Gorušičino sjeme

Žali se jedna moja prijateljica kako protvinici definicije tradicionalnog braka provode bučnu propagandu, a kršćani samo mole! Smatram da je upravo molitva najpotrebnija, a pored toga se treba otvoreno izjašnjavati ne vrijeđajući nikoga, a ni u zapadnom zemljama nije svugdje dozvoljeno usvajanje djece od strane homoseksualnih parova.
Često nam se stavlja u usta da smo za progon te manjine. Ne ulazim u to je li nužno da definicija bude u Ustavu, ali, kad je već predloženo i otvoren demokratski postupak izjašnjavanja, glasovati ću ZA, radi zaštite prava djece da imaju oca i majku, a ako nemaju onda neka ih usvoje bračni parovi koji također imaju majčinski i očinski nagon. Na ovakvu odluku me navodi to štoi tek postajem svjesna koliki su razmjeri naopakog shvaćanja uloge majke i oca u životu djeteta. Čudi me da ima psihologa koji zanemaruju postojanje psiholoških specifičnosti obaju roditelja! Nisu jednoroditeljske obitelji manje vrijedne, ali sigurno je teže njima. (Kao što nisu manje vrijedna bolesna djeca, ali sve činimo da budu zdrava.) Nije li postojanje surogat majki također trgovina djecom!?
Kroz povijest se je pokazalo da su nasilne metode kojima se želi zaštititi moral kontraproiduktivne i dokaz da je "proklet čovjek koji se uzda u čovjeka!" U prvoj Crkvi su kršćani bili "gorušicino sjeme", "svjetlo svijeta", "sol zemlje", "malo stado" (u tadašnjem Izraelu je stado bilo najveće bogatstvo, a i u nas jer poznat izraz "blago"), a krv mučenika bila je sjeme kršćana. Pogani su govorili:"Gledajte kako se ljube!"
I mi bismo trebali biti kao gorušičino sjeme, trebali bismo imati više pouzdanja u Boga i više ljubavi, pa dopustiti da "Bog piše pravo i po krivim crtama!"
Svjesna sam da će netko i u ovom tekstu naći sjeme mržnje, ali osjetila sam potrebu da još jedanput izrazim svoje ZA, za zaštitu djece, bez obzira na to kako će se to na kraju regulirati!

29.11.2013. u 14:46 | 24 Komentara | Print | # | ^

Jedino ti, Rabi!

Blatno je tlo i vlaga se stuštila na moju dušu.
U danima ovim priželjkujem sušu
i zraku sunca,
dok oko mene demokracija bunca.
Kiša objeda se sprema svakom tko drugačije misli,
dok hodamo ko pokisli
po blatnom putu.
Pazim da ne skliznem
i svako malo u plač briznem.
Plače mi se u noćima dugim
i, dok se u dvojbama gubim,
samo hoću da ljubim.
Može li se Ljubav izgubiti
ako se duboko u srcu čuva
u dobra i zla vremena!?
Život je toliko slojevit i nejasan
a ljudi nedosljedni, slabi!
Jedino ti mi ostaješ, Rabi,
prepoznat u lomljenju kruha.
Daj mi svoga Duha ljubavi,
da me od svih dvojbi izbavi!


(23. 11. 2013., pod pritiskom raznih problema, javnih i privatnih)

26.11.2013. u 17:20 | 12 Komentara | Print | # | ^

Sveta Katarina Aleksandrijska

Sveta Kate, pripeci vatri gnjate!

(Izreka iz mog rodnog kraja)



Sveta Kata, snig na vrata!

(Izreka iz mog prebivališta)


Danas je blagdan sv. Katarine Aleksandrijske, mučenice za vjeru iz 4. stoljeća.

Svim Katama, Katicama, Katarinama, Ketima i sl. želim
SRETAN IMENDAN!

25.11.2013. u 09:07 | 5 Komentara | Print | # | ^

Ništa ti ne mogu reći

.

Ako me o sreći pitaš
(ti, što joj u susret hitaš?!)
ništa ti ne mogu reći.
Da l' je sreća neki cilj
u daljini sveudilj,
il' je sreća ljupka draž,
ili tek je pusta laž?!
Kad je riječ o sreći,
ništa ti ne mogu reći.
Ako joj u susret hitaš
tada ništa i ne pitaš!
Možda je to onaj tren
kad osjećaš da si njen,
da je imaš, da je slutiš,
kad u srcu ljubav ćutiš?!

Ipak, kad je riječ o sreći
ja ti nemam puno reći.
Kad joj hitaš, kad je slutiš,
tad ne pitaš, tada šutiš!

(1996.)



24.11.2013. u 21:10 | 4 Komentara | Print | # | ^

Krhotine

Krhotine
1995.

Krhotine među fijucima u gudurama kraja nepoznatog,
skupljene zrakama sunca, slijepljene suzama ljekovitim...
Čaša života neokrnjena mržnjnom, nezamućena očajem.
Krhotine skupljene i obasjane suncem nade.
Život teče dalje!

22.11.2013. u 09:30 | 10 Komentara | Print | # | ^

?

Gledam Đoa Šimunića koji je, ponesen zanosom pobjede, vikao "Za dom!" a publika odgovarala "Spremni!" Lijep hrvatski poklič, nažalost ocrnjen upotrebom u ustaškom režimu! Kao što je riječ "Zdravo!" zloupotrebljena u komunizmu! Đoev poklič digao je na noge "demokratsku" javnost, čiji se vodeći ljudi ponose kapom partizankom i petokrakom, kao da nije postojao antifašizam i bez totalitartnog i zločinačkog komunizma!!! Ne smeta im slavljenje 27. srpnja koji je obilježen, između ostalog, masakrom civila koji su bili na hodočašću kod sv.Ane u blizini Knina, itd....
Komunisti su, spajanjem antifašizma s komunističkom revolucijom, dodatno podijelili narod.

(Kad sam otvarala blog nadala sam se da nikad neću pisati o politici, ali kad vidim kako je naše novinarstvo uglavnom u službi liberalne i prokomunističke politike ne mogu da ne reagiram kao izdanak obitelji u kojoj se nitko nije aktivirao u politici niti bio "podoban" za ijednu vlast, pa mislim da mogu dosta objektivno svjedočiti o vremenu prošlom i sadašnjem.)

20.11.2013. u 19:56 | 8 Komentara | Print | # | ^

Hrvatski zid plača

(Majkama Vukovara)

Ova cigla crna sve je što mi osta,
oči tvoje modre dva su vrela gorska.

Uzavrela Vuka teška moja muka,
moj ljubljeni sine, tugo moja trpka!

Čekam te u noći dok me bol ne slomi,
glas tvoj dalek čujem, hukom vihra zvoni.

Sjenu vidim tvoju kako mi se šulja,
u noć bi se svila, u cjelov da skutri.

Na krilu te njišem,gdje mi sad počivaš;
kamo da ti pišem, gdje da krin ti stavim?

Koji brod me uklet tvojoj raki ljulja,
ne znam i ne mogu pred Bogom se skriti.

A ljudi me rane, kako li me boli
tvoje srce puklo, praskozorje smrti!

Sva svjetlost je ovdje, već mi ruke drži,
vodiš me u dvore prema blagoj smrti.

(Drago Štambuk, pjesnik, esejist, liječnik i diplomat, objavljano u Večernjaku, 18. studenog 2013.)

18.11.2013. u 09:12 | 9 Komentara | Print | # | ^

ZA ili PROTIV

Homoseksualnost nije nova pojava i nije "ništa novo pod suncem" sugeriranje da je to ponašanje "in". Čak je popularno sve više slavnih samaca iz povijesti proglašavati homoseksualcima. Poznato je da je još u startoj Grčkoj cijenjena među umjetnicima ljubav prema mladićima. Ali danas je novo da se takve veze žele nazvati brakom u kojem roditelj 1 i roditelj 2 mogu odgajati djecu. Međutim u svim kulturama je brak veza između muškarca i žene a roditelji su otac i majka. Sigurno da ima majki i nemajki, očeva i neočeva, i opravdano je da se djeca izuzmu iz nefunkcionalnih zajednica, ali je interesantno da se često apriori sugerira da su homoseksualni partneri dobroćudni i puni ljubavi, a kod nas na jedno dijete za usvojenje čeka 6 heteroseksualnih parova. Imai jednoroditeljskih obitelji, ali one se pojavljuju silom prilika, a ne jer su htjeli dijete lišiti jednog roditelja.
Znanstvena je čnjenica da od početka trudnoće u tijelu majke nastaju promjene koje stvaraju uvjete za optimalni razvoj djeteta, majčino mlijeko je upravo za određeno dijete najbolje, ono prepoznaje majčin glas nakon rođenja....Zar sve to treba ignorirati za "prava" homoseksualnih parova, koja su obični hir, a osim toga donedavna se je brak tretirao kao preživjela institucija, dok sad najedanput treba obuhvatiti veze koje brak nikad nisu bile.
Ako dijete odgaja heteroseksualni par usvojitelja, to je svakako bliže prirodnim uvjetima.
Ovo nije govor mržnje! Znanstvenici nisu suglasni u teorijama o uzrocima sklonosti prema istom spolu, pa o tome ne sudim. Ne moraju svi homoseksualci prihvatiti suzdržljivost, koju mi kao vjernici, smatramo ispravnom, ne samo za homoseksualce nego i za druge u određenim uvjetima. (I papa je također protiv diskriminacije homoseksualaca, ali za suzdržljivost, dok mu novonastali "poklonici" pripisuju samo isječke iz govora i napisa koji im odgovaraju.) Nemaju pravo oni koji homoseksualce diskriminiraju kod zapošljavanja, koji ih ismijavaju, jer ne ismijavaju i ne šikaniraju ni preljubnike ni osobe sklone promiskuitetu.
Neka se imovinski i drugi odnosi ljudi u homo- vezama zakonski urede, ali brak NE, jer od toga do usvajanja djece je samo jedan korak, a to su definitivno nepovoljni uvjeti odgoja. Vjerujem da se homoseksualni stil života može usvojiti i živeći u takvom okruženju. Jedna poznata tenisačica je izjavila da joj je kolegica pomogla da u sebi otkrije do tada nepoznatu lezbejku, a Kinsey je svoja istraživanja provodio u zatvoru (gdje su ljudi u izolaciji orjentirani na isti spol), među prostitutkama (i muškim), a u cilju pokusa se provodio grupni seks, ukratko uzorci mu nisu baš reprezentativni, a i njegove sklonosti su bile osebujne....
Netko će mi prigovoriti da je ovo pisanje nestručno; ja sam čitala neke napise, kao i većina glasačkog tijela i, budući da i ljudi iz vlasti, koji također nisu stručnjaci, iskazuju svoje stavove, koristim mogućnost da kažem: Ako bude referendum glasat ću ZA., jer djeca ne mogu glasati.

10.11.2013. u 19:48 | 19 Komentara | Print | # | ^

Sunce poslije kiše

Raskošne su boje jeseni kraj puta,
raskošne su kapi na cvijeću, od kiše,
i dokk noć se bliži nade sve su tiše
da ćeš se odmorit' kraj mojega skuta.

Ostala sam sama, tebe nema više,
za tobom mi želja po bespuću luta,
kad se večer spusti samoća je kruta,
samo vjetar tiho u zavjesi diše.

Htjela bih ti reći, nisam više ljuta.
Odgovor ne slutim, vjetar grane njiše,
usamljeno srce, čežnja sumanuta.....

Raskošne su boje,sunce kapi briše.
Tvoj povratak čekam mirom ogrnuta,
ozarena lica suncem poslije kiše.

(jedne davne jeseni)

08.11.2013. u 19:33 | 15 Komentara | Print | # | ^

Na godišnjicu pogibije mog nećaka

Oda junaku
1992.

Ko anđeo si odletio na krilima ideala,
ko galeb bijeli na obale dalekog juga,
i nikako, ni u snu nisam znala
u vihoru bitke da čeka te obala druga.

Ko anđeo si odletio s očima boje svoda
i duše čiste poput nježnog kristala.
O, neka ti je na pozdrav skromna oda,
kad ljepše nemam što bih tebi dala!

Ko anđeo si odletio, u kosi ti odsjaj zlata,
sa zlom se boreć, što svu ljepotu ruši.
O, neka ti je laka zemlja Hrvata,
sloboda njena nek mir je tvojoj duši!


(Marijo je poginuo 6. studenog 1991.)

06.11.2013. u 06:47 | 13 Komentara | Print | # | ^

Krizanteme

Na nebu zvijezde trepere,
u očima suza po koja,
u plamenu grobovi gore,
sag krizantema se stere
i uzdasi bez broja
u slutnji vječne zore!

A smrt, ne časeći časa,
plodove nove bere,
uzmaka pred njom nema!
Nitko ne podiže glasa,
tek tihi mrmor se stere
u moru krizantema.

(2. studenoga 1997.)

01.11.2013. u 21:47 | 8 Komentara | Print | # | ^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2013 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Travanj 2024 (3)
Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (4)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (4)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (2)
Srpanj 2023 (3)
Lipanj 2023 (2)
Svibanj 2023 (3)
Travanj 2023 (5)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (3)
Siječanj 2023 (4)
Prosinac 2022 (4)
Studeni 2022 (4)
Listopad 2022 (2)
Rujan 2022 (1)
Kolovoz 2022 (1)
Lipanj 2022 (5)
Svibanj 2022 (4)
Travanj 2022 (6)
Ožujak 2022 (2)
Siječanj 2022 (1)
Prosinac 2021 (4)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (3)
Rujan 2021 (2)
Kolovoz 2021 (3)
Srpanj 2021 (1)
Lipanj 2021 (2)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (2)
Ožujak 2021 (5)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (5)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (6)
Rujan 2020 (4)
Kolovoz 2020 (4)
Srpanj 2020 (1)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (4)
Travanj 2020 (8)
Ožujak 2020 (8)

Opis bloga

Rođena sam u Makarskoj 1942. a od 1982. živim sa obitelju u Drnišu i Siveriću.
Blog sam otvorila na nagovor mlađeg sina u prvom redu radi objavljivanja pjesama a onda i radi komunikacije s ljudima koji to žele.
Nastojim biti korektna sugovornica, koja stoji iza svojih riječi i nikoga ne vrijeđa, a to očekujem i od drugih.
Albina Tomić, r. Srzić