Modni zamorac

25.03.2012., nedjelja

Moda 1920.ih - Lude, sretne ili zlatne dvadesete

Pregled

Poslije 1.svjetskog rata Amerika je ušla u prosperitetno razdoblje, i kao rezultat uloge u ratu, izašla na svjetsku pozornicu. Društveni običaji su postali opušteniji dolaskom optimizma zbog kraja rata i procvatom tržišta dionica.Žene su ulazile u tržište rada u rekordnom broju. Donešena je i zabrana o točenju alkohola (prohibicija), ali je ignorirana od strane mnogih. Vladala je revolucija u svakoj sferi čovječanstva, a moda nije bila iznimka.

Moda 1920.ih bila je pod utjecajem tehnoloških dostignuća i izuma novih materijala.Prirodne tkanine poput pamuka i vune bile su popularne. Svila je bila vrlo željena zbog svoje kvalitete i raskoši, ali je bila skupa zbog ograničenih količina. Krajem 19. stoljeća umjetna svila je prvi put proizvedena od celuloze u Francuskoj. Nakon što je patentirana u Sad-u, 1910. prvi put se proizvela za Američko tržište, a to je vlakno postalo poznato kao viskoza. Čarape od viskoze postale su popularne u dekadi kao zamjena za svilene. Donje rublje se također proizvodilo od viskoze. Za razliku od prošlih razdoblja kada se odjeća kopčala vezivanjem i gumbima, u ovom desetljeću razvili su se drukeri i metalne kukice za brže oblačenje.

Siluetta 1920.ih :




Odjeća se mijenjala s mijenjanjem uloge žene u društvu, a posebno s idejom o novoj modi. Iako su matrone društva,
u određenim godinama, nastavile nositi konzervativnu odjeću, popularnost sportske odjeće znatno je rasla među mladim ženama. Ravne ''kockaste'' haljine koje su mlade žene nosile sada su reziltirale i kraćim suknjama s naborima ili prorezima koji omogućuju kretanje.

Haljina ravnih linija i cloche šešir postali su uniforma. Žene su skraćivale kosu u bob frizuru kako bi pristajala sa cloche šeširom, u početku radikalan potez , ali standardan do kraja desetljeća. Haljine niskog struka, a široke pri rubu omogućavale su ženama da plešu popularni Charleston.





U svijetu umjetnosti, moda je pod jakim utjecajem umjetničkih pokreta poput nadrealizma. Nakon I. svjetskog rata popularna umjetnost doživjela je spor prijelaz iz bujnih i krivolinijskih apstrakcija Art Nouveaa na nove, mehanizirane, glatke i geometrijske oblike Art Decoa. Elsa Schiaparelli je jedan od ključnih dizajnera ovog razdoblja koja je nadrealizam ukomponirala u svoje dizajne.




Dječačka figura

U 1920.ima ženama se po prvi put vide koljena. Dječački izgled postaje popularan, grudi i kukovi nisu izraženi, nosi se bob frizura ili Marcel kovrče. Moda je bila boemska i predstojeća za svoju dob.

Jedna od prvih žena koja je obukla hlače, odrezala kosu i odbila korzet. Vjerojatno najutjecajnija žena u svijetu mode u 20. stoljeću, Coco Chanel učinila je puno za daljnju emancipaciju i slobodu ženske mode.

Jean Patou, novi kreator na Francuskoj sceni, počeo je izradu kompleta od dvodijelnog pulovera i suknje od luksuznog vunenog jerseya i imao je instant hit sportska odijela i jutarnje haljine. Amerikanke su objeručke prihvatile njegove dizajne koji su bili vrlo prikladni za aktivan život koji su vodile.





Do kraja desetljeća Elsa Schiaparelli zakoračila je na pozornicu da predstavlje mlađu generaciju. Ona je kombinirala klasične dizajne Grka i Rimljana sa modernim imperativom za slobodu kretanja. Schiaparelli je napisala '' da su Grci svojim božicama... dali spokoj savršenstva i nevjerojatan izgled slobode. Njena vlastita interpretacija proizvela je večernje haljine elegantne jednostavnosti.




Večernje haljine:






Donje rublje 1920.ih

Nakon I. Svjetskog rata donje rublje počelo se transformirati u skladu s idealima ravnih prsa i dječačke figure.Pokret za žensko pravo glasa imao je jak utjecaj na žensku modu. Najvažnije, sputavajući korzet je odbačen, zamijenjen sa košuljcem (kombineom) i ženskim sportskim hlačama, kasnije gačicama.Tijekom sredine 1920.ih ''sve-u-jednom'' rublje postalo je popularno.




'' Step in '' ženska košulja bilo je popularno donje rublje za mlade žene sredinom 1920.ih. Bile su razne varijante ovakvog rublja, moglo je biti ukrašeno i nakićeno ili posve obično bijelo.





Žene su imale nekoliko opcija u donjem rublju koje bi im omogućilo taj dječački izgled ravnih prsa i ravne siluete.
1. Korzet nježnog vezanja.
2. Magični gumeni grudnjak koji smanjuje poprsje i omogućava ravnu figuru.
3. Kombinacija grudnjaka i korzeta.

Dodaci

1920.ih žene nisu izlazile iz kuće bez šešira, torbice i rukavica.

Šeširi 1920.-ih
U ranim 1920.ima šeširi su imali duboku ''glavu'' i srednje do velike obode, ali 1923. obodi su počeli nestajati i šeširi počinju ličiti na kacigu. Takvi šeširir ili ''Cloche'' (na francuskom znači zvono) su uski šeširi u obliku zvona.Osmislila ih je Caroline Reboux davne 1908., ali popularnost je dosegao o vrijeme 1920.ih, a nosio se sve do 1933.Nosio se u potpunosti prevučen preko glave do obrva, i davao bi nosiocu koketan izgled.Ovakvi šeširi bili su popularni, iako su djelovali neprivlačno na svakome tko nije bio mlad i lijep.Cloche nije izgled koji svatko može izvući.
Iako je u proljeće 1924. Vogue postavio pitanje '' Jeli li cloche mrtav ? '', on je nastavio biti najveći hir 1920.ih a popularnost je izgubio oko 1930.






Torbice 1920.ih bile su puno manje praktične nego danas. Žene su nosile malo u svojim torbicama: ruž za usne, puder i nešto novca. Bogate žene kupovale su u trgovinama u kojima su imale račun koji bi kasnije kod kuće plaćao muž,otac...
Clutch torbica postala je popularna u ovo doba i nastavila kroz 1950.te. Materijali za torbice su bile sve vrste koža : gušterova,zmijska ili aligatorska..
Popularne su bile i metalne kutije, često ukrašene dragim kamenjem, a u njima su se držali kozmetički proizvodi.




Rukavice

Rukavice 1920.ih bile su do zgloba ili dvostruko dulje. Duže rukavice bile su bogato ukrašene. Po ljeti su nošene rukavice od pamuka,čipke ili svile, a po zimi kožne.



Nakit

Nosili su se biseri, koji su naglašavali eleganciju i sofisticiranost, ali i zlato, platina pa i novoizumljena plastika. Platina se često kombinirala sa dragim kamenjem poput onixa, opala, akvamarina i rubina. Trendove su postavljale Coco Chanel i Elsa Schiaparelli. Coco je izazvala modnu pobunu kombinirajući nisku bisera sa tweed odijelom.

Budući da su 1920.te doba Art Deca inspiracija dolazi iz egzotičnih zemalja kao što Kina, Japan a i Egipat.Nakon što je Howard Carter 1922. otkrio Thutankamonovu grobnicu, egipatski motivi bili su privremena moda. Iako su mnogi dizajneri svoju inspiraciju nalazili u geometrijskim oblicima, neki su se usredotočili na prirodu.
Nosili su se i dijamanti, ali smatralo se vulgarnim nositi ih prije koktela na zabavi.





Cipele

Najmodernije cipele 1920.ih bile su T-strap cipele. Kopčale su se sa jednim ili dva dugmića. Cipele s puno ukrasa i dva gumba zatvarača zvale su se "Fasenettas". Perle i dragulji kao ukras cipeli bili su privremena moda. Također popularna opcija ukrašavanja cipele bila je načiniti npr. leptira od staklenih perli i staviti ga na vrh cipele. Visina pete u Flapper doba bila je od 5 do 10 centimetara. Također, u ranim 1920ima nosile su se cipele s vrlo oblim vrhom.
Ove plave ispod su me očarale.











Šminka 1920.ih je karakterizirana specifičnim izgledom :usne u obliku Kupidovog luka, crno obrubljene oči i svijetli crveni obrazi.



Jaka šminka 1920.ih bila je odgovor na nježan, ženstven, Gibson girl izgled prijeratnog razdoblja. U 1920.ima međunarodna kultura ljepote bila je krivotvorena, a društvo se sve više usmjeravalo na novosti i promjene. Modni trendovi utjecali su na društvo, filmove, kazalište, književnost i umjetnost.

Žene su također otkrile novu potrebu da nose više šminke. Osim toga kada su žene počele ulaziti u poslovni svijet, publikacije poput French Beauty Industry poticali su ih da nose šminku kako bi izgledale najbolje dok se natječu za posao s muškarcima.

Proizvodi

Ruž za usne - postao je naširoko popularan nakon što je Maurice Levy 1915. izumio metalni spremnik ruža za usne. Bio je dostupan u obliku melema, tekući ili u sticku, dugotrajne neizbrisive forme bile su najpopularnije. Prirodno sjajilo za usne bilo je također popularno, napravljeno od bromne kiseline koja je u dodiru s usnama poprimala crvenu boju. Ruž za usne a okusom bio je također popularan, najomiljeniji okus bila je višnja.

Rumenilo - tijekom 1920.ih neuredna rumenila prošlih razdoblja zamijenjena su sa rumenilima u obliku krema,praha i tekućina. Rumenila u prahu postaju sve popularnija nakon izuma praktične kutijice za rumenilo. Dugotrajna rumenila kao i postojani ruževi bili su popularni.

Maskara - u ranim 1920.ima žene su napokon ispunile svoju želju za tamnijim, punijim trepavicama posezanjem za uobičajene proizvode domaćinstva. Vazelin se miješao sa čađom ili ugljenom. Tako bi se dobio tamni gel koji bi se stavljao na trepavice s finom četkicom. Začudo bilo je i vodootpornih formula.

Frizure

Prevladavala je kratka bob frizura,ravna ili kovrčana. One koje se nisu odlučile rezati kosu nosile bi je u niskoj punđi.
Bob frizura je prvi put uvedena za vrijeme Prvog svijetskog rata, a popularizirala ju je Irene Castle.

Postoje više tipova bob frizure: Francuski bob, ravni bob, dječački bob ( kosa je kraća iza, a duža naprijed ) i Castle bob - nazvan po plesačici Irene Castle ( na slici dolje )




Glumice i slavne ličnosti 1920ih


Evelyn Brent





Louise Brooks





Joan Crawford





Bette Davis





Marlene Dietrich ili Plavi anđeo





Mary Pickford, ''Ljubimica Amerike'', ''Djevojka s kovrčama'', '' Mala Mary''.




Norma Shearer




Josephine Baker, plesačica





Elisabeth Gabriele of Bavaria, kraljica Belgije





Irene Castle, plesačica



Oznake: Povijest mode


- 12:56 - Komentari (2) - Isprintaj - #

22.03.2012., četvrtak

Proljetna kolekcija za proljeće 2012. :)

Ovo su kreacije za proljeće koje sam osmislila i nacrtala. Sve su vrlo različite, ali prevladavaju široke suknje u stilu 1950-ih . Ova kolekcija bi bila više Haute Couture nego odjeća za Pręt-ŕ-porter.

1. Prva haljina je crvene boje, ima otvor u obliku srca iznad poprsja i pridržana je krinolinom.




2. haljina je inspirirana Japanom i zapravo je preuređeni kimono, jer ako bolje pogledate suknja i rukavi su prilično slični kimonu,a vidimo i obi,pojas. Ružićasti cvijet u kosi i na haljini je Trešnjin cvijet.




3. haljina je barokna, maslinasto zelene boje s prugastom podsuknjom u toplim narančastim nijansama. Haljinu dodatno naglašavaju crvene ruže.




4. haljina predstavlja bombon ili nekakav slatkiš. Upečatljive je crvene i ljubičaste boje.
Dodaci su crvene opera rukavice, sive hulahopke s točkicama i ljubičaste cipele s crvenim mašnama.




5. haljina je nježna, dugačka, nenaglašena struka i vrlo jednostavna. U proljetnoj je zelenoj boji i u stilu Empirea ( doba poslije rokokoa, oko 1795. - 1820., takva moda dolazi s romantizmom )



6. haljina je plave boje s detaljima zvijezda. Mene podsjeća na vilinske haljine.



7. haljina je u klasičnom stilu, kakvu nose i Pepeljuga i ostale princeze. To je balska haljina u tamno ljubičastoj boji, a crne rukavice joj pridaju pomalo dramatični izgled.



8. haljina je u stilu 1950.-ih i podsjeća me na odjeću kakvu je u početku nosila Barbie. U nijansama ljubičaste boje je s crnim detaljima; rukavice, torbica i podsuknja. Haljina je bez rukava i zatvorenog poprsja. Cijeli model je u stilu 1950.-ih i jednostavni pršti elegancijom i glamurom.



Meni su sve kreacije jednostavno super, ali najupečatljivije su mi 3. - Barokna i 8. haljine i kreacija u cjelosti.





- 19:30 - Komentari (2) - Isprintaj - #

11.03.2012., nedjelja

Tutu : baletna haljina

Tutu je suknja koja se nosi u sklopu kostima za izvedbu baleta. Obično ima jedan sloj koji pada dolje ili više slojeva koji su ukrućeni i strše.

Postoje više vrsta tutua :

Romantičarski tutu je tri četvrtine dugačka suknja u obliku zvona napravljena od tila.
Romantičarski tutu je slobodnog pada da naglasi lakoću i nježnost, da odgovara vječnoj kvaliteti romantičarskih baleta
poput Giselle ili La Sylphide. Ovaj tutu je izumila, ili barem popularizirala Marie Taglioni 1832. u baletu La Sylphide.




Marie Taglioni je u sredini.


Klasični tutu ( zvonoliki ) je vrlo kratka štirkana suknja napravljena sa slojevima tila i blago zvonolikog oblika. Suknja strši iz kukova i ne koristi žičani obrub. Obično je duža od klasičnih ( pancake) tutua. Ovakvi tutui se mogu vidjeti u slikama Edgara Degasa.






Klasični tutu ( pancake) je vrlo kratka štirkana suknja napravljena sa slojevima tila koja strši iz kukova i izgledaju poput palačinke. Ovaj stil za razliku od prethodnog ima više slojeva i učvršćen je žicom a potrebno je i ručno namještanje da bi ostao ravan i učvršćen.






Balanchine/Karinska Tutu također poznat i kao ''jastučić za puder'' je vrlo kratka suknja bez obruča i s manje slojeva tila od prijašnja dva modela.Suknja je labavija od pancake oblika zato da omogući balerinama dizanje nogu u zrak. Ovakav tutu djeluje lepršavije, punije i mekše od pancake tutua.Ovaj stil je izvorno dizajniran za baletnu inačicu Georga Bizeta, Simfonija u C.




Tutu ''tanjur'' oblika je tutu s ravnim vrhom koji iskače ravno iz balerininog struka.






Tutui se obično izrađuju od muslina, tarlatana, tila, najlona...



- 13:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< ožujak, 2012 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Svibanj 2014 (1)
Travanj 2014 (1)
Veljača 2014 (2)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (10)
Studeni 2013 (11)
Listopad 2013 (11)
Rujan 2013 (9)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (14)
Lipanj 2013 (11)
Svibanj 2013 (9)
Travanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (8)
Veljača 2013 (9)
Siječanj 2013 (10)
Prosinac 2012 (5)
Studeni 2012 (3)
Listopad 2012 (2)
Rujan 2012 (4)
Srpanj 2012 (6)
Lipanj 2012 (2)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (3)
Veljača 2012 (2)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (20)

Opis bloga