< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
28.10.2004., četvrtak
Stadoh i zamislih se.......

Ovako to može izgledati Radeći na svom prvom blogu 'Go – misaona igra' stavljao sam postove raznih sadržaja vezanih uz go. Bile su tu vijesti, razmišljanja o igri, problemi i razni stručni postovi, koji su tretirali materijale koji bi poslužili učenju igre go. Takovi materijali za učenje bili se pomješani među drugim postovima i nisu bili u nekom redu. Vidjeo sam da bi bolja učinkovitost bila, da takav materijal bude objedinjen i za to je prava mogućnost novi blog. Tako pokrenuh ovaj blog 'Škola goa'.
Rakoh: 'Krenuti ću od samog početka, pa prema složenijim stvarima'. Krenuo sam od osnovnih pravila igre, pa opisa osnovnih kombinacija, koje se upotrebljavaju kao segmenti u igri. U ovoj igri krećemo od zarobljavanja protivničkih kamenova i čuvanja svojih. Razvijanjem vještina igre, igra postaje pomalo nešto drugo, mada u osnovi isto. Reklo bi se da počinjemo razumjevati, da su neke druge stvari važne, da bi na kraju zarobili više protivničkih kamenova. Nije važno zarobiti protivnika što prije, već biti jači na kraju partije, kada se ista broji. Na taj način gledanja priprema je značajnija od provedbe, jer uz dobru pripremu provedba i nije neka mudrost. To znači da pravu dobru igru igramo prije dolaska važnih kamenčića na ploču, jer za njih se treba stvoriti uvjete.
U početku radimo atari-goom i kao prvi uvjeti su nam zarobiti jedan protivnički kamenčić. Razvijamo vještinu čuvanja svojih kamenčića i učimo oblike u kojima možemo zarobiti protivničke. Kada smo vrlo vješti možemo igrati tako da nam protivnik nikako ili teško može zarobiti ikoji kamenčić. Tada, da bi održali smisao borbe, povečavamo broj potrebnih zarobljenih kamenčića za pobjedu. To radimo do šest zarobljenih. U toj fazi učenik ove igre je sposoban razumjeti dublji smisao igra, a to je spomenuta priprema.
U čemu je sada ta priprema. Vi sačuvate svoje kamenčiće od zarobljavanja, a protivnik svoje. Niti jedan od igrača nije postigao cilj, tj. određen broj zarobljenih kamenčića. Igra se sve dok se cilj ne postigne. Znači, moramo stavljati kamenčiće na ploču. Gdje treba stavljati kamenčiće, da vam ih protivnik ne može zarobiti. Ako dođete u okruženje njegovih, vrlo lako će vam ih zarobiti, jer se nećete moći puno razvijati dodavanjem novih kamenčića, jer su njegovi kamenčići okolo i blizu vaših. Igrači shvate da trebaju stavljati kamenčiće u svoje okruženo prazno područje. Čak što više, prije ih valja stavljati na mjesto dodira opstojnih grupa. Kada naizmjenično popunite takova dodirna mjesta, prelazite stavljati kamenčiće u svoje prostore. I tko onda pobjeđuje? U jednom trenutku jedan od igrača neće imati više svoga prostora, pa će sav svoj materijal u kamenčićima dovesti pred zarobljavanje ili će krenuti igrati u vaš prostor. U oba slučaja izgubi onaj koji je imao manji prostor okružen svojim kamenčićima.
Na taj način igra se svodi na okružavanje prostora, ali i protivničkih kamenčića, ako se za to ukaže mogućnost. Počinjete igrati pravi go na prostor.
Naravno, sada možemo gledati i dalje. Pripremali smo veći prostor, da bi mogli lakše zarobljavati protivničke kamenčiće, pa onda i igru svedemo na zarobljavanje prostora, pa na kraju niti ne silimo igrače, da igraju u svoj prostor, već samo prebrojimo, na kraju, slobodna sjecišta u prostoru i vidimo tko ima veće prostore. No, nije to sada sve, jer treba pripremati i gradnju prostora. To je kao priprema pripreme. I evo nas kako idemo sve dublje i dublje.
Učimo jake oblike, razvojnost, uočavanje važnih točaka u poziciji, slijedove lokalnih razvoja u sastavu cjeline na ploči. Učimo kako započeti igru, da bi ovladali većim interesnim područjima.........
Spomenuh i slijed igre i sistematizaciju, koja počinje igrom u kutovima, a tu je ogromna količina materijala, koji nazivamo 'josekijima'. I onako, u zanosu, krenuh u tu materiju. Zagrizao sam u kolač koji nema kraja, a htio bi obuhvatiti razna područja. Krenuo sam s josekijima na 'hoshi' i naišao na more potrebnoga, da se sustavno iznese materija, koliko toliko valjano. I tu stadoh..... E, Mladene zabrazdio si...... Stani malo, pa nije ovo knjiga josekija, a i pitanje je koliko valjano je ti možeš ovdje i predstaviti. Moram nešto promjeniti.
Moram skratiti na svega par primjera za neke slučajeve, ali bitno je istaknuti ovisnosti igre u jednom dijelu s drugim dijelovima ploče. Spomenuo sam ranije, da djelujemo lokalno, razmišljajući globalno.
Pa, onda idem dalje, ali neću se uhvatiti josekija, pa godinama samo po njima.
E, škvadro, škola ide dalje, možda malo sporije, ali neće stati.

Pozdrav bl. Muradenu Sumudo (tak bi to bilo po japanski) (ono bl. je od bloger)


- 13:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #
06.10.2004., srijeda
Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi (67)

Tsuke pod hoshi = Uz kamen na zvijezdi (točki 4-4) Pokušamo li uči u kut igrom uz kamen na 'zvijezdi' doći će do tvrđe igre. Takav prilaz nudi više kombinacija, jer se izravno sučeljavaju kamenovi.
Bijeli kreće s 2.D3. Kamen na zvijezdi ima slobodu manje, a bijeli nastoji nastaviti dalje prema kutu po trećem redu. Crni štiti kut i igra 3.C3.
Sada je bijeli kamen na D3 ostavo na dvije slobode i tako je izložen napadu. Zbog toga bijeli nastavlja s 4.D2. Kamen na D3 više nije izložen napadu. Da ovo nije odigrano, crni bi mogao na D2 i napadom na kamen na D3, uz prijetnju uzimanja na E3, osigurati kut. Nakon odigranog D2 bijeli prijeti uči u kut, a istovremeno se obranio od spomenutog crnog na D2. Crni sada osigurava kut s 5.C2.
Bijeli sada konsolidira postavu s 6.E4. Tim potezom stvara prijetnju na C4, nakon čega bi bili ugroženi kamenovi na C2 i C3. Crni ito osigurava, ali sada s 7.D5. Slijedi proširenje bijeloga tromjesnim skokom na 8.J3.
U ovom razvoju crni je imao prvi potez u ovom kutu na zvijezdi, a bijeli je prišao na F3. Na kraju ovoga razvoju isti je broj bijelih i crnih kamenčića. Približno je jednak nadzor nad poenima. Crni je na potezu. To znači da se može govoriti o uravnoteženom razvoju.
Da li se moglo igrati što bolje? Sve ovisi o tome što se htijelo, tj. kakva je postava kamenova u okruženju kuta. Ako jednom od igrača razvoj posebno odgovara, to znači da drugom ne, ako se gleda globalno. Za gubitke u jednom dijelu ploče, uz ispravnu igru, treba postojati kompenzacija u nekom drugom dijelu. Možda to nisu neki poeni u prostoru. Velika je stvar povečanje mogućnosti, jer tako se stvara dobra igra u kasnijem dijelu igre.
Post po post blog Mladen

- 15:13 - Komentari (2) - Isprintaj - #
05.10.2004., utorak
Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu (66)

Mirna raspodjela interesa Nakon manje stanke nastavlja 'škola goa'. Ovo je mjesto gdje će se, malo po malo, stavljati materijali u svezi tehnike igre. Sada je faza opisa uz obrazloženja igara u kutovima. Sve to se obrađuje u doljnjem ljevom kutu, a prim,jena je na svim kutivima uz uračunate simetrije oko dijagonale ploče. Prvi dio razmatranja ovih otvaranja odnose se na početni kamen na 'hoshi' (zvijezda ili 4-4 točka). Velika je to naterija i ovdje će biti navedeno samo nekoliko razvoja koji su češći i koji se igraju u ovim vremenima. I u gou postoje neke pomodnosti, a time se češće odugravaju kombinacije koje su aktuelene u svijetu goa. Sve to nekako proizlazi iz čestih kopiranja jakih igrača. Neki to zovu teorija. Po meni je ipak važno razumjevanje, a tada su moguće i originalnosti. Ako je tako čemu onda ovi opisi popularnih i dobrih otvaranja. To je stoga da se kroz objašnjenja uči razmišljati na način goa, da se uočavaju vrijednosti, da se vidi kako se upotrebljavaju tehnike i grade sustavi razmišljanja. Već iz navedenoga je jasno da ovaj materijal nije općeg karaktera, već se nalazi u sustavu učenja goa i nalazi se u nekom slijedu koi podrazumjeva prethodna znanja i načine razmišljanja i predstavljanja vrijednosti.
U poslijednji razvojima u kutu smo gledali 'tsuke' odgovor na kamen bijeloga na F3. Naravno, jasno je da je u našim primjerima prvi kamen na hoshi, crni, a u praksi to može biti i bijeli uz izvrnute boje u razvoju.
U primjeru u ovom postu crni reagira razvojem po ostavljenoj lijevoj stranici. Crni to čini igrom na treći red s 1.C6. Zanmo da je treći red red sigurnosti, red prostora na stranici. Na ovo opredjelenje bijeli nastavlja ostavljenim mu pristupam prema kutu i igra na 2.D2. Njegova namjera je zahvatiti cijeli kut, crnome nebi ostali ništa od njega, a mogao bi samo nastaviti dalje prema gore po stranici. Tu crni zaustavlja napredovanje igrom na 3.C3. Timpotezom stavlja bijeloga pred potrebu igranja u ovom kutu, jer bi vdje 'tenuki' ostavi preslabu formu bijelome. Stoga bijeli osigurava svoj interes po doljnjoj stranici igrom na 4.J3.
Ova postava je uglanom uravnotežena Ranijih vremena uobičajeno je bilo nakon crnog 'tenuki' – a bijelom igrati na C2, na što crni odgovori na B2. U novije vrijeme se taj dio ostavlja za puno kasnije, pa se čak desi da crni prvi igra na C2, ako mu je potrebno osigurati kut.
Bio je ovo miran razvoj i podjela interesa. Sve to ovisi o postavi u okruženju kuta.

Idemo dalje s novim razvojima, a za sada toliko i pozdrav bloger Mladen

- 14:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>