< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
06.10.2004., srijeda
Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi (67)

Tsuke pod hoshi = Uz kamen na zvijezdi (točki 4-4) Pokušamo li uči u kut igrom uz kamen na 'zvijezdi' doći će do tvrđe igre. Takav prilaz nudi više kombinacija, jer se izravno sučeljavaju kamenovi.
Bijeli kreće s 2.D3. Kamen na zvijezdi ima slobodu manje, a bijeli nastoji nastaviti dalje prema kutu po trećem redu. Crni štiti kut i igra 3.C3.
Sada je bijeli kamen na D3 ostavo na dvije slobode i tako je izložen napadu. Zbog toga bijeli nastavlja s 4.D2. Kamen na D3 više nije izložen napadu. Da ovo nije odigrano, crni bi mogao na D2 i napadom na kamen na D3, uz prijetnju uzimanja na E3, osigurati kut. Nakon odigranog D2 bijeli prijeti uči u kut, a istovremeno se obranio od spomenutog crnog na D2. Crni sada osigurava kut s 5.C2.
Bijeli sada konsolidira postavu s 6.E4. Tim potezom stvara prijetnju na C4, nakon čega bi bili ugroženi kamenovi na C2 i C3. Crni ito osigurava, ali sada s 7.D5. Slijedi proširenje bijeloga tromjesnim skokom na 8.J3.
U ovom razvoju crni je imao prvi potez u ovom kutu na zvijezdi, a bijeli je prišao na F3. Na kraju ovoga razvoju isti je broj bijelih i crnih kamenčića. Približno je jednak nadzor nad poenima. Crni je na potezu. To znači da se može govoriti o uravnoteženom razvoju.
Da li se moglo igrati što bolje? Sve ovisi o tome što se htijelo, tj. kakva je postava kamenova u okruženju kuta. Ako jednom od igrača razvoj posebno odgovara, to znači da drugom ne, ako se gleda globalno. Za gubitke u jednom dijelu ploče, uz ispravnu igru, treba postojati kompenzacija u nekom drugom dijelu. Možda to nisu neki poeni u prostoru. Velika je stvar povečanje mogućnosti, jer tako se stvara dobra igra u kasnijem dijelu igre.
Post po post blog Mladen

- 15:13 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>