Komentari

recenzijefilmova27777.blog.hr

Dodaj komentar (19)

Marketing


  • TEATRALNI

    Kao i "nestajanje" biti će i ovo na repriznom repertoaru. Još jedna triler-drama.

    avatar

    13.04.2024. (21:43)    -   -   -   -  

  • NF

    da, motiv koji se uvijek iznova aktualizira, meni na njemačkom području pada na pamet schiller, ne znam više koja drama, uglavnom pouka, narod treba prvo odgojiti pa osloboditi, poslije brecht i dürrenmatt, a vjerojatno prisutan i u teatru drugih europskih država, jer korijeni tih tema sežu u znatno ranije doba...

    avatar

    13.04.2024. (22:05)    -   -   -   -  

  • luki2

    Ma svaka čast! Bravo! Ljubim!

    avatar

    14.04.2024. (01:37)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -NF-Intencija je bila u prvom redu ne reaktualizirati događaje jer su turbo aktualni, nego skrenuti pažnju na njih i postaviti ih pod oči kao problem. Navesti ljude da se zapitaju koliko poveznica ta prošlost koja je predložak predstave ima korelacijskih točaka sa današnjom stvarnošću. Primijer su i klečavci na što sam se referirao u citatu redateljice, ima u predstavi ta scena kad se od njih 13 12 kleči i moli u kontekstu sa slučajem oko presude. Tako da možda i je tema reaktualizirana iako je poprilično aktualna samo je sad dano iz drugog kuta-kao problematizacija. Sad kad spominješ Schillera gledao sam 2014. jedan njegov dramski komad zvao se je razbojnici tako da dvojim da sam gledao dramu koja ima ovu tvoje referencu nije baš bilo puno Schillerovih klasika u našem Zagrebačkom HNK ako se izuzme razbojnike a kao dramatičar mi je jedan od boljih ako su mu svi projekti kvalitetni kao "razbojnici" a ne dvojim da jesu. Elem, mislim da je ključno odgojiti narod u pravom smjeru-i ovdje je odgojen samo skroz krivo-patrijahalno primitivno a trebalo bi biti sve kontra toga. Do te mjere da one ne znaju za druge metode osim tih. A kao što je vidljivo i kao što je bila poanta predstave je upravo skrenuti pažnju na to kako niti u modernim vremenima još nažalost kao društvo nismo daleko od svega protiv čega se one bore-ali skroz krivim metodama, a kod ovih modernih je najgore što je to stvar njihovog izbora.

    -LUKI-Hvala, hvala evo ću ti odgovorit kopiranjem komentara na tvoj post-tamo sam ga ostavio u formi komentara a ovdje ću u formi odgovora a i sve naradne replike ću prekopirati ovdje jer volim i ja da mi je rasprava kompletna.

    1.Jako mi je drago da je uspjelo na predstavu baš 13-og razlog znaš drugi nek si misle amen. A i da si povukla poveznicu s "nestajanjem" Vidiš, vidiš zanimljiva premisa-kako se nestajanja reflektiraju i u "nebeskom svodu" ima puno u tome. Osim Ive kao djela oba projekta ja sam spojio konkretno te točke pucanja koje su rezultirale nekim reakcijama kojih vjerovatno ne bi bilo da se nije nakupljalo do točke kad mora grunut da ga jebeš. To mi je bila glavna vodilja na usporednim relacijama između dvije sasvim različite a po toj jednoj stavki identične drame. Kako sam i napisao u postu one jednostavno ne znaju nači načine kako da se izbore za svoje pozicije pa pod pritiskom muškog patrijahata one provode onaj ženski i tako indoktriniraju i svoju djecu i tako generacijski se to proteže do modernih vremena. To je i odgovor na pitanje u sadašnjosti-mentalitet kod nekih nije evolvirao pa i u modernim vremenima imamo takve prizrmne mentalne sklopove.

    2."Nestajanje" je kompleksnija predstava od ove ali po meni u igri su samo nijanse. Ali dovoljne da sam od toga trebao raditi serijal dok mi je "nebeski svod" stao u samo jedan post koji je kakav je-kilometarski maraton ali u tome i je poanta. Relacija sa "genijalnom" mi je izgledala kao primijer kako se dvije klinke u pedesetim godinama prošlog stoljeća protiv primitivizma i svog lošeg položaja bore dok su odrasle ženske primitivne i nazadne kao i njihovi muževi. Ova ekipa u "nebeskom svodu" to radi kao produkt frustracije jer žive kako žive pod tim očima nametnute im "inferiornosti" a napadi na nekog drugog su na njihovom individualizmu da bi svakoj od njih bilo bolje raspali po onoj drugoj što je kriva metoda jer opet provode taj mentalitet koji ih je doveo u tu poziciju koja im se gadi.

    avatar

    14.04.2024. (18:44)    -   -   -   -  

  • starry night

    'Moćna predstava: veličanstvena u svom opsegu, dubini i zamršenosti... mudra, smiješna, bogato inteligentna i velikodušno ambiciozna predstava koja pita, kao i sve dobre povijesne predstave, dokle smo doista stigli?'
    Financial Times

    'Zadivljuje svojim ispitivanjem velikih, nepomičnih struktura koje vrše nasilje nad ženama... toliko je bogatstva u njenoj vizualnoj imaginaciji'
    Guardian

    Predstava napisana 2020. izvrsno korespondira s trenutnom situacijom u našoj zemlji u kojoj se provodi nasilna "drugotnost" žena s Kaptola i revidiraju se ženska prava i emancipacija stečena nakon NOB-a.

    Sve si savršeno opisao i osvrnuo se na primjere iz našeg društva, finš ti je savršen a i problem izvrsno adresiraš na same žene - žena je ženi vuk i bez muškarca, ne tlači nas toliko muško-ženska diferencijacija koliko općenito primitivizam i patologija moći, misim da si spomenuo bitno, daj nekom vlast i vidjet ćeš je li psihopat.

    Plakat je izvrstan, žene gledaju u nebo, pomalo kreepy, baš kao i tema.

    avatar

    14.04.2024. (23:02)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Super nadopuna koja uvijek dobro dođe a eto očito nisam talent da nalazim strane izvore. Korespondira itekako, posebno unazad par godina što bolesnici kleče na trgu. A čuj prvi izbor mi je bio referenca redateljice i onda su mi se primijeri iz reale samo redali od toga da ima zatucanih umova čak i u svijetu umjetnosti do onih koji istu tu umjetnost stavljaju na linč a o kojoj u 99,9% slučajeva nemaju blage veze. To je poruka predstave-one su zapravo pod pritiskom tog mentaliteta ukorijenjenog u društveni kod a kako se protiv toga bore? Istom metodom sustavnog provođenja toga to je onaj najveći problem. Ključna je razlika što to nije njihov izbor nego jedino što imaju (ne znaju za bolje) dok recimo iz reale-ove frikuše koje daju za pravo klečavskoj bolesnoj sekti ili su istih mentalnih sklopova ili su relativizatorice koje u ne davanju im za pravo vide "sputavanje demokracije" što je totalni nonsens i debilizam. Tko im brani da svoje bolesne ideje žive? Apsolutno nitko ali tiče se svih kad po svojim bolesnim mjerilima kroje opći zakon koji bi sputavao slobode drugih-one normalne većine koja ne želi živjet po njihovim pravilima. Tu mi se asocirala situacija iz don Juana kojem je licemjerna taktika bila oblik obrambene reakcije od tog primitivnog društva. Postoji u predstavi puno preokreta ali ono glavno ostaje fiksno-korespondiranje istog mentaliteta u sadašnjosti što je bila glavna premisa predstave. Hvala hvala mislio sam se pravit cool i biti pasivan ali ovo je kompliment koji se ne odbija :))) Što se tiče plakata on je stavljen i kao naslovnica na brošuri i na dobrom si tragu-gledanje u nebo je isto dio scenografije koje ima više direktnih i skrivenih poruka.

    avatar

    14.04.2024. (23:33)    -   -   -   -  

  • mecabg

    Tvoji pšostovi zaslužuju više od komentara u dve rečenice,
    ali meni je to sada daleko,
    pa samo mogu pratiti tvoj post...

    avatar

    16.04.2024. (18:19)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Ništa se ne zabrinjavaj, ključno je gledanje da bi se imalo materijala za neki konkretan komentar ali tema je vječno aktualna i u korelaciji sa realnošću. Siguran sam da će inspiracija već doći.

    avatar

    16.04.2024. (23:10)    -   -   -   -  

  • mecabg

    Kad ti kažeš :) )

    avatar

    18.04.2024. (11:25)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Nadopuna: baš čitam o premijeri

    "Na prvu, legitimno je zapitati se zašto bi neka suvremena britanska dramatičarka napisala komad smješten u 1759. godinu. Nije li nam dosta priča o puritanskom društvu vječno žednom ženske krvi? Kad pogledate novu predstavu Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu “Nebeski svod” koju je režirala Marina Pejnović, sve će vam biti jasno."

    Upravo o tome se i radi-puritanstvo je (nažalost) aktualno kao i u vremenima 1759. don Juana i pedesetih godina prošlog stoljeća. Mentalitet nikako da kompletno evoulvira od tih vremena i legitimna je stvar da se to problematizira a stavljanjem radnje u 1759. se baš izravno kompromitira isti taj mentalitet u sadašnjosti. Kakvo prizemno postavljanje stvari od strane novinara-dakle nije problem što to postoji nego ako se to konstatira.

    avatar

    18.04.2024. (11:29)    -   -   -   -  

  • Pozitivka

    Patrijarhat.... ovo s klečavcima kao da smo zaglavili 2 stoljeća prije. Đizs ;)

    avatar

    18.04.2024. (21:14)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Da, POZITIVNA-patrijahat je zlo što je i izravna poruka predstave. Čak su i dali u njoj izravnu referencu na klečavce samo ovaj put u ženskoj varijaciji problematizurajući taj mentalitet u ženskom mentalnom sklopu koji je posljedica pritiska muškog patrijahalnog društvenog konstrukta. Bar što se same predstave tiče-Luki je u svom postu to izvanredno elaborirala a ovaj moj odgovor iznad je bio izvorno komentar kod nje. Dok je u realnosti problem još gori-podržavateljice klečavaca su svojom voljom i izborom inferiorne pa to zagavaraju za sve izravnom podrškom bolesnoj sekti dok protagonistice u predstavi ne znaju pronaćći način da se protiv toga izbore-a htjele bi. A vidim da se negativne reakcije od desnih smećarskih novina tipa večernji samo redaju što dodatno predstavi i svemu iznesenom u njoj samo još više daje na relevantnosti. Čak mislim da je i 18.stoljeće koje je predložak drame bilo manje nazadno nego neke individue u 21-om.

    avatar

    19.04.2024. (13:31)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Još priloga temi moj komentar kao oodgovor na Starrynu repliku pod njenim postom

    Konzervativne opcije koketiraju sa kradezeom, lopovi su i oni samo manji. Ali njih vidjeti na vlasti-to je katastrofalan scenarij, koji bi krojio opći zakon po primitivnim patrijahalnim praviima. Vidljivo je kako je to aktualno i blisko u 21.stoljeću. Aktualni post kod mene o "nebeskom svodu" je baš u pravo vrijeme i na pravom mjestu kad konzerve sve glasnije laju a sa tehnološkim napretkom sve je lakše dostupno pa iskaču iz paštete. Stvarno ne znam koji je scenarij ljigaviji klečavci ili klečavke (koje ne kleče s njima ali ima inferiorki koje ih u tome potiču i podržavaju) to je isto uzeto u interpretaciju na sceni, mentalni sklopovi nazadnjača pod utjecajem nazadnjaka. Konzervativne opcije su jako loša alternativa ovim lopinama osim što bi progurali puritanstvo i šerijat još bi ograničili filmsku i kazališnu umjetnost a i ne zavaravajmo se-krali bi i oni. Situacija koja se odigrala mi se ni najmanje ne sviđa.

    avatar

    20.04.2024. (10:59)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -STARRY-Apropo značaja gledanja u nebo evo malo nadopune iz brošure predstave.

    "Drama nebeski svod strukturom je jednostavna koliko i film 12 gnjevnih ljudi, no etička pitanja koja postavlja kompleksnija su i teže padaju na želudac, dijelom jer je i takvo vrijeme. Lumetov film obilježen je poslijeratnom optimističnom vjerom da skupina ljutitih amerikanaca može sjesti za stol, pronaći zajednički jezik i skupa doći do pravednih rješenja. Pritom, da se ne obmanjujemo film slavi demokratske ideale u društvu u kojem žene ne mogu sjediti u poroti crnci u restoranu a "komunisti" u Hollywoodu. Drama Lucy Kirkwood napisana je u vrijeme kad potlačene društvene skupine dobivaju veću mogućnost artikulacije, ali i u trenutku kad se rasprave pretvaraju u gnjevne monologe, demokratske institucije u oruđa cinične moći, osjećaj za pravdu u slijepi bijes, a optimizam u kronični grč."

    "Dvije stvari me ispunjavaju sve većim strahopoštovanjem i udivljenjem što ih više promišljam: zvjezdano nebo nadamnom i moralni zakon u meni. Imammanu -El Kant napisao je u jeku prosvjetiteljskog zanosa. Nebeski svod Lucy Kirkwood ne ulijeva nam pak povjerenje ni u nebo ni u pojedince. Što preostaje? Potražiti nadu između neba i zemlje, između unutarnjeg svijeta i općih priča, između razuma i osjećaja, jedni među drugima."

    avatar

    20.04.2024. (11:26)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Stvar je u tome da je gledanje u nebo simbolika neke relacije u sredini između neba i zemlje. Priča se o nekom pritajenom feminizmu samo je stvar u tome što patrijahalno-šerijatski mentalni muški sklop ima reflektirajuću moć i na ženski koji se lovi i za njih. Pod utjecajem patrijahalne dominacije one preuzimaju isti princip toga kod provođenja porotništva jer je njima loše-ali ne znaju za bolje. Gledanje u nebo je simbolizam metafora u kojoj se traže odgovori na neka konkretna pitanja kao neka alternativa kad se ne znaju izboriti za svoju bolju poziciju.

    avatar

    20.04.2024. (11:31)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Ps i još nešto, da kreteni ne bi rekli da si "sam nabijam komentare" samo na to ću reći da su u stanju svatiti ne bi bili baš toliki kreteni :)) Možda se nadopune relevantnim stvarima pišu u rubriku za komentare ali ovo ovdje nisu komentari-ovo su lil odgovori na komentare drugih ili dodatno nadopunjavanje i seciranje konkretne teme što je legitimna i praktična metoda. A svom dušom sam protiv jednostavnih brzinskih i kratkih stvari koje ne traže nadopune proširivanje i zatvaraju vrata daljnjim polemikama. Ovo ne govorim zbog kretena, nisu oni važni nego zbog činjenica.

    avatar

    20.04.2024. (11:35)    -   -   -   -  

  • zemlja2

    hvala ba komentaru,
    moj odgovor na mojoj stranici lp

    avatar

    21.04.2024. (11:33)    -   -   -   -  

  • shadow-of-soul

    imaš srdačne pozdrave od @teute, uskoro se vraća na blog :)

    avatar

    25.04.2024. (11:24)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -ZEMLJO-Vidjeh i uglavnom se slažem. Nema smisla da sad tamo odgovaram pa da raznosimo polemiku na dvije fronte pošto su nam teme skroz različite a što praktički uvijek razultira konfuznošću i neredom u komentarima.

    -SHADOW-Fijuuu, zar stvarno? nemoj me tako cimat! sve u svemu drago mi je to čuti (ili ak ćemo baš cjepidlačiti pročitati :D) zna li se išta konkretno-kad će biti taj svečani povratnički dan? Pozdravi ju nazad :)

    avatar

    25.04.2024. (11:29)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...