Komentari

theartofbeingyourself.blog.hr

Dodaj komentar (20)

Marketing


  • The Art Of Being Yourself

    work on your strengths, work around your weaknesses

    avatar

    27.12.2022. (10:41)    -   -   -   -  

  • Ypsilonka

    Da.
    Puno smo već pričali o školskom sustavu.

    Meni sin kaže kako njegov potencijal trune na FER u. On je jedno od one rijetke djece koja su od malih nogu znala što žele. Znači ni usko profilirani fakulteti ne daju što treba - stručna znanja. On čeka četvrtu i petu godinu na kojoj navodno kreću neka ozbiljnija predavanja, njemu interesantna. Znači čak i u tom nekom akademskom smislu smo nazadni.
    Učim programske jezike koje savladao u osnovnoj školi. - su njegove klasične rečenici.

    Problemi su dakle raznovrsni, a razne potrebe nezadovoljene!
    Sve po starom!

    I znaš što, ne mogu mu pomoći! Morat će sam naći put iz te priče ......

    avatar

    27.12.2022. (11:58)    -   -   -   -  

  • Ypsilonka

    Nije džabe Kolindina kćer otišla van studirati. I to ne baš na bilo koji faks! Ne želim biti zlica, dijete je zaslužilo, ali nije li bivša predsjednica države time rekla što misli o školskom sustavu države! :D

    Nisi ti jedini niti u manjini koji razumije višeslojne probleme sustava. Oni koji imaju mogućnost ga zaobiđu, oni drugi pričaju o njemu! ;)))

    avatar

    27.12.2022. (12:13)    -   -   -   -  

  • Annabonni

    " da je naprosto suludo da u školi nema ni jedne riječi o tome kako živjeti vlastiti život, kako upoznati sebe "

    Greška, grješka, griješka = sve ispravno napisano , pokušalo se ispraviti Jokićevim prijedlogom škole, ali nije uspjelo, unatoč brojnim zainteresiranim za promjene.
    Pokušalo se s ministricom Divjak sa školom za život koja je, nota bene, zakomplicirala život učenika i roditelja a promovirala razne instrukcija jer, djeca ne mogu sama sve shvatiti

    Pokušava se i sada uvodjenjem gradjanskog odgoja koji je vrlo dobro zamišljen, ali traži i trud i znanje nastavnika.....Više trud nego znanje !!!

    Bz "hvalite me usta moja" imam sebe i razrednicu mog sina : 'ko nebo i zemlja smo različite, samo ja kao roditelj ŠUTIM i ne komentiram njen nerad i ponašanje

    avatar

    27.12.2022. (12:15)    -   -   -   -  

  • The Art Of Being Yourself

    Y, Kolinda je loš primjer i ne želim da (mi) bude uzor ni u čemu. Mislim da nije rješenje da svi odu negdje van. Živimo u jednoj od najljepših država na svijetu, s dovoljno pametnih ljudi. Izazov je napraviti nešto u ovom okruženju.

    AnnaBoni, uz dužno poštovanje, to je sve kozmetika. Prava promjena je korjenita. Jokić nije ni blizu tome sa svojim shvaćanjima, građanski odgoj nije ni blizu tome. Od ove škole mogu ostati samo zgrade.

    avatar

    27.12.2022. (12:29)    -   -   -   -  

  • Ypsilonka

    Naravno kako je loš primjer, pogledaj koliko godina se priča o reformi koja se tek sad provodi!!!. Još je u povojima i daleko od promjene koju šk. sustav treba.

    Nažalost, bez obzira na prijeku potrebu postala sam slabo zainteresirana. Stvar se jednostavno neće promijeniti u nekom razumnom roku.
    Našu djecu će sustav samljeti kako je i nas i mi tu baš ništa ne možemo!

    Možda izabrati neku privatnu školu?
    Moja je u općoj gimnaziji pa kako joj bog da! Ništa ja tu ne mogu!
    Mogu mijenjati jedino ono što je u mojoj moći.

    avatar

    27.12.2022. (13:10)    -   -   -   -  

  • Vrtlog_

    Mislim da je popriličan problem što se dicu u školama ne uči ništa o tome kako se nositi sa vlastitim emocijama, kako procesuirati emocije. Malo nas se uči o tome kako usvojiti prave vrijednosti kako raditi na sebi... I ovo što ti pišeš je na tragu toga, ovo kako si postavio da bi trebalo biti u školama mi se sviđa.

    avatar

    27.12.2022. (13:26)    -   -   -   -  

  • Ypsilonka

    Nadovezat ću se na @vrtloga, ankete pokazuju kako su nam djeca anksiozna, depresivna, dovoljno i što su pod čestim stresom zbog škole! Dakle ne zbog obiteljskih prilika, ne zbog neispunjenih želja, ne stoga što nemaju markiranu odjeću ili najbolje mobitele, ne ni zbog čega drugoga nego zbog škole!

    E sad, djeca koja imaju podršku u roditeljima, utjehu, sigurnu luku nekako iako ni roditelj nije svemoguć, niti dovoljno dobro rješenje!

    Ukoliko je sustav takav da djeci ruši sliku o sebi, a sustavno to radi, ništa stvar spasiti ne može nego ozbiljna promjena sustava...
    (Koja se neće dogoditi možda ni mojim unucima ako ću ih imati.)

    Tako da od mene je odjeb lansiran!
    Nek mi je država najljepša i najdraža ....

    avatar

    27.12.2022. (13:40)    -   -   -   -  

  • Annabonni

    koliko sam shvatila tvoj odgovor meni, tebi zapravo ništa ne vrijedi : škola nije na temelju čvrstom , nastavnici lebde u svom nezadovoljstvu statusom i plaćom a djeca pate !

    Ne, nije baš sve tako, ali nema veze

    avatar

    27.12.2022. (14:58)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Sve što piše u ovom postu, a ima mnogo toga, sve je ispravno, sa svime se slažem.

    No svijet nije organiziran kao da je pojedinac bitan, nego kao da su društvo i zajednički interesi bitni, no i to je samo paravan, jer je zapravo bitno ono iza, Oni iza paravana, i mi svi, od koljevke pa do groba , služimo Njima, i sve je organizirano za Njih i p/održavanje privida (da je sve organizirano za društveno dobro).
    Naravno, to spada u teorije zavjere i kaže mi se da fantaziram i nosim alukapu,(a tko su Oni niti ne kanim početi definirati), jer na žalost ako se pošteno pogleda vidimo da je organiziranost društva za opće dobro samo jedna velika laž. TO mi daje pravo da zaključim da je sve oragnizirano za dobro nekog trećeg. (Nekog , neke strukture, o kojoj ne možemo možda niti početi misliti.)
    Jer, da JE sve organizirano za društveno dobro, onda bi sasvim sigurno veliki društveni problemi bili riješeni, ima se i novaca i sredstava....voda, hrana, ljekovi na svjetskoj razini, npr....ili činjenica da ljudski rod i dalje ratuje, i da se nema političke volje to jednostavno grupno ZAUSTAVITI.

    Tako kada kažeš da bi školstvo trebalo osuvisliti (učiniti konačno suvislim i produktivnim), i ideja da smo tu, na planeti Zemlji , da izrazimo sebe, to je kao da gluhome govoriš da je pjesma rješenje za sve njegove probleme.
    Ne, rješenje pitanja izvora gluhoće, i izlječenje gluhoće je ono što nam treba, a ne pjesma, pjesma će doći sama po sebi, jednom kad gluhoću izlječimo.

    avatar

    27.12.2022. (15:00)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    „Njegova (učiteljeva) je dužnost i posao koji obavlja za državu da u mladom dječaku ukroti sirove sile i strasti prirode, da ih iskorijeni i na njihovo mjesto posadi blage, umjerene ideale koje država priznaje... Čovjek takav kakvog je priroda stvorila je nešto neuračunljivo, neprozirno, opasno. On je bujica što se spušta s nepoznate gore i prašuma bez puta i reda. I kao što prašumu valja osvijetliti i očistiti te silom obuzdati, tako škola mora slomiti prirodnoga čovjeka, savladati i silom ga obuzdati; njezina je zadaća da ga učini korisnim članom društva, prema načelima što ih je odobrila vlast, i probudi u njemu svojstva čiju bi potpunu izgradnju potom konačno okrunila brižna stega vojarne.“ iz romana „U žrvnju“, Hermann Hesse

    ...to je primarna uloga škole otkad je nastala kao takva, stvarati lojalne državiste, podanike određene države odnosno sustava, da ne kažem robove ;)... što škola jest vidi se na zidu u svakoj učionici, bilo da je to križ i slika kralja ili slika velikog vođe ili državni grb... i nema istinske promjene školstva dok god se ne promijeni premisa istog... odnosno, dok god je škola sredstvo održavanja eksploatacijskih društvenih odnosa unutar nacionalnog ili nekog drugog identiteta kolektiva, ista mora biti to što jest, uz eventualne kozmetičke promjene koje se onda nazivaju reformama... dakle, tek kad škola postane mjesto za razvoj slobodnih pojedinaca, a ne čopora podanika određenog sustava, možemo govoriti o nekakvoj promjeni... pristup prema učenicima treba biti takav kakav si opisao u postu, individualan i u vidu igre, i naravno, bez ikakvih ocjena i eventualnog međusobnog natjecanja radi prestiža, ali to je samo naša mašta ;)... ali nije samo naša, znaš sve, tu si doma, tvoja omiljena tema :)

    avatar

    27.12.2022. (16:12)    -   -   -   -  

  • j.

    Problem je u tome što je društvo organizirano po primcipu interesa i koristi, a ne dobra. Školskome sustavu kakvog poznajemo danas temelji su udareni u Bismarckovoj Pruskoj, što znači da je rezultat koji se od njega očekuje - poslušan i iskoristiv pojedinac, da ne kažemo potrošač - a ne samosvjestan i stabilan čovjek.
    Ne vjerujem da će, dok je svijeta i vijeka, to biti promijenjeno. Kome bi bilo u interesu ulagati u obrazovanje ljudi koji će razumijevati princip vladavine i učiti o argumentima i sredstvima kojima bi se takav princip mogao mijenjati ili poništavati?
    Sve ostalo su izuzeci koji potvrđuju pravilo, pogreške sustava koji tu i tamo ispljune nekoga tko će biti drugačiji. Ili ga navede na to.

    avatar

    27.12.2022. (16:30)    -   -   -   -  

  • The Art Of Being Yourself

    @svi, vrlo dobri su vam komentari i razmišljanja. Baš me iznenadila i količina i kvaliteta.

    @Smisao Života, baš sam pomislio dok sam čitao ovaj citirani dio, da nije to možda iz 'U žrvnju'. Prije par mjeseci mi je palo na pamet da ponovo pročitam neke knjige koje sam davno čitao. Demijana imam doma pa sam ga uključio u taj eksperiment. A onda sam si u knjižnici posudio i 'U žrvnju'. To je jedna od prvih Hesseovih knjiga, naravno, na temelju osobnog iskustva autora. Odlična je, i vrlo potresna. Onaj mali u knjizi, koji je bio izuzetan talent, završio je tragično. I to je ono što se redovno događa i danas; talenti se bacaju kroz prozor, a teško je zamisliti veću štetu od toga. Evo još jednog citata iz iste knjige, koji je meni zapeo za oko (i ne samo za oko): "Mrtvoga učenika učitelji gledaju sasvim drugim očima nego živoga, tad su za trenutak uvjereni u vrijednost i neponovljivost svakoga života i svake mladosti, o što se inače tako često bezbrižno ogriješe."

    avatar

    27.12.2022. (17:35)    -   -   -   -  

  • Elyca

    problem je najprije u roditeljima koji tvrde da znaju što njihovu djecu zanima.... a onda idemo dalje na sve ostale... uključujući i puste pravilnike da se zaštiti psiho-fizičko zdravlje.
    zanimljivo je moje osobno iskustvo. Bila sam generacija prije Šuvara i nečijom greškom u IV razredu smo imali 2 predmeta manje nego je trebalo biti, pa su nam ponudili izbornu nastavu. U biti smo birali predmet (profesora)...a oni su na to izmislili naziv predmeta. E to je bio pravi istraživački rad. Izabrala sam francuski a na njemu smo radili istraživanja o modi, kulinarske tečajeve i svašta još .... sociologiju smo morali izabrat da prof. ima određen broj sati....a žena nam je dala da istražujemo alijenaciju u umjetnosti...i sl. stvari
    To je bila škola za život. Sve poslije toga je bilo mučenje ....a isto tako je bilo i mojoj djeci

    jednom riječju....bez sadržajni formalizam :-(

    avatar

    27.12.2022. (19:05)    -   -   -   -  

  • Mariano Aureliano

    Bilo bi zbilja zanimljivo vidjeti što bi se dogodilo kad bi se ukinulo ocjenjivanje jer to bi obrnulo naglavačke cijeli sustav. Svatko od dionika trebao bi se maksimalno potruditi na jedan sasvim nov način da rezultat bude pozitivan, a to bi značilo ne živjeti više kobajagi ili na automatskom pilotu, živjeti po smislu, po osjećaju, po intuiciji, po unutarnjim vrijednostima duše - jedno sasvim novo preslagivanje prioriteta. Dobar ti je ovaj nastupni govor djeci. :)

    avatar

    27.12.2022. (19:36)    -   -   -   -  

  • Lagana - Vermieterin

    To što bi htio da te uči škola kako da živiš svoj život, to te trebaju naučiti roditelji. I dati ti primjer, uzor. Škola je državna institucija. zamisli da se petlja u tako intimne stvari kao što je životni stil. Kad bi to bilo tako, škola ne bi učila svakog svoj stil nego svima isti recept za život. To bi bilo strašno.

    avatar

    27.12.2022. (20:45)    -   -   -   -  

  • luki2

    Treba, naravno, učiti i naučiti i određene podatke - ali, digitalizacija je danas takva da je dovoljno znati kako i gdje možeš pronaći informaciju. Kako živjeti - ne uči samo škola, nego i svi oko djeteta, od obitelji, preko prijatelja, okruženja u kojem se odrasta....Jako malo vremena ima za individualizam i posvjećivanje svakom pojedincu - a trebalo bi ga biti. Jer smo svi različiti- Različiti u smislu interesa, zanimanja za pojedine predmeta, ljubavi prema čitanju ili ne....Sve je to jako teško uskladiti....Ne znam, nije dovoljno reformirati školski sustav - nego bi u tm slučaju treba mijenjati, i to korjenito, cijelo društvo...A to je ipak težak zadatak!

    avatar

    27.12.2022. (22:31)    -   -   -   -  

  • Galaksija

    Obrazovni sustav je politika. Politika su ljudi. Problem je u društvu. U slobodnim umjetnicima u školama. U roditeljima.
    U Njemačkoj nije ništa bolje. Ovdje ne znaju komunicirati pa završe srednje škole i maturiraju. Zatim upisuju škole jezika i uče jezik. :) Završili su škole bez da išta razumiju. Ali, moraju dobiti 2.

    avatar

    28.12.2022. (01:14)    -   -   -   -  

  • Nope.

    Školski sustav je loš... To nekako svi govore. Žale se i nastavnici... ali mi je jedna druga stvar postala bolesna... Bolesno mi je što roditelji danas očekuju da škola preuzme i njihove uloge.
    (S obzirom kakvih debilčina ima - nekako mislim da to i nije tako loša ideja... Kad malo bolje razmislim.)

    Imam dojam da je danas najvažnije razmaziti dijete ili ga "zaključati" do te mjere da kad jednom odrastu - više nisu u mogućnosti biti dovoljno prizemljeni da bi uopće kritički razmišljali jer su klinci previše opsjednuti sobom da bi se uopće mogli suočiti sa stvarnošću.

    Pretjerano "štiti" djecu od svijeta i samo ih bombardirati sa "nježnošću i konzumerizmom" ili ih "zatvarati i tjerati da su stalno poslušna" ne stvara pojedince koji teže autentičnosti i nastoje imati vlastiti karakter. Većina vrijednosti ne dolazi iz škole.

    avatar

    30.12.2022. (00:56)    -   -   -   -  

  • The Art Of Being Yourself

    Ovo je super. Jučer si posudim 'Plavu kravu' od marketinškog gurua Setha Godina i naletim na odlomak o školi. Seth piše: "Mi u svojim školama upravljamo kao da su tvornice. Poredamo klince u ravne redove, podijelimo ih u skupine (koje nazivamo razredima), a zatim naporno radimo kako bismo osigurali da među njima nema elemenata koji se ne uklapaju. Da se nitko ne ističe, da nitko ne zaostaje, da nitko ne trči naprijed, da nitko ne stvara gužvu."

    avatar

    31.12.2022. (10:41)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...