Ratni Čekić

petak, 12.03.2010.

Ambroz Fortschritt

Ja sam Ambroz Fortschritt, grabancijaš i gelipter. Rođen sam prije 20 ljeta u selu Tannendorf, podno Medvjeđe planine, sa čije je druge strane Zandenburg, glavni grad grofovije Wissenland. Do prije godinu i po sam živio s majkom, ocem, dvoje starije braće i mlađom sestrom na našem imanju. Imamo konja, par krava, kokoši, polje od jutro ili dva i gorice. Da bi razumjeli kako sam i zašto postao ovo što jesam morat ću vam ispričati neke stvari počevši s mojim djetinjstvom: Kao najmlađeg sina roditelji su me štedjeli, nisam morao toliko raditi u polju ili oko stoke. Često bi me ostavljali kod kuće da čuvam mlađu sestru i baku koja je nakon što se razboljela večinu vremena provodila u krevetu. Sa šest godina su me počeli slati kod bakine sestre po razne biljne pripravke za bakina bolna leđa, zglobove i mjehure. Za tu bakinu sestru i maminu tetu, Moranu, se u selu pričalo da je vještica, a tako se i ponašala i izgledala, ali ljudi su opet dolazili k njoj po kojekakve napitke i biljne smjese jer bolesti su napadale i ljude i stoku, a grad i njegovi doktori su bili daleko. Baka je s godinama postajala sve bolesnija, pa sam sve češće morao ići kod svoje pratete, a što sam češće išao to sam je se manje bojao. Počela me je učit o ljekovitim biljkama, o gljivama, o predviđanju vremena iz neba i oblaka i čitanju budućnosti iz dlana i kockica. Meni su se biljke, gljive i budućnost više sviđale od rada u polju pa sam sve više vremena počeo provodit kod pratete... Baka je umrla kad sam imao petnaest godina. Majka je u tuzi počela optuživat pratetu da je godinama trovala baku, pa se ta priča proširila selom, ali sve je opet bilo po starom, ljudi su opet odlazili k njoj. Ja ju nisam prestao posjećivati i tako sam ljutio majku. Počela me je pogrdno nazivati grabancijašem. Ja sam za pratetu počeo skupljat biljke, pomagat u njihovoj pripremi, odlazit u pekaru i trgovinu, jer je i njoj bilo sve teže izlaziti iz kuće. Prateta me je učila i zabranjenom znanju, magiji... Sve sam manje radio kod kuće, i sve više se skitao i zalazio u krčme - prvo da pobjegnem od prigovaranja, kasnije jer mi se svidjelo. Kad sam shvatio da baš moram zarađivat za život počeo sam prodavat ljekovite biljke i pripravke po sajmovima u okolici, proricati ljudima budućnost i zabavljati ljude u krčmama svojim pričama. Zarađivao sam dovoljno za svoja bančenja, za jelo i krevet u krčmi. Kada se umorim skitanja vratim se kući, pomognem oko imanja, posjetim pratetu i ljenčarim, i onda opet pobjegnem. Bogove ne štujem, ali ih poštujem, pogotovo bogove prirode i boginju liječenja, jer od njih živim, i boga smrti i snova, jer me i jedno i drugo zanima. Prijatelja nemam. Blizak sam sa mlađom sestrom, ali kako lutam i to je nekako zahladilo. Najstariji mi je brat, kovač po profesiji, iskovao mač kako bi bio sigurniji na cesti. Učio me rukovati njime i ti su trenutci bili jedni od rijetkih koje smo proveli zajedno van obaveza oko zemlje i stoke. Slično tome me je drugi brat naučio rukovat lukom i samostrelom. Imam dosta poznanika po okolnim selima i gradićima, uglavnom krčmari i konobarice, lokalne pijance, ljude sa sajmova i pokoji stražar. Naučio sam skrivati svoja umijeća i znanja i čuvati se vjerskih fanatika i lovaca na vještice, jer sam svojim očima vidio jedno spaljivanje na lomači... Ne volim ni one s novcima i moći, jer sam vlastitim promatranjem i po tuđim pričama zaključio da i jedno i drugo kvari ljude. Plemiće, sakupljače poreza, gradsku stražu i slične dočekujem s potisnutim gađenjem. Takve koje bolje upoznam i shvatim da sam bio u pravu izbjegavam, a s onima za koje shvatim da ne ulaze u stereotipe koje sam stvorio budem pristojan, ali oprezan... Sada sam se vratio kući i na zamolbu roditelja odlučio pomoći bratu okupiti ljude za put do Zandenburga i otpratiti ga tamo kako bi prodao ono što je iskovao...

12.03.2010. u 16:48 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



  ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Ožujak 2013 (2)
Studeni 2012 (1)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (12)
Veljača 2012 (9)
Svibanj 2011 (1)
Travanj 2011 (1)
Ožujak 2011 (1)
Prosinac 2010 (2)
Studeni 2010 (3)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Svibanj 2010 (2)
Travanj 2010 (6)
Ožujak 2010 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Mnogo je stoljeća prošlo od osnitka Carstva, no sjena kaosa još uvijek leži na njemu. Svijet ljudi je na samrti, hoće li se uzdići ili propasti... Ovo je prića o sudbini mladih osoba koje sanjaju da postanu nešto više, da pronađu sebe i svoju sudbinu...

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr