F. Sheen: SEDAM BLAŽENSTAVA I KRIŽ - KORIZMENA MEDITACIJA (20) SEDMA RIJEČ: "Blaženi žalosni, jer će se utješiti." "Oče, u ruke Tvoje predajem Duh svoj." Na početku Svoga javnog života propovijedao je Gospodin na brdu blaženstava: "Blaženi žalosni, jer će se utješiti." Na kraju Svoga javnog života na Kalvariji našao je ovu blaženu utjehu: "Oče, u ruke Tvoje predajem Duh Svoj." Kao između svih ostalih blaženstava i svijeta, tako se i između ovoga blaženstva i svijeta otvara duboka provalija. "Jedite, pijte i veselite se, jer sutra moramo umrijeti." Nikada neće svijet moći u žalosti vidjeti blagoslov, ona je za njega prokletstvo. Smijeh je zlato koje on traži, a žalost je neprijatelj kojeg izbjegava. Kao što svijet ne razumije križ, tako ne razumije ni žalost. Moderni se čovjek oboružava maskom ravnodušnosti protiv žalosti koje mu nanosi njegov bližnji, i ne misli pritom da ga ta duhovna tupost može doduše poštedjeti mnogih boli, ali mu pored toga njegovu unutarnju boležljivost sve više povećava, dok nutrina napokon ne sagnjije i ne propadne. No, posve razumljivo, to ne smijemo shvatiti kao da je Krist ovim blaženstvom htio osuditi smijeh i veselje, a veličati žalost i suze. On je isto tako malo držao do filozofije tragizma kao i mi. Nije li korio farizeje kad su za posta mrštili svoja lica? Nije li Njegov apostol sažeo sumu Njegova života i Uskrsnuća u jednoj riječi: "Veselite se!"? Razlika između blaženstva svijeta (smijte se i svijet će se s vama smijati) i blaženstva Kristova (blaženi žalosni) sigurno nije u tome što bi nam svijet pružao smijeh, a Krist suze. U suštini uzev, uopće nam nije na izbor ponuđeno to, nego žalost na početku ili na kraju. Drugim riječima, da izaberemo hoće li prije doći na red smijeh ili suze. Gdje ćemo tražiti sreću, u vremenu ili u vječnosti? Oboje ne možemo imati. Hoćemo li se smijati na zemlji ili na nebu? Oboje nije moguće. Hoćemo li se radije veseliti prije ili poslije smrti? Mi ne moramo trpjeti tu i tamo, ali ne možemo ni svoju plaću imati tu i tamo. (nastavak slijedi) |