Nepoznati Zagreb

28.03.2022., ponedjeljak

Motivi savane s donjokustošijanske strane



Željeznička stanica Kustošija, južni peron. Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Napominjem: Ove sam fotke snimio 11.03.2022. tako da je moguće da dotična gospođa iz savane više nije na tom peronu.

Oznake: Kustošija, savana, puma, željeznica, Plišanac


- 19:52 - Komentari (0) - Isprintaj - #

24.03.2022., četvrtak

Treba znati reklamirati ...



Savska cesta. Snimio: Vanja


Ova ekipa iz Husqvarne je 2019. imala zabavnu reklamnu kampanju za svoje proizvode koju sam i ja uočio i popratio na blogu, pogledajte ovdje.

Ako se dobro sjećam, imali su oni i u protekle dvije godine kampanje sličnoga tipa ... no, ova nova, ovogodišnja, malko drugačija, me je opet dobro zabavila.



Ugao Selske ceste i Zagrebačke avenije. Snimio: Vanja


Savska cesta. Snimio: Vanja

Oznake: reklama, plakat, Husqvarna, trešnjevka


- 11:41 - Komentari (4) - Isprintaj - #

21.03.2022., ponedjeljak

Emajlirana sjećanja

Nitko još nije otkrio na kojem principu rade sjećanja ... vjerojatno je to nešto jako individualno, svaki od nas ima neki svoj okidač koji baš tu situaciju, zvuk, riječ, sliku posprema duboko, duboko u riznicu naših osobnih sjećanja. Vjerujem da su sjećanja tim dublja, jača, dugotrajnija što su osjećaji vezani uz njih jači ... ali, kako objasniti to da su moja sjećanja tako često vezana uz slike - i to još slike raznih natpisa? wink

Ovo sam napisao malo u zbilji, a malo u šali ... ali, istina je da jako dobro pamtim neke prastare natpise, reklame, ulične table .... a jedan od "pojavnih oblika" koje najbolje pamtim su emajlirani natpisi, posebno ploče s imenima ulica. I ne bih rekao da to ima ikakve veze sa mojim emocionalnim "angažmanom" po tom pitanju - ploča k'o ploča - već, valjda je to do bistrih i čistih, prodornih boja kakve su obično emajlirane ploče. Naprosto zovu da ih se uoči, pogleda - uostalom, to im je i "posao", da budu viđene.

U nekim davnim godinama djetinjstva i rane mladosti, od 1971. pa do zaključno, mislim da je to bila 1980. godina, putovao sam s roditeljima i sestrom na more u Istru. Redovno smo kampirali u kampu "Lanterna" kod Poreča, i, uz jedan kratki posjet Tučepima, 1970. godine, taman pred moj polazak u osnovnu školu, to su jedina ljetovanja na koja sam išao s roditeljima. Nikad prije, a niti nakon toga nisam bio s njima na moru.

A sva putovanja u Poreč bila su, kako je to tih godina bio običaj, preko Slovenije. Ustajali smo rano ujutro, još za mraka, valjda prije 4 ujutro, na brzinu doručkovali, sjedali u već spakirani auto i kretali. Prve zrake sunca susretali smo negdje kod Novog Mesta. Prolazili smo kroz Ljubljanu još prije jutarnje gužve da bismo zatim nastavljali put u smjeru Postojne (prvo starom cestom, preko Vrhnike i Logatca, a kasnije taman izgrađenim autoputom), a onda su slijedili Razdrto, nizbrdica kod Črnog Kala, pogledi na more u Kopru, pa Izola, Buje, Brtonigla ... i dolazak u kamp.
I, tjedan dana kasnije, sve to isto, ali u suprotnom smjeru i to s nešto kasnijim polaskom (trebalo je, jelte, spustiti šator).

Od svih tih prolazaka kroz Sloveniju najbolje sam zapamtio četiri stvari:
- meni tako zabavno ime ceste kojom smo ulazili u ljubljanu: Lavrica
- uvijek veličanstvenu planinu Nanos, pogled na koju mi je uvijek izazivao strahopoštovanje i na koju sam se s veseljem poslije penjao kao planinar
- kraške pejzaže Primorske, mozaik livada, šumaraka i sela primorsko-talijanskog stila
- crvene emajlirane ploče kojima su u Sloveniji bila "opremljena" gotovo sva sela i koje su govorile o kojem se selu radi, te kojoj općini i zajednici općina pripada

Lavrica mi je i dalje simpatično ime, na Nanos u sam već bio više puta i još ću, primorske krajeve na kojima se susreću more i planine i nadalje jako volim, bez obzira da li su u Sloveniji, Hrvatskoj ili nekoj trećoj, petoj, desetoj zemlji ... a ove natpise - njih sam se tu i tamo sjetio, ali ih nisam već jaaaaako dugo vidio - a baš sam ih se zaželio!

I, k'o za vraga, sretoh ih baš jučer, na planinarenju u Posavskom hribovju, u selima Leše i Sava nedaleko Litije, kroz koja sam prošao za planinarskog izleta na Zasavsku svetu goru!

Baš mi je bilo milo pri srcu kad sam ih vidio, čak dvije u jednom danu nakon bar 15-ak godina nakon što sam ih vidio po posljednji put, negdje u Dolenjskoj, čini mi se!



Selo Leše. Snimio: Vanja


Selo Sava. Snimio: Vanja


A kakve to veze ima sa Zagrebom, pitate se možda vi čistunci wink koje zanimaju samo priče iz Zagreba?

Kao što već rekoh, smatram da su emajlirane ploče objekti koje se lako i rado pamti ... i vjerujem da ima ljudi, onih koji su posjećivali Zagreb otprilike onoliko četso koliko sam i ja posjećivao Ljubljanu i slovenska sela Notranjske i Primorske, koji tako dobro pamte stare zagrebačke ulične table s imenima ulica, jarko plave, emajlirane ... baš ovakve kakve su ove na fotki!

Jako sam sretan što ih još ima u Zagrebu i nadam se da će ih biti još jako jako dugo ... a priču na temu starih uličnih ploča s imenima ulica, s naglaskom na Trešnjevku, pogledajte njihovu kolekciju na ovom linku, a nešto više o povijesnom pregledu različitih oblika, dizajna i materijala na ovom linku!




Snimio: Vanja


Snimio: Vanja

Oznake: ploče, table, ulica, ime, natpis, slovenija


- 16:25 - Komentari (7) - Isprintaj - #

19.03.2022., subota

Još jedna reklamna misterija



Zagrebačka avenija. Snimio: Vanja


Baš me zanima što se krije iza ove misterioznog reklamnog serijala ... (već dugo nismo imali niti jednog, baš sam se pitao što se to događa s našom reklamnom industrijom wink)

Moj je "best guess" Varteks.

A vaš?



Zagrebačka avenija. Snimio: Vanja


Zagrebačka avenija. Snimio: Vanja


Zagrebačka avenija. Snimio: Vanja


Zagrebačka avenija. Snimio: Vanja


Oznake: Zagrebačka avenija, trešnjevka, reklama, poster


- 12:43 - Komentari (5) - Isprintaj - #

17.03.2022., četvrtak

Kad te Željkovi (Željci?) okruže ...

... nema druge nego se u vjenčanicu zavuć' .... wink



Zagrebačka avenija, kod Ilirske ulice. Snimio: Vanja

Oznake: reklama, plakat, ljepotica, Zagrebačka avenija, Ilirska ulica, trešnjevka


- 11:00 - Komentari (4) - Isprintaj - #

10.03.2022., četvrtak

Žvrljotine - koje su (i) više od toga



Tratinska ulica. Snimila: Saša


Prošle jeseni se na jednom praznom i već dugo godina neupotrebljavanom izlogu Tratinske ulice (bivši dućan "Katma usluge", Tratinska 64, nedaleko ćoška sa Ogrizovićevom) pojavio poveći list papira sa nizom kraćih i dužih tekstova, nekoliko fotografija i ponekim crtežom, a naslovljen sa "Žvrljotine 2". Činilo mi se to kao zanimljiv pokušaj unošenja živosti i raznolikosti u život ulice - puno smisleniji od nerazumljivih potpisa po fasadama kojima obiluje grad. Pročitao sam tekstove, pokušao uspostaviti i kontakt sa autorima (iako sam, čini mi se, upotrijebio krivu mail adresu), bez odaziva .... i zaboravio na to.

No, nedavno sam otkrio i prvi broj Žvrljotina, na zidu Praške ulice ... što me je ponovo podsjetilo na želju da im se javim i ustanovim tko se krije iza tog projekta.
Zasad sam otkrio njihovu web stranicu na kojoj možete i s vašeg ekrana pročitati tekstove i pogledati fotografije i crteže.

Ako uspijem, javit ću vam.



Praška ulica. Snimio: Vanja


Praška ulica. Snimio: Vanja



Oznake: street art, poezija, proza, Tratinska ulica, Praška ulica, Švrljotine, fanzin


- 15:58 - Komentari (6) - Isprintaj - #

09.03.2022., srijeda

Slimska ulica - po kojoj je rijeci ona dobila ime?



Snimio: Vanja


Možda se neki još sjećaju, u ljeto 2017. sam objavio post pod naslovom "Svih 67 trnjanskih rijeka!" u kojem komentiram činjenicu kako su u većem dijelu Trnja sredinom međuratnog razdoblja (u 30-im godinama 20. stoljeća) do tada bezimene ulice dobile imena po rijekama tadašnje države. Obzirom da se Trnje nalazi tik do Save i da je njegov život ovisio umnogome i o ćudi i ponašanjima te rijeke bilo je dosta logično da se ulice i nazovu baš po rijekama.
(a koju godinu prije su ulice nedaleke Sigečice, čije je ime došlo od mađarske riječi "sziget", otok, dobile imena po jadranskim otocima!)

A jedna od tih "riječnih" ulica je bila i Stupčanička ulica, evo što sam tad, 2017., napisao o njoj:
Stupčanica je rijeka u istočnoj Bosni, sa rijekom Biošticom tvori rijeku Krivaju kod Olova. A njena ulica se još i danas nalazi pored Kruga, južno od Autoputa.

Međutim, posve neočekivano sam pred koji mjesec primjetio da Stupčanička ulica više ne postoji, preimenovana je u Slimsku!

Da li netko od vas zna kada se desilo to preimenovanje i po čemu (kojoj rijeci ili bilo čemu drugome?) je ta ulica dobila ime?
Unaprijed hvala!



Slimska ulica na Google maps karti, preuzeto 09.03.2022. (označena ljubičastom bojom).


Slimska ulica, gledana od Slavonske avenije. Snimio: Vanja


Oznake: trnje, rijeka, Stupčanička ulica, Slimska ulica, Kruge, Savica


- 11:05 - Komentari (8) - Isprintaj - #

08.03.2022., utorak

Uz Dan žena i skorašnji dolazak proljeća ...



Raskršće Savske ceste i Ulice grada Vukovara. Snimio: Vanja


Evo danas i nekoliko prigodnih riječi, uz Dan žena, a i skori početak proljeća .... Drago mi je što posljednjih godina vidim sve više i više žena na biciklima po gradu, i to svih dobnih skupina, među ljudima starije dobi na biciklima mislim da ih čak ima puno više nego muškaraca.

Žene, sretan vam bio vaš dan, a za sve vas koje bar tu i tamo sjednete na bicikl i provozate se gradom želim vam puno sunca, malo vjetra i obazrive vozače u vašoj blizini! wink



Kod okretišta tramvaja Prečko. Snimio: Vanja


Savska cesta, kod Cibone. Snimio: Vanja


Savska cesta, kod Cibone. Snimio: Vanja


Savska cesta, kod Cibone. Snimio: Vanja

Oznake: bicikl, ljepotica, trešnjevka, Savska cesta, svilkovići


- 09:06 - Komentari (3) - Isprintaj - #

07.03.2022., ponedjeljak

Leteći bicikl

Ne znam čije je ovo prometalo, no, sudeći po poziciji i opremi, možda ima veze i sa ovim filmom! wink



Gruška ulica, Savica. Snimio: Vanja.

Oznake: Savica, bicikl, Bosnalijek, Gruška ulica, trnje


- 16:01 - Komentari (5) - Isprintaj - #

05.03.2022., subota

Zagreb u bojama Ukrajine



Snimio: Vanja


Danas (subota, 05.03.2022.) je održan skup podrške Ukrajini ... ovi su dani prepuni tužnih vijesti iz tih krajeva, ponovo svjedočimo patnji i tuzi "običnih ljudi", razaranju, ratnoj gluposti ... i odlazak do Jelačić placa na skup podrške je bio moj malecni doprinos suosjećanja sa ljudima tamo.

Nažalost, na skupu se nije pojavilo puno ljudi, mediji spominju dvije tisuće iako bih ja reako da nas je bilo tek možda tisuću ... šteta.

Govore nisam slušao, nekako mi u tom trenutku nisu bili relevantni, bilo mi je važnije biti u mislima s tim ljudima .... a usputno sam i napravio krug oko skupa i potražio ukrajinske boje na Jelačić placu.



Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Snimio: Vanja

Oznake: Ukrajina, jelačić plac, skup podrške, plavo, žuto


- 18:17 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< ožujak, 2022 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (6)
Siječanj 2024 (5)
Prosinac 2023 (2)
Studeni 2023 (7)
Listopad 2023 (5)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (8)
Lipanj 2023 (11)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (6)
Siječanj 2023 (3)
Prosinac 2022 (7)
Studeni 2022 (8)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (2)
Kolovoz 2022 (3)
Srpanj 2022 (14)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (11)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (6)
Siječanj 2022 (9)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (6)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (8)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (10)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)
Ožujak 2020 (9)
Veljača 2020 (3)
Siječanj 2020 (9)
Prosinac 2019 (4)

Tema bloga:

Linkovi