< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
15.09.2004., srijeda
Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta (64.)

Ovaj puta crni neda kut U dosadašnjim razvojima nakon tsuke-nobi prilaza na F4 i potiska bijeloga u namjeri očuvanja igre po doljnjoj stranici prema desnoj strani s G4, crni je odgovarao s F5. Na taj način je čuvao opredjeljenje igre prema sredini uz veće mogućnosti kontriranja protivniku po doljnjoj stranici, a i stvaranjam visokog nadzora na lijevu stranicu.
Sada ćemo vidjeti mogućnost razvoja čuvanjem kuta. Nakon po dva poteza oba igrača u ovom kutu crni igra 1.E3. To je izravno zaustavljanje razvoja bijeloga po trećem redu prema kutu. Ujedno je to i slabljenje bijela dva kamena na F3 i G4.
Bijeli će sada iskoristiti ostavljenu mogućnost igre na 2.F5. Napadnut je kamen na F4. Uzme li ga bijeli ostavrio bi 'pon-nuki', koji bi ovdje bio vrlo jak zbog utjecaja na desno i gore, a ujedno bi tu bili i slabi crni kamenovi. Crni ne dozvoljava uzimanje svoga kamena, jer bi time bijeli puno dobio i to ne kao zarobljeni kamen, već vrijednosti koje su spomenute malo prije. Dakle crni 3.E4.
Nakon ove, forsirane, izmjene poteza bijeli je pred odlukom. U ovoj postavi slabe su mu točke G3 i G5, gdje crni može razdvajati njegove nepovezane kamenove. Na oba mjesta ne stiže odigrati jednim potezom, pa treba odlučiti što osigurati ili možda ništa. Crni je osigurao kut, pa mu to može pomoći u odlučivanju. Odigravanjem 4.G5 bijeli će čuvati široki utjecaj prema gore uz mogućnost nastavka na lijevu stranicu s D5 i stvaranja jakoga zida prema gore. Kamen na F3 nije veliki gubitak, ako se crni usmjeri na njega, jer tu je kombinacija koja je crnom 'gote', što znači gubitak inicijative. Nakon; crni G3, bijeli H3, crni uzima bijeli kamen s F2, bijeli može igrati 'tenuki' (negdje na drugom dijelu ploče) i ostaviti crnom ravoj po drugom redu uz početak crnoga na H2.
Bijeli se tako stabilizirao uz vrijednosti koje mogu dobro poduprijeti daljnji razvoj igre. Naravno pri odabiru ovoga razvoja vrlo je značajan raspored drugih kamenova u okruženju, jer razultati ovoga razvoja s njima će stvarati daljni razvoj igre po cijeloj ploči.
Crni sada odigra još 5.D6 čime razjasni svoju namjeru na lijevo stranici i suprostavi se bijeloj namjeri stvaranja velikoga zida.
U gou nisu sustavi igre u kutovima neko znanje koje svoju vrijednost nalazi samo u tome dijelu, gdje se igra (kut). Odabir razvoja u svakom dijelu ploču ima vrijednosti koje se uklapaju u okruženje u kojem se nalaze, a preko njega i još dalje po cijeloj ploči. Na taj način kombinacije su dalekosežne i vrlo 'duboke'. Igrajuči tako, go nam se neće događati, već ćemo kreirati igru. Odnos između kreiranja i događanja jest u svijesti našoj o nama kao subjektima života. U životu često automatiziramo dijelove i na taj način predajemo dio svoje kreativnosti u dio života van svijesti naše. Taj dio često biva sve veći, dok nas na kraju potpuno ne udalji od života. U gou imamo kriterije vrijednosti, koji nas vode upotrebljavanju sebe u području koje go, kao igra, predstavlja. Na taj način nas upozorava na nas same prema sebi, a time i životu u sebi i oko sebe. Od tuda i kritičnost prema sebi i nastojanje promjene na bolje, da bi nam rezultat bio bolji. Tako vidimo odnos cjeline i djelova i naš odnos prema tome. Ja vidjeh u tome trag mudrosti življenja.
I ovaj post i opet uz pozdrav onaj što Mladen ga zovu uradi

- 08:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>