Mislim da ova, iako jednostavna haljina, zaslužuje da napišem nešto o njoj jer svakako simbolizira jedno doba i donosi ugođaj cijele ere.
Do 1780.ih raskošna dvorska moda ustuknula je pred jednostavnim dizajnima pod utjecajem prosvjetitelja i umjetnosti neoklasicizma. Bogata i teška svila i brokat polako su izlazili iz mode a bijeli muslin i laka svila postali su sveprisutni. Teške i glomazne dvorske haljine postaju dosadne i na njih se gleda kao na tradicionalnu modu Ancient regimea kojoj treba stati na kraj zauvijek i pustiti nove stilove da preuzmu tok mode.
Haljine ovog prijelaznog perioda donekle zadržavaju siluetu prijašnjeg razdoblja, ali u izboru tkanina i uzoraka su potpuno inovativne. Zapravo mi se sviđa ovaj spoj; prenakićenost dvorske mode je pojednostavljena a haljina je i dalje elegantna u novom jednostavnom obliku.
Iako je ova haljina bijela, ništa joj ne nedostaje. Brojni detalji čine ju elegantnom; ružičaste vrpce i decentni cvjetići, bijela marama na ramenima i ogrlica s medaljonom. Haljine ovog doba pršte jednostavnošću i umjerenosti ornamenata, a to je upravo ono što je Maria Antoinette voljela. Ona je zapravo i zaslužna za populariziranje ovog stila u Francuskoj.
Marie Antoinette zavoljela je ovaj stil kada se preselila u Petit Trianon i željela je nešto prirodno i jednostavno, udobno za šetnje seoskim krajolikom i ljenčarenje u vrtovima okolo Trianona. Iako je ona odijevala ove haljine svakodnevno, sve do c. 1786. godine dvorske su ceremonije i dalje zahtijevale široku, nakićenu robe a la francaise.
Povlaka je i dalje prisutna te daje elegantan završetak haljini. Spoj gornjeg i donjeg dijela tako je ukusno nabran da stvara umjerene falde koje se spuštaju do poda. Svaki detalj ove haljne oplemenjuje njen jednostavni, neoklasicistički duh. Iako je ovaj stil čisto savršenstvo forme, nije se dugo zadržao jer je ovo bio, kako sam i rekla, prijelazni stil.
Prijelaz o kojem govorim je prijelaz od raskošne dvorske mode do potpune jednostavnosti mode regencije. Nažalost, ova se moda zadržala samo petnaestak godina, otprilike od 1780.-1795. godine. Kod ovog stila je zanimljivo što u isti trenutak možete zamisliti Marie Antoinettu u ovoj haljini jednako kao i Neru u zadnjem dijelu Gričke vještice.
Meni su prilično drage haljine ovog stila; imaju idealnu siluetu i elegantne su u svojoj jednostavnosti.