10.11.2008., ponedjeljak

Kupujem mlažnjak. Retro. Crveni. Će-će.

Ja sam povodljiva osoba, poluvlaj, dijete jedinac, polunijemac.
Kao a) povodljivoj osobi, imponirao mi je potez bivšeg poslovnog partnera, također b) Vlaja, koji je nedavno kupio Cessnu Citation, poslovni mlažnjačić koji „pari kvarat mo'e jahte, jebate“. Unatoč stvarnoj skučenosti kabine, ideja nadlijetanja gužve, naplatnih kućica i Slovenije kao takve, vrag si je zemi - ideja me dakle definitivno osvojila.
Tu se vraćam na dijete jedinca, c). Jer sam skučenost prostora odlučio radikalizirati.
Neću dijeliti svoje prometalo sa stoperkama, punicom, kurbanom, mamom – ni sa kim. Ja i moja mašina sami, nebu pod oblacima. Tako.
A spomen njemačke mi plovice, d), stilski je element iz kojeg se mogu dotaknuti zemljaka Von Richthofena, koji je drsko svoje avione bojio u žarkocrvenu.
Dakle, odlučio sam kupiti mali mlazni jednosjed, crveni.
/Dodatnu paralelu na „Diplomca“ sa Hoffmanom nemam gdje razraditi u kratkom postu, iako, išlo bi. Čak imam i potencijalnu Miss Robinson. Šteta, ali eto, ništa od tog posta sad./

I tako. Dok sam putem do susjednodržavnog salona pokušavao vizualizirati objekt svoje žudnje, jedino mi je padao na pamet crtić iz sedamdesetih, u kojem se prosječni građanin bakće sa svemircima u malim, smiješnim kupolastim letjeličicama čudnih proporcija.
Put je prošao brzo, salon je insajderski, prepun letjelica za svačiji ukus, džep i jal susjeda. Poslovnoprična piva na pravoj temperaturi (dir NF!).
I onda sam ga ugledao. Moj prvi avion. Mali, crveni jednosjed. Ima biti moj!

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

A sad ozbiljno…
Nemam garažu, pa zasad ne kupujem mlažnjak.
"Ikarus 451 MM."
Prvi mlazni avion bivše nam Jugoslavije; projekt Dragoljuba Bešlina. Prvi put je poletio 1952., do 1959. godine služio je u eksperimentalne svrhe.
Iako polunašoj polusprdnji mogu ponuditi spomen prvog njemačkog mlažnjaka iz 1939. (Heinkel He 178), mogu se u kontri prisjetiti i blago ironične rečenice kustosa muzeja aviona kraj beogradskog aerodroma – „Vidi nas, bre, nekad smo avione proizvodili… a vidi nas sad…“

Preteča "Ikarusa 451 MM" („Mlazni Motori“) bio je "451". Slijedom projekta iz 1947. i ranije ideje Dragoljuba Bešlina iz 1940., „451“ predstavlja specifičan koncept, gdje pilot zrakoplovom upravlja ležeći potrbuške. Nakon strmog obrušavanja i odbacivanja bombe nad ciljem, nagli uspon aviona poremetio bi pilotu cirkulaciju do granice nesvijesti – u ono doba sofisticirana pilotska odijela nisu postojala… Ideja ležećeg pilota pokazala se uspješnom u ovom smislu – Britanci s njom eksperimentiraju nešto kasnije, 1954., sa svojim "Gloster Meteor F-8 Prone Pilot" “, međutim projekt napuštaju obzirom na ergonomske limite pri upravljanju i radi nemogućnosti katapultiranja pilota iz ležećeg položaja.
Jugoslavenski "Ikarus 451" poletio je tri godine prije britanskog modela, 1951. Unatoč pozitivnim projektnim karakteristikama po zahtjevu, eksperimentalni je zrakoplov konačno prizemljen nakon samo godinu dana zbog problema upravljivosti - duže vrijeme unatrag zabačena glava ležećeg pilota onemogućavala je suvislu upotrebu.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
/instrumentna ploča "451" – u ovom slučaju zapravo prsten sa instrumentima, kroz kojeg je pilot gledao naprijed, brade oslonjene na specijalno postolje/

Na koncu, radi konteksta – iz klipnog „451“ nastao je dakle moj zubo „451MM“, da bi prva faza razvoja vojnih mlažnjaka u tadašnjoj Jugoslaviji 1958. dovela do razvoja i testiranja „Ikarusa T 451 MM“, dvomotornog mlažnjaka konvencionalnog lay-outa, konceptom sličnog njemačkom Messerschmittu 262 iz 1940.
Ovaj projekt ubrzo je također okončan, ali su spoznaje iz njegovog testiranja bitno utjecale na konstrukciju bitno poznatijeg, među bogatim entuzijastima i danas popularnog, Galeba G2…

Image and video hosting by TinyPic
/"Ik T-451 MM"/

Završavam početnom neozbiljnošću…
Malo mi je smiješno bilo gledati ova tri rođaka serije „451“… Tih je kasnih pedesetih godina prošlog stoljeća Frau Ruth, moja Siva Pantera, sa koferom stigla na zagrebački Glavni kolodvor i po prvi put srela visprenog Mirka, kojem dakle dugujem svoju vlajštinu iz uvoda. Krug zatvoren...

Obzirom da mrzim skaj i plastiku a da jako pazim na tlak i jal susjeda, zamolio sam ekipu iz salona za male preinake moje crvene jurilice - jednosjedalice.
Koža albino-bivola, kombinacija titana, platine i grafita na instrumentnoj ploči i priključak za i-pod su naručeni; crnogorske veze svašta omogućavaju. Plaćanje nije problem, a o primopredaji ću vas izvijestiti spektakularnim preletom u niskom letu, iznad Dolca, tuzlanskog Trga Soli i splitske Rive …


- 07:33 - Stisni pa pisni (5) - Papirni istisak - #

< studeni, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (3)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (4)
Kolovoz 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (3)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (5)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (2)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (4)
Listopad 2014 (6)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (4)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (3)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Potaknut monotonijom provincije u kojoj privremeno živim deset godina, znatiželjan na oca Dalmatinca, introvertiran na majku Njemicu, ponekad u čudu na suprugu Tuzlanku, u životu svugdje pomalo, ovog pljuštećeg popodneva udovoljavam Vodenjaku u sebi i nekim dobronamjernicima koji me gurkahu na blogojavljanje, i ... kreće općeobrazovni blog introspektivnog snatrenja...

... a zašto baš Shelly Kelly?
Isključivo hommage imenu.
Interes za zrakoplovstvom odveo me u vrlo slojevitu priču o mogućoj kolateralnoj žrtvi interesa politike, o raznim licima istine i slučaju trenutka, o nafaki i sićušnosti svih nas na nekoj apstraktnoj, univerzalnoj šahovskoj ploči - privilegija je, moći pričati ...
(Šlagvort za zainteresirane - let IFOR-21, Ćilipi 1996. ...)


O bloženju načelno i konkretno:
"Da većina ljudi ne zna pisati, kompenzira činjenica što ionako nemaju što reći."
(Harald Schmidt)

"Nikad ne treba očajavati, kad se nešto izgubi, osoba ili radost ili sreća; sve se još divnije vraća. Što otpasti mora, otpada, što nama pripada, uz nas ostaje, jer sve se po zakonima odvija, koji su veći od naše spoznaje i s kojima smo samo naočigled u suprotnosti. Treba u sebi živjeti i na cijeli život misliti, na sve svoje milijune mogućnosti, širine i budućnosti, naspram kojih ne postoji ni prošlo niti izgubljeno.-"
(Rainer Maria Rilke, Rim, 29.4. 1904.)

"Inženjeri su deve, koje jašu ekonomi."

"Pametan čovjek nema vremena za demokratske većine."
(prof. Branko Katalinić)

"Malo ljudi vlada umjetnošću, plašiti se pravih stvari."
(Juli Zeh)

"Niemand lasse den Glauben daran fahren, dass Gott mit ihm eine grosse Tat will!"
(Dr. Martin Luther)

"Što manje ljudi znaju o tome, kako se prave kobasice i zakoni, to bolje spavaju."
(Otto von Bismarck)


Dnevnik.hr
Blog.hr

Napomena:
Za sadržaj linkova objavljenih ili preuzetih na svom blogu ne odgovaram.

... a ako netko želi mene linknut', u diskreciji, vlastitom prostoru, bez obaveza, ne svojom krivnjom, djeca ne smetaju itd ...:

grapskovrilo@gmail.com




Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



...Godišnjem dobu sukladno...

Image and video hosting by TinyPic





... Uvijek ću se nakloniti imenima ...

Ernest Hemingway, Jacques Prevert, Peter Ustinov, Willy Brandt, Hans Dietrich Genscher, Brunolf Baade, Hugo Junkers, Ferry Porsche, Ruth Westheimer, Leni Riefenstahl, Dean Reed, Astor Piazzolla, Amalia Rodriguez, Ana Rukavina, Dieter Hildebrandt, Ivica Račan, Nela Sršen, Boris Dežulović, Ayrton Senna, Niki Lauda, Al Pacino, pater Stjepan Kušan ... i ima ih još mnogo, Bogu hvala ...

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic