četvrtak, 29.05.2008.

Bolesni svijet Davida Cronenberga

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 30.05.2008. u 21.00 h

Videodrom (Videodrome)(1983.)

Photobucket

Režija: David Cronenberg
Scenarij: David Cronenberg
Uloge: James Woods, Deborah Harry, Sonja Smits, Peter Dvorsky

Photobucket

Max Renn (fantastični James Woods), ljigavi, na sve spremni izvršni predsjednik kablovske TV u neprestanoj je potrazi za novim materijalima koji bi pružili nova uzbuđenja njegovim gledateljima. Jednoga dana dok je pretraživao satelitsku ponudu, jedan od njegovih inžinjera naletio je na sado-mazo program nepoznate produkcije zvan Videodrome. Isprva radoznao, Max uskoro postaje opsjednut programom...

Photobucket

Jedan od najboljih, ako ne i najbolji film majstora horrora Davida Cronenberga ustvari je vrlo zanimljiv komentar modernog društva i efekta potpune predanosti kulturi masovnih medija. Snimljen u vrijeme ogromne popularnosti kablovske televizije i videa film na stvarno bizaran i fascinantan način miješa tehnologiju, utjecaj masovnih medija, seks, nasilje, politiku i prikazuje moderno društvo, duboko ogrezlo u materijalizam, pripadnicima kojega je jedino bitno postići užitak ma kako god put do njega bizaran bio.

Photobucket

Film je stekao kultni status, posebno među ljubiteljima horror filmova (taj sam:)), a mnogi ga smatraju najčudnijim i najbizarnijim filmom ikada snimljenim.

Photobucket

Sam redatelj, David Cronenberg, izrazito je sklon horroru, znanstvenoj fantastici, seksualnim nastranostima i morbidnim izrazima psiholoških poremečaja. U svojoj karijeri neprestano varira omiljenim mu temama mutacija i parazita, odnosa tijela i tehnologije, te neljudskih tjelesnih izraslina. Jedan je od vodećih autora filmskog postmodernizma, u umjetničku komunikaciju uvodi izravne iskaze najzazornijih konotacija žanrova strave i fantastike, potencirajući sugestiju demonskog u fotografiji, te izgledu i nastupu glumaca.

Photobucket

Kritičari Cronenberga često drže anticipatorom širih društvenih opsesija i tema umjetničkog stvaranja.

Photobucket

- 20:13 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 23.05.2008.

Nepoznati iz Nord Expressa

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 23.05.2008. u 21.00 h

Nepoznati iz Nord Expressa (Strangers on a train)(1951.)

Photobucket

Režija: Alfred Hitchcock
Scenarij: Raymond Chandler, Czenzi Ormonde prema romanu P. Highsmith
Uloge: Farley Granger, Robert Walker, Ruth Roman, Leo G. Caroll, Patricia Hitchcock, Kasey Rogers

Photobucket

Mlad i uspješan tenisač Guy Haines u vlaku slučajno upoznaje nametljivog Brunu koji mu, poznavajući njegove ljubavne probleme, predlaže savršeni plan zamjene ubojstava: Bruno se želi riješiti svoga autoritativnog oca, a Guyu probleme stvara žena koja ne pristaje na razvod. Misleći da je riječ o šali, Guy pristaje, no kada dozna da mu je žena ubijena, pojavljuje se psihotičnio Bruno tražeći da sada on ispuni dogovor.

Photobucket

Film ima strukturu karakterističnu za brojne Hitchcockove filmove: junak se nađe, posve slučajno, uhvaćen u mrežu zločina i ostaje u njoj zarobljen. U njegov zacrtani životni ritam prodire element opasnosti, te se običan čovjek u neobičnoj situaciji mora sam izvući iz problema. Iznenadan događaj remeti ravnotežu u protagonistovom životu i on uviđa krhkost vlastitog identiteta.

Photobucket

Struktura počiva na bipolarnosti, odnosno na modelu "dvojnika". Guy je u opasnosti jer može biti optužen za zločin koji nije počinio, ali ga je nehotice potaknuo, štoviše, prisiljen je počiniti drugo ubojstvo da ne bi odgovarao za prvo.

Photobucket

Motiv upaljača za cigarete omogućava suigru dvaju likova, te je ujedno jamac napetosti i uzbudljivosti - jedini način da se dokaže Guyeva krivica jest pronalazak njegovog upaljača na mjestu zločina, gdje ga Bruno pokušava staviti.

Photobucket

Završna trećina filma majstorski je režirana; napetost je postignuta paralelnom montažom i dinamičnom izmjenom sekvenci. Upaljač kao "simbolički objekt razmjene" Hitchcock rabi kao "prazan" objekt koji nema samo dramaturšku vrijednost, nego i definira simboličke odnose među likovima (npr. kao ključ u Nazovi M radi umorstva, ptice u Pticama ili dijete u Čovjeku koji je suviše znao). Dogovor o zamjeni ubojstva stoga vrijedi samo dok je upaljač u Bruninim rukama, a njegov povratak Guyu eksplicitno je naglašen retorički snažnim krupnim planom i detaljem u završnici filma.

Photobucket

Ovaj iznimno sofisticirani film efektno govori o univerzalnosti zločina, te metodom dvojnika pokazuje postupke kojim se on vrlo lako prenosi s jednog lika na drugi. (izvor, T. Valentić, HFL, 2003.)

- 11:42 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 22.05.2008.

Evo nas opet!

Evo nas opet. Dobro smo se odmorili.
Nakon male pauze opet krećemo s projekcijama. Mjesto je opet "Radnički dom", a ovaj puta vam, držeći se ljeta i ljetnog raspoloženja, prikazujemo tri potpuno različita filma. Znači za svakog nešto, a možda i sve ovisi o ukusu.
Naslovi su slijedeći:

23.05.2008. NEPOZNATI IZ NORD EXPRESSA
(STRANGERS ON A TRAIN, 1951.)

režija: Alfred Hitchcock
trajanje: 101 min.

30.05.2008. VIDEODROM
(VIDEODROME, 1983.)

režija: David Croneneberg
trajanje: 88 min.

06.06.2008. MAČAK FRITZ
(FRITZ THE CAT, 1972.)

režija: Ralph Bakshi
trajanje: 77 min.

"Radnički dom", Radnički trg 2 (kod tržnice), petkom u 21 h

...uživajte i dalje uz Palubu7!!!

- 01:15 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

petak, 16.05.2008.

17. DANI HRVATSKOG FILMA U SLAVONSKOM BRODU

GRAD SLAVONSKI BROD
&
KINO KLUB "PALUBA 7"

Vam predstavljaju


Photobucket

17. DANE HRVATSKOG FILMA
U SLAVONSKOM BRODU


(izbor nagrađenih filmova)

Galerija Ružić, 17. i 18. svibanj 2008.


Subota, 17. svibnja u 16 h
1. Manire čine čovjeka - ručak
eksperimentalni film, 15 min.
redateljica: Ana Hušman
2. Slučajni sin
dokumentarni film, 55 min.
redatelji: Tomislav Mršić i Robert Zuber
3. Naša tvornica
dokumentarni film, 50 min.
redatelj: Željko Sarić

Nedjelja, 18. svibnja u 16 h
1. Ona koja mjeri
animirani film, 6 min. i 40 sec.
redatelj: Veljko Popović
2. Edo Majka - Sevdah o rodama
dokumentarni film, 52 min.
redatelj: Silvio Mirošničenko
3. Morana
animirani film, 12 min.
redatelj: Simon Bogojević Narath
4. Krupni otpad
igrani film, 20 min.
redatelj: Igor Mirković
5. Pitala si me - Hladno pivo
glazbeni spot, 4 min.
redatelj: Dinko Klobučar

Gosti: Davor Šišmanović i Robert Zuber
Ulaz slobodan!


MANIRE ČINE ČOVJEKA – RUČAK; redateljica: Ana Hušman; eksperimentalni film; 15 min.; (Velika nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a za najbolji film festivala, Nagrada Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji eksperimentalni film, Nagrada publike za najbolji film)

Pravila lijepog ponašanja na koja nailazimo u priručnicima – bontonima, za sebe kažu da pomažu ljudima u boljem međusobnom razumijevanju i olakšavanju komunikacije, te nam omogućuju da se lakše i sa više samopouzdanja krećemo u društvu. Film se bavi običajima pri jelu i pilu – specifično situacijom ručka, jer zajedničko je jedenje centralno mjesto na kojem drugima pokazujemo svoju uglađenost i civiliziranost.

SLUČAJNI SIN; redatelji Tomislav Mršić i Robert Zuber; dokumentarni film; 55 min.; (Nagrada Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji dokumentarni film)

Dokumentarni film „Slučajni sin“ autobiografska je priča Roberta Zubera. Naime, Robert je udomljeno dijete i toj činjenici, sve do nedavno nije pridavao prevelik značaj jer je kroz svoj dosadašnji život bio ispunjen roditeljskom pažnjom (roditelja udomitelja). Ipak, nakon smrti majke (udomiteljice), birokratski aparat pokušava ga uvjeriti da on roditelje zapravo nema. Na svoj 31. rođendan Robert odlučuje raščistiti svoje nejasne obiteljske i rodbinske odnose. Stupa u kontakt sa svojom biološkom majkom i pokušava doznati što mu se sve događalo u najranijem djetinjstvu. Istovremeno, pokušava odgonetnuti tko mu je biološki otac…, no, ta potraga prepuna je iznenađenja.

NAŠA TVORNICA; redatelj Željko Sarić; dokumentarni film; 50 min.; (Nagrada Zlatna uljanica Katoličkog tjednika Glas Koncila za promicanje etičkih vrijednosti na filmu)

U pogonima zauzete Tvornice duhana Zagreb, između 40 radnika, u većini su ostale žene. Tim činom okupacije pokušavaju zadržati svoja radna mjesta na kojima su provele više od dvadeset godina. Između mnogih lica koja govore o uzrocima svoje pobune izdvajaju se kuhar Gašo i pogonska radnica Zlata. Uskoro se sprema deložacija svih radnika iz tvornice, koja unosi nesigurnost i strah.

ONA KOJA MJERI; redatelj: Veljko popović; animirani film; 6 min. 40 sek.; (Nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a za najboljeg debitanta, Nagrada ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Hrvoju Štefotiću za najbolju filmsku glazbu i Nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Studiju Kenges za najboljeg producenta)

Jesmo li uistinu slobodni, jesmo li robovi kulture I društva u kojem smo rođeni ili pak postoji šansa za bijeg?

EDO MAJKA – SEVDAH O RODAMA; redatelj Silvio Mirošničenko; dokumentarni film; 52 min; (Nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Hrvoju Mršiću i Nenadu Vukoviću za najbolju montažu)

Dokumentarac prati repera Edu Majku od rodnog Brčkog do Novog Pazara gdje treba održati prvi koncert takve vrste u tom djelu Sandžaka. Prvi hrvatski dokumentarac koji tematizira hip-hop glazbu i donosi do sada nepoznate podatke o Edi Majki.

MORANA; redatelj: Simon Bogojević Narath; animirani film, 12 min.; (Nagrada ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Hrvoju Štefotiću za najbolju filmsku glazbu i Nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Studiju Kenges za najboljeg producenta, Nagrada Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji animirani film)

U folkloru, Morana je staroslavenska božica zla, smrti, tame, podzemlja, personifikacija zime. Korijen riječi mora označava košmaran san, nevolju, zatiranje.

KRUPNI OTPAD; redatelj: Igor Mirković; igrani film; 20 min; (Nagrada Ocjenjivačkog suda 17. DHF-a Igoru Mirkoviću za najbolji scenarij, Nagrada Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji igrani film)

Kralj, energični poslovni čovjek, nenadano je upao u nevolju: i supruga i ljubavnica su u isti tren prozrele njegove pažljivo konstruirane laži. Zapravo, bio je to jedan od onih dana kada apsolutno sve krene krivo. Krupni otpad je priča u kojoj se ljudi ne sreću niti razgovaraju, a nagomilane probleme pokušavaju riješiti sms-porukama.

PITALA SI ME – HLADNO PIVO; redatelj: Dinko Klobučar; glazbeni spot 4 min. (Nagrada Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji glazbeni spot, Nagrada Jelena Rajković Hrvatskog društva filmskih redatelja za najboljeg mladog redatelja)

Photobucket

- 08:21 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Opis bloga

kino klub slavonski brod