Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paluba7

Marketing

Goli u sedlu

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 12.02.2010. u 21.00 h


Goli u sedlu (Easy Rider)
(1969.)

Photobucket

Režija: Dennis Hopper
Scenarij: Peter Fonda, Dennis Hopper i Terry Southern
Uloge: Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson, Toni Basil, Karen Black, Warren Finnerty, Tita Colorado, Phil Spector, Luana Anders
Glazba: Steppenwolf, The Byrds, The Band, Jimi Hendrix, Roger McGuinn

Kaskaderi Wyatt, zvan Kapetan Amerika, i Billy kupuju kokain u Meksiku, preprodaju ga u Los Angelesu te s novcem skrivenim u rezervoaru motocikla putuju preko južnih država prema Floridi. Putem upoznaju različita lica suvr. Amerike, od rančera i hipijevske komune do zatvora u teksaškom gradiću i slavnog bordela u New Orleansu, da bi ih na kraju ubio neki farmer na cesti.

Photobucket

Imena gl. likova, pikareskni zaplet i prekodiranje konvencija vesterna postavljaju, kao središnji tematsko-motivski interes filma, ispitivanje slike Amerike o sebi, dok postupci poput halucinatornih analepsi, minimalističkog dijaloga, skokovite montaže (podređene vizualnom i glazb. ritmu, a ne kauzalnom fragmentiranju prizora) te obilatog korištenja zuma nastoje iskustva modernizma kreativno uklopiti u dominantnu narativnu tradiciju amer. filma.

Photobucket

Presudan utjecaj kult. konteksta na shvaćanje vlastitog identiteta predočen je dvjema komplementarnim, ali suprotnim perspektivama: introspektivni Wyatt suvr. je inačica legendarnog šerifa, a hedonist Billy mladenačkog buntovnika bez razloga. Idealizacija kršenja konvencija potragom za nepoznatim i romantičarskim veličanjem odmetničkog života potkopana je opetovanim odbijanjem bilo kakva oblika društv. angažmana. Ključni lik filma, teksaški odvjetnik Hanson, sažima središnju dilemu: »govoriti o slobodi i biti slobodan – to su različite stvari«. Ambivalentnim likovima u potrazi za nejasnim idealima i eliptičnim pripovijedanjem presudno je definiran model tzv. filma ceste, a nekonvencionalnom produkcijom omogućen razvoj tzv. nezavisnog filma. D. Hopper je u Cannesu nagrađen za režiju.
(izvor: T.Brlek, HFL, 2003.)

Photobucket

Post je objavljen 12.02.2010. u 13:44 sati.