Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sagittariusclassic

Marketing

...T-com, primjer susretljivosti i razumijevanja...



Dakle, iznenada, u subotu, oko 01h u noći, mi je T-com isključio ADSL ! Znate onu partizansku, da neprijatelj nikad ne spava pa zato ima crvene oči i podočnjake, to sada poprima novo značenje...
Uglavnom, u subotu ujutro nisam reagirao, dužan sam samo zadnji račun te mi nije palo na pamet da bih mogao biti isključen. Mislio sam da su u pitanju neki tehnički problemi a i bio sam zauzet napikavanjem ražnjića koji su preko noći bili u pacu za popodnevnu feštu podno Plešivice...

...I tako, dignem se ja u nedjelju i onako bunovan ( došao sam u 3 ujutro doma ), sa šalicom kave pozamašnih dimenzija, sjednem pred računalo u namjeri da "prelistam" novine u svjetlu "velebnog Thompsonovog rodoljubnog uradka" u Zagrebu, kad ono, " server not found", na čuvenoj plavoj pozadini omiljene mi lisice. Nije uputno šaliti se samnom rano ujutro, pogotovo ne dok srčem početnu količinu "crnog otrova" ali sam se ipak skulirao, nabrojao do deset, koncentrirano nježno podigao telefon sa baze i okrenuo čarobni broj 08009000... I objasni meni, fino i pristojno, onako jutarnje polusmislenom, služba za korisnike da sam preskočio ratu u plaćanju, da sam dužan 318Kn, da to platim i da će me priključit. Ok, mislim si, ipak sam ja čovjek u godinama, nešto sam pobrkao na sav ovaj tekući, svakodnevni stres. U ponedjeljak platim i gotovo...

...No, popodne, nakon što sam ručao i došao k sebi, vrtim film unazad i konstatiram da nešto u toj priči ipak ne štima. Spustim se do radnje i potražim papire...

...Dakle, činjenično stanje je sljedeće..

Na zadnjem računu od T-coma piše:
Vaš račun za internet usluge broj xxxxxxxxxx-010-0 za 04/2008...i cifra 318,95Kn!
a malo ispod toga piše sitnim slovima:
Na dan 30.04.2008 nepodmireni iznos Vaših prethodnih računa iznosi 308,80Kn!

Na sve to imam priklamanu plaćenu uplatnicu na 308,80Kn koju sam uplato isti dan kada sam dobio račun, 09.05.2008. Kako sam onda mogao preskočiti uplatu?!?!

I zvrcnem ja ponovno čarobni 08009000. Javi se ponovno ljubazni operater koji mi kaže da je na uplati poziv na broj xxxxxxxxxx-010-0 od računa za 04/2008 i da sam u stvari nepotpuno platio račun za 04/2008 a da prijašnje dugovanje nisam podmirio i da sam zbog toga blokiran. Priznajem ja da sam kod ispunjavanja uplatnice brzopleto upisao neodgovarajući poziv na broj, ali da isto tako u rubrici virmana - opis plaćanja, sasvim jasno i čitljivo piše " internet usluge do 30.04.2008." kao i da je cifra 308,80Kn a ne 318,95. Operater me ljubazno sasluša i prespoji kolegici koja je zadužena za poslovne korisnike. E sad, ton kolegice više nije bio tako ljubazan, bit će da sam ju prekinuo u gablecu ili nečem sličnom, te mi je rezolutno ustvrdila da sam platio što nisam platio a da nisam platio ono što sam platio, da izvolim platiti 318,95 i da ću biti ukopčan u roku 24 sata...

A sad, da Vam malo pojasnim problem. Poziv na broj nije obavezan podatak na uplatnici. Tvrtke koje drže do sebe uobičajno napišu " molimo Vas da prilikom uplate unesete poziv na broj taj i taj". Taj broj služi da bi primatelj lakše identificirao Vas kao uplatitelja. U ovom slučaju, prvih deset znamenki je šifra Vas kao korisnika a ostalih pet t-comova šifra za identifikaciju računa prema njihovoj računalnoj bazi podataka. Uplatnice čita stroj koji ih automatski stavlja na određeno mjesto u bazi podataka. Kako je preciznost čitanja brojeva kod takvog uređaja puno veća nego slova, takav način obrade uplata je puno pouzdaniji nego npr. učitavanje rubrike Platitelj na virmanu koja je uobičajno nažvrljana. Naravno da uvijek postoji mogučnost pogreške, tada se uplatnica mora ukucati ručno ili bi ispravljanju možebitnih pogrešaka trebala služiti služba na 08009100 ( tu spadam, kao poslovni korisnik, saznao danas ).
Poanta je, da platitelj primatelju, ispunjavajući poziv na broj, čini uslugu! To je njegova susretljivost prema primatelju, a nikako ne neki relevantan, obavezan podatak. Vi ga možete, ali i ne morate upisati. Principijelno, baš me briga kako t-com knjiži virmane, oni su uslugu pružili, ja sam tu uslugu platio, lova je odavno sjela na njihov račun i točka. Rubrike platitelj, iznos i opis plaćanja sasvim jasno govore što sam platio.
Gospodična iz službe za korisnike je mogla ljubazno ustvrditi da joj t-comov računalni program ne pruža mogučnost da išta promijeni, mogla je ustvrditi da, na žalost, ništa ne može učiniti jer je nedjelja i ovlaštena osoba za to ne radi i ja bih sve to razumio, rekao bih da zaboravi sve do ponedjeljka i gotovo. Ali me ne možeš raditi blesavim, tvrdoglavo i odrešito me uvjeravajući da sam platio ono što nisam. Mogu prihvatiti i da je situacija nastala kao splet nesretnih okolnosti, mog previda kod upisivanja poziva na broj i njihove, možda nedovoljno fleksibilne aplikacije ali je svima Vama koji ne uživate monopolistički položaj na današnjem tržištu i koji zarađujete plaću od svog rada, sasvim jasno da vam ne pada na pamet da se tako nefleksibilno, kruto, ponašate prema svojim kupcima ili korisnicima Vaših usluga. Pogotovo nije u redu i sigurno Vam ne pada na pamet, da se tako ponašate prema komintentima koji su to bili i prije postojanja Vaše firme.

I zbog svega toga sam gospodični rekao ( nisam prijetio, ni pomisliti ) da ću u ponedjeljak platiti tih 318,95Kn ali i da ću sve to staviti na Blog!

U ponedjeljak nisam stigao uplatiti tih 318,95Kn duga ali sam u utorak ujutro, malo iza 8 sati izvršio uplatu u lokalnoj pošti, gotovinom, da se ne gubi vrijeme. Oko 9 sam faksirao uplatnicu u t-com. Odlučio sam biti malo zločest ( uostalom i ovaj blog se zove šok za sistem ), pa sam upisao isti poziv na broj, xxxxxxxxxx-010-0 kao i na virman 308,80, tek da vidim što će se zbivati. To je u stvari ispravan broj za taj virman. Čisto da vidimo može li se u njihovom sustavu ispraviti ono za što tvrde da ne može...

Nemam namjeru do daljnjeg zvati službu za korisnike, imam svoj lap i dail-up, za drž-nedaj može poslužit. Trenutno nemam u realizaciji nikakav posao za koji mi je nužan adsl. Moji ukućani, đankiji o internetu, tako naravno ne misle. Zvali su, koliko ja znam otprilike četri puta. Prvi put je, koliko sam čuo, ženski glas ustvrdio da će me odblokirati ako je poziv na broj u redu ( kad ste čuli da vam služba za korisnike, ničim izazvana, spominje poziv na broj! ). Drugi put, sinoć, je muški glas osorno ustvrdio da "uključenje možda i neće biti unutar 24 sata, a možda i ne tako brzo" ( halooo, jel to ima veze sa onim što sam spomenuo da ću situaciju opisati na blogu?!?!). Danas popodne je nazvao moj nasljednik, ljubazno se razgovarao sa isto tako ljubaznim operaterom koji je zamolio da mu se ponovno faksira uplatnica ( prošlo je preko 30 sati od uplate, lova je odavno na njihovom računu!). Faksirao sam iz radnje i to je maksimum onoga što sam bio voljan učiniti po tom pitanju. Onda je nasljednik ponovno razgovarao sa istim operaterom koji je ljubazno ustvrdio da je fax nedovoljno čitljiv ( uvijek kad faksiram uplatnicu, zaljepim ju na bijeli arak A4 i rukom, velikim slovima, na arku prepišem osnovne podatke sa uplatnice ), na što je ovaj moj otišao faksirati virman sa pošte, 100% čitljiv, tamo uplaćeno...:)))))))

Ukratko, još malo pa će biti 36 sati od uplate a adsl još nije uključen.

Ja sam danas pospremao kreativni nered na svom radnom stolu i pronašao neku neotvorenu promotivnu kovertu na kojoj je pisalo AMIS - pouzdano dobre vijesti. Konačno sam pročitao što unutra piše...

E sad, na kraju mog najdužeg posta u povjesti, zamolio bih štovane blogere da mi u komentaru kratko ocijene svoja iskustva sa drugim pružateljima adsl usluga tj. eventualno preporuče nekog drugog operatera...:)

ps. Dugo sam razmišljao da li da spomenem alias operaterke koja je isprovocirala ovaj post. Ipak neću, posao je svima nama danas previše dragocjen a gospodična je vjerojatno još mlada. Nije na meni da ju učim profesionalnosti a eventualno zainteresirani iz kompanije imaju sa lijeve strane mail na koji mi se mogu obratiti...:)


Nadopuna prva,

Sada je skoro 9 sati ujutro, 48 sati nakon uplate ( hvalisavo tvrde da to riješavaju u 24 sata ), a meni još uvijek piše "server not found". Mogu si misliti što im sad sve može pisati na ekranu terminala. Može, npr. pisati da sam dužan platiti račun a da je ukupni saldo korisnika 0, može na terminalu i pisati u jednoj kućici da sam dužan 318,95Kn a u drugoj, malo dalje desno, da sam u preplati 318,95Kn. Moguće su svakojake permutacije a može biti i da netko razmišlja kako da ugura u bazu podatak o uplati na 318,95Kn, sa ispravnim pozivom na broj, na mjesto u kojem se nalazi podatak sa nesuvislom cifrom od 308,80Kn!
Danas imam jedan teški, neugodni sprovod, sljedeća nadopuna će biti eventualno kasnije navečer, "stay tuned"...:)))))))


Nadopuna druga,

Uštek'lo me ! Ne znam kad, al me uštek'lo!!!...:))))

Post je objavljen 04.06.2008. u 20:27 sati.