Dubravkina rakija sremuša ili srijemuša

12

travanj

2012

"Sremuš, dar prirode, samonikli lijek, začin i hrana, deluje blagotvorno kod visokog krvnog pritiska, arteroskleroze, povišenih masnoća u krvi, gripa, prehlade, bronhitisa" - Dr. Grujić Gordana

Photobucket

Moja rakija s medvjeđim lukom nije u ovako lijepoj boci ali vjerujem da će biti jednako fina i blagotvorna, djelotvorna. Ne pije se na čaše, čak niti na štamprleke nego na kapi. E jedini je problem jer sam zaboravila koliki je broj kapi? Gđa Dubravka je brala medvjeđi luk u šumama Varaždinskih toplica, a rakija nije zagorska već dalmatinska. Preporuča je i nabavlja njen susjed "Šved" (Šveđanin). Od njega je saznala, pa naravno i mi, da u Švedskoj naša rakija košta 150 kuna. Mi smo ju platili pet puta manje.
Nije malo. party Svi Hrvati, Bosanci, Srbi itd. rakiju švercaju.
Sin mi veli da se svi mi pišemo velikim početnim slovom. U pravopisu je našao kao primjer Riječane. Nazvao me danas jedan Riječanin, mogla sam ga pitati?!

U narodu se sremuš koristi kao salata, začin i ljekovita biljka koja poboljšava opće zdravstveno stanje organizma. Mnogi mu daju prednost u odnosu na bijeli luk, zato što raste po šumama, na zemljištu koje nije tretirano pesticidima. Količina alina i ostalih aktivnih supstanci se sušenjem znatno smanjuje tako da se biljka koristiti u svježem stanju ili kao vodeno-alkoholni ekstrakt, koji je dostupan tokom cijele godine. Sremuš su znali koristili i stari Rimljani.

Salata od srijemuša je osvježavajuća i ukusna salata.
Ako vas zanima zgodan recept pogledajte na Coolinarki.

Photobucket
Palačinke sa sirom, vrhnjom i medvjeđim lukom
.
Ovim palačinkama nedostaje samo gladan čovjek. njami

<< Arhiva >>