Utvrda... Tvrđava sv. Nikole 2

01 listopad 2020

Ponton, ranije ga nije bilo pa je prijelaz na Ljuljevac bija inproviziran od nekih klimavih dasaka, punata od 30tak cm širine koji su za vrime plime bili poplavljeni pa se nije moglo prić na drugu stranu. Od kad smo postali Europa od sredstava EZ izgrađena je šetnica pa i ovaj ponton.

Ali ebga, izgrađen ponton ali uklonjen nasip uz zidine priko kojeg se jedino ovim kopnenim putem moglo na tvrđavu. Do morskog, glavnog ulaza se može jedino plivajući ili brodon. Naravno da je dobro što je nasip uklonjen, ne dolazu više oni šta su gledali kako bi devstirali i štokod odnili.
Dobro je što je napravljen i ponton jer se more doć do zidina tvrđave a zaljubljenima do staza za šetnju po Ljuljevcu. Nadan se da in se nakon toga nije poljuljala vira u ljubav!... ili je? :)))

Na ovoj slici se dobro vidi kako i koliko vrimena su neometano lopovi štemali za skinit ovaj grb, koliko se sićan veličine 40-50 cm.. more bit i više ali, mora bit da je i u ono vrime bilo lopova pa su ga isklesali na čelu dugog kamenog bloka!:)

Unutrašnjost je fascinantna, vrati vas u srednji vijek, zamišljate baklje po zidovima i uz dim i mrliš iz njihova plamena uronite u prošlosti. Više puta je to i napravljeno kada su na tvrđavi među ostalim, svirali Maksim Mrvica, Stefan Milenković i mnogi drugi te izvedena popularna Orffova Carmina Burana pod dirigentskom palicom Vjekoslava Šuteja. Osim otvorenog na platou, tvrđava ima i prekrasan prostor u unutrašnjosti, za koji su Stefan Milenković i Tonko Ninić rekli da je jedan od najakustičnijih prostora u svitu.

Moglo bi se još puno toga napisat sa bezbroj podataka i priča jer tvrđava je stvarno jedinstveni biser kojem je napokon svanilo vrime da se obnovljen i izglancan u svom punom sjaju pokaže cilon svitu.
Mene osobno za Ljuljevac i tvrđavu vežu lipe uspomene, osim sa svojim pasima s kojima san masu puta luta po unutrašnjosti utvrde, već san napisa da san vodija i DOMENICA ali tada je nasip već bija uklonjen i nismo mogli unutra. Sada kada je otvoreno za posjet, čekan ga da dođe i vidi je do kraja.

Lipi pozdrav svima i fala što ste svratili! :))

Oznake: Tvrđava sv. Nikole, Šibenik, w

150 godina

01 veljača 2020

1870. - 2020.
150 godina Šibenskog kazališta

U foajeu i atriju kazališta uz proslavu obljetnice teatra, svoje radove
scenografije i kostimografije izložila je vrhunska dipl.umjetnica scenografije
Sara Lovrić Caparin

Nastupajući na humanitarnom koncertu usput san napravija ove snimke koje prikazuju njezine izložene radove kostima i scenografiju za jednu od predstava pa ako imate volje... pogledajte. sretan

Rekla mi je @ Lastavica da se razvedrin... a nisan baš nešto!
Eto!...sve Vas lipo pozdravljan!
.. mahpjeva

Oznake: Teatar, Sara Lovrić Caparin, Šibenik, WZW

Kobarid, Slovenia

18 prosinac 2019

Poslin duže pauze putujemo u Sloveniju, ovaj put u Kobarid...

Cila općina ima oko 4800 a samo misto oko 1200 stanovnika. Prvi tragovi imena potjeću iz davne 1184. Nije mu prošlost bila baš blistava, 1688. stradava od požara...
a 1917. u prvom svjetskom ratu poprište je velike poznate Kobaridske bitke kad su u tri dana od 24. do 27. listopada 1917. godine njemačke i austro-ugarske postrojbe probile talijanske položaje i nanile talijanskoj vojsci velike gubitke u ljudstvu. Inaće, za vrime trajanja 4 godišnjeg rata, izginilo je oko 20 miljuna vojnika i civila. U Kobaridu je osnovan Muzej Prvoga svjetskog rata, danas Povijesni muzej / koji nažalost nismo posjetili jer smo stigli popodne a vraćali se ka uvik iza doručka, oko 9 sati /... ali san na putu do kafića utepija i slika haubicu iz te bitke, koja je izvađena iz rijeke Soče.

Nisan moga virovat očima, teška 5174 kg, jadni su bili vojska i konji koji su je vukli! ... Ebali ih ratovi!...
Kad san slikava, smeta mi je ovaj prometni znak STOP... a onda mi je bilo i drago šta je na tom mistu....STOP! za ratove, ubijanja, mržnju, haubice, topove, mine, puške, mitraljeze, rivolvere... metke i sve šta nosi stradavanja, nesriću, tugu i smrt!

Pegula i stradanje Kobarida nastavljeno je nažalost, u prošlom stoljeću..
Godine 1976. strada je od potresa koji je bija u Italiji u susjednoj Furlaniji jačine 6,5 u kojem je bilo oko 1000 ljudskih žrtava. Slovenska strana je imala ogromnu materijalnu štetu, srićom bez ljudkih žrtava!
U Kobaridu je tvornica medicinske opreme Metaloplast, proizvodi medicinske instrumente, igle ( biće da je za injekcije ) i drugu medicinsku i laboratorijsku opremu.

Iza koncerta pošli smo na večeru pa san usput načinija par snimaka grada u noći...

Večera je bila a la carte ... ja naručija špinjaču i povrće sa roštilja :)

Ujutro, iz apartmana di smo spavali... pogled na crkvu sv. Antuna Padovanskog uz misli i molbu da nas čuva na putu i vrati cile, nazad u naš Šibenik.

Eto!... Usput, zamolija san sv. Antu za još jednu stvar, neznan koji mu je rok za ispunit ali za sad kolko vidin .... ne šljivi me!

Oznake: Kobarid, sLOVEnia, klapa Maslina, WZW, Šibenik, croatia

Vrboska

23 kolovoz 2019

Iz lipog i najluđeg grada probijamo se kroz ludnicu od prometa da se stignemo ukrcat na katamaran za Hvar... pa u prekrasnu Vrbosku.
Mislija san da ću imat vrimena obać kumpanja Domenica al ebga... uteklo vrime

Tonac na mostu već čeka za odradit provu a mi jedva čekamo sist za popit kavu.. gledan okolo nebi li vidija @ Geomira, maa jok, ništa!.. drugi put u ništa :)))

Uz dozvolu ljubaznih domačina iz vinarije Carić, ostavljamo stvari za prisvuć se i odlazimo na večeru.Nema puno vrimena pa naručujemo pizze...
Vidi vraga... pizza DIABLO, zar i to postoji?.. naravno da san naručija nju:))

Iđemo se prisvuć u Carića pa na most...

Ljudi čekaju da pisma krene... krenija vitar, puvalo ka manito, krenila i pisma..

Iza svega krećemo i mi na trajekt za Split, sad miran, tih, bez ludnice od gužve i pustih auta. Sve je lipo prošlo, jedino mi je žaa šta nisan vidi kumpanja, da ga pitan kako je, jel nan se vraća i kad?.. razmišljajući o tome, kombi kroz mrklu noć juri prema Šibeniku....

Oznake: Šibenik, Split, hvar, Vrboska, klapa Maslina, pisma

Mladi plamenac

Informaciju san zatražija od ZZO HAZU.. Zavod za ornitologiju

Poštovani!
U studenom prošle godine na jezeru blizu Zablaća kod Šibenika, snimio sam
ptice (prilog fotografije) Molim Vas, zanima me jesu li ovo ptice koje obitavaju
u našim krajevima i naziv kojoj vrsti pripadaju.?
Unaprijed zahvalan na odgovoru...........

i ekspresno dobija odgovor

Poštovani
Na prvoj slici je mala bijela čaplja, a na drugoj mladi plamenac.

Mala bijela čaplja je gnjezdarica u Hrvatskoj,
a pojedinačne ptice zimuju uz čitavu obalu.
Plamenac je gnjezdarica u sjevernoj Italiji (lagune uz rijeku Po)
i sve češće se opaža u Hrvatskoj.
Plitka jezera kod Zablaća su dobro stanište za obje vrste.