Haljina tjedna, 1898.
Ova haljina me je zadivila na prvi pogled; ta bogata crvena boja, detalji na rukavima, dekoracije ruža... Mislim da je vrlo prikladna za ovo doba godine, ponajviše zbog svoje boje. Čim sam je ugledala zamislila sam neku parišku ili londonsku damu odjevenu u tu haljinu kako se zabavlja na božićnom balu ili plesu. Kao što možete i pogoditi, ovu je haljinu kreirala modna kuća Worth, točnije Jean-Philippe Worth, sin Charlesa Wortha. Prekrasna boja ključ je ljepote ove haljine, a jarke boje dragulja, u ovom slučaju rubina, su temelji mode 1890.ih. No, da ne bude sve jako i dramatično pobrinuli su se lagani rukavi izvezeni srebrnim koncem. Rukavi i ruže na poprsju su blaga naznaka mode sljedeće dekade. U punom sjaju mode 1890.ih došla je ova večernja haljina, ali u tim teškim draperijama i jakim bojama skriva se Edvardijanska moda. Ova prelijepa haljina zadnji je krik mode ovog desetljeća a to joj daje još veći značaj. Mislim da je ovo tip haljine o kojoj formiraš mišljenje na prvi pogled; ili ti se sviđa ili ne. Meni se naravno sviđa! Svi su opisi suvišni; usredotočite se sami na ove prekrasne draperije, igru svjetla i sjene na dugoj povlaci, zanimljive kombinacije tkanina i jednostavan detalj ruža... Jednostavnost je ključ Worthovih kreacija; jednostavan kroj uz zanimljivu i upečatljivu tkaninu s minimalno detalja. Oznake: Haljina tjedna, Moda 1890.ih, Večernje haljine |
Haljina tjedna, 1784.
U tijeku je studeni, odnosno, mjesec rođenja Marie Antoinette i baš zato sam odabrala ovu prekrasnu haljinu koju je nosila upravo ona.
Jedna od rijetkih sačuvanih, ova je haljina iz 1780.ih pravi dragulj jer ju je nosila upravo modna ikona druge polovice osamnaestog stoljeća - Marie Antoinette. U devetnaestom stoljeću haljina je djelomično prepravljena, a to je i razlog zašto je u jednom dijelu; znamo da su haljine osamnaestog stoljeća rastvorene s prednje strane. Moramo zahvaliti povijesti što je uopće ostala sačuvana. To je pravo čudo budući da je bijesna rulja poharala Versailles u tijeku Francuske revolucije. Ova jednostavna haljine od prljavo bijele svile najvjerojatnije je poslijepodnevna haljina i iako se sada čini raskošna i jako vrijedna jer je jedna od rijetkih primjeraka haljina Marie Antoinette, u njeno je doba ovo bila puka poslijepodnevna haljina, najjednostavnijeg dizajna zamislivog. No, Marie Antoinetta je upravo i voljela ovakve jednostavne haljine zanimljivih uzoraka cvijeća i decentnih motiva. Da ne bi sve bilo tako obično pobrinula se duga povlaka koja je u cijelosti izvezena odgovarajućim ornamentima. Iako se na prvi pogled čini jednostavna, ova je haljina decentno raskošna a njenu ljepotu čine izvezeni floralni motivi. Pogledajte samo te detalje, tu finu izradu i raskoš boja usklađenu s perlicama tako da se sve čini umjereno, a opet elegantno. Savršenstvo prenijeto na tkaninu iglom i koncem. Neopisiv sklad - poput zlatnog reza. Ovu je haljinu najvjerojatnije kreirala Rose Bertin, kraljičina ministrica mode a izradila ju je zasigurno jedna od njenih radnica. Možete li zamisliti jednu krojačicu, parižanku, nazovimo je Louise, kako sjedi u svjetlo ružičastoj pamučnoj građanskoj haljini sa bijelom kapicom na glavi i kraj svijeće dugo u noć veze intrigantne detalje na nježnoj svili koja će već tjedan dana kasnije obujmiti tijelo Marie Antoinette. Tako mi je dirljiv ovaj vez da mi se čini da je Louise u ovu svilu boje mjesečine utkale sve svoje mladenačke snove i nade, maštajući pritom kako bi bilo samo na jedan dan biti Marie Antoinetta. Nadam se da vas je ova nježna haljina proljetnog senzibiliteta razvedrila i podsjetila vas na one divne tople proljetne dane za kojima žalim a istovremeno jedva čekam da opet dođu. Oznake: Haljina tjedna, Marie Antoinette |
Haljina tjedna, 1912.
Ova haljina je vrlo prikladna za listopad i neizmjerno me podsjeća na Hallowen zbog svojih toplih narančastih tonova. Kreator je, naravno, Worth i njemu dugujemo veličanstvenu kreativnost ove haljine iz 1912. godine. Iako je Charles Worth tada već bio mrtav njegovi sinovi uspješno su nastavili posao i zadržali kvalitetu kreacija iz godina u godinu, bez obzira na promjene stilova i mode.
Jean-Philippe Worth kreirao je ovu haljinu pod utjecajem orijentalizma koji se u modi pojavljuje 1909. godine. Ipak, ova haljina nije tipična kreacija kakvu bi očekivali za orijentalizam jer je djelomično inspirirana i modernizmom i tipičnom elegancijom haljina iz prošle dekade. Meni se izuzetno sviđa ova haljina zato što je vrlo kreativnog i zanimljivog kroja; od drapirane svile, srebrnih detalja istkanih na narančastoj pozadini do prozirnih zlatnih tonova. Ornamenti i obrubi su ekstravaganti i vrhunac dekoracije mode dekade. Moda Titanik ere je uvijek jednostavna, ali zanimljivih obruba i detalja. Vrhunac ljepote ove haljine donosi tamno ružičasta mašnica na poprsju. Ona upravo uzdiže i osvježava cijelu haljinu. Bez te mašnice sve bi bilo previše jednolično i obično. Intrigantan detalj je i dragim kamenjem protkan obrub gornjeg dijela haljine Ne znam, zašto, ali ova me haljina instantno podsjetila na Noć vještica. Valjda zbog prekrasnih toplih boja poput zlatne i narančaste te zanimljivog drapiranog kroja. Oznake: Haljina tjedna, Titanik moda |
Haljina tjedna, 1903.
Ovog tjedna donosim vam prekrasnu haljinu ljubičaste boje iz 1903. godine. Ljubičaste nijanse su mi idealne za mjesec rujan i ovo predjesensko razdoblje pa zašto ne izraziti to u odabiru haljina.
Ova je haljinu dizajnirala modna kuća Worth a sa svojim dražesnim elementima spada u predstavnike mode edvardijanskog doba. Prekrasna čipka, upečatljivi izvezeni motivi cvijeta irisa i more svile i šifona koji padaju nesputano i slobodno. Milina je za oči, samo gledati te nabore koji skrivaju ručno vezene cvjetove i razne druge motive. Kao da je prošlost protkana kroz niti ove duboke nijanse ljubičaste boje. Detalji haljine su od baršuna jednake boje, a haljina je na svim dijelovima protkana intrigantnim cvjetovima. Iris dolazi kao glavni motiv, a posve skladno i pristaje boji ove haljine i cjeloukupnom dojmu. Obratite pažnju na zanimljiv izrez na leđima koji otkriva košulju od čipke koja je jedna od prepoznatljivosti edvardijanske mode. Raskoš s dozom elegancije protkana decentnim šarmom, tako bih opisala ovu haljina, a i edardijansku modu općenito. Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1797.
Ova haljina tjedna je, kao što ste mogli i pogoditi, regency haljina. Datira s konca 1790.ih, a izrađena je u lepršavoj empirijskoj silueti koja karakterizira modu zadnjih godina osamnaestog stoljeća. Ova pamučna dnevna haljina jednostavnog je kroja s decentnim ornamentima. Linija struka koja je vrlo visoka; odmah ispod grudi, puna i lepršava silueta te uski rukavi do lakta ukazuju nam na empirijsku modu s prijelaza stoljeća. Silueta je c. 1797. godine još bila lepršava i puna s preostalim detaljima mode osamnaestog stoljeća, no već je nekoliko godina kasnije evoluirala u stupoliku formu slijedeći ideale klasičnog svijeta. Dekoracije su jednostavne; tkanina je prošivena zlatnim nitima cvjetnim motivima. Ovo je ipak dnevna haljina pa ju odlikuje jednostavnost, bez zamršenih detalja i nepotrebnih ornamenata. Ne znam za vas, ali ja mogu vrlo dobro zamisliti mladu englesku aristokratkinju kako šeće svojim ružičnjakom ili svira harfu odjevena u ovu lijepu bijelu haljinu. Daljnji opisi ove haljine su suvišni. Samo pogledajte ove čarobne nabore na stražnjem dijelu haljine, prekrasne izvezene detalje, samu lepršavost tkanine... Meni je vrlo draga ova silueta jer je slobodna i lepršava te utjelovljuje elemente mode osamnaestog stoljeća. Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1885.
Kada sam već započela temu čajanki i poslijepodnevnih haljina najprikladnija haljina tjedna bila bi dakako
poslijepodnevna haljina. Posve sam zaboravila na ovu poslijepodnevnu haljinu dok sam pisala prijašnji post o njima pa se, eto, na ovaj način iskupljujem. Ako i ne gledamo ljepotu i subjektivan dojam ove haljine, ona je i dalje vrlo reprezentativan primjer poslijepodnevnih haljina iz 1880.ih. Haljinu je izradila i kreirala engleska tvrtka Liberty & Co. 1885. godine. Izrađena je u prepoznatiljivim lakim i svjetlim svilama koje su karakteristike ove tvrtke. Jednostavno urešene i pastelnih boja ove su haljine bile potpuni kontrast rigidnoj modi teških tkanina i jakih boja koje stoje kao karakteristika mode ove dekade. Ova haljina objedinjuje elemente koji ju čine prikladnom za poslijepodnevnu haljinu jednaku kao i onu za informalno primanje gostiju. Udobnost i primjerenost ključne su riječi koje ju opisuju. Prednja je strana od lake svile svjetle kremaste boje sa decentnim buketićima ivančica koji su izvezeni te samo lagano reljefno izviruju s glatke površine. Ogrtač koji je ujedno i dio haljine je boje breskve a rukavići su izvezeni motivom cvijeća. Drugi dio rukava, odgovarajući prednjoj strani, završen je lake čipke. Ovalni ovratnik obrubljen je jednakom čipkom. U svojoj jednostavnostavnoj eleganciji struk je samo lako obujmljen odgovarajućom svilom dok gornji dio opušteno pada u faldama. Stražnji dio haljine lagano je ispupčen (bustle) jer je to ipak moda 1880.ih, ali je ovo je puno blaža verzija. Suptilna raskoš moglo bi biti ime ovom prekrasnom dizajnu koji je sigurno bio i vrlo udoban. Nadam se da vam se svidjela ova nježna haljina nesputane elegancije. Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1913
Ovu sam haljinu odabrala jer donosi pravo osvježenje svojim upečatljivim bojama i nezaboravnom, gotovo savršenom, kombinacijom detalja
Ovaj je komplet kreirala Jeanne Hallee 1913. godine. Silueta je fluidna, meka i jednostavna. Kao i u većini haljina ove dekade naglasak je na bojama koje su jake i izražajne. Orijentalistički utjecaj indiskretno se odrazio u bojama i tkaninama. Boje dragulja bile su najpopularnije u ovom periodu pa tako i ovu haljinu krasi prelijepa plava - boja safira ili opala i zelena - boja žada. Tkanine su također u kontrastu; lagana lepršava plava tkanina izviruje ispod debele maslinasto zelene tkanine reljefne površine. U ovom je slučaju kontrast boja i tkanina stvorio prekrasnu večernju haljinu. Kroj ove haljine možda i ne bi oduzimao dah da tkanine i detalji nisu tako životopisni. Pogledajte samo ovu haljinu izbliza. Lagana prozirnkasta plava tkanina izvezena je perlicama koje se prelijevaju u stotinu boja; kao da se sam Ballets Russes protkao u ove tkanine i unio haljini svjetlucavi i orijentalni duh Šeherezade. Prijelaz između krhke plave i pune zelene tkanine izvezen je, posve neprimjetno, mnoštvom perlica koje svjetlucaju u zelenim i ljubičastim bojama. Struk krasi i asimetrično postavljen raskošni plavi cvijet od baršuna čije se latice sedefasto preljevaju u dosad neviđene srebrnoplave nijanse. Prorez haljine skriva se upravo ispod ovog cvijeta. Pahuljasta plava tkanina leprša slobodno ispod teškog zelenog brokata bogato urešene površine. Usred tog raskošnog orijentalističkog sjaja klasična bijela čipka izviruje sramežljivo kao visibaba u proljeće te u svojoj starinskoj bjelini suptilno, ali arhaično podsjeća na bezvremensku eleganciju nekih prošlih dekada. Uz ovu haljinu koja je sama po sebi veličanstven spoja boja i tkanina nošene su ove savršeno odgovarajuće cipele s malom potpeticom i mašnicom kao jedinim ukrasom. Možete li se zamisliti, sto godina prije, sjedite u nekom salonu. Glazba svira u daljini, sve vrvi mirisima; parfemi mnogih dama spojili su se u divlji orkestar neutažene slobode.... Svjetlucaju perle, koče se pokoji starinski broševi, a šuštava svila najavljuje neko novo doba ? Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1780
Mislim da ova, iako jednostavna haljina, zaslužuje da napišem nešto o njoj jer svakako simbolizira jedno doba i donosi ugođaj cijele ere.
Do 1780.ih raskošna dvorska moda ustuknula je pred jednostavnim dizajnima pod utjecajem prosvjetitelja i umjetnosti neoklasicizma. Bogata i teška svila i brokat polako su izlazili iz mode a bijeli muslin i laka svila postali su sveprisutni. Teške i glomazne dvorske haljine postaju dosadne i na njih se gleda kao na tradicionalnu modu Ancient regimea kojoj treba stati na kraj zauvijek i pustiti nove stilove da preuzmu tok mode. Haljine ovog prijelaznog perioda donekle zadržavaju siluetu prijašnjeg razdoblja, ali u izboru tkanina i uzoraka su potpuno inovativne. Zapravo mi se sviđa ovaj spoj; prenakićenost dvorske mode je pojednostavljena a haljina je i dalje elegantna u novom jednostavnom obliku. Iako je ova haljina bijela, ništa joj ne nedostaje. Brojni detalji čine ju elegantnom; ružičaste vrpce i decentni cvjetići, bijela marama na ramenima i ogrlica s medaljonom. Haljine ovog doba pršte jednostavnošću i umjerenosti ornamenata, a to je upravo ono što je Maria Antoinette voljela. Ona je zapravo i zaslužna za populariziranje ovog stila u Francuskoj. Marie Antoinette zavoljela je ovaj stil kada se preselila u Petit Trianon i željela je nešto prirodno i jednostavno, udobno za šetnje seoskim krajolikom i ljenčarenje u vrtovima okolo Trianona. Iako je ona odijevala ove haljine svakodnevno, sve do c. 1786. godine dvorske su ceremonije i dalje zahtijevale široku, nakićenu robe a la francaise. Povlaka je i dalje prisutna te daje elegantan završetak haljini. Spoj gornjeg i donjeg dijela tako je ukusno nabran da stvara umjerene falde koje se spuštaju do poda. Svaki detalj ove haljne oplemenjuje njen jednostavni, neoklasicistički duh. Iako je ovaj stil čisto savršenstvo forme, nije se dugo zadržao jer je ovo bio, kako sam i rekla, prijelazni stil. Prijelaz o kojem govorim je prijelaz od raskošne dvorske mode do potpune jednostavnosti mode regencije. Nažalost, ova se moda zadržala samo petnaestak godina, otprilike od 1780.-1795. godine. Kod ovog stila je zanimljivo što u isti trenutak možete zamisliti Marie Antoinettu u ovoj haljini jednako kao i Neru u zadnjem dijelu Gričke vještice. Meni su prilično drage haljine ovog stila; imaju idealnu siluetu i elegantne su u svojoj jednostavnosti. Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1756.
Prije svega bih htjela reći da je ovo moj stoti post !
Nakon što sam vam prošli tjedan predstavila predivnu orijentalistički dizajn, ovaj sam se put odlučila za nešto klasičniji haljinu. Ni manje ni više nego moja omiljena moda - moda osamnaestog stoljeća. Ova je haljina lijep i klasičan primjer mode osamnaestog stoljeća i potječe iz 1756. godine. Izrađena je, kao i većina haljina tog doba, od teške svile u prljavo ružičastoj nijansi. Samu tkaninu ukrašavaju printovi bijelih cvjetića i ruža u ružičastim i žutim nijansama. Kroj ove haljine nam govori da se radi o francuskoj dvorskoj haljini. Naime, stražnji dio pada u naborima od leđa do poda. Za razliku od francuskog stila haljine, engleski ima prijanjajući struk i nema ovih faldi na leđima. To je samo još jedan dokaz sofisticiranosti i raskoši francuskih stilova koje ja preferiram. Haljina prilično jednostavna, u usporedbi prema periodu koji slijedi i uz nju ne bi bile nošene visoke perike. Čak štoviše kosa ili perika bile bi napudrane i dekorirane biserima ili decentnom ružom. Haljina je s prednje strane otvorena a ''podsuknja'' je bogato ukrašena raskošnom čipkom koja se simetrično pruža s obje strane dok centar ukrašavaju ružičaste ruže, mali listići u nijansama zelene boje i svjetlo plavo cvijeće koje izvire neprimjetno iz cjeloukpnog pejzaža ove prekrasne haljine. Gornji je dio također bogato dekoriran te optočen ornamentima koje uključuju male ružice i čipku. Možete li zamisliti Madame de Pompadour odjevenu u ovu haljinu kako se hladi lepezom dok joj napudranu kosu krase biseri te stoji uz prozor svog salona i gleda kišu kako kvasi njene čarobne vrtove Versaillesa ? Oznake: Haljina tjedna |
Haljina tjedna, 1911.
Donosim vam ovu iznimnu haljine Titanik mode iz 1911. godine.
Ova haljina pršti orijentalizmom koji se očitovao u motivu paunovog perja i zagasitim nijansama tirkizne boje koje iskaču iz temeljnih zemljanosivih nijansi. Struk je nešto viši, a poprsje je ukrašeno raskošnim likom pauna sa raširenim perjem. Rukavi su u dva dijela, odvojeni blistavom trakom od tirkizne svile. Drugi dio rukava je uzak i prozračan. Suknja se spušta usko u naborima sive tkanine, s obje strane ju okružuje intrigantan uzorak paunova perja a sam završetak je blistave plave svile. Paun je još od antičkog doba simbol besmrtnosti jer ga je boginja Hera stvorila od pastira Argusa koji je imao stotinu očiju koje su simbolizirale raj i zvijezde. U Babilonskom i Perzijskom carstvu paun je bio simbol aristokracije i često je ukrašavao zidine palača. Paun također označava i bogatstvo zbog svog raskošnog perja iznimno lijepe modre boje. Stražnji dio haljine je još impozantniji jer se traka oko struka spušta skoro do poda i završava u resicama. Jedna je vrpca tirkizne a jedna jarko modre boje. Stražnji je dio, općenito, vrlo sličan prednjemu; s leđa izviruje paun i detalji njegova perja prekrivaju i rukave i dio suknje. Ovu je sjajnu, orijentalističku haljinu kreirao Paul Poirot, inovativni pariški kreator, obožavatelj istočne kulture i jakih boja dragulja. Posebno je volio kombinirati zelenu i plavu boju. O Iako ova lepeza nije originalno nošena uz haljinu, mislim da je vrlo prikladna jer utjelovljuje motiv paunova pera i prekrasnu kraljevsko plavu boju. Ova haljina jednostavno pršti svježnom i inovativnošću koja nije tako strana modi ove dekade. Nadam se da vam se svidjela ova haljina, jer u ovoj ću temi prezentirati samo važne i kreativne dizajne, i naravno one koji mi se budu svidjeli. Oznake: Haljina tjedna |
< | svibanj, 2014 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |