10.07.2012., utorak
Moju percepciju „normalnih ljudi“ definirao je Marksov predhodnik Heraklit, jos pred 2500 tisuce godina: „Put prema gore i prema dolje jedan je isti.“ Danas postaje mnogo teze definirati uzrok i posljedice ljudske transformacije u svoju neljudsku suprotnost, koja se, prema Nietzsche-u radja uporedo sa degresijom staro grcke kulture. Danas postoji mnogo vise dokaza da se ta degresija radjala puno ranije, to jest, da ona „uskrsta “, i izrasta upavo proporcionalno sa pojavom i razvojem privatnog vlasnistva na prostorima Mezapotanije i Male Azije, pred gotovo 4 tisuce godina, ako ne i vise. Na to upucuje i ne slucajna koincidencija istovremenog radjanja pisane povijesti. Prvi privatni pasnjak, sljedstveno i obradiva njiva, trebali su biti ne samo ogradjeni, vec i markirani, zabiljezeni. Dakle, treba da se uporedo time porodi i ona najveca hulja covjecanstva , sa sluzbenim cipom ugradjenim u vlastite mozdane praznine drzavnickog Biljeznika. Prve bi to bile konture jednog podcinjenog objekta u podrejenoj sluzbi novo nastalog posjednika. Ta drzavnicka gnjida, koja ce se dalje granati, multplicirati i konsolidarizirati kao apsolutisticka guja nad cjelokunom civilizacijskom infratrukturom sve do danas, ne samo da biva u stanju usavrsiti suvremenu drzavnicku masineriju do njenh pomahnitalih razmjera, vec i daleko prerasta vlastite sluganske nadleznosti, kad se u kriznim ciklusima pojave socioloski vakumi klasnih suprotnosti i kada ona, tada, obogacuje svoje sluganske nadleznosti, u korist posjednickih kasta, i pretvara je u apsolutisticku vladavinu nad cjelokupnim drustvom, a koje,iz bilo kojih razloga ne uspjeva da se preporodi u skladu novonastalih zahtjeva na revolucionarni preustroj postojecih proizvodnih odnosa. Hitlerov nacifasizam i sovjetski staljinizam postaju tipican odraz slicnih kriznih razdoblja. Kao i u danasnjim SAD-ma gdje „ si ljudi ne mogu ni zamisliti u kojoj ih mjeri nadzire NSA, ( National Security Agency)“ Treci mileniji postaje znacajan po tome, sto se upravo u njemu zbiva jadan od najvecih drustvenih preporoda: pojave svijesti, za koju, suvremene teorije bivaju sklone da je tumace kao iskljucivi artefakt, a sto ce neko dogledno vrijeme ukazati na njegovu ispravnost ili ju posve opovrci. U svakom slucaju: svijest kao artefak ili evolucijska pojavnost, jednako bi, i svakako, cinila istinsku predhodnicu staro grckoj kulturi, koja se nebi vise mogla tumaciti kao uzrocna pojava, vec iskljucivo kao posljedicna reakcija upravo na pojavnost privatnog vlasnistva, i kada se ta kultura neslucajno zatice bas u punom cvatu robovlasnickog sustava. Dakle, staro grcaka kultura, kao jedna od prvih znacajnih posljedicnih niza jedne zajednicke uzrocnosti privatnog vlasnistva, koju slijedi rimsko carstvo, srednjevjekovna renesansa, prosvjetiteljstvo i napokom Njenacka klasicna filozofija, humanizam i Marks- Engelsov znanstveni socijalizam. Dok sam Daniel De Leon predstavlja, na margini dvaju proteklih stoljeca, prvi i najsjajniji socioloski prednacrt ikada stvoren, u obliku jednog sabirnog sizeja svih tih posljedicnih iskra, i cija ukupnost konacno inaugurira buduci covjekov ustroj na njegovom punom civilizacijskom jedinstvu, zajednicke suradnje na stvaranju i podjeli cjelokupnih stecevina tehnoloskog izobilja za sav normalni ljudski rod.
|
- 19:17 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
|