< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
14.09.2004., utorak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz (63.)

Prilaz i odozgo po lijevoj stranici Često igranje prednosnih partija, koje se uobičajeno igraju u klubovima i grupama različitih snaga igrača, neminovno ima veliki broj otvaranja kuta s kamenom na zvijezdi (hoshi – 4-4). Kod nas je to čest slučaj, pa je i poznavanje dobrih razvoja i oblika s takovim kamenom, potreba za igrače.
Vidjeli smo upad u kut, pa prilaz uz tsuke-nobi odgovor branitelja s daljnjim razvojem prilazom i osiguranjem stranice, te upadom u kut. Ovaj puta ćemo kratko pogledati i mogućnost dvostranog prilaza kutu.
Nakon tsuke–nobi odgovora crnoga s 1.F4, bijeli reagira s 2.G4. Za slučajeve koje sada obrađujem, crni čuva stabilnost s 3.F5. Na taj način čuva interes prema sredini, a i visoki utjecaj na lijevu stranicu u blizini ovoga kuta.
Pogledajmo kako je moguće reagirati, ako napadač (bijeli) pokuša poništiti utjecaj na lijevu stranu i instalira se upravo na njoj. Pogledajmo nastavak bijeloga s 4.C6. Bijeli se osim namjere daljnjeg ulaza u kut ili širenja prema gore po toj stranici, nastoji koristiti i velikim brojem kombinacija razdvajanja crnih kamenova uz alternative ulaza u kut po doljnjoj stranici. Tako bi bijeli imao solidan potez na E3 uz namjeru kasnije igra i na E4.
Crni ima solidan nastavak na 5.D5. Time je stvorio 'bambo-vezu'. Sada su crne dvojke u vezi i potez bijeloga na E3 nije više prijetnja razdvajanja, pa se na njega može odgovoriti aktivnije. Ujedno, odigrani bijeli na C6 više nema jakih kombinatornih uporišta, pa je moguće u daljnjem razvoju i njegovo uklještenje s recimo D8 ili C8. Također bijeli kamenovi na F3 i G4 više nisu jaki.
Nastavaka ima raznih, a važno je razumjeti vrijednosti ove postave. Nitko još nema konkretnih poena, ali postoji velik broj mogućnosti daljnjih razvoja igre.
Blogao i spreman za daljnja bloganja tzv. bloger Mladen

- 12:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>