Don Blog

26.02.2007., ponedjeljak


Odgovori mojim komentatorima & pozdrav (3)
SonJa,
Dopusti mi da budem grubo iskren: ti si tipičan primjer nehotičnog tzv. zapuštenog vjernika (ružno je reći, ali to je ono što se zove zaostanak u duhovnom razvoju; nažalost kao kod mnogih koji su kršteni i krizmani i dalje se nisu maknuli...). Sada ti tako paše, navikla si se i baš te briga što ti potencijalna svekr(i)va prigovara. Ali, pazi, kad bi se duhovno bar malo uzdigla, bila bi neusporedivo sretnija. To je slično planinarskom usponu. Za usporedbu, ti si sada u podnožju Velebita. I tu čovjeku može biti lijepo. Može biti zadovoljan i kad dođe negdje do polovice planine. Ali sve je to neusporedivo osjećaju i doživljaju, ushitu i radosti koje čovjek doživi kad se uspne na jedan od velebitskih vrhova pa pogleda oko sebe na sve četiri strane svijeta... To je neopisiv osjećaj! Tako je i s rastom u vjeri. Međutim, toga rasta nema bez napora i hoda – kao u planinarenju – ne postoji neka duhovna žičara-uspinjača, kojom se možeš (dok opušteno kao u sedežnici čavrljaš s prijateljicama, ili čak sa svekrvom) npr. iz zagrebačkog smoga prevesti na čist sljemenski zrak i pogled sa Zagrebačke gore.
A pitanja su ti vrlo zanimljiva. Možda će i druge to zanimati. Nisam čuo da u Hrvatskoj svećenik-matičar ide vjenčati ljude gdje oni to žele (npr. tijekom leta balonom - u košari za 8 ljudi, da stanu i kumovi). Ne znam što misliš pod "zavjetima", ali formulu vjenčanja mladenci mogu sami pročitati ili izgovoriti napamet i ne moraju je ponavljati za svećenikom. U pravu si glede molitve koja je smišljena u srcu, za razliku od one koja je "naštrebana iz molitvenika", ali jedna i druga mogu biti površne ili izgovorene srcem, tj. čitavim bićem – to je kriterij za prosudbu vrijednosti molitve. Tako se obraćamo i Bogu i svecima. Oni su nam pomoć i zaštita, kao netko koga volimo i koji se za nas brine, i zato pred svecima ne treba drhtati. Budući da si me sve to sa zanimanjem pitala očito je da nisi ni ateist ni antiteist. Doista, onaj tko ima Boga u sebi ne treba se bojati nikoga. Ali taj osjećaj sigurnosti nije najvažniji. Mnogo je više i bolje doći do stupnja da osjećaš radost što možeš Božju ljubav koju u sebi nosiš darivati drugima. Mislim da imaš potencijala za to. Mlada si, pred tobom je dugačak put. Dobro je što s puno optimizma već "turiraš motor", ali ne zaboravi odmah sada otpustiti "ručnu kočnicu". Sretan ti put i blagoslovljen ulazak u brak!

Denis plaku mijenja...,
Ispričavam se najprije što sam ti malo promijenio ime... Ne brini, nisi me uopće uvrijedio svojim usporedbama ili stavovima, a odgovor si svakako zaslužio.
1. Činjenica da se kondomi, limenke, šprice nalaze svugdje, nimalo ne popravljaju image Močvare.
2. Grafiti, kao i svaki crtež pa i najobičniji rukopis, pokazuju kakav je karakter onoga tko se potpisuje, crta ili slika. Umjetnost je vanjsko izražavanje onoga bogatstva (ili siromaštva) koje čovjek nosi u duši (zato sam spomenuo nered u duši, a ne ''nered u glavi''). U pravu si kad kažeš da je moguće stvarati pod utjecajem opijata i odličan ti je primjer slikar Dali. Točno je da današnje društvo mnoge takve umjetnike uzvisuje u ''nebesa'' i o njima djeca uče u školama. Ali o tome što je umjetnost i što će ući u školski program odlučuju kompetentniji (problem je možda u tome što i oni mogu biti u nezgodnom času pod utjecajem opijata)! Svakako, umjetničko djelo koje je nastalo pod utjecajem droge, drukčije djeluje nego ono od umjetnika koji je "čist". Jer bit je u duhu koji umjetničko djelo nadahnjuje. Zato i glazba koja je nastala pod utjecajem droge djeluje opijatski. Svejedno je li to neki "ozbiljni" skladatelj ili Metallica.
3. Izraz "darker" nemoj mi uzimati doslovce. Time sam samo htio istaknuti mračno obilježje mnogih subkultura.
4. Drago mi je da nisi neki veliki ljubitelj Močvare. Bilo bi mi još draže, a tebi korisnije da pronađeš mjesta s mnogo ljepšim imenima i s puno kvalitetnijim sadržajima. Mnogi kao ti uvjereni su da sebe ne mogu zamisliti izvan sadašnjeg okruženja, mnogi se ne mogu odijeliti od škvadre itd. Ali pročitaj komentar što ga je o sličnim klubovima napisao "hebatga" (očito malo stariji i iskusniji od tebe)... Već za deset godina čudit ćeš se sam sebi čemu si se prije divio... Ako se ne promijeniš to će biti loš znak...
5. Zašto sam uope toliko zapeo za Močvaru i r'n'r, pitaš me. Pročitaj još jednom, ali mirnije, taj moj post pa ćeš vidjeti da sam tu famoznu "močvaru" uzeo kao metaforu za većinu medijskih sadržaja kojima se danas vrši negativan utjecaj uglavnom na mlade. Zato se potpuno slažem s tobom kad tvrdiš da "ima malo ljudi koji se priklone nekoj subkulturi radi svojih stajališta do kojih su smostalno došli, većina je tamo došla jer im je to trenutno bilo zanimljivo, jer nemaju vlastiti karakter nego upijaju stajališta drugih i često ih iskrivljavaju zbog nedovoljnog znanja." Bravo! Eto, upravo na to i ja upozoravam. Hvala ti što si mi pomogao. Pomozi i svojim prijateljima, a osobito mlađima.

rocky.balboa,
Hvala ti na iskazanom poštovanju i procjeni moje pedagoške prakse u komunikaciji s ljudima. Ipak, poštujem svačiji mozak, a još više dušu. Zato se trudim ukazati na dobro i prokazati zlo. Ovaj put molim te za razumijevanje i strpljenje, jer neću ti ni ukratko iznositi svoje mišljenje o ratu u Iraku, feminizmu, Boratu i Melu Gibsonu, jer ću tim temama posvetiti posebne postove. Hvala ti što si prihvatio moj pozdrav: Unaprijed hvala i Božji blagoslov, mir i dobro!

MEGAcar,
Uh, kako si opširan i težak komentar napisao! Mnogo pitanja, mnogo dvojbi, mnogo pametnih opservacija... Čuj, stari moj, vidim da čitaš (kad već spominješ Chomskog) pa te molim da odgovore na svoja pitanja potražiš u knjigama. Evo, najprije o ubijanju s moralnog aspekta, preporučujem ti da se potrudiš i o tome pročitaš stav Katoličke crkve u Katekizmu Katoličke crkve od paragrafa 2258 do 2317. Drugom zgodom prenijet ću samo sažetak (cjelina bi opteretila post). Napominjem samo da jedinstvenim primjerom Mahatme Ghandija ne možemo argumentirati kao pravilom (usput, što bi bilo da smo mi na početku agresije na Hrvatsku pred četnicima zaglumili nekakve cro-gandhije?).
Temi žene u Crkvi također ću posvetiti poseban post, pa i tebe molim za strpljenje.
Za sve "pogreške" u prošlosti, koje se Crkvi pripisuju, u ime svih kršćana javno je izrazio žaljenje i kajanje papa Ivan Pavao II, ali nekima Crkva nije od tada nimalo vjerodostojnija. Sve što ti zamjeraš Crkvi, to su ljudske slabosti koje čine dijelovi Crkve – vjernici, kršćani. Jer Crkva je sastavljena od bezgrješnog božanskog i grješnog ljudskog elementa. Da je ona samo ljudsko djelo, davno bi propala koliko su je upravo sami vjernici rušili tijekom 2000 godina. Zato je i rekao jedan francuski kardinal (malo u šali ali i ozbiljno): "Zamislite, u Francuskoj svake nedjelje nekoliko tisuća svećenika propovijeda, a ljudi još uvijek vjeruju!" Poznata je, čini mi se, Bocacciova priča (ili anegdota) o njemu i njegovu prijatelju Židovu. Kad se nisu mogli složiti koja je vjera prava dogovorili su se da Talijan provede mjesec dana u Jeruzalemu, a Židov u Rimu. Nakon toga vremena, kad su se sreli Židov mu je rekao da je postao kršćanin, jer ako je Crkva - nakon onoga što je on vidio i doživio - opstala (do tada) 1300 godina, ona mora biti Božje djelo. Eto zato, premda te razumijem, ja ništa ne zamjeram Crkvi, nego kršćanima (koji su Crkva)! Zato i mene boli licemjerje moje braće, ali nikoga ne mogu promijeniti silom, nego se doista trudim "pomesti pred svojim vratima", tj. mijenjati sebe. Geslo kojim se ti vodiš u životu (Budi odgovoran i čini što te je volja!) simpatično je, ali ne znam znaš li da je Sv. Augustin (već u IV. st.) "provalio": "Ljubi i čini što hoćeš!" Dakle, sad ću te citirati, "ako je čovjek odgovoran za sebe, za ljude oko sebe, onda sigurno neće učiniti nešto što će biti na štetu sebi samom ili ljudima oko sebe", tj. ako ljubi (Boga, bližnjega i sebe)!
O uočavanju (ne)razlike između "maksovih i marxovih mesara", preporučujem ti sjajnu knjižicu (pročitat ćeš je u dahu, začas!) "KOMUNIZAM I NACIZAM – 25 ogleda o totalitarizmu u XX. stoljeću (1917.-1989.)" - pisac je Alain de Benoist.
"Chomsky je također htio pokazati licemjernost svijeta u kojoj živimo. Naime, volimo živjeti u iluziji kako je kapitalizam puno humaniji od komunizma, te je u knjizi (Teror i moć) navedeno istraživanje koje je pokazalo da broj ubijenih u komunističkim zemljama tijekom 20. st. iznosi nešto više od 100 milijuna ljudi. U tu brojku su ubrojane i žrtve gladi u Kini i Sovjeskom savezu, a taj broj umrlih od gladi iznosi dobar dio ukupne brojke. Ako prenesemo istu metodologiju na kapitalizam, dolazimo do činjenice da je u Indiji u samo nekoliko godina kapitalizma ubijeno, odnosno umrlo više ljudi (od gladi) nego što iznose svi komunistički zločini zajedno. Možemo li i tu govoriti o zločinu ideologije? Naravno. Moj komentar na sve to je da su svi ti brojevi poraz za ljudski rod, poraz za humanost. Dakle, prestanimo prikazivati da su jedni zločini manje zli od drugih i prihvatimo odgovornost svi zajedno. I Crkva, naravno."
Eto, prenio sam namjerno tvoje važne riječi, iz kojih se ne slažem sa zaključkom. Nikakvu odgovornost za navedene zločine ne mogu i neću prihvatiti, jer s njima nemam nikakve veze! Kao ni Crkva. Svaki imalo upućen i pismen čovjek zna tko je te zločine smislio, organizirao i izveo, i zašto. Crkva s time nema nikakve veze, dragi moj. Čak ti i Chomsky to kaže! Sretan i veseo bio!

Scopax,
Pozdrav i tebi! Čestitam ti što je u tebi pobijedila ljudskost i kultura. Odgovorio sam već što sam htio pisanjem o "močvari". Ali, pazi, nisam se obrušio, kako kažeš, na vas mlade, i nije (najveći) problem što ste u Močvari "našli ispušni ventil za svoj način života", nego u tome što je to "usisni ventil" u određenom razdoblju života, a većina mladih toga nije svjesna. Jer za glazbu i za sve (ne)kulturne sadržaje vrijedi izreka za tjelesnu hranu o kojoj ovisi čovjekovo zdravlje: "Čime se hraniš u to se pretvaraš!" Budući da u moj poziv spada širiti dobro i upozoravati na zlo (u čemu čak može biti nekad korisno i čovjeka uvrijediti, kao što je bolna amputacija ruke koja spašava život!), zato komentiram fenomene, a ne da bih dizao prašinu oko sebe, kako veliš. Zbog toga i ne bježim od komentara, pa bili oni i negativni. Ustraj u dobru, sretno!

hebatga,
Hvala ti velika za iskustvo i svjedočanstvo koje si napisao Štefu. Premda je drukčije od moga donosim ga ovdje ponovno jer je dopuna mojim argumentima:
«Bravo Shtef. Ispravna analiza. Kao netko tko se je nasjedao po razno-raznim "Mochvarama" New York-a, Pariza i Lodona mogu rechi da mi strashno ide na kokota to shto polaznici mjesta poput Mochvare to istichu kao nekakav znak da su oni superiorni u svojoj civilizaciji/kulturi/ukusu pa onda smatraju da bi im chak i drushtvo trebalo sufinancirati tu njihovu "superiornost" a mogao bi tvrditi da je to karakteristika onih koji takva mjesta posjechuju u zemljama gdje su vrijednosti poneshto poremechene pa se kroz takvu pripadnost hoche lijechiti neki kompleksi manje vrijednosti. Naime, ja takvu "superiornost" nikad nisam osjetio kod onih koji su bili redovni posjetioci takvih mjesta (recimo, Friend John's u G. Village-u) nigdje gdje ja bijah i nije mi jasno zbog chega bi se netko trebao osjechati "poseban" zato shto visi po takvim mjestima. Ni zashto bi ga drushtvo trebalo sufinacirati. Valjda zato shto se razmazeni mamini sineki/curice smatraju kako su oni "iznad raje". Shto je najbolji dokaz kompleksa manje vrijednosti iz kojega proizlazi njihovo "bunkerashtvo" prema svakome tko se usudi postaviti bilo kakvo pitanje vrijednosti njihovog opredjeljenja.
Da se razumijemo, ja sam u principu veliki pristalica drushtvenog podrzavanja "umjetnichkih alternativa" jer se vechina njih ne moze odrzati u zivotu na komercijalnoj osnovi a mogu znachajno obogatiti drushtveni zivot ali se, takodjer, jako protivim sluchjevima kad se pod "alternativu" prodaje neki hir nekih razmazenih pizduna koji misle da su "prepametili", gdje zakljuchak o tome shto je pozitivno a shto ne, donosim na temelju reakcije onih kojih se to tiche, tj. ako neka skupina ragira u stilu "to volimo i pustite nas na miru" onda ih cijenim a ako reagiraju "niste vi majmuni tome dorasli" onda vidim neshto vrlo negativno. A po reakcijama ovih "branitelja Mochavare" ne mogu ih svrstati nego u ovo zadnje...»
A kao odgovor na tvoje pitanje, mislim da si ti kršćanin bez obzira što se takvim ne smatraš. Točno je da Bog zna što nam treba, zato i Isus kaže da u molitvi ne naklapamo kao pogani, nego da iz ljubavi prema Njemu izgovaramo hvalospjeve. Ali On je također potaknuo na ustrajnu molitvu one koji za njom osjećaju potrebu. Zato bi i ti trebao Bogu zahvaljivati što ti ništa ne treba i da jednom ne dođeš u situaciju da ti nešto zatreba. A u crkvi vjernici to čine u zajedništvu, jer "nitko nije otok" i "premda nas je Bog stvorio bez nas, neće nas spasiti bez nas" (Augustin). Ali budi siguran da oni u crkvi mole i za tebe! Pa i ja to rado činim.

mokowski.bloger.hr,
Druze, sviđa mi se taj izraz, jer otkad se družimo na blogu, postali smo drugovi. Na dobrom si putu ako svoj moral odnosno život temeljiš na kršćanskom nauku. Drugarski ti kršćanski pozdrav!

prvi hrvatski blog,
Gospodine Drago, ne mogu ti reći koliko mi je drago što smo se ovako "upoznali"! Stekao sam brata! Uzvraćam: Pozdrav u Isusu!

Bismillah,
Brate naš u Bogu! Ako vjeruješ da smo svi djeca Božja, onda nemoj ratoborno već u prvom susretu sve oko sebe uvjeravati da su u krivu zato što svoje molitve ne upravljaju Alahu i ne žive po Muhamedovim uputama. Blago tebi ako se toga držiš, spasit ćeš tako dušu. Radije privodi vjeri one koji ni u što ne vjeruju. Svako ti dobro želim: Alah selamet!

Damir,
Znam da te ne mogu nasilu uvjeriti u potrebu zgrade Vojnog ordinarijata. Ali pastoral vojske je vrlo stara praksa. Zato i dokument pape Ivana Pavla II o tome (Spirituali militum curae) kaže doslovce odmah na početku: "Crkva se prema dušobrižništvu vojnika oduvijek odnosila s dužnom pozornošću, odgovarajući različitim potrebama. Vojnici predstavljaju posebnu socijalnu skupinu i trebaju, 'zbog posebnih okolnosti njihova života', konkretan i poseban oblik drušobrižništva..." Eto, uostalom zato postoji i pastoral pomoraca, pastoral zatvorenika, pastoral bolničkog osoblja itd... – jer i oni žive u posebnim okolnostima, a vojnički i policijski posao je mnogo stresniji!

bombonina,
Razumijem zašto ti je čudan izraz "Jahve" u sljedećem citatu iz proroka Izaije: "Ovo je post koji mi je po volji, riječ je Jahve Gospoda: Kidati okove nepravedne, razvezivat' spone jarmene, puštati na slobodu potlačene, slomiti sve jarmove; podijeliti kruh svoj s gladnima, uvesti pod krov svoj beskućnike, odjenuti onog koga vidiš gola i ne kriti se od onog tko je tvoje krvi..." Ima prijevoda koji kažu: "riječ je Gospoda Boga". Dakle, izraz Jahve ili Jahveh (hebrejski: onaj koji jest, koji je aktivno prisutan, djelujući, stvarajući), kod Izraelaca je vlastito ime Božje koje nitko nije smio izgovarati, nego su umjesto toga izgovarali Adonaj, tj. Gospodin. A Jehovini svjedoci se nazivaju po nepravilnom izgovoru toga Božjeg imena. Oni su sekta američkog podrijetla; utemeljio ju je C. T. Russel (1852.-1916.) s nazivom "Međunarodni učenici Biblije", a poznati su također kao "Društvo stražareve kule Biblije". Russel je vjerovao u skori svršetak svijeta za sve osim za svoje pristaše, "izabranike Jehovine", koji će biti jedini članovi mesijanskog kraljevstva. Poriču božanstvo Isusa Krista i odbacuju svaki oblik crkvene organizacije. U milijunskim nakladama i na mnogim jezicima izlazi njihov časopis Kula stražara. Eto, nekima su bombončić, a nekima bombica. Kao što svi mi možemo biti – ovisno o našim riječima, djelima, pa čak i o odjeći! Pozdrav & dobro!

radoznalaa,
Nijedan katolik ne smatra papu najmoćnijim čovjekom na ovom svijetu koji može zaustaviti sve ratove. Potpuno je kriva teza da kršćani ratuju protiv nekršćanskih naroda, a u cilju pljačkanja dobara tih istih naroda. Tko organizira ratove doznat ćeš ako pročitaš bar jednu knjigu nekoga tko povijest poznaje bolje od mene i od tebe. U takva djela spadaju npr. "STOLJEĆE RATA – Anglo-američka naftna politika i novi svjetski poredak" (autor F. William Engdahl), zatim "CIA i 11. rujna – Međunarodni terorizam i uloga tajnih službi" (autor Andreas von Bülow), a bit će ti vrlo korisne i knjige Noama Chomskog... Slažem se s tobom da propada zapadna civilizacija. To detaljno opisuje i knjiga Patricka Buchanana "SMRT ZAPADA", ali to je sudbina svake civilizacije koja odbaci Boga i naravni zakon. Zato su u pravu oni koji kažu: Velik je Bog! odnosno: Alahu ekber!, ali nisu u pravu oni koji u to druge žele uvjeriti toljagom, mačetom ili raketom lijepa imena – patriot! Dobro je što si radoznala, zato vjeruj i uči što više. Bog te blagoslovio!

Samo sretan roditelj može odgojiti sretno dijete...,
Ooooo, dragi moji, bio sam vašem forumu http://www.caffeplanet.com/index.php. Svaka čast i hvala, ali da sam malo dublje ušao u tu "šumu", zalutao bih i ne bih još znao gdje sam... Nije ni nezanimljivo ni nekorisno, ali – vjeruj mi – draže mi je komunicirati i "igrati na manjem terenu", jer mi za to treba manje vremena. Sorry & svako dobro i srdačan pozdrav svima!

Viktor,
Htio sam iskreno blagosloviti tvoj blog, ali kad sam vidio da je riječ o kladionici odustao sam. Ako (dobro upućeni kažu) mafija ima golem udio u tome onda te moja odluka ne treba čuditi. Hvala ti na ponuđenom honoraru. Mogu razumjeti one koji se ravnaju po češkoj narodnoj poslovici: "Gnoja i novca nikad dovoljno", ali ja se držim biblijske mudrosti koja kaže: "Tko za novcem trči - zbog njega će zalutati" (Sir 31,5) i: "Tko novce ljubi, nikad ih dosta nema" (Prop 5,9). Sretno ti bilo!

king,
Zar baš ništa ne znaš o karizmaticima ili te samo zanima što ja mislim o "karizmatizmu"? Naime, ne mogu vjerovati da neki don branko traži informaciju o tome od drugog dona.

Evo, dragi prijatelji, ovo je tek dio odgovora na ona malo starija pitanja. Tko god se osjeća prikraćen za odgovor neka bude uporan i traži ponovno (u komentaru posljednjeg posta!). Isus kaže: "Kucajte i otvorit će vam se!" Na svježija pitanja odgovorit ću najkasnije (nadam se!) sutra. Svima želim radosnu i uspješnu Korizmu te Božji blogoslov & mir i dobro!

- 17:58 - Komentari (21) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.