< rujan, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
08.09.2004., srijeda
Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod (60.)

Prilaz zvijezdi konjičevim skokom Vidjeli smo ponešto od upada pod zvijezdu. Sada ćemo obrađivati prilaze tom kutnom kamenu. Početi ćemo s 'malim konjićevim skokom' (F3).
Kako se i dalje radi o početnom kamenu na zvijezdi, a na njoj su i prednosni kamenovi, ova otvaranja primjenjuju se ili se mogu primvjenjivati u prednosnim partijama. Veliki broj mogućih odgovora na prilaz sa 1.F3. Sjecišta najčešćih odgovora odgovora označena su u našoj slici sa 'x'.
Odabir odgovora ovisi o:
- rasporedu kamenova u okruženju,
- poznavanju otvaranja,
- poenskoj vrijednosti prostora na kraju razvoja,
- o mogućnostima koje ona nudi,
- o protivniku.

Na raspored kamenova u okruženju pri odabiru otvaranja ne možemo djelovati, jer oni
su već u okruženju. Mogli bi možda odložiti početak prilaza njihovom promjenom novim odigranim kamenova, ali tada dajemo mogućnost protivniku, da osujeti naše namjere prilaza. U različitim postavama kamenova u okruženju vrijede različiti dobri razvoji u kutovima.
Poznavanje otvaranja je promjenjiva vrijednost, koju učenjem mijenjamo u našu korist. Ovdje želim istaći da nije velika vrijednost čisto pamćenje razvoja, već njihovo razumjevanje i upotrebljivost.
Neki razvoji nude veću poensku vrijednost u kutu ili uz njega, a neki manju. To je sigurno jedan od faktora odluke, ali nije jedini. Velika, a često i veća vrijednost je slijedeće faktor odlučivanja.
Mogućnosti, koje nam nudi razvoj u djelovanju i podržavanju razvoja u širem prostoru ploče, veliki su razlok za odluku o odabiru razvoja u kutu. Za to nam je potrebna velika vještina i znanje. Pod vještinom posebno je značajna sposobnost gledanja razvoja u mislima. Tui nam često pomaže iskustvo i naučeno znanje, jer tako korigiramo naše zamisli u pravcu realnije i vrijednije slike u mislima i odluke o nastojanju njene provedbe. Tome će nam se suprostaviti protivnik, ako prozre naše namjere i ako su one valjane.
Protivnik je značajan faktor. Često i najvažniji. Cijelo vrijeme partije procjenjujemo njegove namjere, kojima se suprostavljamo svojim namjerama. U odnosu na protivnika one mogu biti u smislu spriječavanja njegovih. Poznavanjem protivnikovog stila igre, te načina igre koji mu odgovara ili ne, često vodimo partiju. Protiv igrača koji voli mirnu igru nastojati ćemo stvarati bure i oluje, a kod ovih drugih nadvladati ih mirnom igrom. Moguće je i burom na buru. Tada partija postaje 'ludilo', ali u pozitivnom smislu, ako igrači vješto to rade. Što su protivnbici vještiji igra je interesantnija, ali i za gledanje potrebno je znanje.
Kada već spomenuh gledatelje, potrebno je znanje i za to. Možemo gledati kamenčiće u njihovom 'kolopletu' i uživati u harmonijama koje iz njihovih oblika proizlaze, ali kada razumijemo što se tu zbiva i što stvaraoci traže i provode, ljepota je puno veća. Go je šport, ali i umjetnost.
I tako ja govorim o ljepoti, ali za ovu je potrebno nešto i naučiti. Puno ljudi učiti ne vole, ali kada biste gledali te kamenčiće i njihove oblike u sukobu suprotnih boja, možda bi vas nešto potaknulo. Od onih koji igraju go, dobar dio nije mogao odoljeti nekom izazovu nekih mogućnosti. Gledate i vidite male mogućnosti, pa kako gledate dalje vidite ih sve više i osjetite da tu nečega ima. Ušavši u to more mogućnosti ja sam tako otišao u vode u kojima je otkriven svijet ljepote crnih i bijelih kamenčića na ploči s linijama. Oni kao da govore.

I tako bi mogao pisati i pisati, ali ovaj puta za uvod u prilaz zvijezdanom kamenu u kutu to bi bilo dovoljno, već još samo pozdrav od blogera Mladena.
P.S. Znam da iako me skoro nitko ne čita, da je i ovo dio svijeta Gospodnjeg i kada to prođe mislima mojim ..... Hvala ti Gospode

- 15:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>