Don Blog

23.03.2007., petak


"Različiti kaćunci" i Bla-bla-bla-goniči
U djetinjstvu i mladosti nisam gledao mnogo filmova. Bio sam orijentiran na knjigu. Glavna "krivica" za tu "tranziciju" je moja pokojna učiteljica Ana Kulić. Neka je Gospodina nagradi za to! Ipak, osim biblijskih spektakla, jedino sam Ben Hura gledao 7 (slovima: sedam) puta zaredom... Nakon što sam pročitao Ime ruže nije mi bio toliko zanimljiv filma koji sam poslije gledao... Među onim rijetkima koje pamtim je i (ne znam kako se zove) film Buda Spencera i Terencea Hilla. Debeljko je glumio franjevca, koji je jako "volio red" pa bi se najprije pomolio i onda skinuo križ svaki put kad bi se našao u gužvi i brzo bi svojim šakama "raščistio teren"...

Slično (naglašavam, slično!) ja sada molim svoje prijatelje i poštovatelje (ljude se poštuje, a Boga i svece – štuje!) da mi oproste što ću na nekoliko minuta - premda nisam kanio večeras ništa više pisati - "skinuti križ" kako bih se "bezobrazno obračunao" (ali ne revolverom ni šakama, nego slovom)... S kime? S jednim goničem! Ali nije opasan, to je jedan blagi gonič (u mojim Poljicima uz more svi kažu – gonić, kao i u Istri gdje je sve – mekano pa ne postoji ni tzv. tvrdo č). Dakle, sažimanjem tih riječi on je postao – blagonič (u "komparativu": bla-bla-gonič, a u "superlativu": bla-bla-bla-gonič – ovisno o tome koliko mu je "stado").

A koga ili što on goni odnosno tjera? Pa redovito u svojoj tjednoj kolumni BLOGOS na stranici www.net.hr tjera tuđi mak na svoj konac (i obratno) i tuđu vodu na svoj mlin. Također, često, bičem potrošenog i prevladanog frojdizma (na)goni hrvatske pojavnosti u tor marksističke sociologije pod maskom suvremene antropologije. I još... ne znam što (ga) još goni, ali svojim pisanjem redovito mnoge nagoni da mu reknu: Ma goni...!

Tako je i sada postupio u najnovijoj kolumni s naslovom: "Crkveni stožer nemorala". A tu ima svašta... U svojoj je kvaziznanstvenoj retorti, kao pravi alkemičar koji unaprijed zna koji amalgam želi dobiti, izmiješao "elemente" Foucaulta, Nietzschea, Orwella, Grudena, Kaćunka, Brajše, Eca i Bozanića. Kao specijalne dodatke, poput čarobnjaka iz Ida, dodao je razne pikantne začine vrlo vulgarnog i uvredljivog okusa...

E, ali... - ne kaže se zaludu: "Gdje koga svrbi tu se i češe!" - Bla-gonič je, valjda kao po predvodniku "stada", odmah na startu opalio po (neimenovanom; preslabo lukavo!) "internetskom župniku, psihijatru koji na spomen pedera reagira spontanim verbalnim polucijama"... Zatim je spomenuo Foucaulta (podsvijest: njihalo; tumačenje vidi kod Freuda!), onda je "argumentirao" s Nietzscheom (iz faze kad je opsjednuto mrzio sve što je kršćansko!). A potom su mu na red došle "ovce" koje su prešle pedesetu (hoće li u toj dobi njegovo lice izobličeno biti?): Gruden, Kaćunko i Brajša (da je napravio drugi redoslijed mogli smo imati inicijale – KGB)!

Po staroj "antiklerikalnoj" šabloni tu se lupa, kao Ma(r)ks po diviziji, uglavnom po "licemjerju Crkve" u kojoj "različiti kaćunci"... i bla-bla-bla... Koga zanima sadržaj neka ga pročita tamo. Ja ću se ovdje osvrnuti samo na autorov primarni "svrbež" (njegov problem iz prve rečenice). Ali neću govoriti o "pederima" nego ću samo gospodu, koja vole reći da ni "Biblija nema ništa protiv" njih, podsjetiti na razloge moje "spolne orijentacije". Odnosno zašto osobno nemam ništa protiv njih, ali imam svašta protiv Sodome i Gomore.
Naime, taj se moj (i kršćanski) ključni argument nalazi u biblijskoj Knjizi postanka, u glavi 19, gdje se opisuje uništenje gradova Sodome i Gomore, "jer je grijeh njihov pretežak", te spas pravednog Lota i njegove obitelji. Kakav je to bio grijeh?

Biblija kaže da su dva anđela, Božji "specijalci" sa zadaćom da unište grad, navečer stigli u Sodomu. Htjeli su noć provesti na trgu, ali Lot ih je nagovorio da prenoće u njegovoj kući. Dalje čitamo ovo: Još ne bijahu legli na počinak, kad građani Sodome, mladi i stari, sav narod do posljednjeg čovjeka, opkole kuću. Zovnu Lota pa mu reknu: "Gdje su ljudi što su noćas došli k tebi? Izvedi nam ih da ih se namilujemo!" Lot iziđe k njima na ulaz, a za sobom zatvori vrata. "Braćo moja", reče on, "molim vas, ne činite toga zla!"

(Ovdje neću kao RTL ubaciti 10 minuta reklama, nego odmah idemo dalje). Lot je na te riječi svojih sugrađana "puknuo" te im je, ne znajući od muke što da učini, ponudio svoje dvije kćeri, još djevice, da slobodno čine s njima što žele, samo da mu gostima ne naude. Ali oni su bili queer orijentirani pa su nastavili po svome: "Odstupi odatle!" - rekoše. - "Došao kao dotepenac, a za suca se već postavlja. Sad ćemo mi s tobom gore nego s njima." I nasrnuše na jadnika Lota i navališe na vrata da ih razbiju. Ali ona dvojica pruže ruke van, povukoše Lota k sebi u kuću i zatvore vrata; a ljude pred vratima, mlade i stare, zabliješte tako da nisu mogli naći vrata.

Što se onda dogodilo? Ujutro, nakon što je Lot sa svojima otišao, sumpornim su ognjem s neba uništena oba grada i sve živo u njima. Možda je to nekim new age "teolozima" poticaj za tvrdnju da je i Bog homofob?

Ali, budući da neki smatraju da je Stari zavjet zastario, idemo vidjeti ima li u Novom zavjetu kakvih novih "homo-argumenata". Dakako da ima - na tri mjesta. U Poslanici Rimljanima (1. glava, redak 26-27), gdje je riječ o gnjevu Božjem nad poganima, stoji ovako: "Stoga ih je Bog predao sramotnim strastima: njihove žene zamijeniše naravno općenje protunaravnim, a tako su i muškarci napustili naravno općenje sa ženom i raspalili se pohotom jedni za drugima te muškarci s muškarcima sramotno čine i sami na sebi primaju zasluženu plaću svoga zastranjenja."

Zatim u Prvoj poslanici Korinćanima (6,9-10) apostol Pavao opominje: "Ne varajte se! Ni bludnici, ni idolopoklonici, ni preljubnici, ni mekoputnici, ni muškoložnici, ni kradljivci, ni lakomci, ni pijanice, ni psovači, ni razbojnici neće baštiniti kraljevstva Božjega."

I, konačno, u Prvoj poslanici Timoteju (1,9-10), ističe da Zakon ne osuđuje pravednike nego "bezakonike i nepokornike, nepobožnike i grješnike, bezbožnike i svetogrdnike, ocoubojice i materoubojice, koljače, bludnike, muškoložnike, trgovce ljudima, varalice, krivokletnike"...

To su, dakle, dokazi do Biblija doista na nekoliko mjesta spominje homoseksualnost, kako je svojedobno u Saboru rekao i Šime Lučin. Ako je štogod ostalo nejasno, dobro je objašnjenje potražiti u vatikanskom dokumentu pod naslovom Promišljanje u svezi sa zakonskim prijedlozima o priznavanju zajednica osoba istoga spola. Izdala ga je, 3. lipnja 2003., Kongregacija za nauk vjere, a potpisao njezin prefekt kardinal Joseph Ratzinger, sadašnji papa. Tu su doneseni svi biblijski i razumski argumenti PROTIV zakonskog priznanja zajednica osoba istoga spola te su na kraju dane upute političarima katolicima kako se trebaju ponašati prema zakonima sklonima navedenim osobama.

Eto, budući da smo na svašta navikli u suvremenoj "kulturi smrti" (Ivan Pavao II), slabije upućenu poznavatelju suvremenih fenomena teško je prosuditi je li neka pojava nova i neobična "kultura" ili najobičniji kult tura. To više što je u samo nekoliko desetljeća tzv. europsko zakonodavstvo "evoluiralo" brže nego ameba do primatâ, ili naš krapinski neandertalac do homo sapiensa, pa se dogodilo zapanjujuće ubrzanje do posljednje faze homo/lezbo-sapiensa!

Znam da nekima ništa ne znači što ovako misli 99,99% ljudi u Hrvatskoj te golema većina katolika u svijetu. Ali meni mnogo znači barem činjenica da u demokratskoj slobodi – unatoč činjenici što neke "spolne orijentacije" djeluju kao militantne skupine (recimo npr. Homos i Lezbollah) koje drugima ne dopuštaju da kažu svoje mišljenje – nijedan mi terorizam ni njegovi "goniči" ne mogu oduzeti pravo da slobodno iznesem svoj stav.

Konačno, kršćanima mnogo znači upozorenje Biblije da se treba većma pokoravati Bogu nego ljudima. Radi toga ne možemo i ne smijemo uvijek i na sve šutjeti. Pa ni u Korizmi, kad nas svi naši postovi usmjeravaju prema Uskrsu. Zato sam i ovaj post prinio ovdje kao svojevrsnu pokoru! Tko može shvatiti, neka shvati!
- 01:02 - Komentari (59) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.