< ožujak, 2013  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
07.03.2013., četvrtak
Puno hvala

Prošle su godine bez i jednoga novoga posta. Razlog je bio pomalo neobičan. Zaboravio sam 'korisničko ime'.
Trudio sam se kombinirajući slova i znakove. Čudno je kako dođe neka amnezija i kao da to ne želi izaći. To je kao kada izgubite ključeve, a nakon puno vremena ih nađete na mjestu sasma normalnom skoro 'ored nosom'. Nisu se htijeli javiti.
Uz malu pomoć evo ga. Čudim se kako je jednostavno, ali se sakrilo. Prihvaćam, jer sam se često uvjerio da je život čudo, a i čovjek je zanimljiv složeni sklop.
Puno hvala na pomoći, a razlog skrivanja neka oprosti, jer želim još ponešto korisno reči. Sve ovo je zajedničko djelo postojanja, pa hvala i razlogu skrivanja, pa bila to i 'moja sljepoća'. U svijetu ništa nije bez razloga.
Hvala ...:)
- 09:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #
10.01.2006., utorak
Blog je ponovo uređen i radi

Štovani,
na vaša upozorenja i zamolbe blog je uređen i ponovo je u funkciji. Vrlo mi je drago da ste se odazvali upoozorenima o neispravnosti, što meni osobno znači da ipak postoji interes.
Linkovi na desnoj strani također rade, pa je moguće izravno dolaziti na željeni post po naslovu.
Namjeravam ujedno nastaviti s novim postovima, jer materija goa je neiscrpna i zanimljiva.
Uz pozdrav bl. Muradenu
- 14:13 - Komentari (6) - Isprintaj - #
24.10.2005., ponedjeljak
Oživi se blogiću

Test za oživljavanje bloga.
- 15:30 - Komentari (4) - Isprintaj - #
05.01.2005., srijeda
Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje (68)

uklještenje i ulaz u kut Zabavljamo se inačicama razvoja igre u kutovima. Promatramo valjane razvoje iz kojih se mogu koristiti razne komponente. Njihova upotrebljivost ovisi o poziciji na ostalom dijelu ploče, a time i njihov odabir. Protivnici često vode borbu za odabir josekija. Ima situacija gdje se koriste vrijednosti već odigranog josekija, a ima i situacija gdje se priprema njihovu valjana upotreba. Svaki potez u josekiju ima vrijednost. Nema nepotrebnih poteza.
Potez 1.H3 uklješćuje kamen na F3. Ovo se često izvodi uz podršku mogućih kamenova crnoga na desno uz doljnju stranicu od upravo odiganoga kamena. Na taj se način vrši pritisak na kamen na F3 uz prijetnju čak i zarobljavanja, a ujedno se gradi prostor na stranici desno od toga kuta. Ovaj puta ćemo pogledati mogućnost ulaska u kut. Razne razvoje upadom u kut smo već imali, pa će nam neki razlozi već biti poznati. Dakle bijeli uskaće s 2.C3.
Ovdje crni često ima dilemu. Što zapriječiti? Ne dozvoliti bijelo razvoj po doljnjoj stranici prema kamenu F3, igrom na D3, ili razvoj prema gore po desnoj stranici igrom na C4. Oni koji nemqaju većega iskustva uplaše se veze kamena na C3 s onim na F3, pa presjeku vezu igrom na D3. Time ne dobiju puno, jer ide razvoj: D3 – D2, E2 – C2, E3 – B5.... Na taj način bijeli osigurava život u kutu, a prijeti daljnjim razvojem po ljevoj stranici prema gore. Oko izoliranog kamena na F3 nije neki veliki dobitak.
Pogledajte sada preporučeni razvoj. Crni neda razvoj po lijevoj stranici prema gore i zaprijeći to igrom 3.C4. Bijeli na ovo treba reagirati, ako misli bilo što uraditi u ovom kutu. Normalan je nastavak na 4.D3. Tim je potezom ostvarena veza s kamenom na F3, ali nema ništa prema gore. Crni sada igra 5.E4. Ovim potezom se aktivira prijetnja nastavka crnome na E2. Tim bi potezom bio posavljen opstojan kamen, jer postoji mogućnost veze igrom na E3 prema gore ili F2 s kamenom na H3. Za one kojima to nije jasno pogledajte razvoj E2 – E3, F2 i tu se to ne može odrezati, jer nna G2 ide crni s G3, a na G3 ide G2. No, nije samo prijetnja spoja kamena s 'x'. Umjesto 'x' tu je i mogućnost odrezivanja kamena na F3 slijedećim razvojem: crni na E3 i dalje E2, F2 – G2, D2 – F1 uzima kamen na F2, C2 – B3, B2 i ništa od upada u kut.
Bije4li sada konsolidira postavu igrom na 6.F2. Oblik je sada živ i crni još ima potrebu odigrati na 7.G5 ćemu ujedinjuje djelovanje cijeloga štita oko bijelih kamenova. To je velik dobitak za crnoga. Ipak sve ovisi o prethodnoj postavi kamenova, tj. prema ćemu su postavljeni utjecaji crnih kamenova.
Da nekim slučajem kamen crnoga nije na H3, nebi bilo prijetnje spoja kamena na 'x' s tim kamenom, jer ga nema. Tada bi se mogao igrati aktivniji nastavak bijeloga umjesto 6.F2 sa 6.B3. Rezanje na E3 nebi išlo, jer gore spomenuta kombinacija odrezivanja kamenova kuta i njihovo uništenje ne ide. Osim toga kamen na B3 je prijetnja ulaska u prostor pod nadzorom na lijevoj stranici. Reklo bi se da bijeli sada viri u taj prostor odozdola po B-liniji.
Ima tu o ćemu razmišljati. I nije sve to što spomenuh. Možda i sami nešto pronađete. Osim što je važan oblik završne postave, izrazito je važno tko izlazi s potezom iz stabilne situacije. To je onaj ranije spominjati 'sente'. Njime se često gradi partija. Za sente-igru potrebna je posebna vještina.
Polako ćemo dalje s materijalima. Jači igrači, koji možda prate ove materijale, neka ne zamjere na nekim opcijama, koje baš i nisu najjače ili ne nude dobre izlaze. Javite mi pa ćemo u razmatranje. Otvoren sam učenju i novim spoznajama. Sve ovo radim iz glave, većim dijelom iz turnirskih iskustava. Novim igračima je takav pristup potreban, pa sam odlučio činiti to mada i nisam siguran u svoje veliko znanje, ali trud da se radi na tome je vrijedniji od toga. Ovaj materijal nije neki zakon. Ja pišem o svojim viđenjima, koja bi mogla početnicima dobro poslužiti. Naravno, dobro je tome pristupati kritički, ali s razlogom.
bl. Muradenu
- 14:50 - Komentari (4) - Isprintaj - #
28.10.2004., četvrtak
Stadoh i zamislih se.......

Ovako to može izgledati Radeći na svom prvom blogu 'Go – misaona igra' stavljao sam postove raznih sadržaja vezanih uz go. Bile su tu vijesti, razmišljanja o igri, problemi i razni stručni postovi, koji su tretirali materijale koji bi poslužili učenju igre go. Takovi materijali za učenje bili se pomješani među drugim postovima i nisu bili u nekom redu. Vidjeo sam da bi bolja učinkovitost bila, da takav materijal bude objedinjen i za to je prava mogućnost novi blog. Tako pokrenuh ovaj blog 'Škola goa'.
Rakoh: 'Krenuti ću od samog početka, pa prema složenijim stvarima'. Krenuo sam od osnovnih pravila igre, pa opisa osnovnih kombinacija, koje se upotrebljavaju kao segmenti u igri. U ovoj igri krećemo od zarobljavanja protivničkih kamenova i čuvanja svojih. Razvijanjem vještina igre, igra postaje pomalo nešto drugo, mada u osnovi isto. Reklo bi se da počinjemo razumjevati, da su neke druge stvari važne, da bi na kraju zarobili više protivničkih kamenova. Nije važno zarobiti protivnika što prije, već biti jači na kraju partije, kada se ista broji. Na taj način gledanja priprema je značajnija od provedbe, jer uz dobru pripremu provedba i nije neka mudrost. To znači da pravu dobru igru igramo prije dolaska važnih kamenčića na ploču, jer za njih se treba stvoriti uvjete.
U početku radimo atari-goom i kao prvi uvjeti su nam zarobiti jedan protivnički kamenčić. Razvijamo vještinu čuvanja svojih kamenčića i učimo oblike u kojima možemo zarobiti protivničke. Kada smo vrlo vješti možemo igrati tako da nam protivnik nikako ili teško može zarobiti ikoji kamenčić. Tada, da bi održali smisao borbe, povečavamo broj potrebnih zarobljenih kamenčića za pobjedu. To radimo do šest zarobljenih. U toj fazi učenik ove igre je sposoban razumjeti dublji smisao igra, a to je spomenuta priprema.
U čemu je sada ta priprema. Vi sačuvate svoje kamenčiće od zarobljavanja, a protivnik svoje. Niti jedan od igrača nije postigao cilj, tj. određen broj zarobljenih kamenčića. Igra se sve dok se cilj ne postigne. Znači, moramo stavljati kamenčiće na ploču. Gdje treba stavljati kamenčiće, da vam ih protivnik ne može zarobiti. Ako dođete u okruženje njegovih, vrlo lako će vam ih zarobiti, jer se nećete moći puno razvijati dodavanjem novih kamenčića, jer su njegovi kamenčići okolo i blizu vaših. Igrači shvate da trebaju stavljati kamenčiće u svoje okruženo prazno područje. Čak što više, prije ih valja stavljati na mjesto dodira opstojnih grupa. Kada naizmjenično popunite takova dodirna mjesta, prelazite stavljati kamenčiće u svoje prostore. I tko onda pobjeđuje? U jednom trenutku jedan od igrača neće imati više svoga prostora, pa će sav svoj materijal u kamenčićima dovesti pred zarobljavanje ili će krenuti igrati u vaš prostor. U oba slučaja izgubi onaj koji je imao manji prostor okružen svojim kamenčićima.
Na taj način igra se svodi na okružavanje prostora, ali i protivničkih kamenčića, ako se za to ukaže mogućnost. Počinjete igrati pravi go na prostor.
Naravno, sada možemo gledati i dalje. Pripremali smo veći prostor, da bi mogli lakše zarobljavati protivničke kamenčiće, pa onda i igru svedemo na zarobljavanje prostora, pa na kraju niti ne silimo igrače, da igraju u svoj prostor, već samo prebrojimo, na kraju, slobodna sjecišta u prostoru i vidimo tko ima veće prostore. No, nije to sada sve, jer treba pripremati i gradnju prostora. To je kao priprema pripreme. I evo nas kako idemo sve dublje i dublje.
Učimo jake oblike, razvojnost, uočavanje važnih točaka u poziciji, slijedove lokalnih razvoja u sastavu cjeline na ploči. Učimo kako započeti igru, da bi ovladali većim interesnim područjima.........
Spomenuh i slijed igre i sistematizaciju, koja počinje igrom u kutovima, a tu je ogromna količina materijala, koji nazivamo 'josekijima'. I onako, u zanosu, krenuh u tu materiju. Zagrizao sam u kolač koji nema kraja, a htio bi obuhvatiti razna područja. Krenuo sam s josekijima na 'hoshi' i naišao na more potrebnoga, da se sustavno iznese materija, koliko toliko valjano. I tu stadoh..... E, Mladene zabrazdio si...... Stani malo, pa nije ovo knjiga josekija, a i pitanje je koliko valjano je ti možeš ovdje i predstaviti. Moram nešto promjeniti.
Moram skratiti na svega par primjera za neke slučajeve, ali bitno je istaknuti ovisnosti igre u jednom dijelu s drugim dijelovima ploče. Spomenuo sam ranije, da djelujemo lokalno, razmišljajući globalno.
Pa, onda idem dalje, ali neću se uhvatiti josekija, pa godinama samo po njima.
E, škvadro, škola ide dalje, možda malo sporije, ali neće stati.

Pozdrav bl. Muradenu Sumudo (tak bi to bilo po japanski) (ono bl. je od bloger)


- 13:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #
06.10.2004., srijeda
Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi (67)

Tsuke pod hoshi = Uz kamen na zvijezdi (točki 4-4) Pokušamo li uči u kut igrom uz kamen na 'zvijezdi' doći će do tvrđe igre. Takav prilaz nudi više kombinacija, jer se izravno sučeljavaju kamenovi.
Bijeli kreće s 2.D3. Kamen na zvijezdi ima slobodu manje, a bijeli nastoji nastaviti dalje prema kutu po trećem redu. Crni štiti kut i igra 3.C3.
Sada je bijeli kamen na D3 ostavo na dvije slobode i tako je izložen napadu. Zbog toga bijeli nastavlja s 4.D2. Kamen na D3 više nije izložen napadu. Da ovo nije odigrano, crni bi mogao na D2 i napadom na kamen na D3, uz prijetnju uzimanja na E3, osigurati kut. Nakon odigranog D2 bijeli prijeti uči u kut, a istovremeno se obranio od spomenutog crnog na D2. Crni sada osigurava kut s 5.C2.
Bijeli sada konsolidira postavu s 6.E4. Tim potezom stvara prijetnju na C4, nakon čega bi bili ugroženi kamenovi na C2 i C3. Crni ito osigurava, ali sada s 7.D5. Slijedi proširenje bijeloga tromjesnim skokom na 8.J3.
U ovom razvoju crni je imao prvi potez u ovom kutu na zvijezdi, a bijeli je prišao na F3. Na kraju ovoga razvoju isti je broj bijelih i crnih kamenčića. Približno je jednak nadzor nad poenima. Crni je na potezu. To znači da se može govoriti o uravnoteženom razvoju.
Da li se moglo igrati što bolje? Sve ovisi o tome što se htijelo, tj. kakva je postava kamenova u okruženju kuta. Ako jednom od igrača razvoj posebno odgovara, to znači da drugom ne, ako se gleda globalno. Za gubitke u jednom dijelu ploče, uz ispravnu igru, treba postojati kompenzacija u nekom drugom dijelu. Možda to nisu neki poeni u prostoru. Velika je stvar povečanje mogućnosti, jer tako se stvara dobra igra u kasnijem dijelu igre.
Post po post blog Mladen

- 15:13 - Komentari (2) - Isprintaj - #
05.10.2004., utorak
Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu (66)

Mirna raspodjela interesa Nakon manje stanke nastavlja 'škola goa'. Ovo je mjesto gdje će se, malo po malo, stavljati materijali u svezi tehnike igre. Sada je faza opisa uz obrazloženja igara u kutovima. Sve to se obrađuje u doljnjem ljevom kutu, a prim,jena je na svim kutivima uz uračunate simetrije oko dijagonale ploče. Prvi dio razmatranja ovih otvaranja odnose se na početni kamen na 'hoshi' (zvijezda ili 4-4 točka). Velika je to naterija i ovdje će biti navedeno samo nekoliko razvoja koji su češći i koji se igraju u ovim vremenima. I u gou postoje neke pomodnosti, a time se češće odugravaju kombinacije koje su aktuelene u svijetu goa. Sve to nekako proizlazi iz čestih kopiranja jakih igrača. Neki to zovu teorija. Po meni je ipak važno razumjevanje, a tada su moguće i originalnosti. Ako je tako čemu onda ovi opisi popularnih i dobrih otvaranja. To je stoga da se kroz objašnjenja uči razmišljati na način goa, da se uočavaju vrijednosti, da se vidi kako se upotrebljavaju tehnike i grade sustavi razmišljanja. Već iz navedenoga je jasno da ovaj materijal nije općeg karaktera, već se nalazi u sustavu učenja goa i nalazi se u nekom slijedu koi podrazumjeva prethodna znanja i načine razmišljanja i predstavljanja vrijednosti.
U poslijednji razvojima u kutu smo gledali 'tsuke' odgovor na kamen bijeloga na F3. Naravno, jasno je da je u našim primjerima prvi kamen na hoshi, crni, a u praksi to može biti i bijeli uz izvrnute boje u razvoju.
U primjeru u ovom postu crni reagira razvojem po ostavljenoj lijevoj stranici. Crni to čini igrom na treći red s 1.C6. Zanmo da je treći red red sigurnosti, red prostora na stranici. Na ovo opredjelenje bijeli nastavlja ostavljenim mu pristupam prema kutu i igra na 2.D2. Njegova namjera je zahvatiti cijeli kut, crnome nebi ostali ništa od njega, a mogao bi samo nastaviti dalje prema gore po stranici. Tu crni zaustavlja napredovanje igrom na 3.C3. Timpotezom stavlja bijeloga pred potrebu igranja u ovom kutu, jer bi vdje 'tenuki' ostavi preslabu formu bijelome. Stoga bijeli osigurava svoj interes po doljnjoj stranici igrom na 4.J3.
Ova postava je uglanom uravnotežena Ranijih vremena uobičajeno je bilo nakon crnog 'tenuki' – a bijelom igrati na C2, na što crni odgovori na B2. U novije vrijeme se taj dio ostavlja za puno kasnije, pa se čak desi da crni prvi igra na C2, ako mu je potrebno osigurati kut.
Bio je ovo miran razvoj i podjela interesa. Sve to ovisi o postavi u okruženju kuta.

Idemo dalje s novim razvojima, a za sada toliko i pozdrav bloger Mladen

- 14:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #
24.09.2004., petak
..... ovo ništa ne razumijem .....

Krećemo igrom od prvih koraka u poznavanju ove igre Čuo sam komentar čitateljice pravila igranja na ovome blogu i bi mi jasniji problem korisnosti ovoga materijala ili bolje reči njegove upotrebljivost. Početnicima u ovoj igri, ovaj materijal, a pogotovo ovo u novijim postovima, potpuno je nejasan, pa čak i zbunjujući.
Da bi razumjeli što se radi potrebno je razumjeti pravila i osnovne zahvate u ovoj igri. To je obrađeno u prvim postovima bloga. Sjednete uz PC i pročitate, pa i odprintate i opet čitate, Krenete dalje i opet slična situacija.
Pa, o ćemu se radi. Nije dovoljno pročitati, pa čak i proučiti. Potrebno je sjesti i igrati. Nađite si protivnika. Najčešće je to netko od prijatelja. Pokažite mu ono osnovno o stavljanju kamenčića i zarobljavanju i krenite. Naići ćete na neke probleme, pa onda pogledajte taj materijal dalje. Ako učite nešto, za što još neznate pravu upotrebu nije lako. Igrom će doči pravi trenutak za usvajanje novoga znanja.
Da, nije ništa čudno da ne razumijete. To je normalno. Možda sam pogriješio ja što vas ne upozorih na to. No, taj materijal ipak nekome služi. Ima onih koji su već savladali prethodna znanja i ovo novo im je zanimljivo. Sve ovo je udžbenik. Zamislite da udžbenik engleskoga koristite počevši od kraja.
I ovi maleni, na slici u postu, vježbaju igrom odmah po naučenim prvim koracima u ovoj igri. Igraju do prvog zarobljenog kamenčića pred čitavim razredom.
Mogući su i još poneki problemi u učenju ove igre. Imate na raspolaganju i moj e-mail za pitanja. mladen.smud@gzaop.hr

Sa štovanjem i ne brinite sve je to u redu Mladen
- 15:24 - Komentari (0) - Isprintaj - #
17.09.2004., petak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje (65.)

Dvostruko uklještenje Radeči razvoje u kutu na startni kamen na zvijezdi prorađujemo ih na način da vidimo koji su elemanti važni za odluke o njima. Svaki potez ima veliko značenje. Prorađujući partije profesionalnih igrača nailazih često na slijedeće otvaranje kuta.
Crni je krenuo zvijezdom na D4, bijeli igra prilaz trećim redom u odskoku na F3. Na to crni reagira širim pritiskom na taj kamen na J4. Bijeli sada, vođen nekom ne velikom ugroženošću kamena na F3, donosi odluku uklještenjem kamena na zvijezdi i igra na C6. Uklještili se međusobno. Na potezu je crni i odabire nastavak 'tsuke nobi' na 1.F4. To je ujedno i tema slijeda sadašnjih postova ovoga bloga.
Bijeli bira upad u kut uz dvostruku mogućnost izlaza uz podršku svoja dva kamena na F3 i C6. Znači bijeli ide na 2.C3. Crni ima pred sobom izbor puštanja razvoja bijeloga iz kuta. U ovakovim situacijama se tjera protivnika na slabiji kamen. Na taj način će mu slabiti jači kamea, a veza sa slabijim će donijeti slabiju razvojnost nastale postave razvojem od kamena na C3. To vodi crnoga na odluku za 3.C4. Bijelom ne ostaje do osiguranje po trećem redu uz doljnju stranicu s 4.D3. Nastavak s 5.E3 nosi nastojanje stvaranja slabih točaka bijelome na F2, D2 i G3. Veza bijeloga se čuva s 6.E2, a crni ga mora sačuvati i igra na 7.E4. Bijeli sada treba osigurati postavu u odnosu na slabe točke koje su maloprije spomenute. To čini s 8.F2. Na taj način, koliko-toliko, ojačava mogućnosti na desnu stranu.
Crni je stvorio liniju na četvrtom redu koja je jaki utjecaj prema gore i po lijevoj stranici. Bijeli je uhvatio desetak poena u kutu uz lagani izlaz na desno. Prava vrijednost je sada crnome stvaranje daljnjih uvjeta za razvoj po lijevoj strani prema gore, pa se 9. igra nešto više na toj stranici. Bijeli još odigrva sente razvoj pokušajem izlaska na stranicu s 10.B4, crni štopa s 11.B5 i bijekli osigurava s 12.B3. Crnome još ostaje spriječavanje hvatanja svoga kamena na B5 uz igranje na 13.C5. Bijeli je sačuvao inicijativu što je vrlo značajno, ali je crni dobio jaki utjecaj. Tu je i ponešto poena u kutu za bijeloga.
Odabir ovoga razvoja crnome se isplati, ako ima gore na desnoj stranici već nešto, jer tada ovaj utjecaj dobiva na vrijednosti, ali bijeli će tada nastojati ne uči u te kombinacije. Pri odlučivanju o razvoju u kutovima vodi se borba za koju treba znanja i vještine u prepoznavanju vrijednosti. Značajno je da kombinacije imaju poteze koji imaju lokalnu vrijednost, koju možete vidjeti kroz ove komentare, a o široj primjeni se odlučuje odabirom razvoja. Ova igra je prema tome spoj lokalnog i globalnog značaja igre. Ne podsjeća li vas to na nešto?

Ima toga još u svezi tsuke-nobia. O tom po tom.
Raste materijal a Mladen vas opet pozdravlja

- 15:35 - Komentari (0) - Isprintaj - #
15.09.2004., srijeda
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta (64.)

Ovaj puta crni neda kut U dosadašnjim razvojima nakon tsuke-nobi prilaza na F4 i potiska bijeloga u namjeri očuvanja igre po doljnjoj stranici prema desnoj strani s G4, crni je odgovarao s F5. Na taj način je čuvao opredjeljenje igre prema sredini uz veće mogućnosti kontriranja protivniku po doljnjoj stranici, a i stvaranjam visokog nadzora na lijevu stranicu.
Sada ćemo vidjeti mogućnost razvoja čuvanjem kuta. Nakon po dva poteza oba igrača u ovom kutu crni igra 1.E3. To je izravno zaustavljanje razvoja bijeloga po trećem redu prema kutu. Ujedno je to i slabljenje bijela dva kamena na F3 i G4.
Bijeli će sada iskoristiti ostavljenu mogućnost igre na 2.F5. Napadnut je kamen na F4. Uzme li ga bijeli ostavrio bi 'pon-nuki', koji bi ovdje bio vrlo jak zbog utjecaja na desno i gore, a ujedno bi tu bili i slabi crni kamenovi. Crni ne dozvoljava uzimanje svoga kamena, jer bi time bijeli puno dobio i to ne kao zarobljeni kamen, već vrijednosti koje su spomenute malo prije. Dakle crni 3.E4.
Nakon ove, forsirane, izmjene poteza bijeli je pred odlukom. U ovoj postavi slabe su mu točke G3 i G5, gdje crni može razdvajati njegove nepovezane kamenove. Na oba mjesta ne stiže odigrati jednim potezom, pa treba odlučiti što osigurati ili možda ništa. Crni je osigurao kut, pa mu to može pomoći u odlučivanju. Odigravanjem 4.G5 bijeli će čuvati široki utjecaj prema gore uz mogućnost nastavka na lijevu stranicu s D5 i stvaranja jakoga zida prema gore. Kamen na F3 nije veliki gubitak, ako se crni usmjeri na njega, jer tu je kombinacija koja je crnom 'gote', što znači gubitak inicijative. Nakon; crni G3, bijeli H3, crni uzima bijeli kamen s F2, bijeli može igrati 'tenuki' (negdje na drugom dijelu ploče) i ostaviti crnom ravoj po drugom redu uz početak crnoga na H2.
Bijeli se tako stabilizirao uz vrijednosti koje mogu dobro poduprijeti daljnji razvoj igre. Naravno pri odabiru ovoga razvoja vrlo je značajan raspored drugih kamenova u okruženju, jer razultati ovoga razvoja s njima će stvarati daljni razvoj igre po cijeloj ploči.
Crni sada odigra još 5.D6 čime razjasni svoju namjeru na lijevo stranici i suprostavi se bijeloj namjeri stvaranja velikoga zida.
U gou nisu sustavi igre u kutovima neko znanje koje svoju vrijednost nalazi samo u tome dijelu, gdje se igra (kut). Odabir razvoja u svakom dijelu ploču ima vrijednosti koje se uklapaju u okruženje u kojem se nalaze, a preko njega i još dalje po cijeloj ploči. Na taj način kombinacije su dalekosežne i vrlo 'duboke'. Igrajuči tako, go nam se neće događati, već ćemo kreirati igru. Odnos između kreiranja i događanja jest u svijesti našoj o nama kao subjektima života. U životu često automatiziramo dijelove i na taj način predajemo dio svoje kreativnosti u dio života van svijesti naše. Taj dio često biva sve veći, dok nas na kraju potpuno ne udalji od života. U gou imamo kriterije vrijednosti, koji nas vode upotrebljavanju sebe u području koje go, kao igra, predstavlja. Na taj način nas upozorava na nas same prema sebi, a time i životu u sebi i oko sebe. Od tuda i kritičnost prema sebi i nastojanje promjene na bolje, da bi nam rezultat bio bolji. Tako vidimo odnos cjeline i djelova i naš odnos prema tome. Ja vidjeh u tome trag mudrosti življenja.
I ovaj post i opet uz pozdrav onaj što Mladen ga zovu uradi

- 08:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #
14.09.2004., utorak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz (63.)

Prilaz i odozgo po lijevoj stranici Često igranje prednosnih partija, koje se uobičajeno igraju u klubovima i grupama različitih snaga igrača, neminovno ima veliki broj otvaranja kuta s kamenom na zvijezdi (hoshi – 4-4). Kod nas je to čest slučaj, pa je i poznavanje dobrih razvoja i oblika s takovim kamenom, potreba za igrače.
Vidjeli smo upad u kut, pa prilaz uz tsuke-nobi odgovor branitelja s daljnjim razvojem prilazom i osiguranjem stranice, te upadom u kut. Ovaj puta ćemo kratko pogledati i mogućnost dvostranog prilaza kutu.
Nakon tsuke–nobi odgovora crnoga s 1.F4, bijeli reagira s 2.G4. Za slučajeve koje sada obrađujem, crni čuva stabilnost s 3.F5. Na taj način čuva interes prema sredini, a i visoki utjecaj na lijevu stranicu u blizini ovoga kuta.
Pogledajmo kako je moguće reagirati, ako napadač (bijeli) pokuša poništiti utjecaj na lijevu stranu i instalira se upravo na njoj. Pogledajmo nastavak bijeloga s 4.C6. Bijeli se osim namjere daljnjeg ulaza u kut ili širenja prema gore po toj stranici, nastoji koristiti i velikim brojem kombinacija razdvajanja crnih kamenova uz alternative ulaza u kut po doljnjoj stranici. Tako bi bijeli imao solidan potez na E3 uz namjeru kasnije igra i na E4.
Crni ima solidan nastavak na 5.D5. Time je stvorio 'bambo-vezu'. Sada su crne dvojke u vezi i potez bijeloga na E3 nije više prijetnja razdvajanja, pa se na njega može odgovoriti aktivnije. Ujedno, odigrani bijeli na C6 više nema jakih kombinatornih uporišta, pa je moguće u daljnjem razvoju i njegovo uklještenje s recimo D8 ili C8. Također bijeli kamenovi na F3 i G4 više nisu jaki.
Nastavaka ima raznih, a važno je razumjeti vrijednosti ove postave. Nitko još nema konkretnih poena, ali postoji velik broj mogućnosti daljnjih razvoja igre.
Blogao i spreman za daljnja bloganja tzv. bloger Mladen

- 12:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #
13.09.2004., ponedjeljak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut (62.)

Tsuke-nobi i upad u kut Još smo kod odgovora na prilaz kutu po trećem redu 'tsuke-nobi'-jem. U prošlom postu smo vidjeli standardni pristup raspodjelom interesa po stranicama.
Ovaj puta ćemo pogledati kako ide razvoj ako se napadač odluči, nakon početnog razvoja, uskočiti u kut. Umjesto produženju prema kutu, nakon izmjene poteza G4, F5, bijeli će ovaj puta pokušati direktno zahvatiti i lijevu stranicu igrom na 1.C4. Upad na C3 dao bi crnom mogućnost igre na C4, čime bi si jako učvrstio utjecaj po lijevoj stranici prema gore, a bijeli bi morao braniti valjanost upada u kut. To bi rezultiralo gubitkom inicijative u razvoju bijelome. Stoga je aktivnije ovako s C4. Sada su mogučnosti razvoja na dvije strane i to prema gore ili dolje od toga kamena.
Crni zaustavlja razvoj prema gore, jer je tamo veće područje širenja i veći izgledi dobre igre za bijeloga. Igra 2.C5. Tu je sada raznih kombinacija i većina bijelom ne odgovaraju. Najčvršće i sigurnmo je igrati na 3.C3. Tim potezom se pokušava čvrsto uhvatiti kut i spojiti se s F3, ili pokušati izaći prema gore.
Onemogući li crni spoj po doljnjoj stranici igrom na 4.D3, bijelom ostaje problem stvaranja žive grupe u kutu i nekoliko poena prostora kuta. Prvo treba iskoristiti preostalu mogućnost spoja s F3 igrom na 5.D2. To bijeli radi kako bi aktivnom igrom osigurao prostor koji mu garantira život grupe u kutu. Slijedi razmjena poteza koji traže jedan drugoga.
S 6.E2 crni nastoji zaustaviti spoj po doljnjoj stranici, a ujedno priejti narednim C2 staviti D2 pred pad.
Bijeli to brani s 7.C2. sada ostaje mogućnost bijelome da igra na E3 natkriljenjem crnoga na E2 i njegovim stavljanjem u svoj posjed. Crni to spriječava igrajući na 8.E3. Time je završena sekvenca na doljnjoj stranici u pokušavanju spajanja s F3 i izlaza na doljnju stranicu. Inicijativa ostaje bijelome, što je bio jedan od najvažnijih elemenata odluke za ovaj dio razvoja.
Slijedi finalizacija upada u kut na ovaj način. Bijeli sada razvija igru prema gore od kuta s 9.B5. Crni mora sigurno razvijati utjecaj prema sredini s 10.C6, a bijeli još produži na 11.B6, a crnom ostaje još jedan stabilan odgovor na 12.C7. Odigra li umjesto toga na B7, bijeli bi mogao početi igrom na C7 slabiti crni zid i razvijati se po lijevoj stranici prijetnjama na slab kamen na B7 i grupu koja od njega nastaje. Razvoj je završio i na potezu je bijeli i to je 'sente'.
Interesantna je odluka kretanja na spoj po doljnjem redu s D2 prije nego razvoj prema gore s B5. Da se krenulo s B5 prije, crni bi imao mugućnost odmah nakon B5 igrati na B6 i u nekim situacijama izvesti za njega povljnu kombinaciju koju smo ranije već radili. (B5, B6, C6, D5, B7, B4, A6, B3 i zarobljavanje bijelih na C-vertikali bilo bi neobranjivo. U situaciji koju smo radili to nije moguće, jer nakon C3, bijeli bi imao C2.
Ako ćete se odlučiti za go, kao igru koju ćete igrati, ovaj materijal će vam dobro doći. Ako ne, znam da vam ovo neće biti jasno niti potrebno. Za usporedbu s životom, možda bljak. Ljepota muhi je odvratna većini drugih živih bića. Sve je, nekako, relativno u životu. Tražiti ljepotu življenja moguće je i tamo gdje većina ništa ne vidi, pa čak i zazire od toga. Ipak, ovo što nam go nudi posebna je ljepota, kroz koju se sposobnost čovjekova uma razvija u smjeru dobra. Što je to što većinu odvraća od toga. Treba se potruditi i shvatiti da puno toga što mislimo nije dobro. Ono što je na prvi pogled ugoda, ima cijenu u našem razvoju ili njegovom usporavanju.

Blogao i dalje bloger Mladen

- 12:56 - Komentari (0) - Isprintaj - #
09.09.2004., četvrtak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1) (61.)

Tsuke-nobi Prvi 'joseki' koji sam, igrajući go, naučio, bio je 'tsuke-nobi'. Među nama koji go igramo to je uobičajen naziv i zbog čestog igranja s igračima i iz drugih zemalja praktično nam je tako ga nazivati, jer svi tako imamo isti naziv. Na japanskom, koji se u gou koristi u terminologiji goa, to znači,uz protivnički kamen s preskokom jednog sjecišta od svoga kamena. U našem primjeru prilazi se kamenu na F3, a odskok je od zvijezde D4. Dakle 'tsuke-nobi' je 1.F4.
Koja je vidljiva namjera crnoga u ovakovom odgovoru na prilaz bijeloga s F3. Prišao je s gornje strane, što znači da želi razviti interes prema sredini ploče. Ujedno pritišće bijeloga na razvoj uz doljnju stranicu.
Početnici često ovdje osjete ugroženost bijelog kamena i stoga smatraju da to treba popraviti, te se počnu hvatati doljnje stranice, nebi li osigurali život nastajućoj bijeloj grupi. Oni slobodniji gledaju šire i traže načina da kontriraju crnome i da mu se suprostave u njegovoj nakani, pa čak da pokušaju izvući i više od toga. To se postiže s 2.G4. Sada se bijeli može odcjepiti od novog bijelog kamena na G4, ali prethodni crni na F4 je još više ugrožen i može ga se odmah napadati uz namjeru zarobljavanja. Bijeli bi u takovom razvoju bolje prošao.
Tražeći čvrst i siguran razvoj, uz mogućnost stvaranja nadzora na širem prostoru, crni ima lijep nastavak s 3.F5. Kut je zasada crni, a počinje se stvarati dominacija crnih po lijevoj stranici. Ujedno je i točka G3, kao mjesto mogućeg razdvajanja bijelih kamenova, postalo aktuelno. Osiguranje od toga razdvajanja može se postići slijedećim 4.E3. Pokuša li crni razdvojiti s G3, bijeli bi igrao H3, pa bi slijedilo G2, H2, F2, E2 i crni bi kameni razdvajanja pali u naredna dva stavljanja bijelih kamenova i tako se razdvajanje nebi moglo ostvariti.
Bijeli je namjeravao nastaviti razvoj u kut, hvatanjem prostora kuta, pa to crni spriječava s 5.D3. Nakon toga poteza kreće naglašavanje slabosti bijelih kamenova. Prijetnja je daljnje igranje crnoga na H3 uz namjeru rezanja na G3, ćime bi bijeli bio razbijen, Ako se pak spoji nakon te prijetnje na G3, crni je na potezu i može prijetnjama na bijelu četvorku graditi veći interes u prostoru na desnu stranu od ovoga kuta u doljnjem dijelu ploče. To znači da je ta prijetnja crnoga jaka i da je treba poštivati. Stoga bijeli igra 6.H3. Hakon toga naglašen je bijeli interes za razvoj po doljnjoj stranici širenjem na desno (stavljanjem novih kamenova). Bijeli je sada stabiliziran i spreman na 'tenuki' (prelaz na igru na drugom dijelu ploče).
No, nije to sve jer bijeli ima još i prijetnju razdvajanja crnih, ako krene s E4. pa ako crni brani s E5, bijeli ima zanimljivo rezanje na D5. Slijedi li Crni sa D6, pa bijeli s C5, crni C6...... slijedi zanimljiv razvoj u kutu. Pogledajte sami. Da se to izbjegne, a i da se osnaži mogućnost razvoja crnoga po lijevoj stranici prema gore igra se 7.C6.
Kako vidite, svaki potez ima višestruko značenje i jake razloge njihovog odigravanja. Nisu jedini, ali u smislu namjera, oni nose razvoj igre. Na taj način to ispada načinom govora kamenčićima, pa čak i promjena. Jakim igračima ova igra je kao komunikacija. Cijelo vrijeme se iskazuju obostrane namjere. Na neke se reagira, a na neke ne. Nešto se ostvaruje, a nešto ne. Nešto se i ne vidi niti ne razumije. Sve je to slično životu općenito. Vrhunski majstori na taj način kao da stvaraju umjetničko dijelo.
Nastaviti ćemo s još nekim od razvoja po 'tsuke-nobi' potezu.
Zasada većini ovo nije interesantno štivo, ali onima, koji krenu putem goa biti će. Jednom kasnije biti će onih kojima će ovo biti dobrodošlo štivo.

Uživajte uz go bloger Mladen


- 15:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #
08.09.2004., srijeda
Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod (60.)

Prilaz zvijezdi konjičevim skokom Vidjeli smo ponešto od upada pod zvijezdu. Sada ćemo obrađivati prilaze tom kutnom kamenu. Početi ćemo s 'malim konjićevim skokom' (F3).
Kako se i dalje radi o početnom kamenu na zvijezdi, a na njoj su i prednosni kamenovi, ova otvaranja primjenjuju se ili se mogu primvjenjivati u prednosnim partijama. Veliki broj mogućih odgovora na prilaz sa 1.F3. Sjecišta najčešćih odgovora odgovora označena su u našoj slici sa 'x'.
Odabir odgovora ovisi o:
- rasporedu kamenova u okruženju,
- poznavanju otvaranja,
- poenskoj vrijednosti prostora na kraju razvoja,
- o mogućnostima koje ona nudi,
- o protivniku.

Na raspored kamenova u okruženju pri odabiru otvaranja ne možemo djelovati, jer oni
su već u okruženju. Mogli bi možda odložiti početak prilaza njihovom promjenom novim odigranim kamenova, ali tada dajemo mogućnost protivniku, da osujeti naše namjere prilaza. U različitim postavama kamenova u okruženju vrijede različiti dobri razvoji u kutovima.
Poznavanje otvaranja je promjenjiva vrijednost, koju učenjem mijenjamo u našu korist. Ovdje želim istaći da nije velika vrijednost čisto pamćenje razvoja, već njihovo razumjevanje i upotrebljivost.
Neki razvoji nude veću poensku vrijednost u kutu ili uz njega, a neki manju. To je sigurno jedan od faktora odluke, ali nije jedini. Velika, a često i veća vrijednost je slijedeće faktor odlučivanja.
Mogućnosti, koje nam nudi razvoj u djelovanju i podržavanju razvoja u širem prostoru ploče, veliki su razlok za odluku o odabiru razvoja u kutu. Za to nam je potrebna velika vještina i znanje. Pod vještinom posebno je značajna sposobnost gledanja razvoja u mislima. Tui nam često pomaže iskustvo i naučeno znanje, jer tako korigiramo naše zamisli u pravcu realnije i vrijednije slike u mislima i odluke o nastojanju njene provedbe. Tome će nam se suprostaviti protivnik, ako prozre naše namjere i ako su one valjane.
Protivnik je značajan faktor. Često i najvažniji. Cijelo vrijeme partije procjenjujemo njegove namjere, kojima se suprostavljamo svojim namjerama. U odnosu na protivnika one mogu biti u smislu spriječavanja njegovih. Poznavanjem protivnikovog stila igre, te načina igre koji mu odgovara ili ne, često vodimo partiju. Protiv igrača koji voli mirnu igru nastojati ćemo stvarati bure i oluje, a kod ovih drugih nadvladati ih mirnom igrom. Moguće je i burom na buru. Tada partija postaje 'ludilo', ali u pozitivnom smislu, ako igrači vješto to rade. Što su protivnbici vještiji igra je interesantnija, ali i za gledanje potrebno je znanje.
Kada već spomenuh gledatelje, potrebno je znanje i za to. Možemo gledati kamenčiće u njihovom 'kolopletu' i uživati u harmonijama koje iz njihovih oblika proizlaze, ali kada razumijemo što se tu zbiva i što stvaraoci traže i provode, ljepota je puno veća. Go je šport, ali i umjetnost.
I tako ja govorim o ljepoti, ali za ovu je potrebno nešto i naučiti. Puno ljudi učiti ne vole, ali kada biste gledali te kamenčiće i njihove oblike u sukobu suprotnih boja, možda bi vas nešto potaknulo. Od onih koji igraju go, dobar dio nije mogao odoljeti nekom izazovu nekih mogućnosti. Gledate i vidite male mogućnosti, pa kako gledate dalje vidite ih sve više i osjetite da tu nečega ima. Ušavši u to more mogućnosti ja sam tako otišao u vode u kojima je otkriven svijet ljepote crnih i bijelih kamenčića na ploči s linijama. Oni kao da govore.

I tako bi mogao pisati i pisati, ali ovaj puta za uvod u prilaz zvijezdanom kamenu u kutu to bi bilo dovoljno, već još samo pozdrav od blogera Mladena.
P.S. Znam da iako me skoro nitko ne čita, da je i ovo dio svijeta Gospodnjeg i kada to prođe mislima mojim ..... Hvala ti Gospode

- 15:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #
07.09.2004., utorak
Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen (59.)

Tjeranje na bliži kamen U prošlom smo postu gledali razvoj od iste početne postave, u kojoj je jedan kamen udaljen od hoshi-kamena za 'mali konjičev skok' (C6), a drugi za 'veliki konjičev skok' (G3). U prošlom postu je crni, koji ima prednsot u kutu, puštao razvoj bijelome po doljnjoj stranici prema udaljenijem kamenu na G3, a ovaj ćemo puta vidjeti što nastaje kada se razvoj bijelome pušta prema bližem kamenu C6.
Na upad bijeloga pod 'zvijezdu' 1.C3 crni spriječava razvijanje po doljnjoj stranici i igra 2.D3. Bijeli kreće hvatanjem manevarskog prostora po lijevoj sranici, što mu je crni i ostavio, s 3.C4.
Već uobičajeno je, da se taj razvoj zaustavi. To crni čini s 4.C5. Na to bijeli pokušava nastaviti po drugom redu. S 5.B5 nastoji dalje hvatati mogućnost pravljenja 'dva oka', ali nakon toga ga crni direkt zaustavlja s 6.B6. Nastaje prijetnja hvatanja kamena na B5 s slijedećim crnim na B4. Reagira li na to bijeli obranom toga kamena s B4, ostati će bez uvjeta za život. Sličan razvoj smo vidjeli u prošlom postu.
Bijeli sdada širi područje djelovanja u ovom kutu i pokušava izaći po drugom doljnjem redu i igra na 7.D2. Crni zaustavlja i to s 8.E2. Kao i u prošlom postu, ovo je ključan trenutak. Bijeli igra 9.B2. Na taj način uspijeva objediniti dvije mogućnosti na istom zadatku. Razvoj ide na ko, a ostaje i mogućnost igranja na B4. Svaka od tih se može spriječiti, ali jedna od njih ima mogućnost. Crnome ne ostaje drugo nego krenuti u ko igrom na 10.D1. Na to bijeli mora prihvatiti taj ko, jer bi inače crni igrao i na B1 i nebi bilo više mogućnosti za dva oka. S bijelim na 11.C1 ko je stvoren i crni ga odmah uzima s 12.C2.
Nastao je ko za život bijele grupe. Crni je prvi uzeo i bijeli kora negdje na ploči nači valjanu ko-prijetnju da vrati ko.
Koja je razlika između pozicije koja je nastala u prošlom postu i ove sada. U prošlom smo tjerali bijeloga prema udaljenijem kamenu, a sada prema bližem. U ovom slučaju bijeli nema direktnu ko prijetnju, a prošli puta je bila (ona na E4). Međutim ko se sada razlikuje od onoga prošli puta. Dobije li bijeli ko, slijedio bi potez na 'a' (E1) uzimanjem crnog kamena i slijedom F1, D1, F2 bijelom bi ostala inicijativa (sente). U prošlom postu za prekid koa od strane bijeloga išlo bi A5-A6-A4 i gotovo. Tada bi na potezu bio crni i to bi bilo gubitak inicijative za bijeloga (gote). U ovom slučaju veći je interes bijelome prekinuti ko uzimanjem na E1.
Osim navedenoga oblik zida se razlikuje, pa na odluku o izboru može utjecati i postava kamenova u okruženju.
Ovdje opisani mategrijal nije popularan. To je velikim dijelom stoga što je ta igra kod nas još nepoznata. Za one koji nešto znaju o gou i žele doznati više, može im ovaj blog pružiti podosta ineresantnog načina gledanja. Postoji i mogućnost da neko krene putem goa, koji o njemu još ništa nezna. To bi bio zanimljiv materijal onima koji traže složenije probleme. Ima nas svakakvih. Osim toga ovaj blog sadrži materijal od trajnije vrijednosti.

Puno je zanimljivih pristupa. Zasada obrađujem razvoje u kutovima. Oni trebaju biti u suglasju sa pozicijom na cijeloj ploči, ali o tome zasada nema riječi u ovom blogu. Treba bar donekle ostati razumljiv. Puno je stvari koje su u nama i o kojima nije jednostavno pisati.

Bloga i dalje bloger Mladen

- 10:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>