Žge..curi..žge.. curi.. žge.. curi ……….

nedjelja, 15.06.2014.



Tak ti je ovih dni to vreme.. al ovi od zgor oganj siple..al pa zpusti debelu vodu dol..pa ti je na koncu takšna sparina i fajhtnoča da dišeš na škrge kak morski pes.. baš se pipam okol vuha da mi zbilam nebuju te škrge začele rast… Pa zgledi da su se Zagrepčanci več naviknuli da je tak..jer to traje bormeš više od mesec dni.. Stojiju ljudi na suncu potpuno mirni..a stojiju i gda dež curi.. Nigdo se ničemu ne čudi.. čak nit ambrele ne otpiraju jer ih nit nemaju.. Vsi več znamo da bu pol vure dež curel..a onda bu dve vure oganj žgal.. pa buju se spet oblaki navlekli..onda bu se ona tuča zrondala odzgor iz Raja.. i na koncu bu se veter tak zalaufal da buju se dreva koturala po vulicama.. Jedin su zadovoljni naši Zagrebački fajerferkeri jer moreju delati iberštunde …
I dok je celi Trgač okupiran z .. se reče.. rekvizitima za javno gledanje nogometne špelancije z Brazila.. znaš.. vse je tu puno stolcih.. štandova z pijačom.. velka pozornica z ogromnom televizijom.. pa nekakšne železne gitre.. A ja ti rajše pem po drugi strani .. daj pogleč.. baš su denes odnesli i poslednju štangu z one zidarske skele na koji je bila ona ogromna reklama na krpi.. Zdaj se lepo vidi ta stara palača na Trgaču broj jedan.. kak je rekel naš gradonačelnik..oni dotepenec z bregof.. više se tu nesmije ništa na fasadu devati.. Trgač mora biti brez teh reklama kaj celu hižu pokrivaju.. I tak je praf.. Te lepe stare palače se moraju videti v celoj svoji lepoti..
Negdar je ta hiža bila v državni vlasti..pa bi ga vrag znal kak je najemput postala privatno vlasništvo.. Zdaj je kakti vlasnik oni .. rečeju.. sumnjivi biznismen.. Anič.. No.. pa ni mene briga.. sam štel kazat da sam v ti hiži ja delal par let.. Tu je bil negda Centar za informacije i dokumentaciju . kaj da ti velim.. bila je to Agencija za ..se tomu reklo..industrijsku špijunažu.. Tu su delali ljudi kaj su znali strane jezike pa su prevodili za naručitelje kaj je komu trebalo.. Narafski da je to vse bilo fest tajnovito.. Ja sam moral podpisat da bum čkomel za sva vremena o tem kaj se tu dela.. A ja sam ti tu bil kakti grafički urednik i reprofotograf jer su se razne informaciej krale v inozemstvu.. sim pošiljale i prevodile.. pa je to i na koncu trebalo štampati ili preslikati.. Pa kak je tu došlo do nekakšnih sumnjivih poslovanja ja sam zbrisal prije neg su panduri pokucali na vrata.. Al.. bilo je to davno.. prije neg sam došel delat u oni GZH u Frankopansku… Maaa.. tak.. samo sam se malo setil.. Al bi se dalo o tomu dost pripovedat.. Te agencije več odavno ni.. Direktor je nekam zbrisal a ostalo su drugovi raztepli …..



Se razme da ja gda sam več tu svakak moram malo vizitirat i po Dolcu.. pa navek je meni bilo lepo se špancirat po placu .. Još dok sam bil klinac me je moja baka.. plemenitašica.. pelala za ruku po placu i kupovala.. vse po najbolšem izboru.. Več su nju poznale vse kumice i zvale ju.. Dojdite milostiva.. bum vam najbolše prodala.. A moja je baka znala zbirati dobru robu.. Narafski da je i znala dobro platit.. I tak bi ona i ja tu hodili..a ne jemput bi za nama kakšna kumica stala kričat.. Halooo.. gospica.. poglečte kaj je mali naredil.. Ha.. a ja sam dok je baka gledela na drugu stran znal nekaj z štanda fkrasti i metnuti v žep..al gurati v gubec.. Sečam se kak sam jemput zvlekel velku mrkvu z hrpe na štandu i mam je stal gristi i gutati.. pa je kumica kričala za nama.. A moja je baka bila fina dama.. barunica.. i ta si ni mogla dopustiti da nejzin vnuk po placu dela nereda.. Dovlekla me je do kumice i ja sam moral prosit za oproštenje dok je baka kumici bogato platila tu mrkvu.. Narafski.. ja nis štel nit otprt gupca..a kamoli prosit nekakšnu kumicu za oproštenje.. pa sam ipak samo prigovoril da mrkva ništ ne vredi jer je na njoj bilo još zemle z vrta.. a zdaj je ta zemla meni hrustala med zubima..ha … A je.. svakaj je bilo … Gda sam več bil malo vekši fakinček..onda smo ja i moja pajdašija išli na Dolac krasti lubenice Bugarima.. A lubenice su se prodavale tam na oni terasi.. međukat kak se ide gor po štengama.. Pa bi dvojica od nas deset z jene strane došli i zafrkavali Bugara..pa gda bi on krenul prema njima ..oni bi kakti bežali..a mi ostali smo z druge strane vsaki po jenu lubenicu drpili i zbrisali po štengama dol i čez Harmicu prek Trgača po Praški na Zrinjevac.. A v to vreme je Trgač bil fest prometni i po sredini velko parkirališče puno avtomobilof.. Nit nas vrag nebi vlovil v ti gužvanciji.. Eeeee.. nema više teh lepih dni.. nema fakina.. nema nit Bugara ..
Znaš.. štel sam kazat da je naš gradonačelnik.. taj dlakavi pes.. najavil velku .se reče.. rekonstrukciju Dolca.. Vse se bu zmaknulo i nanovo obnavlalo.. pa ja baš ne vidim da to nužno treba..al kaj.. taj dotepenec kaj si zmisli to i dela……



I tak.. pem dole po Frankopanski do Safske.. tam bum nekaj poiskal v Antikvarijatu.. Znaš.. več dugo let ja iščem jenu libru i zdaj sam videl na Internetu da ju imaju baš v tem Antikvarijatu.. A ta ti je libra.. Povijest Zagreba od Franje Buntaka.. To je fest tražena libra a pred petnajst let malo ih je štampanih.. Pa se žurim jer sam ju prek telefona bezeciral.. I je.. čekala me je več na pultu gda sam došel.. Ti vrapca.. to je oni velki format z trdim koricama ..a ima osamsto stranic.. a težka je kak dve cigle skup.. No samo nek je pri meni na stalaži pa bum ju ja pomalo čital i pručaval.. Mene ti vse o našemu lepom Zagrebu interesira.. a imam ja toga dost.. Nek se najde.. Gda više nebu nas koji se nečega sječamo.. buju barem libre ostale.. Ha.. ak bu ih gdo još štel gledeti ……..

…. Serbus ………….


mekon@net.hr

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.