veze s onim brdom i dolom od ono jednom… o bajkama.
Potjeh je bajka koja nije imala gotovo rješenje, ni lovca, ni vilu, ni čarobnu svjetiljku... ni happilyeverafter…
Potjeh je bajka koju sam prvu čitala i ona je valjda utrla put tome kako moja bajka treba izgledati,
iako se moja bajka nije nikad više egzaktno ponovila

... osim možda jučer.

neke bajke se zaustave jer nije dovoljno vjerovati, jer i sama lažeš kada kažeš da... nda... toliko toga,
no ako čekaš dovoljno dugo, kad već znaš čekati najbolje na svijetu... odmah poslije Potjeha
- istina će naći svoj put do i tebe.

i naći će te ta istina odraslu neštogodišnjakinju,
(ne valjda u najnježnijoj dobi?),
kako je čekaš najbolje na svijetu na Ničijoj zemlji,
naći će te u tom nekom času u kojem ćeš se čak osjećati jako zavodljivo i potpuno neodoljivo,
ali - neće ti to reći...
jer kad te nađe njena namjera nije da ti kaže one istine
za koje si se do nježne dobi od četrdeset sama pobrinula da ih imaš dovoljno na dnevnoj bazi,
ne to nije njena namjera, a ni ti nisi princeza
(ovdje se mislim citiraš, onu od jučer... i pitaš se - zar je već toliko vremena proteklo?)
ne ti nisi grintava princeza kojoj je dovoljno da bude lijepa i dobra i mila,

a bajka će se kao već sama pobrinuti za svoj Happily ever after.

kada čitav svoj život - od dobi od 6, tražiš istinu... u čitanju, pisanju, u dugim razgovorima...
u dugim razgovorima…
moraš biti spremna i čuti što će ti reći jednom kad te nađe čarobnu i neodoljivu.

krosmajhart - neće ti reći ono što želiš čuti.
nego će ti recimo namjesto reći da je tvoja bajka vjerojatno ipak samo priča s poukom
za koju će sigurno trebati još puno vremena da je shvatiš.
i moraš još biti spremna na to da neke istine imaju sposobnost slomiti.

ipak!
dok ćeš prebirati krhotine idućeg jutra pomislit ćeš možda da ipak nije srce to koje je puklo,
nego je slomljen samo njegov oklop...
i da ćeš dok će bez prestanka kišiti nad Zagrebom tog dana,
ipak hodati nasmijana rascvjetana očarana pokapana
pod kišom

ali... se svejedno sjećati, Barbara.

...

Ja sam trebala biti Barbara
jedino za tim žalim...
pa i onda kad se ne poznajem.

(Zagreb 2010. tessa k )



...

u Zagrebu je ljetna noć, ali s drugog kraja moje priče s poukom mogu slobodno reći da je sve ostalo baš tako i bilo...
to ...nasmijana rascvjetana očarana pokapana
,
mogu reći i to da me istina našla i održala mi lekciju o životu, ali da sam i ja zaskočila nju,
i da su mi obje istine, o meni i onome izvan, bile potrebne da zalijepe ono slomljeno... u meni,
mogu još recimo napomenuti da sam međuvremenu vratila i svoje iskonsko ime... zgrabila ga čvrsto,
pa eto zbilja ne žalim više ni za tim "jedinim",
pa onda mogu s obje istine u rukama reći i to da se sigurno sjećam,
ali da se nasmijana etc. sigurno i ne prisjećam,
i to bi mu ga bilo mislim to

osim jedne sitnice...

dvije godine nakon mogu garantirati onim životom koji je jedva i priču i pouku preživio,
da bih rečenice iz nekih bajki prepoznala i da izmiješam sva slova u njima...uvijek.

ma kako tužna bila, Potjeh je bajka koja će uvijek stati na moju stranu

... pa i kada me ne poznaje.


(Zagreb 2012. Suzana)



- 22:47 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2012 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Lipanj 2016 (5)
Kolovoz 2015 (2)
Lipanj 2015 (6)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (9)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (4)
Veljača 2013 (5)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (6)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (10)
Rujan 2012 (15)
Kolovoz 2012 (15)
Srpanj 2012 (8)
Lipanj 2012 (7)
Svibanj 2012 (6)
Travanj 2012 (12)
Ožujak 2012 (6)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (6)
Prosinac 2011 (9)
Studeni 2011 (3)
Listopad 2011 (5)
Rujan 2011 (8)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (3)
Lipanj 2011 (7)
Svibanj 2011 (8)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (7)
Veljača 2011 (7)
Siječanj 2011 (3)
Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (4)
Kolovoz 2010 (4)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (5)
Travanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (2)