nevidljiva

četvrtak , 31.10.2019.


Vjetar s istoka zatalasao je guste grane drvoreda borova na seoskom groblju, kojim se širio miris smole i svježe iskopane zemlje. Sunce se sklonilo sa sredine svoda i tek počelo spuštati prema horizontu. Pretposljednji sudionici u pogrebu napuštali su ženu i djecu koji su pognutih glava nijemo stajali iznad rake i otirali suze s lica.

- Idemo! Postalo je hladno, majko! -

Najzad je izustio visok desetogodišnjak, držeći za lijevu ruku posijedjelu, blijedu i naglo omršavjelu ženu.
S njezine desne strane, drugi mališan od svojih šest godina, nogom je šutao grumen ilovače i gledao u tenisicu na kojoj se taložilo sve više blata. Lijevim rukavom brisao je nos, a desni dlan zavukao je u džep hlača.

- Idemo kući, dečki! - jedva je rekla majka promuklim glasom.

- Prošetat ćemo malo, dobro će nam doći - nastavila je hladno žena, a dječaci su jedva dočekali da odu od rake, u kojoj je ležao lijes s beživotnim tijelom njihovog oca.

Znali su da ga je u najboljim godinama pokosila automobilska nesreća, koju je skrivio pijan vozač i znali su da ga nikada više neće vidjeti.
S noge na nogu, smanjena obitelj hodala je kroz labirint od spomenika prema izlazu s groblja. Nekoliko metara od njih, kraj glavne kapije, uz siv, betonski stup, stajala je lijepa žena crne kose, u bijeloj haljini i čekala ih da joj se skroz približe.
Nisu je vidjeli.

- Mama, gle vranu! - uzbuđeno je primjetio maleni, prstom pokazujući u smjeru jednog drveta.

- Koja vrana, budalo? - čudio se stariji brat - 'Di ti vidiš vranu? -

- Mama, rekao mi je da sam budala... - zacvilio je ljutito i uvrijeđeno mališan, ne obraćajući pažnju na to da je majka zaostajala za njima i da se mislima posve isključila iz ovog svijeta.

Sva njezina pažnja utekla je u neko svršeno vrijeme i ondje pustila korijenje koje je tugujuća žena počela njegovati, ne misleći o sadašnjem trenutku i budućnosti svoje djece. Morana je prije pet dana došla po stradalog joj muža i vidjela demona tuge, koji se bio omotao oko vrata i sjeo na prsa neutješne žene.

Zbog toga ju je čekala, baš ovdje, na granici ljudskih svijetova između živih i mrtvih. Velika čuvarica pravde neće dopustiti da sudbinu troje ljudi zapečati nesretna okolnost, jer još nije stiglo ženino vrijeme.
Takve, koji požele poći u smrt za voljenim, koje opsjedne tama koju nisu sami izazvali već mračna bića, čuvala je Morana, jer je jedina bila strah i trepet zluradima. Ošinula bi ih svojim srebrnim bićem i zbacila jednim pokretom s nedužnih ljudi, koje su davili bez njihove volje i znanja.

Iz Moraninog oka istekla je jedna suza nad družinom pred njom i pala na tlo. Vrijeme se istog trena smrzlo, a silina neljudske moći iskazala se iz prostora
nevidljivog ljudskom oku i u prah spalila crnilo oko udovice.
Uz hroptac, odmah je snažno i glasno udahnula, obuhvatila prsa, bez grama svijesti i znanja da je spašena.
Njoj nevidljiva zaštitnica, pridržala ju je da ne padne i naložila joj:
- Trgni se! Riješi sada ovaj sitan sukob svojih sinova i zapamti, više nije bitno ništa što je bilo. Tvoj muž je u Navu. Ti si ovdje, sada, tu gdje trebaš biti! Potrebna si ovoj djeci. Ići ćete dan po dan. Za njih Svarog ima velike planove, a tvoja nagrada će biti njihovi časni životi!
Vidjet ćemo se za mnogo godina! Do tada, nemaš pravo klonuti, niti biti slaba! -

Čim je Moranin glas utihnuo, ona je nestala kao vjetrom odnešena magla, prije nego se otopio trenutak. Sve je najednom bilo kao prije, čak i miris zimzelenog drveća i zemlje.
Zagraktala je vrana.

- Čuješ li sad koja vrana, ha? A rugaš mi se...- uvrijeđeno je zaridao mlađi sin.

Veliki, zajedljiv kakav je bio, zinuo je izgovoriti novu uvredu mlađem bratu, ali ga je s leđa prekinula majka:

- Dušo, bio si brzoplet, a i umoran si, znam, pa govoriš ono što zapravo ne misliš. Svi smo vidjeli tu pticu...

- Gaaaa, graaa... - prekine je maleni galamom, prstima imitirajući pandže.

Svi su se nasmijali, iako nije bilo ni vrijeme ni mjesto smijehu, ali udovica je pomislila na pregršt radosti koju nosi život, jednako kao i tuge.
Stoga nije obuzdavala sinovu igru, već je odlučila da uzmu nekoliko dana i otputuju na more. Sami. Daleko od svih onih, koji misle da oni više nemaju pravo smijeha, ni sreće, zato jer su izgubili muža i oca. Oni, koji bi ih kurtoaznim suosjećanjem vukli na dno života.

Majka se okrenula ka grobnom mjestu s koga su otišli. Dva krupna, sredovječna muškarca zatrpavali su lijes, a njezina djeca otrčala su pješačkom stazom prema njihovom domu.

- Hvala ti Bože što me čuvaš da ne poludim! - rekla je u sebi zahvalno, očima usmjerenim u plavo nebo.

- Nema na čemu... - odahnula je smješeći se boginja smrti, promatrajući njezinog muža kako spava.

slabost boginje

srijeda , 30.10.2019.




jednom
u smjeni dana i noći
nebo boje bakra
ukralo je srce moje
a plašt od netom napadalog snijega
prostrt preko posavske ravnice
dozivao me da pod njega se uvučem
samo ja
dijete žena majka
s licem od mraza i srcem što gori
i usnama punim srebrnih pahulja
lijepim ih na čelu
onih najmilijih
nek' divne snove snivaju

jednom u sumrak
dok magija života
topila je olovo dnevnih briga
svukla sam crnu haljinu
i ukazao je Mjesec bjelinu moje puti
ljepotu samo za njegove oči
i strast što je blještala u nitima mraka
tkala je moju i njegovu sudbinu
u oštro sukno koje grebe do krvi
- Dođi - čulo se iz kmice
iako nigdje putokaza nije bilo
znale su me noge bose
odnijeti u zagrljaj čovjeka
radi kojeg odbacila sam bijelinu Božanskog

Crtež: Andzrej Masianis

čuješ li



ne smeta
ako je sve sivo
dok pada kiša
njezin šum opušta
noseći priče izravno sa Neba
ptičice
one što neće
za toplim ljetom odletjeti
cvrkuću što im sve
šapuću nebeske kapi

Izvor slike: wallup net

znanje

utorak , 29.10.2019.



što krije dubina
krije mudrost
onu životnu
koju nauči nas isti

da nije cvijeće sve što miriše
ni svaka lijepa riječ ne znači ljubaznost
ni atraktivan čovjek ne znači lijepu dušu
nit' visoka škola ne znači uvijek pamet

slika s neta

iza ograde

ponedjeljak , 28.10.2019.



što danas čovjek radi?
u službenu svijest oči zatvara
kombinira lažno oprezan
izbjegava škakljiva pitanja
i tako iza sigurne kapije
štiti se od svake neugodne situacije
koja bi mogla zorno prokazati
da se s društvom idejno razilazi

boji se čovjek da ne zastrani
da o sebi ne pretjera
na skliskom terenu da ne prokliže
i zato se krije nedorečen i smeten
rješava samo opća ili vječna pitanja
a ne ona dnevna i teška životna
on je samo dekor društva što ni mrvu
istinskih briga na sebe ne preuzima

fotografija: moja

zamolba Tvorcu

nedjelja , 27.10.2019.



pomiluj Bože
one koji suzama od bola
peru obraze svoje
što muke trpe
i za život se bore

pomiluj Bože
svaku ranu
i patnju bez kraja
onih čiji život
može nakon izdaha stati

pomiluj Bože
one koji drugi zgaze
da domognu se cilja
ne birajući sredstva
u gladi za novcem

pomiluj Bože
ženu i majku
koja podmeće leđa
pod težinu svih kušnji
jer bez tebe će pasti

izvor slike: hippopx com

lovci u mutnom

subota , 26.10.2019.



ajde molim vas
vi duhovni gurui
ušutite više o slobodi
o svijesti i slobodnoj volji
jer kadri niste ljude naučiti
ideju novca i materijalnog odbaciti


izvor slike: art-assorty.ru

zatvaram

petak , 25.10.2019.



kada me budu pitali što radim
reći ću im da zatvaram vrata
da preko moga praga
danas nitko nije pozvan ući

zove me moja dubina
ona divna ona čista
ona što ne poznaje igre pogane
i koja me smislom i ljepotom puni

kada me budu pitali kako sam
reći ću da uvijek sam dobro
sve dok me prljati ne krenu
oni što ne čuju pjev moje nutrine

Foto: S.P.

drito iz glave :)

četvrtak , 24.10.2019.

svijest i volja

srijeda , 23.10.2019.



O zabludo
što si svima tako omilila?
O slabosti
kako si se u kosti učvrstila?
O grijesi
kad postali ste put do raja?
O zločinstvo
ima'l' tebi ikada kraja?

Slika: Sven Fennema

nasuprot drugih ja

utorak , 22.10.2019.

...

ponedjeljak , 21.10.2019.




hej ti
da upravo i jedino ti
tebi se obraćam
ti koji govoriš jedno
misliš na drugo
radiš nešto sasvim treće

ti koji sebi se sviđaš
samo ako drugi te vole
odakle tebi ideja
da Tvorac sveg' svijeta
u jad u bijedu u bolest
baciti te neće

izvor slike: eccovediamo com

potres

subota , 19.10.2019.



trese se kalup mišljenja
i našeg poimanja svijeta
nemir izazvan osjećajem
da nešto nije kako treba
i spoznajom našom
da je bitno drugačiji
od onog što smo interesima
u glavama vlastitim zacrtali

ilustracija Jean Sebastien

nezačinjenost

petak , 18.10.2019.



raspao se okvir slike
na kojoj je Čovjek bio
u društvu obitelji svoje
takav i Bogu ugodan i mio

teške kiše su isprale vizuru
jednog minulog vremena
sada se tek naslutiti može
njegov je obris samo uspomena

Ilustracija Niel Quisaba

Priča o zimi

četvrtak , 17.10.2019.




- Uvijek si sama - prošaputao je Voden
promatrajući me dok izvlačim vodu
iz dubine bunara. Pretvarala sam se da ga ne čujem, znajući kako se ne javlja tek tako i da nešto od mene treba. Ne želim zbog toga prekinuti svoj posao, a ionako za nas ovdje na Zemlji ne postoji nikakva žurba.
- Znam, čuješ me. Vidim po pulsu na tvojem vratu. Ubrzao je - zapljusnule su po površini bunarske vode riječi zajedno s viškom tekućine iz kante koji se izlio kada sam kantu podigla do ruba.
- Sama sam se i rodila! Idi vraže 'di te traže! -
promrmljala sam okrenuvši glavu prema desnom ramenu i njime uklonila čuperak koji mi se zalijepio preko obraza. Ne znam da li je itko vidio moj smješak.
Voden se glasno nasmijao.
- Ma kakav crni vrag! Slast mi je bockati, kao i tebi odbrusiti - govorio je moj razigran prijatelj i potom mu je glas postao umilniji.
- Maro, slušaj, predzima je. Uskoro će Stribog doći po tebe. Znamo i ti i ja da Zemlji treba dubok mir, potpuna tišina, dugi odmor. I nemoj me štedjeti. Smrzni me kao nekad, kada su po meni klizala djeca, junaci hodali po ledu i testirali svoj duh, a po moru od oluja i valova nisu mogli ploviti trgovački brodovi.
Hoćeš li? -
To njegovo hoćeš li zabrenčalo je u mojim bubnjićima i preplavila me radost od pomisli na zimu. Nagnula sam glavu nad bunar i ugledala svoje lice u mirnom odrazu vode.
- U redu, dogovoreno - obećala sam.
- Ali znaj, Vesna me tražila da joj dam još malo vremena, jer nije pozavršavala sve obaveze. Što je s vama, društvo? Zaigrali ste i zaboravili na red? - prozvala sam Vodena, ali već je bio nestao putem jedne od svojih žila i nije čuo prijekor koji sam mu uputila.
Moja osjetila zaokupile su rascvrkutale laste što su letjele iznad moje glave, a u daljini graktala je vrana. S obližnje šljive pao je jedan posmeđio list, ravno na meku zelenu travu. Užurbani mravi gmizali su tlom tražeći ostatke otpalih plodova.
Pomislila sam kako će svemu dobro činiti počinak ispod bijelog snježnog pokrivača, a one koji snivaju sne, grijat ću u njima dok s neba srebrna Mjesečeva svjetlost bude djelomično osvjetljavala ne puteve, već njihovu svrhu.

slika s neta

trenutak



Prenaglašena tišina
nagoviješta kišu
Papir ispunjen listom obaveza
pokraj šalice pune vruće kave


Izvor fotografije: Photography Journal

vjekovanje

srijeda , 16.10.2019.



što je to
gdje je to
kamo to ide
nalik odapetoj strijeli
u vodi
u zraku
u zemlji
zašto je tiho
nevidljivo
neuhvatljivo
i gotovo neshvatljivo
da li je to srce
ili duša
ili tijelo
što je to
gdje je to
kamo to ide
iz oca u majčinu utrobu vlažnu
iz nje u iluziju života
do kraja jedinstvenog puta
u provaliju bez dna
ili kroz vrata nebeskog raja
kao vjetar
kao snijeg
ima li početka il' kraja

slija s neta

laž

nedjelja , 13.10.2019.



pitaju me kako sam
i to na dan kad od bolova
tijelo ne osjećam
i tada slažem
dobro sam
jer još gore bih bila
da otvorim dušu
onima što ne mare
za boljke moje stare
i moja polomljena krila

pitaju me kako sam
onako usput i hladno
oni što su prijatelji svima
i to je taj tren kad se bijela laž
provuče i mojim ustima

Autor slike nepoznat

tuđe brige

subota , 12.10.2019.




idem svojim putem
gledati svoja posla
a ona nisu mala

moram spremiti krevet
prozračiti sobu
obaviti jutarnju higijenu
biti majka sinovima
i žena čovjeku
da bih mogla sebe
pogledati u zrcalu

a vi potomci predaka slavnih
činite li išta za budućnost
osim što čekate mene
u nečemu da pogriješim

foto: Jonatan Plesel

predah od poezije

četvrtak , 10.10.2019.

Hrvatska je neuređena država. Naši političari i zaposleni u državnim "aparatima" ne rade dobro svoje dužnosti. Naši ljudi, u želji da žive u uređenom društvu, napuštaju Hrvatsku i odlaze živjeti i raditi u države koje smatraju uređenima.
Vrativši se iz Belgije (Liege) mogu reći samo da sam se osjećala sigurnije šetajući po Manhattenu nego po centru Liegea.
Sirotinja i imigranti (nevjerojatno koliko ih hoda po ulicama, naročito navečer) istjerali su bogate domoroce iz centra grada na periferije i "sela", industrija tog nekad glavnog središta industrije u Belgiji je zaustavljena i pogoni preseljeni u zemlje Azije... To su riječi našeg domaćina i poslovnog partnera.
Opravdano strahujem za Evropu. Strahujem za naše ljude, koji napuštajući svoju državu u problemima odlaze živjeti u države koje danas imaju mnogo veće probleme od onih o kojima se piše u medijima.
Zbilja ne znam smjer u koji mi "čovječanstvo" idemo. Ali definitivno ne idemo u pravom smjeru.

stvaranje reda

ponedjeljak , 07.10.2019.




Postoji nešto
zove se tišina
čarobnu moć ima

Ona izjeda slabe
sve duhovne manekene
talentirane i mecene

Postoji nešto
zove se tišina
čarobnu moć ima

Foto: Sylvain Sarrailh "Šuma laži"

kratko i jasno

nedjelja , 06.10.2019.



Sloboda, kao i ljubav, ima dva lica.
Nemati potrebu biti okružen sličnim ljudima realnost je svakome tko je shvatio Realnost.

tama



Ova Tama
ovo je doba sveg privida
i neutaživih ljudskih apetita
ovo doba masovne hipnoze
utrka, bjesova i zavisti
autoimunih bolesti i duhovne viroze

Ova Tama
ovo je doba zveckanja čaša
pijanica i nasmješenih lica
ovo doba nagrada i diploma
dvostrukih mjerila
i učestalih sarkoma

Ova Tama
ovo je doba spletkarenja
i hladnog rata oko zlata
ovo doba selfija i umetaka
filtera, kurvaluka i kokaina
jahti, kavijara i nutritivnih dodataka

Ova Tama
ovo je doba gdje nitko ništa ne zna
pa čak ni kako zaista živjeti treba
ovo doba pretvaranja da svi sve znaju najbolje
a najviša Istina izrečena otvoreno i javno
ne biva prepoznata i nikog ne zadivljuje

što mogu

subota , 05.10.2019.




ne mogu ništa
osim prestati htjeti
htjeti svijet bez boli i jada
htjeti ljude bez zakulisnih igara

ne mogu ništa
osim ostati jaka
u svijetu što nema kraja
razočarenjima u Čovjeka

imaginarni svijet

petak , 04.10.2019.



Ljudski snovi i težnje su utkani
u rub između Java i Nava
u mislima svojim tamo živimo
tamo idemo u svojim snovima
ali samo je budnim i čistim
srcem neustrašivim
moguće proć' vrata 'među svjetovima

Foto: Viefiurka

razlika među nama




mogu i ja sve što ljudi rade
ali vidi i počuj
ti ne razumiješ
postoje stvari koje neću

glumiti da sve će bit' u redu
hiniti da svijet me se ne tiče
spavati dok grmi i sijeva
smijati se dok netko pati

mogu ti govoriti
ono što želiš čuti
i laštiti riječima slatkim
tvoj oklop lažnih vrlina

mogu sve što poželiš
ali vidi
ne shvaćaš
postoje stvari koje Čovjek ne radi

Foto: s neta

ono kad magle razbistre stvari

četvrtak , 03.10.2019.



Nemam nikakve nejasnoće o vremenu u kojem živim. Ako sam i imala iluzije o Svijetu i ljudima, a jesam, mogu ih mirne duše pripisati duhu znatiželjne i naivne mladosti.
Danas, na pragu jeseni života, kad me zanima točno vrijeme, pogledam na sat, a kada me zanima "koliko je sati", pogledam ponašanje čovjeka.

Nemam nikakve nejasnoće oko pravog i krivog. Nemam želju pripadati jednima koji mrze druge. Sama sam se rodila, sama ću i voditi svoje životne ljubavi i bitke.

drvo života



Volim umorna od misli
nasloniti glavu u hladovinu tvoju
i ondje otpočinuti
Ponekad me obaveze sabiju
kao magla jesenja gusta
i ne vidim svoga Puta
ali korijenje tvoje
na njega me vraća
poput vjernog putokaza
Smorena posve kad budem
od ovoga svijeta ljudi
tvoje me divne njeme priče
preplave Čudom života
I tada nemam briga
jer tvoje otpalo lišće
moj su jastuk
dok tonem u san
uz uspavanku kišnih kapi

presjek većine




ušutkaj tihi stav u sebi
onaj što ti stalno govori
ja to neću ne bi'

satri ga dok nije postao glasan
i dok ga netko drugi nije čuo
dok nije postao jasan

ne odaj nikom da postoji taj glas
budi vjeran stečenoj tituli uspjeha
kao ljubimac pravi pas

sahrani u sebi svoje ideale
jer umireš svakako bez obzira
da li te kude ili hvale

nešto o meni...

srijeda , 02.10.2019.



Kažeš, reci mi nešto o sebi.

Teško uzdahnem, jer ne volim govoriti o sebi a lagati ne znam. Umorna sam od toga da iskrenošću razočaravam ljude, jer ne igram iste igre kao većina. Umorna sam od začuđenih i prestrašenih izraza lica i tupih pogleda.

Meni smisao života nije juriti za slavom i novcem, niti smatram potrebnim gaziti druge da se domognem nekakvog obično instruirano nametnutog cilja.
Meni smisao života nije niti ležati pod Suncem i brojati zvijezde.
Smisao mog života je biti čovjek, koji svojim samorazvojem i svakodnevnim sitnim djelima ovaj svijet čini boljim mjestom. Nije mi bitno da svi to znaju. Nije mi bitno da se svakome sviđam. Godi mi da me primjete vizionari.
Ljudi vizionari dobro znaju razliku između slatkorječivih i dobrodušnih ljudi i ne može ih se zavarati. Ljudi vizionari ne traže nikakvu dubinu u stvarima koje su u svojoj biti zapravo vrlo jednostavne.

Smisao mog života je stvari nazvati njihovim pravim imenom, vidjeti ih onakvima kakve jesu, a ne ih uljepšavati ili preuveličavati.
Za mene nije istina kako se ne isplati biti iskren, pošten i običan čovjek. Itekako se isplati. Imam svoj mir, svoj svemir, svoj nemir ako se ogriješim o vlastitu dušu. Imam lice koje odaje moje misli i urezane bore od briga, kao i smijeha.
Ne volim krinke. Ružne su i nečovječne. Najgora za koju znam je maska ravnodušnosti, koju ljudi svakodnevno navlače kako bi se uklopili u maskirani cirkus oko sebe. Grozna, studen krinka, koja pokriva lica dušama što usamljene pate, a sve zbog potrebe za dopadanjem drugima. Njihov smisao je igrati igru koju misle da trebaju igrati, iako to cijelim bićem ne žele.

Reci, da li te o meni još nešto zanima?

bezvremenost




Odlutao je Mjesec mlad
i za sobom ostavio
tamu Svemira
bez kraja duboku
iz koje Zvijezde svjetlucavo izbijaju
kao nebeske varnice
I na Zemlji stoluje mrak
topla ljetna noć
u kojoj je sva raskoš mirisa bilja
iznenada
vjetar u nosnice donese
dah mente i bosiljka
tko zna odakle i kamo još

prava sirotinja

utorak , 01.10.2019.



ljubavi ljudske
kao sitniš su s neba
pored obilja darova
što Tvorac daje

zvuk tih kovanica
ipak godi mnogima
i ljudi ih prebiru
sa rukama u džepovima

Neizrađeno



u noći bez Mjeseca
bez kiše
bez zvijezda
bez vjetra
nemir se uvlači
zbog pitanja na koje odgovora nema

da li sam trebala drugačije
žamorilo je u utrobi
da li sam mogla bolje
ili sam sve od sebe dala
da li sam samu sebe obmanula
ili sam u pravim putem krenula

u noći bez svjetla
bez dodira s nebom
bez putokaza
bez promjena
neiskazano je izlazilo
kroz razumijevanje osnovih načela

ja sam čovjek
i ne mogu neizrađeno znati
neizrecivo
silovito
nezamislivo
mogu samo osjećati

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.