< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
09.09.2004., četvrtak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1) (61.)

Tsuke-nobi Prvi 'joseki' koji sam, igrajući go, naučio, bio je 'tsuke-nobi'. Među nama koji go igramo to je uobičajen naziv i zbog čestog igranja s igračima i iz drugih zemalja praktično nam je tako ga nazivati, jer svi tako imamo isti naziv. Na japanskom, koji se u gou koristi u terminologiji goa, to znači,uz protivnički kamen s preskokom jednog sjecišta od svoga kamena. U našem primjeru prilazi se kamenu na F3, a odskok je od zvijezde D4. Dakle 'tsuke-nobi' je 1.F4.
Koja je vidljiva namjera crnoga u ovakovom odgovoru na prilaz bijeloga s F3. Prišao je s gornje strane, što znači da želi razviti interes prema sredini ploče. Ujedno pritišće bijeloga na razvoj uz doljnju stranicu.
Početnici često ovdje osjete ugroženost bijelog kamena i stoga smatraju da to treba popraviti, te se počnu hvatati doljnje stranice, nebi li osigurali život nastajućoj bijeloj grupi. Oni slobodniji gledaju šire i traže načina da kontriraju crnome i da mu se suprostave u njegovoj nakani, pa čak da pokušaju izvući i više od toga. To se postiže s 2.G4. Sada se bijeli može odcjepiti od novog bijelog kamena na G4, ali prethodni crni na F4 je još više ugrožen i može ga se odmah napadati uz namjeru zarobljavanja. Bijeli bi u takovom razvoju bolje prošao.
Tražeći čvrst i siguran razvoj, uz mogućnost stvaranja nadzora na širem prostoru, crni ima lijep nastavak s 3.F5. Kut je zasada crni, a počinje se stvarati dominacija crnih po lijevoj stranici. Ujedno je i točka G3, kao mjesto mogućeg razdvajanja bijelih kamenova, postalo aktuelno. Osiguranje od toga razdvajanja može se postići slijedećim 4.E3. Pokuša li crni razdvojiti s G3, bijeli bi igrao H3, pa bi slijedilo G2, H2, F2, E2 i crni bi kameni razdvajanja pali u naredna dva stavljanja bijelih kamenova i tako se razdvajanje nebi moglo ostvariti.
Bijeli je namjeravao nastaviti razvoj u kut, hvatanjem prostora kuta, pa to crni spriječava s 5.D3. Nakon toga poteza kreće naglašavanje slabosti bijelih kamenova. Prijetnja je daljnje igranje crnoga na H3 uz namjeru rezanja na G3, ćime bi bijeli bio razbijen, Ako se pak spoji nakon te prijetnje na G3, crni je na potezu i može prijetnjama na bijelu četvorku graditi veći interes u prostoru na desnu stranu od ovoga kuta u doljnjem dijelu ploče. To znači da je ta prijetnja crnoga jaka i da je treba poštivati. Stoga bijeli igra 6.H3. Hakon toga naglašen je bijeli interes za razvoj po doljnjoj stranici širenjem na desno (stavljanjem novih kamenova). Bijeli je sada stabiliziran i spreman na 'tenuki' (prelaz na igru na drugom dijelu ploče).
No, nije to sve jer bijeli ima još i prijetnju razdvajanja crnih, ako krene s E4. pa ako crni brani s E5, bijeli ima zanimljivo rezanje na D5. Slijedi li Crni sa D6, pa bijeli s C5, crni C6...... slijedi zanimljiv razvoj u kutu. Pogledajte sami. Da se to izbjegne, a i da se osnaži mogućnost razvoja crnoga po lijevoj stranici prema gore igra se 7.C6.
Kako vidite, svaki potez ima višestruko značenje i jake razloge njihovog odigravanja. Nisu jedini, ali u smislu namjera, oni nose razvoj igre. Na taj način to ispada načinom govora kamenčićima, pa čak i promjena. Jakim igračima ova igra je kao komunikacija. Cijelo vrijeme se iskazuju obostrane namjere. Na neke se reagira, a na neke ne. Nešto se ostvaruje, a nešto ne. Nešto se i ne vidi niti ne razumije. Sve je to slično životu općenito. Vrhunski majstori na taj način kao da stvaraju umjetničko dijelo.
Nastaviti ćemo s još nekim od razvoja po 'tsuke-nobi' potezu.
Zasada većini ovo nije interesantno štivo, ali onima, koji krenu putem goa biti će. Jednom kasnije biti će onih kojima će ovo biti dobrodošlo štivo.

Uživajte uz go bloger Mladen


- 15:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>