...šok za sistem...

srijeda, 25.06.2008.

...dan državnosti...

...Zatomnjivana, medijski marginalizirana, od folitičara prešućivana ili ignorirana, frustracija Hrvatskih građana danas je dosegla novo dno. Sveti praznik, Dan državnosti, ostvarenje stoljetnog sna svakog svjesnog, dobronamjernog žitelja ove napaćene zemlje protekao je u sveopćem ignoriranju istoga od strane svekolikog pučanstva. Nema zastavica, nema razdraganosti, nema lučica i svijeća u prozorima za pale branitelje koji su sve ovo iznjeli na svojim leđima...

...Folitičari su si organizirali neku jadnu paradu represivnih jedinica, čak u dva grada, u potpunosti ignoriranu od svekolikog plebsa. Valjda si utvaraju da je tome tako zbog nepodnošljive vrućine ili nogometnog prvenstva, ali svi znamo da tome ipak nije tako. Ugnjetavanje i ponižavanje vlastitog naroda ipak ima svoje limite. Narod je zašutio i okrenuo leđa, što bi svakom realistu trebalo biti dosta...
Rezignirana izjava Vukovarskog ribiča, dana u dnevniku Nove TV, koji je užitak kupanja udice u Dunavu pretpostavio politikantskom cirkusu iza njegovih leđa, najbolje oslikava stvarno stanje stvari...

- 22:54 - Komentari (28) - Isprintaj - #

subota, 14.06.2008.

...struja i atentat na mozak...

...Zakamuflirana nogometnim ludilom, vrla nam je vlada zasjedajući u medijskoj potaji, u sveukupnom deliriju kreativnosti i konstruktivne inovativnosti, iznjedrila nove selektivne cijene električne energije. Zaista je već tragikomično da ta ekipa ima obraza nekog nazvati komunjarom, dok se sama ponaša i donosi odluke u skladu sa najcrnjijim komunističkim diktatorima čaušesku tipa. Dragi čitatelji, glede struje, mi nismo više u kapitalizmu. Cijena robe više nije ista za sve, a količinski popust možete zaboraviti. Groteskna izjava našeg poglavice, kako građani trebaju manje trošiti pa će i manje plaćati, natjerala me je da ponovno konzultiram kalendar. Sporno je u kojem ja to stoljeću živim, devetnaestom?!?! Ne, nalazim se u dvadesetprvom, pa taj čovjek nije normalan!

...Ajmo sad mi malo brojkicama. Obitelj sa dvoje male djece potroši u najoptimstičkijoj varijanti otprilike dva bojlera od 80l tople vode dnevno. Tipično, takav bojler ima grijač od 2000W ili 2KW. Da bi se zagrijala voda u takvom bojleru, potrebno je otprilike 160 minuta ( nov, bez nataloženog kamenca ). Ispada da grijač vode mora biti uključen 5 sati na dan da bi ta obitelj imala dovoljno tople vode za dnevnu higijenu. Da ne davim sa računom, samo topla voda će im napraviti 3650KWh potrošene električne energije godišnje. Da podsjetim, vrli premijer je sa svojim vrlim preplaćenim savjetnicima priopćio naciji da sve one koji troše preko 3000KWh godišnje, smatra bahatim, rasipnim potrošačima koji trebaju plaćati maksimalnu cijenu. Bravo maestro, vrati se u kazalište, tamo ti je i mjesto. Dragi roditelji, malih živuljaka, bahati ste jer djecu ujutro vodite u vrtiće čiste i uredne. Trebate ih voditi zamazane i smrdljive, takav je valjda običaj u selendrama iz kojih se je ta ekipa dotepla na vlast. Pardon, tamo nema ni vrtića, cijele dane su prepušteni sami sebi u lokalnoj prašini pa ih roditelji nemaju naviku kupati svaku večer. Čemu, kad će sutra opet odmah ujutro biti prašnjavi i blatni. Sad se još samo očekuje zvanična potvrda lokalne marije terezije u udarnom terminu državne dalekovidnice kako ova vlada genijalaca iznova provodi aktivnu pronatalitetnu politiku...

...A onda se ukazao drugi tip genijalaca na državnoj dalekovidnici u čuvenoj emisiji Otvoreno. Neka predstavnica nekih zelenih, mrtvo hladno, autoritativno, ispalila je da na krovove treba postaviti solarne ćelije i da je problem električne energije riješen. Ne znam od kuda je dotična napirlitana gospođa izronila ali predpostavljam da joj je maksimalni domet razumijevanja električne energije, razlikovati uključeno-isključeno na prekidaču za svjetlo i uštekati peglu. Kako se profesionalno bavim neprekidnim napajanjima, to je ono kad imate negdje "bogu iza nogu" neku mjernu stanicu koja mora imati stalno napajanje pa su tu nekakvi akumulatori, solarne ćelije i pretvarači napona na gomili, ispada da ipak nešto znam o problematici. A istina o eksploataciji takvih uređaja u praksi je nešto sasvim različito od poletnih natpisa po internetu...

...Najjednostavnije, da svatko može razumjeti:

...Prvo, solarni paneli nakon dvije do četri godine gube otprilike trećinu svog kapaciteta generiranja električne energije. tada, nadogradi ili kupuj nove!

...Drugo, energiju treba pohraniti. Dakle treba se u čitavoj priči pojaviti nekakav akumulator. A to ne može biti bilo kakav akumulator, mora biti kapaciteta barem 180Ah, za takvu namjenu čitaj 5000Kn. Intenzivnim radom pretvarača, priključenog na taj akumulator, akumulator će izdržati 2 do 3 godine u najboljem slučaju. Svake dvije do tri godine novi akumulator, a košta ova alternativa, košta!

...Treće, pretvarač. Služi da bi pretvorili istosmjernih 12V u izmjeničnih 220V za pogon naših svakodnevno potrebnih električnih uređaja. Keč je da treba biti dvostruko veće snage od uređaja koji ga opterećuju. Razlog tome je to što električni uređaji, a pogotovo kućanski aparati, za startanje povuku mnogo veću struju od deklarirne. Pretvarač ne može biti neko jeftino smeće koje će davati na izlazu trokutasti napon, zajedno sa svim pripadajućim harmoničkim smetnjama jer nam računalo, tevejac ili radio prijemnik, neće raditi. Za kućnu, kontinuiranu uporabu bi se trebali isprsiti sa kvalitetnim sinusnim pretvaračem. Kada sam malo prije spomenuo "jeftino smeće", to u slučaju pretvarača shvatite uvjetno jer se pod jeftino, razbacujemo tisućicama kuna kao kikirikijem. Pretvarač je takve konstrukcije da se svaki radni sat nakon tri do četri godine smatra bonusom. Chopperskog tipa, sa kontroliranom oscilacijom, velikog strujnog naprezanja, nakon kvara se ne popravlja. Baci i kupi novi! E da, npr. pretvarač od 2000W, bez opterećenja, troši sam po sebi pola ampera struje, taman da ga nismo ničim opteretili!

...Četvrto, izmjenična struja se koristi zbog toga što je kod nje otpor vodova zanemariv. Vi možete koristiti istosmjernih 12V sa akumulatora, pa vam ne treba pretvarač. Ali tada trebate posebnu instalaciju, vrlo debelih vodova kako biste izbjegli prevelike gubitke. Tada su vam potrebni i kućanski aparati na 12V. Otvorite bilo kakav katalog nautičke opreme i pogledajte koliko košta frižiderčić za brod koji radi na 12V. Otprilike, steći ćete okvirnu sliku o problematici...

...Suma sumarum, zaboravite solarnu električnu energiju u svakodnevnoj, 0 do 24 sata, kućnoj upotrebi. Takva riješenja su za sada samo za izolirane objekte do kojih HEP neće doći i povremenu upotrebu kao npr. u nekoj vikendici skromnih potreba pa vam trošak baš i nije bitan. Alternativnom energijom bave se bogate zemlje. Njima su ti troškovi "pocket money", đeparac. Zafrkavajmo se, naučimo nešto, možda na kraju od toga nešto i ispadne. Siromašne zemlje se ne zafrkavaju sa takvim stvarima. Praktična, svakodnevna uporaba sunca je za sada jedino u grijanju ili dogrijavanju sustava tople vode. Ako već želite relativno jeftinu i kvalitetnu električnu energiju, kupite stari mlin na nekom potoku i na njega montirajte generator. Dobit ćete 100+ KW kao od šale, što je sasvim dovoljno za desetak ili više domaćinstva. Zeleni, ako se već žele konstruktivno s nečim zabavljati, neka postavljaju pitanja u vezi sa malim, unificiranim, "u kontejneru", mini hidrocentralama umjesto da neuko laprdaju nebuloze...

...A sada, ono najvažnije, ono što nitko nije spomenuo. Službeno, gubici u distributivnoj mreži HEP-a su oko 13%, neki kažu i do 30%! Dakle, električna energija se proizvede i dok stigne do nas "maca popapa" kroz vodove, transformatore, keramičke izolatore, jalovinu - jednu petinu ili trećinu, whatever, previše je! Nama to, naravno, uredno naplaćuju. Neki me energetičari uvjeravaju da je istina i puno poraznija, 48% ( to mi je ipak malo nevjerojatno )! Kad bi to sveli na nekih normalnih 4 do 5% ovaj post ne bi postojao, niti bi mi raspravljali o struji, nuklearki itd. I sad, na kraju balade, vrli nam kazalištarac, umjesto da za uho dovuče odgovorne u HEP-u i uvalja im pedale jer u zadnjem desetljeću nisu učinili ništa da se ti ogomni gubici energije stave pod kontrolu, drži besramno predavanje svekolikom plebsu, kako našu potrošnju električne energije trebamo staviti u okvir prosječne potrošnje sredinom prošlog stoljeća. Da hodamo smrdljivi, znojni i zmazani jer je "kao kriza". Ako je zbilja takva kriza da je pranje luksuz, onda su valjda vlastodršci već isključili alarme i nadzorne sisteme u svojim vilama i vikendicama, dajući svoj osobni doprinos i primjer. Btw, 1% smanjenja gubitaka je oko 40MW više električne energije a NE Krško daje 727MW, naših pola je 363,5MW - navodno...

- 22:34 - Komentari (30) - Isprintaj - #

petak, 06.06.2008.

...jedan jako tužan dan...

...našeg Sipaća više nema...

...Sipo, njemački boxer, jutros se zadnjim snagama iskrao kroz vrata da posljednji put "pozdravi" svog omiljenog poštara i srušio se u vrtu, na kraju ograde, oduzetih zadnjih udova...

...Sipaća su voljeli svi, susjedstvo i prijatelji koji navraćaju u naš dom. Svima se otvoreno veselio i majstorski uvukao pod kožu, posebno onima koji su od njega isprva zazirali ili uopće nisu voljeli pse. Dobroćudan, uvijek razigran, živio je u skladu sa sobom i cijelim svijetom. Velemajstor "žicanja" poslastica, u kuhinji je mijenjao ime u Sipo-daj-se-makni, ali je uvijek nekakvom čarolijom, iskopao onu svoju čuvenu "belmondo" tužnu facu sa velikim smeđim očima koje su govorile "ja sam jadan i meni nikad nitko ništa ne da", utjerujući majstorski poneku poslasticu od naivnih ukućana. Uživao je u dječjem društvu, naročito ako je to uključivalo neku lopticu, voženje automobilčića po podu ili bobi štapiće. Živio je sretnim psećim životom, okružen ljubavlju koju je i sam nesebično širio unaokolo. Savršeno poslušan, uvijek nas je iznova ispunjavao ponosom prilikom svake šetnje ili izlaska. Divnog, dobroćudnog karaktera, ostao je zaigrani "blesavi" štenac od prvog do zadnjeg dana svih svojih devet i nešto godina života...

...U našem domu se danas puno suza isplakalo, ima ih još i ne vidi im se kraj. Ostaje nam mačka koja zvoneći zvončićem oko vrata i tužno mijaukajući uzaludno pretražuje kuću tražeći svog "taju", svog vijernog zaštitnika...




- 21:04 - Komentari (26) - Isprintaj - #

srijeda, 04.06.2008.

...T-com, primjer susretljivosti i razumijevanja...



Dakle, iznenada, u subotu, oko 01h u noći, mi je T-com isključio ADSL ! Znate onu partizansku, da neprijatelj nikad ne spava pa zato ima crvene oči i podočnjake, to sada poprima novo značenje...
Uglavnom, u subotu ujutro nisam reagirao, dužan sam samo zadnji račun te mi nije palo na pamet da bih mogao biti isključen. Mislio sam da su u pitanju neki tehnički problemi a i bio sam zauzet napikavanjem ražnjića koji su preko noći bili u pacu za popodnevnu feštu podno Plešivice...

...I tako, dignem se ja u nedjelju i onako bunovan ( došao sam u 3 ujutro doma ), sa šalicom kave pozamašnih dimenzija, sjednem pred računalo u namjeri da "prelistam" novine u svjetlu "velebnog Thompsonovog rodoljubnog uradka" u Zagrebu, kad ono, " server not found", na čuvenoj plavoj pozadini omiljene mi lisice. Nije uputno šaliti se samnom rano ujutro, pogotovo ne dok srčem početnu količinu "crnog otrova" ali sam se ipak skulirao, nabrojao do deset, koncentrirano nježno podigao telefon sa baze i okrenuo čarobni broj 08009000... I objasni meni, fino i pristojno, onako jutarnje polusmislenom, služba za korisnike da sam preskočio ratu u plaćanju, da sam dužan 318Kn, da to platim i da će me priključit. Ok, mislim si, ipak sam ja čovjek u godinama, nešto sam pobrkao na sav ovaj tekući, svakodnevni stres. U ponedjeljak platim i gotovo...

...No, popodne, nakon što sam ručao i došao k sebi, vrtim film unazad i konstatiram da nešto u toj priči ipak ne štima. Spustim se do radnje i potražim papire...

...Dakle, činjenično stanje je sljedeće..

Na zadnjem računu od T-coma piše:
Vaš račun za internet usluge broj xxxxxxxxxx-010-0 za 04/2008...i cifra 318,95Kn!
a malo ispod toga piše sitnim slovima:
Na dan 30.04.2008 nepodmireni iznos Vaših prethodnih računa iznosi 308,80Kn!

Na sve to imam priklamanu plaćenu uplatnicu na 308,80Kn koju sam uplato isti dan kada sam dobio račun, 09.05.2008. Kako sam onda mogao preskočiti uplatu?!?!

I zvrcnem ja ponovno čarobni 08009000. Javi se ponovno ljubazni operater koji mi kaže da je na uplati poziv na broj xxxxxxxxxx-010-0 od računa za 04/2008 i da sam u stvari nepotpuno platio račun za 04/2008 a da prijašnje dugovanje nisam podmirio i da sam zbog toga blokiran. Priznajem ja da sam kod ispunjavanja uplatnice brzopleto upisao neodgovarajući poziv na broj, ali da isto tako u rubrici virmana - opis plaćanja, sasvim jasno i čitljivo piše " internet usluge do 30.04.2008." kao i da je cifra 308,80Kn a ne 318,95. Operater me ljubazno sasluša i prespoji kolegici koja je zadužena za poslovne korisnike. E sad, ton kolegice više nije bio tako ljubazan, bit će da sam ju prekinuo u gablecu ili nečem sličnom, te mi je rezolutno ustvrdila da sam platio što nisam platio a da nisam platio ono što sam platio, da izvolim platiti 318,95 i da ću biti ukopčan u roku 24 sata...

A sad, da Vam malo pojasnim problem. Poziv na broj nije obavezan podatak na uplatnici. Tvrtke koje drže do sebe uobičajno napišu " molimo Vas da prilikom uplate unesete poziv na broj taj i taj". Taj broj služi da bi primatelj lakše identificirao Vas kao uplatitelja. U ovom slučaju, prvih deset znamenki je šifra Vas kao korisnika a ostalih pet t-comova šifra za identifikaciju računa prema njihovoj računalnoj bazi podataka. Uplatnice čita stroj koji ih automatski stavlja na određeno mjesto u bazi podataka. Kako je preciznost čitanja brojeva kod takvog uređaja puno veća nego slova, takav način obrade uplata je puno pouzdaniji nego npr. učitavanje rubrike Platitelj na virmanu koja je uobičajno nažvrljana. Naravno da uvijek postoji mogučnost pogreške, tada se uplatnica mora ukucati ručno ili bi ispravljanju možebitnih pogrešaka trebala služiti služba na 08009100 ( tu spadam, kao poslovni korisnik, saznao danas ).
Poanta je, da platitelj primatelju, ispunjavajući poziv na broj, čini uslugu! To je njegova susretljivost prema primatelju, a nikako ne neki relevantan, obavezan podatak. Vi ga možete, ali i ne morate upisati. Principijelno, baš me briga kako t-com knjiži virmane, oni su uslugu pružili, ja sam tu uslugu platio, lova je odavno sjela na njihov račun i točka. Rubrike platitelj, iznos i opis plaćanja sasvim jasno govore što sam platio.
Gospodična iz službe za korisnike je mogla ljubazno ustvrditi da joj t-comov računalni program ne pruža mogučnost da išta promijeni, mogla je ustvrditi da, na žalost, ništa ne može učiniti jer je nedjelja i ovlaštena osoba za to ne radi i ja bih sve to razumio, rekao bih da zaboravi sve do ponedjeljka i gotovo. Ali me ne možeš raditi blesavim, tvrdoglavo i odrešito me uvjeravajući da sam platio ono što nisam. Mogu prihvatiti i da je situacija nastala kao splet nesretnih okolnosti, mog previda kod upisivanja poziva na broj i njihove, možda nedovoljno fleksibilne aplikacije ali je svima Vama koji ne uživate monopolistički položaj na današnjem tržištu i koji zarađujete plaću od svog rada, sasvim jasno da vam ne pada na pamet da se tako nefleksibilno, kruto, ponašate prema svojim kupcima ili korisnicima Vaših usluga. Pogotovo nije u redu i sigurno Vam ne pada na pamet, da se tako ponašate prema komintentima koji su to bili i prije postojanja Vaše firme.

I zbog svega toga sam gospodični rekao ( nisam prijetio, ni pomisliti ) da ću u ponedjeljak platiti tih 318,95Kn ali i da ću sve to staviti na Blog!

U ponedjeljak nisam stigao uplatiti tih 318,95Kn duga ali sam u utorak ujutro, malo iza 8 sati izvršio uplatu u lokalnoj pošti, gotovinom, da se ne gubi vrijeme. Oko 9 sam faksirao uplatnicu u t-com. Odlučio sam biti malo zločest ( uostalom i ovaj blog se zove šok za sistem ), pa sam upisao isti poziv na broj, xxxxxxxxxx-010-0 kao i na virman 308,80, tek da vidim što će se zbivati. To je u stvari ispravan broj za taj virman. Čisto da vidimo može li se u njihovom sustavu ispraviti ono za što tvrde da ne može...

Nemam namjeru do daljnjeg zvati službu za korisnike, imam svoj lap i dail-up, za drž-nedaj može poslužit. Trenutno nemam u realizaciji nikakav posao za koji mi je nužan adsl. Moji ukućani, đankiji o internetu, tako naravno ne misle. Zvali su, koliko ja znam otprilike četri puta. Prvi put je, koliko sam čuo, ženski glas ustvrdio da će me odblokirati ako je poziv na broj u redu ( kad ste čuli da vam služba za korisnike, ničim izazvana, spominje poziv na broj! ). Drugi put, sinoć, je muški glas osorno ustvrdio da "uključenje možda i neće biti unutar 24 sata, a možda i ne tako brzo" ( halooo, jel to ima veze sa onim što sam spomenuo da ću situaciju opisati na blogu?!?!). Danas popodne je nazvao moj nasljednik, ljubazno se razgovarao sa isto tako ljubaznim operaterom koji je zamolio da mu se ponovno faksira uplatnica ( prošlo je preko 30 sati od uplate, lova je odavno na njihovom računu!). Faksirao sam iz radnje i to je maksimum onoga što sam bio voljan učiniti po tom pitanju. Onda je nasljednik ponovno razgovarao sa istim operaterom koji je ljubazno ustvrdio da je fax nedovoljno čitljiv ( uvijek kad faksiram uplatnicu, zaljepim ju na bijeli arak A4 i rukom, velikim slovima, na arku prepišem osnovne podatke sa uplatnice ), na što je ovaj moj otišao faksirati virman sa pošte, 100% čitljiv, tamo uplaćeno...:)))))))

Ukratko, još malo pa će biti 36 sati od uplate a adsl još nije uključen.

Ja sam danas pospremao kreativni nered na svom radnom stolu i pronašao neku neotvorenu promotivnu kovertu na kojoj je pisalo AMIS - pouzdano dobre vijesti. Konačno sam pročitao što unutra piše...

E sad, na kraju mog najdužeg posta u povjesti, zamolio bih štovane blogere da mi u komentaru kratko ocijene svoja iskustva sa drugim pružateljima adsl usluga tj. eventualno preporuče nekog drugog operatera...:)

ps. Dugo sam razmišljao da li da spomenem alias operaterke koja je isprovocirala ovaj post. Ipak neću, posao je svima nama danas previše dragocjen a gospodična je vjerojatno još mlada. Nije na meni da ju učim profesionalnosti a eventualno zainteresirani iz kompanije imaju sa lijeve strane mail na koji mi se mogu obratiti...:)


Nadopuna prva,

Sada je skoro 9 sati ujutro, 48 sati nakon uplate ( hvalisavo tvrde da to riješavaju u 24 sata ), a meni još uvijek piše "server not found". Mogu si misliti što im sad sve može pisati na ekranu terminala. Može, npr. pisati da sam dužan platiti račun a da je ukupni saldo korisnika 0, može na terminalu i pisati u jednoj kućici da sam dužan 318,95Kn a u drugoj, malo dalje desno, da sam u preplati 318,95Kn. Moguće su svakojake permutacije a može biti i da netko razmišlja kako da ugura u bazu podatak o uplati na 318,95Kn, sa ispravnim pozivom na broj, na mjesto u kojem se nalazi podatak sa nesuvislom cifrom od 308,80Kn!
Danas imam jedan teški, neugodni sprovod, sljedeća nadopuna će biti eventualno kasnije navečer, "stay tuned"...:)))))))


Nadopuna druga,

Uštek'lo me ! Ne znam kad, al me uštek'lo!!!...:))))

- 20:27 - Komentari (12) - Isprintaj - #