petak, 26.02.2010.

Dvoboj

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 26.02.2010. u 21.00 h

Dvoboj (Duel)(1971.)

Photobucket

Režija: Steven Spielberg
Scenarij: Richard Matheson
Uloge: Dennis Weaver, Jacqueline Scott, Eddie Firestone, Lou Frizzell, Gene Dynarski, Lucille Benson, Tim Herbert, Charles Seel, Shirley O'Hara, Alexander Lockwood

U jednom od prvih značajnijih ostvarenja Stevena Spielberga glavni je zlikovac zastrašujući kamion u potjeri za nesretnim trgovcem u automobilu.

Prije nego što je zaradio gomilu love i stekao reputaciju koju nosi danas Steven Spielberg je snimio možda ne komercijalni hit, ali svakako film koji se gotovo sa ničim ne može usporediti sa onim što radi danas. Koliko je to dobro ili loše procijenite sami.

Photobucket

Jednu od, kažu kritičari, najupečatljivijih uloga dugogodišnje karijere ostvario je nedavno preminuli Dennis Weaver. On je David Mann, trgovački putnik kojeg upoznajemo na početku još jednog dana na cesti. Nakon svađe sa ženom odlazi na važan sastanak putujući jednom od mnogih nepreglednih cesti Californije.

Photobucket

Prolazi pokraj starog, tromog kamiona cisterne od 40 tona koji ga nedugo zatim pretiče. Našavši se u oblaku njegovog dima David uzvraća i tako nekoliko puta sve dok ne uvidi da je vrag odnio šalu i da ga misteriozni kamiondžija proganja. Ispostavlja se da je čovjek iza volana odlučio otjerati sve paranoičnijeg Davida u smrt.

Photobucket

Snimljen u samo dva tjedna za potrebe televizije Spielbergov napeti road film podsjeća na slična ostvarenja poput kultnog 'Hitchera' ili pak 'Road Gamesa' no razlikuje se po tome što je ovdje glavni negativac kamion, a ne vozač kojeg uopće ne vidimo.
(izvor: filmski.hr)

Photobucket

- 11:47 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

petak, 19.02.2010.

''Možete li me povesti, molim vas?''

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 19.02.2010. u 21.00 h

Autostoper (The Hitcher)(1986.)

Photobucket

Režija: Robert Harmon
Scenarij: Eric Red
Uloge: C. Thomas Howell, Rutger Hauer, Jennifer Jason Leigh

"- Mladi ljepotan Jim Halsey vozi se diljem zemlje od Chicaga do San Diega da bi izvršio primopredaju novog automobila, za koji će dobiti pozamašnu svotu dolara koja bi mu pomogla u novčanoj besparici. Put je ponekad naporan i iscrpljujuć, pa ne ćudi kad mladić zaspe tijekom vožnje i skoro ne doživi saobračajnu nesreću.
Samo zbog toga on u auto prima zagonetnog autostopera Johna Rydera...''

Photobucket

''Autostoper'' je definitivno jedan od najboljih filmova u 80-tima i po mojoj ocjeni uz "Night of the Hunter", "TCM" (74' verzija) i "Wolf Creek" najbolji film o serijskim ubojicama, koji nisu fantazijske naravi (svemogući i neuništivi ubojice poput Jasona, M. Myersa ili F. Kruegera).

''Autostoper'' je stekao kultni status, režirao ga je tada debitant Robert Harmon, a glumili su Rutger Hauer, Jennifer Jason Leigh i C.Thomas Howell. Istina, kritičar Roger Ebert isprva mu je dao nula zvjezdica, ali s vremenom su i kritičari i publika počeli primjećivati kako u poplavi slashera koji su vladali 80-tih, napeti i uznemirujući triler o zagonetnom ubojici odskače od ostalih. Film je nudio kompleksni lik ubojice koji je imao ambivalentnu, a neki kažu i homoerotsku vezu sa svojom žrtvom.

Photobucket

Posebno se u filmu istaknuo Rutger Hauer, sigurno jedan od najboljih glumaca današnjice (koji se nažalost malo izgubio u mutnim vodama niže B lige filmova, no ipak se vraća u A ligu a sve zahvaljujući George Clooneyu) i stvarno ne bih mogao zamilsiti niti jednog drugog glumca u ulozi psihopata Johna Rydera.
Hauer je odglumio taj lik perfektno i dao mu ono što većina filmova o serijskim ubojicama nema, a to je ona potrebitu relanost ili da si dozvolim reći koliku toliku ljudsku crtu (koliko god bio lud on ipak dobiva ožiljke, krvari i td.. a sve se to vidi u sceni kad Jim Johna izbaci iz auta, a ovaj ostane ležati u nesvjesti na cesti).
Same Hauerove crte lica i magleni pogled ocrtavaju jaku inteligenciju iza koje je osoba koja uživa u ubijanju, pa tako samo njegova mimika govori puno toga prije nego njegov lik i izgovori riječ. Jednom riječju Hauerova dojmljiva gluma nam prikazuje jednog opakog 'bez puno zajebavanja' i jezivog bad guya.

Photobucket

I ostali su glumci odglumili vrlo dobro svoje uloge (izdvojio bih slatku J. J. Leigh, koja je bila na početku svoje bogate karijere; dok je C. Thomas Howell utonio u B produkciju i ovaj film će mu izgleda biti vrhunac karijere) pa kad se to posloži sa odličnim scenarijem (Eric Redov prvjenac), režijom (također R. Harmonov redateljski prvjenac) i montažom (Urioste), te predivnom fotografijom (Seale) imamo vrlo napet (predivna slow motion scena na benzijskoj pumpi, jezovita scena čerečenja) film od početka do kraja, sa dosta napetih scena.

Photobucket

Tko nije gledao film morao bi što prije, jer ovako nešto se ne smije propustiti...

- 11:47 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 12.02.2010.

Goli u sedlu

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 12.02.2010. u 21.00 h


Goli u sedlu (Easy Rider)
(1969.)

Photobucket

Režija: Dennis Hopper
Scenarij: Peter Fonda, Dennis Hopper i Terry Southern
Uloge: Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson, Toni Basil, Karen Black, Warren Finnerty, Tita Colorado, Phil Spector, Luana Anders
Glazba: Steppenwolf, The Byrds, The Band, Jimi Hendrix, Roger McGuinn

Kaskaderi Wyatt, zvan Kapetan Amerika, i Billy kupuju kokain u Meksiku, preprodaju ga u Los Angelesu te s novcem skrivenim u rezervoaru motocikla putuju preko južnih država prema Floridi. Putem upoznaju različita lica suvr. Amerike, od rančera i hipijevske komune do zatvora u teksaškom gradiću i slavnog bordela u New Orleansu, da bi ih na kraju ubio neki farmer na cesti.

Photobucket

Imena gl. likova, pikareskni zaplet i prekodiranje konvencija vesterna postavljaju, kao središnji tematsko-motivski interes filma, ispitivanje slike Amerike o sebi, dok postupci poput halucinatornih analepsi, minimalističkog dijaloga, skokovite montaže (podređene vizualnom i glazb. ritmu, a ne kauzalnom fragmentiranju prizora) te obilatog korištenja zuma nastoje iskustva modernizma kreativno uklopiti u dominantnu narativnu tradiciju amer. filma.

Photobucket

Presudan utjecaj kult. konteksta na shvaćanje vlastitog identiteta predočen je dvjema komplementarnim, ali suprotnim perspektivama: introspektivni Wyatt suvr. je inačica legendarnog šerifa, a hedonist Billy mladenačkog buntovnika bez razloga. Idealizacija kršenja konvencija potragom za nepoznatim i romantičarskim veličanjem odmetničkog života potkopana je opetovanim odbijanjem bilo kakva oblika društv. angažmana. Ključni lik filma, teksaški odvjetnik Hanson, sažima središnju dilemu: »govoriti o slobodi i biti slobodan – to su različite stvari«. Ambivalentnim likovima u potrazi za nejasnim idealima i eliptičnim pripovijedanjem presudno je definiran model tzv. filma ceste, a nekonvencionalnom produkcijom omogućen razvoj tzv. nezavisnog filma. D. Hopper je u Cannesu nagrađen za režiju.
(izvor: T.Brlek, HFL, 2003.)

Photobucket

- 13:44 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 08.02.2010.

Filmovi ceste na Palubi7


Photobucket

Nadamo se da ste se dobro odmorili i da smo vam nedostajali. Ako je tako i ako volite filmove ceste onda će vam naš slijedeći ciklus biti prava poslastica. Bon apetite!

12.02.2010.
GOLI U SEDLU (Easy Rider, 1969.)
režija: Dennis Hopper

19.02.2010.
AUTOSTOPER (The Hitcher, 1986.)
režija: Robert Harmon

26.02.2010.
DVOBOJ (Duel, 1971.)
režija: Steven Spielberg

05.03.2010.
LENJINGRADSKI KAUBOJI IDU U AMERIKU
(Leningrad Cowboys Go America, 1989.)
režija: Aki Kaurismaki

12.03.2010.
TOČKA NESTAJANJA (Vanishing Point, 1971.)
režija: Richard C. Sarafian

19.03.2010.
NADNICA ZA STRAH (La Salaire de la Peur, 1953.)
režija: Henri-Georges Clouzot

26.03.2010.
PRAVA PRIČA (The Straight Story, 1999.)
režija: David Lynch


Sve projekcije su petkom u Radničkom domu u 21.00 h.

- 21:25 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Opis bloga

kino klub slavonski brod