izvorni život

Studeni 2017 (4)
Listopad 2017 (8)
Rujan 2017 (13)
Kolovoz 2017 (19)
Srpanj 2017 (11)
Lipanj 2017 (11)
Travanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (15)
Veljača 2017 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (4)
Kolovoz 2016 (8)
Srpanj 2016 (5)
Lipanj 2016 (7)
Svibanj 2016 (4)
Travanj 2016 (1)
Prosinac 2014 (1)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (2)
Prosinac 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (2)
Lipanj 2013 (1)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (1)
Prosinac 2012 (2)
Studeni 2012 (1)
Listopad 2012 (1)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (2)
Srpanj 2012 (1)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (3)
Siječanj 2012 (4)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (6)
Rujan 2011 (3)
Srpanj 2011 (1)
Svibanj 2011 (5)
Travanj 2011 (5)
Ožujak 2011 (8)
Veljača 2011 (12)
Siječanj 2011 (4)
Prosinac 2010 (5)

"Dan bez smijeha je izgubljen dan."
Charlie Chaplin







Ako imate što za reći putem maila, slobodno:
alen1zoric@gmail.com








































alen zorić blog













































Forum Level2






















15.07.2009., srijeda

Usred mora žutila


Nekoć davno, ako se dobro sjećam, barem su informativne emisije bile informativne i barem se činilo da služe informiranju. Manipuliralo se i tada na veliko, ali to je bilo nekako na finjaka, u rukavicama. Spiker je djelovao kao ozbiljna osoba koja nam čita ozbiljne stvari. Nije u večernjem dnevniku bilo puno mjesta temama iz "estrade" i drugim glupostima. S tim su se bavile druge emisije. Sada je u "ozbiljne" pomalo počeo ulaziti u žuti sadržaj. Komercijalne televizije u tome prednjače, a ni javna ne zaostaje puno. Danas već postaje problem razlikovati spikera u Dnevniku od voditeljice "Exluziva" ili "In magazina". Sadržaji im se počinju opasno preklapati. Možda uskoro ukinu Dnevnike i u tom top terminu stave najnovije novosti sa "show biz" scene. Jer, to nas sve zanima i volimo biti u toku sa zgodama i nezgodama omiljenih klauna nacije. "Ozbiljni" tjednici su također shvatili da je bolje biti žut. Bolja je naklada i bolja je zarada, a čitatelje ionako ko j..... Ne postoje mediji zbog svoje publike, oni su zbog oglašivača, a oni svoj novac daju tamo gdje ima više potencijalnih kupaca. Tako da je sasvim točna ocjena Noama Chomskog kako mediji oglašivačima ne prodaju oglasne prostore, nego svoje čitatelje, a te čitatelje su spremni izmanipulirati do beskraja kako bi im ostali vjerni.

Nivo žutila je zabrinjavajuć i nimalo bezazlen. Može netko lako tvrditi kako u svemu tome "nema ništa loše" i tko voli neka gleda i sluša i čita. To bi i bilo tako u slučaju da je žutilo jedan zanemarivi dio naših životnih prostora. Međutim, ono je dominantni dio i to je problem. Živeći usred mora žutila, gutajući smeća, ljudi postaju onoliko banalni koliko su banalni sadržaji koje konzumiraju. Kritičko mišljenje gotovo nestaje. Ljudi tupo bulje, slušaju, naslađuju se, likuju, žale, identificiraju se... jednom riječju - umjesto da žive svoje živote što potpunije, oni ih zamjenjuju buljenjem u kvaziživote karikatura kao što su gotovčevi i niz drugih spodoba.
Je li pametno propuštati svoj život dok se poklanja pažnja sadržajima koji je ne zaslužuju?
Je li pametno dopuštati medijima da suze naše područje interesa na puke banalnosti i da im dopustimo da nas navuku na sva razna smeća koja proizvode, pakiraju u celofan i serviraju nam na neki primamljiv način?

Izazov je danas živjeti usred svog tog žutila, a ne postati kontaminiran njime. Da bi se to uspjelo potrebno je doslovno živjeti u ovom svijetu, ali ne biti od njega. Razviti imunost na glupost. Biti svoj i živjeti u skladu s nekim vrijednijim vrijednostima. Jer, žutilo je samo jeftin premaz koji može zamagliti pravi, izvorni život, ali ne može ga uništiti. Izvorni život je uvijek tu, koliko god ga zanemarivali. I strpljivo čeka na trenutak naše pažnje. Kada mu je poklonimo, on će nam se otkriti i on će nas voditi. I život više neće biti prevladavajuće žut, već šaren, svih boja, potpuno živ i potpuno naš. To je nešto kao povratak kući. Ponovo otkrivanje života.




- 11:48 - Komentari (14) - Isprintaj - #