Kostimi kroz film : The Duchess ( 2008.)
Film The Duchess je baziran na biografiji Georgiane Cavendish, vojvotkinje od Devonshirea koju je napisala Amanda Foreman. Georgianu je glumila Keira Knightley, a vojvodu Ralph Fiennes. Film je režirao Saul Dibb.
Radnja filma je u kasnom 18. stoljeću, točnije od 1774. do 1792. Georgiana je bila poznata po svojoj ljepoti i smislu za modu, no s druge strane dugovi i kockanje bili su joj na sramotu. U braku je sa nezainteresiranim i nešto starijim vojvodom od Devonshirea. Unatoč vojvodovoj nevjeri, uspjela je postati modna ikona, brižna majka, mudar politički manipulator i miljenica običnih ljudi. Dok se oporavljala od suprugove afere sa njenom najboljom prijateljicom, i sama si je našla zabavu - ljubavnika Charlesa Greya, budućeg premijera s kojim je kasnije imala kćer Elisu. The Duchess u vogueu. Kostime je dizajnirao Michael O'Connor koji se trudio da budu što autentičniji. Ukrasi i porubi na haljinama bili su ručno šivani, kao što bi bili u 1770.ima. I donje rublje je bilo detaljno izrađeno; čarape, korzeti i podsuknje. Jedini aspekt mode kojeg se Michael nije držao bilo je Georgianski ukus za meku zaobljenost u kroju haljina i linija. No takva autentičnost nebi pristajali Keiri zato što je vitke figure. Za svaku scenu postojalo je detljan popis odjevnih predmeta koje je Georgiana nosila ; čarape, satenske cipele, steznik, podsuknje i naravno haljine kojih je samo za Georgianu u filmu bilo 27. Svaka je dizajnirana da Keiri pomogne da se uživi u doba radnje i lik kojeg glumi. Moda je bila jedina moguća karijera za aristokratkinju toga doba, a Georgiana je odmah prihvatila ulogu i dominirala svijetom mode u Engleskoj. Bila je pionir u nošenju visokih frizura sa perjem. No Georgiana je također voljela privatnost svoga doma te često nosi i jednostavne haljine inspirirane neoklasicizmom. U vrijem kada se bavila politikom i odjeća je bila odgovarajuća odielo za jahanje, kaputić inspiriran militery stilom te šalovi od krzna lisice - koji su bili asocijacija na Charlesa Jamesa Foxa, političara i njenog prijatelja. Georgiana je prvo prikazana kao mlada djevojka odjevena u staromodnu haljinu, s vrpcom u kosi te svježeg lica. Nakon što se udala za vojvodu oblači se sofisticiranije, obrazi su rumeni, kosa napudrana a haljine raskošne i bogatih boja. Mislim da je u ovom filmu savršeno prikazan prijelaz između raskoši i razrađenih detalja na haljinama, visokih frizura i teške šminke rokokoa na jednostavnost neoklasicizma, nježne lokne i prirodnu šminku. Taj prijelaz najćešće nije dobro odrađen u filmovima, no u ovome se filmu vidi savršeno. Važnu ulogu ima i polonaise koji je prijelazni oblik haljine, a karakterizira baš ovo razdoblje.Samo obratite pozornost na detalje koji s vremenom postaju cjeline te potpuno drugačija moda. Georgianina vjenčanica Georgianina brokatna trudnička haljina -plava trudnička haljina s krznom - plava haljina '' Kraljice mode '' Dok je nosila ovu haljinu u filmu rekla je '' Postoje samo dva primjerak ove rijetke ptice poznate čovjeku. Jedna je očigledno završila na vrhu moje glave. A druga vodi poslove u Toriju. '' - ljubičasta haljina za kazalište - plava ''fox'' uniforma - Georgianina haljina boje koralja Kao što vidite i Georgianina frizura se s vremenom mijenjala. U početku je nosila meke, djevojačke lokne, nakon udaje visoke, bujne i sofisticirane frizure, a kasnije, slijedeći modu, počinje nositi bujne kovrče koje zaokružuju lice, poput ovih ispod : Skica za frizure i šešire : Ostale haljina, ne imanje važne : - prugasta haljina - Plavo bijela haljina - Georgiana u ogrtaču Elizabethine haljine : Oznake: Kostimi kroz film, 18. stoljeće. Georgiana Vojvotkinja od Devonshirea |
Georgiana Cavendish, vojvotkinja od Devonshirea
Zbog interesa jedne čitateljice odlučila sam napisati još zanimljivosti o Georgiani, a to ću ubuduće napisati i za sve ostale modne ikone.
Georgiana Cavendish, vojvotkinja od Devonshirea ( djevojački Spencer, 7. lipnja 1757. - 30. ožujka 1806. ), bila je prva žena petog vojvode od Devonshirea, i majka šestog vojvode od Devonshirea. Princeza Diana je bila Georgianina pra-pra-pra nećakinja. Georgiana je bila je poznata ljepotica i član visokog društva u Londonu, a oko sebe je okupljala književne i političke figure svoga vremena. Ona je također bila veliki politički aktivist u doba kada je za prava žena bilo još stoljeće prerano. Za Georgianu je bilo poznato da nikada nije odbila pozivnicu za zabavu, a novine su uvijek imale nove priče o njoj. Dok je napredovala u društvu i modi, gomilala je goleme kockarske dugove. Toliko je voljela kockanje da je cijelu odaju u u kući preuredila u profesionalnu dvoranu za kockanje i zaposlila trgovce da tamo rade. Njena omiljena igra bila je faro. Kada je usred igre ostala bez novaca počela je bacati svoje prstenje na stol samo da nastavi igru. Georgiana je od svoga supruga skrivala razmjere svojih dugova tako da je on tek nakon njene smrti saznao kolike je dugove zapravo imala te primjetio '' Is that all ? '' ( '' Jeli to sve ? '' ). Njezini dugovi iznosili su oko Ł 50.000 , a njen sin ih je još godinama otplaćivao. Ona i njena obitelj bili su ''Whigs'' po političkom izboru a posebno se zauzimala za Charlesa Jamesa Foxa koji je bio njen daljnji rođak. Godine 1784. kada su bili opći izbori, kružile su glasine da je vojvotkinja mjenjala poljupce za glasove u korist Foxa. Tu je temu obradio Thomas Rowlandson u svome djelu '' Devonshire ili najodobreniji način za osiguravanje glasova. '' Kao dijete voljela je pisati pjesme i priče i sastavljati kratke predstave da bi zabavila svoje ukučane za večerom. Georgiana je bila vrlo bliska sa svojom majkom, a taj je odnos zadržala kroz cijeli život. Lady Georgiana Spencer udala se za Vojvodu od Devonshirea na svoj sedamnaesti rođendan. Imala je nekoliko pobačaja prije nego li je rodila četvero dijece, troje sa mužem i kćer čiji je otac bio Charles Grey. Također je odgojila i vojvodinu nezakonitu kćer Charlotte koju je dobio sa sluškinjom. - Lady Georgiana Dorothy Cavendish, zvana '' Mala G. '' ( 12. srpanj 1783. - 8. kolovoz 1858. ) - Lady Harriet Elizabeth Cavendish, zvana ''Harryo'' ( 29. kolovoz 1785. - 25. studeni 1862. ) - William George Spencer Cavendish, zvani '' Hart '', kasnije šesti vojvoda od Devonshirea ( 21. svibanj 1790. - 18. siječanj 1858 ) - Eliza Courtney ( 20. veljača 1792. - 2. svibanj 1859. ) nezakonita kćer Charlesa Greya, Georgiana je bila prisiljena dati ju na odgajanje Charlesovim roditeljima. Nije se željela odreći Elize, ali joj je muž priprijetio da će joj oduzeti svu djecu ako odluči odgajati Elizu. Naposlijetku se odlučila za svoju djecu,iako ih je sve jednako voljela. Kada je Eliza saznala tko je bila njena majka odlučila je svoju prvu kćer nazvati Georgiana u spomen na nju. Svojim je odgojnim metodama šokirala ondašnje društvo. Odlučila je sama dojiti svoju djecu, što je bilo neprihvatljivo za njenu klasu u to doba. Neki su je podržavali u ulozi majke, no većina ju nije razumijela. Čemu dojiti svoju djecu, ako možeš imati ženu za to. Do 1805. godine njeno je zdravlje opadalo. Izgubila je vid na desnom oku nakon bolne operacije kojom se pokušalo spriječiti njene migrene. Također se mučila sa bubrežnim kamencem, ali se snalazila. U ožujku 1806. Georgiana se razboljela s nečim što su liječnici mislili da je žutica no brzo se oporavila. U pismu je svojoj majci napisala da se oporavlja, no 22. ožujka zdravlje joj je naglo pogoršalo. Njezina djeca, prijatelji i obitelj požurili su k njoj a ona je zapravo već bila na samrti. Svakim danom sve se više ljudi skupljalo ispred njen kuće nadajući se da će ozdraviti. No, 30. ožujka Georgiana Cavendish je umrla od otkazivanja jetre. Georgiana kao božica Diana Georgiana je bila inovator ženske mode u kasnom 18. stoljeću, kockar a često je znala je dosta i popiti. Bila je aktivno uključena u politiku ali također i brižna majka. Oznake: Georgiana Vojvotkinja od Devonshirea, La femme, 18. stoljeće, Engleska |
Modne ikone kroz povijest : Georgiana Cavendish, vojvotkinja od Devonshirea
Vojvotkinja od Devonshirea ( 7. lipanj 1757. - 30. ožujak 1806. ) bila je poznata ljepotica i član visokog društva u Engleskoj, točnije Londonu, a oko sebe je okupljala književne i političke figure svoga vremena. Ona je također bila veliki politički aktivist u doba kada je za prava žena bilo još stoljeće prerano.
Jedna od poznatih zgoda bila je kada je jedan dan izašla iz svoje kočije, a irski smetlar joj je rekao '' Blagoslovljam Vas, lijepa damo, dopustite mi da zapalim svoju lulu u sjaju Vaših očiju. '' To je bio kompliment kojeg se često prisjećala a znala je i govoriti '' Nakon smetlarovog komentara svi su ostali neukusni. '' Lady Georgiana Spencer udala se za Vojvodu od Devonshirea na svoj sedamnaesti rođendan. S njime je imala troje djece, a imala je i jedno izvanbračno sa Charlesom Greyem, drugim vojvodom od Greya. Georgiana nije bila poznata samo po svojim političkom aktivnostima i bračnim aferama, ona je također bila poznata po svom modnom izričaju ali i kockanju i kockarskim dugovima. No, mi ćemo se usredotočiti na njenu važnost u svijetu mode. Georgiana je bila poznata po tome da nikada nije odbila pozivnicu za zabavu. Voljela je zabavljati se do sitnih jutarnjih sati, a kada je išla na zabave išla je sa stilom. Ubrzo nakon toga žene Londonskog visokog društva počele su nositi praktički iste haljine i šešire. Jedna od njenih najvećih modnih inovacija bio je crni šešir vrlo širokog oboda kakav je nosila na portretu iz 1785. godine. Žene cijelog Londona tražile su od svojih izrađivača šešira da im naprave isti takav. No njezin smisao za modu nije stao na šeširima, ponekad su njene frizure izazvale više pozornosti od njenih haljina i šešira. Njene su frizure ponekad bile visoke i po tri stope, a dva stilista su provela sate radeći frizuru koja got bi joj pala na pamet. Ona je voljela svoju kosu ukrašavati ornamentima, obično modelom broda, aranžmanima prepariranih egzotičnih ptica, pa čak i voćem prekrivenim voskom. Iako je postavila vječne trendove za englesko društvo, jedan od njenih najvećih doprinosa modi bilo je uvođenje bijele muslinske haljine u Englesku modu. Kraljica Marie Antoinette, jedna od Georgianinih najbližih prijatelja, poslala joj je kao dar bijelu muslinsku haljinu sa čipkom. Georgiana je nosila tu haljinu, ukrašenu srebrnih grančicama za bal koji se održavao za princa od Walesa. Već za nekoliko mjeseci, žene diljem Engleske moglo se vidjeti u udobnim i jednostavnim, ali modernim haljinama. Georgiana je bila dobra majka, modna ikona, politička figura i iznimna ličnost koja je vladala Londonskom visokim društvom kasnog 18. stoljeća. Oznake: Georgiana Vojvotkinja od Devonshirea, Modne ikone kroz povijest, 18. stoljeće, Engleska |
Moda 1880.ih , Bustle era
Prethodnu dekadu karakteriziraju bogatstvo i raskoš te utjecaj 18. stoljeća koji je još uvijek prisutan. No za razliku od 1870.ih 1880.te su prezentirale jednostavnije, djevojačke ali i sofisticirane stilove.
Opći stil 1880.ih bila je drapirana suknja sa bujnom pozadinom. Haljina je bila prilično restriktivna, uska u početku dekade a šireg oblika u kasnijim godinama. Silueta je još uvijek bila vrlo drapirana ali mnogo jednostavnije od stila 1870.ih. Bilo je nešto djevojačko u stilu 1880.ih, no matrone društva su se pobrinule da se taj stil ne ukorjeni. One su se naime vrlo uživile u sofisticirani stil koji im je donio povratak bustlea. Kada se osvrćemo na modu toga doba, vidjet ćemo vrlo djevojački, ženstveni i nalik na porculansku lutku stil, iako ga u to vrijeme nisu tako percepirali. Ove slike prikazuju promjenu siluete s početka do sredine dekade. Nepraktičnost mode kulminirala je krajem 1870.ih. To je bilo vrijeme največih ograničenja ženske odjeće. Uska, drapirana suknja, bustle, korzet je bio uži nego ikad prije a cjeloukupna haljina i donje rublje bili su daleko preteški i nezgrapni. U reakciji na tešku draperiju koja je bila glavni val Pariške mode bratstvo prerafaelita je pokušalo popularizirati estetsku ili artističku haljinu koja je bila nerestriktivna, srednjovjekovnog i renesansnog kroja, nježnih boja i često uzorka cvjetića. Estetska haljina je bila najviše popularna u boemskim krugovima.Estetska haljina je bila usmjerena na prekrasne tkanine, nježne krojeve često labavo pričvršćene pojasom u struku. Estetska haljina je uvelike utjecala na tea-gown, haljinu nošenu kod kuće ali i za primanje gostiju. Racionalno društvo za odijevanje zalagalo se za promjenu ženske odjeće ponajviše zbog higijenskih razloga. Ove reforme nisu donijele mnogo promjena u modi, ali su pomogle povećanju opće svijesti o štetnosti restriktivne mode. Jedina važna promjena je bila početak nošenja vunenog i prozračnog donjeg rublja koju je uveo doktor Jaeger. Tijekom ranih 1880.ih draperije na suknji postaju mnogo vrećastije, posebno na stražnjem dijelu a bustle se vraća u modu da bi podržao ovu siluetu. Kupolast efekt nije se vratio s bustleom, novi bustle skače praktički vodoravno iz leđa kao polica. Ovaj je bustle izazivao mnogo kritika i satira od strane medija, ali je unatoč tome bio popularan sve do 1890.ih. Suknja iz sredine dekade bila je široka i često pravokutnog reza. Bila je skupljena u nabore na dekorativan način. Šlep je nošen samo s večernjim haljinama. 1889. bustle je nepovratno izašao iz mode. Suknje postaju jednostavne preko noći sa samo prizvukom preostale draperije. Suknje postaju slobodnog pada i jedostavnog kroja. Gornji dio haljine bio je nešto kraći od prijašnjeg curaisse stila. S prednje je strane bio šiljast, a neki gornji dijelovi haljine imali su kontrastne pruge s prednje strane, a taj se stil zvao plastron. Postao je popularan 1870.ih, a često je uključivao i kontrastne rukave dajući pritom efekt prsluka. Do sredine 1880.ih plastron stil je često bio u svjetliim nijansama svile koji su bili skupljeni na dijelovima dajući dojam bluze. Rukavi su bili jednostavni i uski, tri-četvrt dužine a izrezi okrugli - utjecaj 18. stojeća još je uvijek bio vidljiv. Rukavi su se krajem dekade počeli mjenjati, postali su puniji kod ramena. Izrezi u obliku slova V, i visoki ovratnici također su došli u modi, V-izrezi na večernjim haljinama a visoki na mornarskim kostimima. Sportska odjeća Haljina za kriket : Kupaći kostimi : Odjelo za jahanje postalo je jedinstvena uniforma s odgovarajućim sakoom i suknjom, košuljom visokog ovratnika i šeširićem s veom. Ovo se odijelo nosilo bez bustlea, ali je slijedilo siluetu dana. S druge strane, lovački kostimi su bili daleko otmjeniji sa drapiranim suknjama koje su se nosile uz čizme i dokoljenice. Lovački kostim je na lijevoj strani. Svakodnevne haljine Mađarska moda Haljine za šetnju i promenadu Seaside dress Španjolska moda Večernje haljine Večernje haljine 1880.ih bile su dubokog dekoltea, kratkih rukava ili potpuno bez rukava, po prvi put u modi. Najčešće su imale povlaku a nošene su uz satenske ili kožne rukavice. Najpopularnije tkanine bile su svila, saten, til i brokat - pozivajući se na stil 18. stoljeća. 1880.te bile su doba prigušenog sjaja te su obgrlile stil osamnaestog stoljeća ali u nešto blažoj, decentnijoj varijanti. Za razliku od prošlih desetljeća, u ovom su omiljene bile tamne, zagasite boje, a najpopularniji uzorci bili su pruge u kontrastnim bojama i uzorak cvjetića na brokatnoj pozadini. Povlaka ove haljine kao i ovratnik su od svijetloljubičastog satena. Prednji je dio ukrašen Valencijanskom čipkom koja je lijepo oblikovana u dva volana. Draperija je lijepo namještena te prekriva šlep. Gornji dio haljine ukrašen je ljubičastim mašnama kao i rukavi. 1881. Mađarska moda 1883. Haljina za bal 1886. Francuska moda 1888. Talijanska moda Dinner dress A evo kako je dinner dress mogla u trenu postati večernjom haljinom : Gornji dio je zamijenjen... Kaputi, mantili, ogrtači Odjeća za van 1880.ih bila je često krojena na mjeru. Jakne i paletots ( labave jakne duge do koljena ) bile su osobito popularne. Paletots su često bile ukrašene u vojničkom stilu ili su bile napravljene da djeluju obično i muškobanjasto. Neki su prigovarali da su ove jakne previše grube i neženstvene, no zapravo su bile pravo pokrivalo za nježnu žensku figuru koja se skrivala ispod njih. Ogrtač ili plašt je bio najpogodniji za nošenje preko haljine jer je savršeno prekrivao bustle bilo koje veličine. Najomiljeniji stil mantila bio je dolman koji je često rađen od šalova koji tada i nisu bili tako popularni. Za putovanje su se nosili dugi kaputi da bi zaštitili odjeću od prljavštine, kiše i čađi. Donje rublje Bustle se vratio u modu i dosegao svoje najveće proporcije sredinom dekade, od 1885. do 1888. godine, te se protezao gotovo izravno iz leđa podržavajući pritom draperiju, volane i vrpce. Bustle je često bio stvoren umetanjem žica u podsuknju ili je mogao biti poseban dio donjeg rublja. Korzet 1880.ih stvorio je nisko, puno poprsje te je odvojio grudi. Uobičajeno donje rublje uključivalo je kombinezon, podkošulju i platnene gaće koje su se nosile ispod bustlea, korzeta i podsuknje. Vuneno donje rublje je preporučano, posebno kod bavljenja sportom. Dodaci Frizure i šeširi Čak i kosa koja je svoju izradu dugovala stilu osamnaestog stoljeća bila je nešto jednostavnija. U 1880.ima žene se nisu mogle nadati da će samo uz pomoć svojih ruku i kose moći izraditi neke od veličanstvenih frizura koje su vladale 1870.ima. Lažna kosa i umeci su se često koristili. Neke od jednostavnijih frizura 1870.ih mogle su se izraditi samo uz pomoć duge kose koju je posjedovala svaka žena Viktorijanskog doba. Takve je frizure popularizirala mlada ljepotica Lily Langtry koja se u kasnim 1870.ima uspješno pojavila u Londonskom društvu. Takva frizura se sastojala od niske pundže i nakovrčanih šiški - šiške su došle kao inovaciju u modu 1870.ih. Drugi popularan stil bile su dvije pletenice smotane oko glave. Ovakvi skromni i jednostavni stilovi označavali su povratka na izvorno nevinaštvo Viktorijanskog doba. Većina žena, osim starijih i udanih, nisu nosile ništa na glavi u zatvorenim prostorima tijekom dana, a samo male češljeve, cvijeće i dragulje u večernjim satima. Na otvorenom su nošene kape i šeširi, ali i kapuljače i šalovi. Šeširi po mađarskoj modi. Nakit Na nakit ovoga desetljeća veliki su utjecaj imale dva čimbenika : utjecaj 18. stoljeća i princeze Alexandre od Walesa. Ogrlice ''davilice'' i visoki ovratnici ukrašeni draguljima postali su popularni baš zbog nje. Ona ih je nosila da prekrije ožiljak na vratu. Ogrlice Naušnice Broševi Satenske ogrlice sa privjeskom ili pandanom koji su prikazivali ženski profil su također bile popularne kroz cijelo Viktorijansko doba. Ovakve su ogrlice umijesto privjeska mogle imale medaljon koji bi se otvorio a unutra je bio minijaturni portret. Rukavice Lepeze Cipele Cipele 1880.ih najčešće su imale Louis XV. petu a bile su izrađene od satena ili kože. Plesne cipele: Večernje cipele : Čizmice Poznate ličnosti Lillie Langtry, Engleska pjevačica, glumica i ljubavnica princa od Walesa Princeza Viktoria od Ujedinjenog Kraljevstva, unuka kraljice Viktorije a kćer Edvarsa VII. i Alexandre od Walesa Alexandra od Danske i Walesa Slikarstvo Djeveruša, James Tissot Bez naslova, Jan van Beers Femme elegante voyant filer un vapeur, Alfred Stevens Debutantes, Marta Aronssohn Danzig Taština, August Toulmouche Oznake: Povijest mode |
< | rujan, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |