....okol..naokol.. posvud ................

utorak, 28.07.2015.


Veli oni žgoljavi prognostičar..Vakula.. da je još denes ovakšna friška blagodat..a več od zutra se pomalo buju pak Celzijusi penjali nebu pod oblake.. A ktomu je još i nadodal da bu pak prihajal paklenski toplotni udar.. jebal ga vrag.. a to znači da bum ja pak zeval kak som na asfaltu ... Pa kaj drugo neg skoristit ovu svježinu i malo se prešpancirat okol ..naokol..posvud.. makar sam to miljon put tak naredil .. Noo.. pa kaj.. meni paše..


I tak.. brez veze peš kam te noge odneseju.. A rekel bum ti.. nemreš čez moj Zagreb prejti a da se nečeg ne setim.. narafski..ja se največ rad spominam kak je negda bilo.. jer tak nigdar več nebu.. tak se prisečam da je tu gde je zdaj slastičarnica..Princes.. jebal ju ja.. tu sadašnju vlasnicu.. pa nit ni to loša ženska.. kaj ni tu natpis.. Princeza..ak baš to mora bit.. Nooo.. tu je od davnine takaj bila fest poznata slastičarnica.. Lazič.. Još od one Kralevine..pa prek Endehazije.. čez celu črlenu državu.. i evo.. zdaj je tu Princes.. pa bi ja rekel da taj nobles nazif ništ ne pomaže kaj bi posel išel bolše.. več je dva put štela ženska zaprti.. pa se nekak predomišla.. Jeee.. nema dost zarade tu.. a nema stoga kaj tu ni ona negdašnja Lazič kvaliteta.. Je ti stari Lazič bil poznat i kaj su tu pri njemu.. kasnejše najbolši zagrebački slastičari.. zanata izučili... To je bila velka preporuka za vsakeg koji je tu pri Laziču biljega dobil..


Pa ni sam neznam kak sam se tu našel.. to ti ja nekak.. onak napamet skrenem spram mojeg Zrinjefca.. Al denes bum rajši na drugu stran .. žalostno mi zglediju ti prazni napušteni i zapušteni štacuni.. Viš.. več dva leta ta vura stoji na tri sata popoldan.. V to je vreme to poduzeče..Sat.. prestalo delat..propalo skroz na skroz.. A tu je do zajdneg cajta delal moj sused Cajger.. vurmaher.. kaj ga često ja spominam v svojim pripovetkama.. Pa sam i ja često tu knjemu navrnul.. narafski.. nigdar ni bil tolko zaposlen da si nebi prešli nekaj spit v brtiju prek puta.. A do pred deset let je i mam pokraj teg vurmahera bila brtija.. mi se čini da se zvala Dinara.. Pa su majstori vurmaheri više vremena vure popravlali v brtiji neg tam pri svojem štacunu.. Al kaj.. denes se malo vura popravla.. kupiš jeftino onu kinesku.. nosiš ju dok ne stane.. hitiš.. i kupiš drugu.... I taj je moj pajdaš Cajger od žalosti prešel v penziju.. A štacun prazan....žalostno .... nit brtije odavno ni ......


Viš.. to je za vsaku pohvalu.. taj riblji restaurant je tu od gda ja pamtim.. a ja ti zbilam imam fajn leta na grbači.. Dakle v tu Korčulu..kak se zove.. su dolazili največ negdarnji črleni politikanti..partijci.. i vsi kaj su se okol njih vrteli.. Prvo je tu bila v podrumu.. konoba Korčula.. dobro vinčeko.. slane srdelice.. i tak pomalo.. Pa su onda otprli restavraciju v prizemlju... i na koncu su i gor na prvem katu naredili kakti malo nobles za posebne goste. kak sam več rekel... Več davnih leta je ta restavracija skroz na skroz zgorela.. jeno vreme bila zaprta.. pa su ju obnovili i tak do denes dela.. A tam prek puta je bila takaj riblja restavracija.. Pula.. pa i denes je takaj nekaj po tom pitanju.. Eee.. tu su pak dolazili vse samo direktori velkih poduzeča.. al su i z jene i druge strane vulice bili naparkirani črni mercedesi v kojima su sedeli i raufali šoferi.. dok su šefovi žderali i pili.. Prafzapraf.. je vulica bila bolše poznata stoga kaj je fort..od Zrinjefca pa do Kazališča.. smrdela po ribama...


A ono kaj človeka žalosti je ova stara pohabana gradcka hiža.. Velko je pitanje kaj bu znjom.. Negda su tu bili štacuni.. galerija umetničkih mazarija..pa staklar.. pa poznati antikvarjat z starim librami..pa frizer.. Pa je vse pomalo nestalo.. hižu je negdo si posvojil i zdaj se pripoveda da ju buju zrušili kak su i pred par let onu pokraj nje.. pa buju tu gradili noveg hotela.. Moreš si zgruntat ..ak bu tak,..bu tu pak nekakšna staklena škatula .. Jeee.. malo po malo i naš dobri ..lepi.. stari Zagreb bu nestal ... Aaaa..tak je to ...........................


Tam negde z polovice šezdesetih leta.. tu je naređen najmoderniji restaurant.samoposluživanje.. se nazival .. Turist.. To je bilo čudo za videt.. veliju da takšneg ni bilo od Beča pa do Carigrada.. Vse nutar od stekla i aluminija.. pokromani stoli i stolci.. taljanske pločice po podu i zidu.. a kuhinja nekaj kaj bi si i Kenedi mogel poželet.. Tu si mogel zajti.. za male peneze si zabrat nekaj od ponuđene i na tanjure pošlihtane ždreače.. narafski i za pijaču po želji je bilo.. pa si to vse natovaril na velku plastičnu tacu i biral mesto gde buš si sel.. Je da je prije te restavracije samoposluživanje več par let bilo v Mosoru..tam pri Trgaču..al ovo je bilo nekaj posebnog.. pa su to prvo namjenili za turiste kojih je i onda bilo po našemu Zagrebu..al su to vglavnom bili nekakšni namerniki z istčneg djela Evrope..pa z Rusije..i tak.. pa kak j to bilo premalo za potrošnju.. su sim spustili i študenete koji su si mogli plačati abonoman.. Na koncu su tu mogli jesti vsi koji su šteli.. Moram ti kazat da i ni bilo tu loše.. Mi fakini smo sim znali dojti i natrpati punu tacu pomfrita.. kaj ga se onda ni moglo kupit posvud kak je to denes.. I bi se natrpali teg slanog krumpira pa se onda preselili gor na vugel v Blato pri Tinu.. na pijaču.... Eeee.. baš je bilo dobro negda ....Denes je to odavno zaprto.. vsega i svačega se tu zmenilo..pa ni nikaj ostalo.......


Pogleč.. vsred Grada Zagreba.. vsred Cvjetnoga Trga.. vrabec ga dal.. Knez Mihajlova česma.. doduše..nekaj manjša..al slična kakšna je i tam pri onem turskom pašaluku.. beogradu.. Bi ga vrag znal gdo je tom umjetniku dal za to nagradu i dopustil da se ztim nagrdi naš lepi Cvjetni trg..al.. kaj.. Železnog Franca su hitili proč.. jednu pipu ostavili za cvječarice da si moreju kible z vodom punit..a ovo naokol je trebalo bit za žedne ljude .. No.. kak stvari stojiju.. a nikak ne stojiju.. ništ za žedne ljude tu ne funkcionira.. pokvareno..........


I još me veseli kaj je tu ta Bombonjera..Kraš.. a od davnine je tu bila takaj bombonjera Union.. Tu si mogel kupit ak si štel i dva bombona i pet deka napolitanki.. deset deka keksa.. one mikiče za lizanje.. čokoladu spakiranu al na vagu.. i tak.. vsega finog.. A mam pokraj je i denes pekarnica..a bila je i negda davno.. Još kak klinac osmoškolec tu bi dolazil z svojim pajdašima pa bi posle škole kupili kakšni perec..al salcštangu.. A znali smo si kupit i celu štrucu beloga kruheka..pa bi ju drapali i jeli kak gladni taubeki.. I kak se onda nebuš setil lepih cajti .......


Eeeeh.. kino Evropa.. negda davno i pak denes.. Al ja to kino bolše pamtim kak kino Balkan.. Jee..a kaj moreš gda se tak dugše nazivalo neg Evropa.. Najlepše kino v Evropi je upraf to.. Bilo i ostalo.. Barokna dvorana z tapeciranim stolcima..još od davnine.. Tu su se navek pokazivali najnoviji filmi.. težko si mogel kartu nabavit ak nisi dve vure prije predctave stal v red.. A tu su se i najbolše švercale karte.. Bi starši frajeri pokupovali vse bolše karte..pa bi gda bu blagajna bila zprta začeli prodavat po duploj cjeni.. Hmmm.. i ja sam koji put tu znal ..kakti.. pomagat starešim dečkima te karte čuvat da ih milicija ne zapljeni.. A v to je kinu bil direktor japa od moje školske pajdašice z kojom sam sedel v klupi.. Narafski da sam joj več v petom razredu začel fulirat i snubit ju.. a rezultat tega su bile karte za kino..narafski zabadaf... Ni japa bil škrt.. bi nam fakinima dal i po deset ulaznic...ha.. al v prvem redu tak da si vrat zlomiš dok glediš....Ha ... pa bilo je v tem kinu svakakšnih avantura..al bum to drugi put spripovedal.. To je kino med poslednja dva..tri stara kina v našemu Gradu ...


Nikaj posebnog denes.. obični kafič..al negda tam v šezdesetim je baš tu bil štacun z Mercedesima.. zapraf sam je jen bil v izlogu..al najnoviji.. Dok su večinom Mercedesi v ono vreme bili črne farbe.. tu je cela dva ..al tri leta stajal jen kak citrona žuti.. Su mu rekli da je to repaš.. ogromni avtomobil.. smo vsaki dan stali barem malo i gledeli ga .. A kupil ga je tatek od takaj moje školske pajdašice zbog koje sam dobil batin od bande z Gornjeg Grada.. je ta Mirjana stanovala v Matoševi vulici a ja sam ju pratil domof i fort snubil na ljepe grehe.. je to bila puca i pol.. No pa su ju kakti pod svoje zeli Braco i Štef z Vranicanjevog.. a ja sam tu bil uljez.. No.. smo to brzo skvitali..al kaj.. se mala zkup z familjom preselila nekam v novi stan.. A je taj žuti mercedes navek stajal v Matoševi vulici.. bilo je to nekaj za videt.. stara ofucana vulica i taj fort zglancani komad pleha.. Jemput sam se pelal v tem.. onak slučajno nas je nejzin japa dostigel na Mesničkoj.. ti vrapca.. bormeš sam imel prpu vriti..al je japa bil dobar.. zapraf ni ništ znal kaj bi ja z nejgovom kčeri .... ha ...


Gda smo več tu.. bum par rječi rekel.. Viš.. v ti hiži se prvi put pri nam pojavil oni Hamburger.. Prije tega smo samo slušali..al v kinu gledeli kaj bi to moglo bit.. Vražji Amerikajnci.. zbilam svaka zmisliju.. pa smo se največ čudili stoga jer je pri nami hamburger bil oni mesnati pisani Slavonski špek.. pa smo se pitali kak to Ameri tak fest moreju hrdat.. No.. gda se to čudo tu začelo delat.. ti vrapca.. stajalo se v redu i po dve vure za jen taj Hamburger.. Istini za volju.. ja nigdar nis štel stajat v nikakšnem redu.. al me vražji apetit nateral.. Bum ti rekel.. probal sam to onda ..i nigdar više nis.. To ti meni nikaj ne valja.. ta smrdliva mlevena govedina.. pa majoneza.. pa velki list šalate.. pa komad paradajza.. vse skup toplo.. maaa.. za spobluvat .. Jeno dva leta je to bilo kakti nekaj posebnog..pa su i drugi začeli te Hamburgere delat.. drek..kaj da ti velim ... Al.. evo.. baš tu je začelo ........


Evo.. taman kaj sam se razpoložil za pripovetke.. začel je dež curet.. tekar tolko da ti se tikva zmoči.. Narafski.. ja domof imam prek deset ambrela vsih boja..veličina i kvalitete.. al zdaj sam gole tikve.. pa i ne preostane neg birat.. brtiju..al trajvan.. hmmm.. bum of put izabral brtiju.. nebu to dugo padalo.. pa ja pem još malo okol naokol..posvud

......... Serbus ...............

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.