< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
13.09.2004., ponedjeljak
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut (62.)

Tsuke-nobi i upad u kut Još smo kod odgovora na prilaz kutu po trećem redu 'tsuke-nobi'-jem. U prošlom postu smo vidjeli standardni pristup raspodjelom interesa po stranicama.
Ovaj puta ćemo pogledati kako ide razvoj ako se napadač odluči, nakon početnog razvoja, uskočiti u kut. Umjesto produženju prema kutu, nakon izmjene poteza G4, F5, bijeli će ovaj puta pokušati direktno zahvatiti i lijevu stranicu igrom na 1.C4. Upad na C3 dao bi crnom mogućnost igre na C4, čime bi si jako učvrstio utjecaj po lijevoj stranici prema gore, a bijeli bi morao braniti valjanost upada u kut. To bi rezultiralo gubitkom inicijative u razvoju bijelome. Stoga je aktivnije ovako s C4. Sada su mogučnosti razvoja na dvije strane i to prema gore ili dolje od toga kamena.
Crni zaustavlja razvoj prema gore, jer je tamo veće područje širenja i veći izgledi dobre igre za bijeloga. Igra 2.C5. Tu je sada raznih kombinacija i većina bijelom ne odgovaraju. Najčvršće i sigurnmo je igrati na 3.C3. Tim potezom se pokušava čvrsto uhvatiti kut i spojiti se s F3, ili pokušati izaći prema gore.
Onemogući li crni spoj po doljnjoj stranici igrom na 4.D3, bijelom ostaje problem stvaranja žive grupe u kutu i nekoliko poena prostora kuta. Prvo treba iskoristiti preostalu mogućnost spoja s F3 igrom na 5.D2. To bijeli radi kako bi aktivnom igrom osigurao prostor koji mu garantira život grupe u kutu. Slijedi razmjena poteza koji traže jedan drugoga.
S 6.E2 crni nastoji zaustaviti spoj po doljnjoj stranici, a ujedno priejti narednim C2 staviti D2 pred pad.
Bijeli to brani s 7.C2. sada ostaje mogućnost bijelome da igra na E3 natkriljenjem crnoga na E2 i njegovim stavljanjem u svoj posjed. Crni to spriječava igrajući na 8.E3. Time je završena sekvenca na doljnjoj stranici u pokušavanju spajanja s F3 i izlaza na doljnju stranicu. Inicijativa ostaje bijelome, što je bio jedan od najvažnijih elemenata odluke za ovaj dio razvoja.
Slijedi finalizacija upada u kut na ovaj način. Bijeli sada razvija igru prema gore od kuta s 9.B5. Crni mora sigurno razvijati utjecaj prema sredini s 10.C6, a bijeli još produži na 11.B6, a crnom ostaje još jedan stabilan odgovor na 12.C7. Odigra li umjesto toga na B7, bijeli bi mogao početi igrom na C7 slabiti crni zid i razvijati se po lijevoj stranici prijetnjama na slab kamen na B7 i grupu koja od njega nastaje. Razvoj je završio i na potezu je bijeli i to je 'sente'.
Interesantna je odluka kretanja na spoj po doljnjem redu s D2 prije nego razvoj prema gore s B5. Da se krenulo s B5 prije, crni bi imao mugućnost odmah nakon B5 igrati na B6 i u nekim situacijama izvesti za njega povljnu kombinaciju koju smo ranije već radili. (B5, B6, C6, D5, B7, B4, A6, B3 i zarobljavanje bijelih na C-vertikali bilo bi neobranjivo. U situaciji koju smo radili to nije moguće, jer nakon C3, bijeli bi imao C2.
Ako ćete se odlučiti za go, kao igru koju ćete igrati, ovaj materijal će vam dobro doći. Ako ne, znam da vam ovo neće biti jasno niti potrebno. Za usporedbu s životom, možda bljak. Ljepota muhi je odvratna većini drugih živih bića. Sve je, nekako, relativno u životu. Tražiti ljepotu življenja moguće je i tamo gdje većina ništa ne vidi, pa čak i zazire od toga. Ipak, ovo što nam go nudi posebna je ljepota, kroz koju se sposobnost čovjekova uma razvija u smjeru dobra. Što je to što većinu odvraća od toga. Treba se potruditi i shvatiti da puno toga što mislimo nije dobro. Ono što je na prvi pogled ugoda, ima cijenu u našem razvoju ili njegovom usporavanju.

Blogao i dalje bloger Mladen

- 12:56 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>