gustirna

subota, 04.10.2008.

JEDNA MALA GUŠTERICA

Guščerica pašćerica izać će ti jaščerica!

Nabrajali smo ka dica. Ili je možda išlo ovako:

Jaščerica paščerica pojist će te guščerica!

Image and video hosting by TinyPic

U svakom slučaju -paščerica- je postojana kano stina i ne miče sa svoga mista.
Gušćerica je gušterica - to je jasno, a jaščerica? Jel zna iko šta je jaščerica?
Koliko me pamćenje služi, a nadam se da me još dobro služi, jaščerica je kad se ugrizete za zubno meso pa nastane ona ranica koja smeta za popi'dit, a može bit i na nepcu. Di bila da bila smeta do ludila.
Odavno me nije dopala jaščerica. I bolje da nije!

Image and video hosting by TinyPic

Da biste uvidjeli svu ljepotu ove male guščerice, moran joj zumirat glavu

Image and video hosting by TinyPic

Ovakvu teksturu na glavi jedne guščerice nisam nikad vidila! Pari mi ka neka vudu maska.
Pogotovo šta je izašla iz kamenog stupa koji podsjeća na nekakav indijanski totem sa čupavon kosmušinom

Image and video hosting by TinyPic

I nije bila sama. Cila familija živi u unutrašnjosti tog kamenog stupa

Image and video hosting by TinyPic

Pripadaju vrsti OŠTROGLAVA GUŠTERICA, ili na latinski da ne bi bilo zabune LACERTA OXYCEPHALA

Image and video hosting by TinyPic

Sve ovo saznala sam od našeg prijatelja iz planinarske ekipe Stjepana, profesora biologije koji nam nesebično objasni sve šta nas zanima a nismo znali o gušćericama, zmijama i ostalim primjercima herpetofaune.
"Herpeton, grčki = puzati, gmizati. Stoga herpetologija označava znanost koja se bavi proučavanjem vodozemaca i gmazova koje nazivamo zajedničkim imenom - herpetofauna." - iz brošure "Herpetofauna Mosora" čiji autor je upravo prof. Stjepan Mekinić
Odslušala sam dva puta njegovo predavanje o herpetofauni Mosora i Biokova koja organizira PD Mosor, naučila puno toga šta nisam znala i počela na malo drugačiji način promatrati primjerke iz svijeta herpetofaune, posebno zmije.
Nisam se nešto stravično bojala zmija, ali postojao je taj neki iskonski strah, osjećaj gadljivosti kad ih vidim na televiziji, a posebno u prirodi.
Nakon tih zaista zanimljivih i poučnih predavanja uz stručno i duhovito izlaganje našeg Stjepana, polako se gubi taj osjećaj gadljivosti i straha.
Naravno, još uvijek se trznem kad ugledam zmiju ili kad mi šušne negdi u bušku dok berem sparoge, aliiiii.... osjećam da je nekako manje stresno.
A ove gušterice su mi posebno zanimljive.

Image and video hosting by TinyPic

Jeste li znali kako je nastala gušterica?
Dali otočanima (nećemo reć kojima-wink) krokodila na čuvanje i rekli in
da ga tribaju dobro hranit, i još in dalo zalihe mesa za ishranu.
Otočani, ne budi ludi ,uzeli meso sebi, a krokodila hranili ostacima i mrvicama. I tako se veeeliki konkodrilo smanjija na malu guščericu.laze


DODATAK, SUBOTA - 04.10.08.- 17.15 H

ISPRAVAK POGREŠNOG NAVODA


Kako ne volin da mi se u tekstu šepuri nešto šta ne odgovara istini, objavljujem ispravku.
Naime, prije nego sam upalila laptop danas,prije ručka navrati braco moj i
ukaže mi na grešku u mojoj dječjoj brojalici na početku posta.
Ne ide onako, nego ovako:

JAŠČERICA PAŠČERICA - MENI PROŠLA TEBI DOŠLA!

Nakon ručka, upalim laptop i čitam vaše komentare i uočim da je blogerica @Tražeći sebe također primjetila to isto i navela kako se brojalo u njenom djetinjstvu. Skoro pa isto.
Još tribamo utvrditi da li je jašćerica afta u ustima ili ono na oku kad se zamiriš trudnici.
Po dalmatinsko-spliskom rječniku čir na oku se naziva jačmir.
A prijevod za jaščericu tu nisam pronašla. Znači ostaju nam samo naša sjećanja.
U svakom slučaju u toj dječjoj brojalici uopće nema moje guščerice!
A kako je baš GUŠTERICA tema ovog mog posta , onda ćemo jaščericu i jačmenac ostavit da se traže po nekim starinskim autohtonim rječnicima.

EKOLA!

OPET DODATAK! - 04.10.08. - 22.25 h


Nije mi vrag da mira, i....
Našla san! Opet u onom našem ričniku, ali nije na slovo J, nego na slovo
A - aščerica (jaščerica) - usna infekcija (čir)

DILEMA RJEŠENA!



- 00:07 - Komentari (23) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Prosinac 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Studeni 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (1)
Travanj 2014 (1)
Veljača 2014 (1)
Siječanj 2014 (2)
Studeni 2013 (1)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (3)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (3)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (2)
Studeni 2012 (3)
Listopad 2012 (5)
Rujan 2012 (3)
Srpanj 2012 (3)
Lipanj 2012 (5)
Svibanj 2012 (10)
Travanj 2012 (2)
Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (5)
Siječanj 2012 (4)
Prosinac 2011 (3)
Studeni 2011 (3)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (2)
Kolovoz 2011 (1)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Svibanj 2011 (2)
Travanj 2011 (3)
Ožujak 2011 (3)
Veljača 2011 (3)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (4)
Studeni 2010 (6)

Opis bloga


  • o svemu pomalo,
    nečega puno, nečega malo,
    nekomu previše, nekomu premalo,
    a meni dovoljno.

    O FOTOGRAFIJAMA
    Sve fotografije objavljene na blogu
    moje su autorsko djelo,
    osim ako nije drugačije navedeno.



    Vrijeme sadašnje i vrijeme prošlo
    Možda su oba u vremenu budućem,
    A buduće vrijeme u prošlom sadržano.
    Ako je sve vrijeme vječno prisutno
    Sve je vrijeme neiskupljivo,
    Što moglo je biti jest apstrakcija
    Koja ostaje trajnom mogućnošću
    Samo u svijetu razmišljanja.
    Što moglo je biti i što je bilo
    Pokazuje istom kraju,vječno sadašnjem.
    U sjećanju odjekuju koraci
    Kroz prolaz, kojim nismo krenuli
    Prema vratima, što ih nikad ne otvorismoo


    T.S. Eliot


    "Znam koliko toga ne trebam
    da bi bio sretan."
    /Woofman - Apallachian Trail/

    "Toliko je bilo u životu stvari
    kojih sam se bojao -
    a nije trebalo.
    Trebalo je živjeti"
    /Ivo Andrić/


    (...) da ostanemo ovo što smo.
    Sutra. I uvijek.
    Djeca. Ne veliki, ne odrasli.
    Da se ne zavlačimo svako u svoju ljusku,
    da jedno drugom ne dopustimo
    da budemo ono što nismo,
    da ne gledamo vučijim očima
    i da se uvijek prepoznamo
    kada se sretnemo.
    /Tišine - Meša Selimović/




Linkovi