Upravo na blagdan Sv. Marka Križevčanina, mučenika, odnosno uoči blagdana Male Gospe – Rođenja Blažene Djevice Marije (simbolika vremenske "slučajnosti" nije zanemariva!) započinje u Hrvatskoj još jedna sezona napuhano razvikane tv-emisije znakovitog imena Big Brother. Naravno, na taj tzv. reality show gledam s gađenjem i uopće mi ne pada na pamet gledati ni jednu epizodu odnosno nikakva me znatiželja ne vuče da zavirim u famoznu, do neukusa izreklamiranu "zlatnu" BB-kuću. Nekoliko je razloga za to, no svi se svode na trostruki učinak te emisije – zaglupljivanje, poticanje najnižih strasti i moralno kvarenje ljudi. Uz to, sve se odvija pod vidom zabave, dok organizator i oglašivači dobro zarađuju, posebno na račun naivnih gledatelja, koji s nadom u obećanu nagradu sponzoriraju bogati Telekom. Temeljno obilježje Big Brothera - to je očito i ne treba za to nikakvo znanstveno mudrovanje - uz mnoge druge negativnosti jest organizirana (jer sve je režirano, spontanost je nebitna!) draškajuća "softcore" pornografija kojom se potiče napetost kod gledateljâ i njihova se pozornost usmjeruje na (ne)strpljivo iščekivanje "bitnoga", tj. "onoga pod plahtom", ili svejedno gdje. Time se, posebno kod mlađih gledatelja, a tragično je da to gledaju cijele obitelji s djecom, stvara podloga da cijeli život pretvore samo u traženje "onoga". A dokazano je: što mladež više konzumira pornografiju, za njom sve više gladuje, a sve je apatičnija za ozbiljan životni angažman i sve manje sposobna za životnu odgovornost, pogotovo za prihvaćanje žrtve i križa u ostvarivanju pravih ljudskih i kršćanskih vrijednosti i ideala. Postoji mogućnost da dijete, izloženo utjecaju pornostruktura, ne prihvaća svoju spolnost, zato što slike koje je vidjelo doživljava kao odvratnost, pa je u tom smislu u pornografiji također izvor homoseksualnih sklonosti. Tu je također izvor nasilja, ne samo seksualnog nego općenito negativne agresivnosti kod mladih, ali i onoga tzv. obiteljskog nasilja (osobito nad ženama i djecom), što se redovito predstavlja kao ozbiljan društveni problem ali nitko ne želi dirati u korijen. Smatram da suvremena "pornokultura" nije slučajna ni spontana, nego je rezultat moćnih pornostruktura, koje su vlasnik pornoindustrije. Njihov je cilj stvaranje generacija mekušaca odnosno robova kojima se može bez problema upravljati, u onom huxleyjevskom smislu. Dakle, Big Brother je ruganje zdravom razumu, pljuska svakoj kulturi i pljuvačka zdravom moralu. Zato kao antipreporuku BB-a parafraziram njihov reklamni moto: "Ne postoji gori način da (duhovno) oslijepiš!" Čak ni u groznim "hard core" filmovima ne očituje se sotonska perfidija toliko kao u Big Brotheru. U tom smislu, budući da je upravo sex, tj. njegova perverzija glavno obilježje Big Brothera, na vratima BB-kuće, kao što je stajao veliki natpis na ulazu u konclogor, najbolje bi odgovarala parafraza poznate latinske izreke: "Sex populi, vox diaboli!" |