Don Blog

13.08.2009., četvrtak


"CVRČAK" I TERMITI (PANTOVČAKA)
U povodu jedne humorističke emisije i (bi)jedne tragikomične ideje

Među jedinstvena osvježenja ovogodišnjeg ljeta spada mi jučerašnja (12. kolovoza) radijska emisija (čini mi se da se zove "S predsjednikom na kavi") koju sam slušao vozeći se iz sela u Omiš (propustio sam samo prvih pet minuta). Bio je to jedinstven doživljaj i jedinstvena radijska produkcija odnosno jedno potpuno novo "glazbeno djelo" – koncertna monotonija za ljudski glas i cvrčke. Naime, razgovor s PMS-om sniman je negdje u prirodi, tako da su na trenutke zvukovi "sa čvora crne smrče" nadjačavali ljudske glasove. Zapravo, upravo kako i treba biti u nekom djelu "ozbiljne glazbe", koje posjeduje sve moguće dinamičke, ritmičke, harmoničke i ostale varijacije...

No ono što je u ovom "djelu" bilo jedinstveno jest fenomen da se gotovo od početka do kraja govor novinarova sugovornika nije razlikovao od "govora" cvrčaka koji su čas bili u prvom planu, čas zvučna podloga. Sugovornik novinara Marija Harapina – koji se valjda nalazio na odmoru kojim je bio skršen – djelovao je tako umorno da je cijela emisija podsjećala na razgovor s pokojnim Račanom kad je bio u najboljoj "formi" – mučno i dosadno, sporo i traljavo sricanje riječi i slaganje rečenica, na razini slušne i živčane izdržljivosti...

Sve je, uz sugovornikovo stalno "japajakanje", bio običan uspavljujuće dosadan i iritantan, monoton "zvučni teški jamb" – bez "sunčanog ditiramba" - ... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... ja... ja mislim... ja mislim da... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... institucije sistema... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... moraju funkcionirati... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... pravna država... mora... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... pokazati... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... itd. itsl...

Naravno, sve dok novinar nije postavio pitanje o Crkvi... eeee, tada je sugovorniku konačno krenula elokvencija... logoreja - "jezični proljev"... tada je konačno pokazao svoje pravo lice i naličje... Poglavito kad je spomenuo da se Crkva mora angažirati oko IZBACIVANJA KRIŽEVA iz svih RH-javnih ustanova! Iako ne živimo u džamahiriji ili mudžahedinskoj demokraciji... nego u državi s više od 90 posto kršćana...! On uvijek za sve ima svoju logiku – pa i kad ona nema veze s logosom!

Sjetio sam se odmah Chestertonove priče "Kugla i križ" u kojoj glavni lik tako zamrzi križ da ga strgne sa ženina vrata, skine sa zvonika crkve, smakne gdje god ga je vidio... a sljedećeg dana – u napadu "križomanije" – poruši čak i dugačku drvenu ogradu na livadi jer je u njoj vidio "postrojbu križeva"! Sutradan su ga našli mrtva...

Nakon teniskog VIP-turnira kod Pende u Imotskom, baš tijekom večere i za vrijeme nogometne utakmice, zvali su me s Nove tv i tražili izjavu o toj temi pa sam im ispričao upravo navedenu asocijaciju. Zaključio sam s nadom da "ovoga našega" valjda neće naći sutradan mrtva, ali sigurno je da mu se ne piše dobro. Jer niti on sam, niti njegovi glavni savjetnici Budo i (ne)Jakić, ne znaju da Biblija kaže kako se čovjek mora čuvati takvih riskantnih postupaka da se "u ratu sa samim Bogom ne nađe"!

Naravno, nije bilo lako izdržati užas završetka emisije, ali pomogli su mi tuneli kod Blata na Cetini – jer u njima nije bilo signala... Na kraju – osim groznog osjećaja zbog spoznaje da se na visokoj političkoj funkciji u Hrvatskoj nalazi manično-depresivna osoba koja čak pokazuje znakove opsjednutosti – u ušima mi je stalno zvrndala ista monotona "melodija": ... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... ja... ja mislim... ja mislim da se... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... Crkva mora... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... prva angažirati... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... da se križevi... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr... izbace... cvr-cvr... zvr-zvr... cvr-cvr... zvr-zvr...

PS&NB: Nastavak slijedi kad Hrvatska iziđe iz tunela...!
(Najsrdačnije zahvaljujem prijateljima iz Imotskog što su mi uljepšali posljednji dan godišnjeg odmora!)

- 00:42 - Komentari (101) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.