Komentari

recenzijefilmova27777.blog.hr

Dodaj komentar (34)

Marketing


  • TEATRALNI

    Definitivno se ponovo gleda. Ps za sve one koji bi eventualno kmečali na dužinu-umjetnost nije sprint od 500 metara nego maraton ista stvar je i sa pisanjem o njoj.

    avatar

    17.06.2024. (23:11)    -   -   -   -  

  • luki2

    Divota! Lijepo si sve povezao, vesele me reference o kojima pišeš. Sjajno! Da, pitanje moci je vrlo važno - i to na relaciji muško - žensko (što je jednome dozvoljeno, nije fozvolheno drugome). Moralnu policiju, hvala na pitanhu, imamo i danas.:(((( Takodjer, tu je s jedne strane moralna policija i kler (svecenstvo) i običan puk, kojibsamo želi živjeti kako vec može i kako mu je dozvoljeno. Ipak, dramske predstave HNK malo su naporne s tim eksperimentiranjem i situacijama: navodno je sve dozvoljeno. Da li je zaista tako?
    Ne znam, ali klasika je klasika, a suvremenost je suvremenost.
    Ljubim!

    avatar

    17.06.2024. (23:46)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Hvala hvala ali imao sam bljesak sa ovime o pitanju glume kroz povijest kad je to bilo rezervirano samo za muške. Asocijacija mi je došla sama po sebi po tom pitanju nazadnjaštva nejednakosti dvostrukih licemjernih standarda i onda jedna od njih-zakuca u svom monodramskom govoru kako "ima praviše godina da glumi Juliju" "pa onda uzmite nekog klinca od 14 godina ionako su u tom vremenu ženske likove igrali muškarci" Kad sam to vidio isaplo je kao neko "proročanstvo" a prorok nisam :D Meni je bio stvarno klip pod noge od vojvode s njegovim odstupanjem s pozicije koja mu nameće provođenje šerijata umjesto da taj zakon samo dokine (što realno može jer je vlast) nego je poziciju dao gnjusnom gadu koji će taj isti zakon provesti ali onda kad sam rekapitulirao svatio sam poantu-a ona je u tome baš da raskrinka kompromitira ocrni onog kojem je ostavio moć. Što je i uspio. Prenošenje drame u suvremene okvire za mene je pun pogodak. Sreća mi kao društvo nismo došli do toga da bi imali "moralnu policiju" kao ovi zaštitari koji na sceni imaju tu funkciju ali imamo onu neformalnu u drugim oblicima jedan od njih su morončine koje kleče po trgu svake prve subote i nastoje napraviti represije na slobode od čega su seksualne samo jedan dio (iako glavni) Kad smo kod svećenstva potez vojvode da se kamuflira u jednog od njih je isto bio pun pogodak tako nije bio sumnjiv a imao je kontrolu nad kompletnom situacijom i protagonistima u njoj. A vidiš ja baš suprotno mislim da nam je taj tip eksperimentiranja baš potreban da se nađu novi ekspresionistički načini ideje kako prbližiti mentalitet prošlosti u sadašnjost jer čast rijetkim iznimkama puno je onih koji su na tim prizemnim postavkama iz daleke prošlosti. Modernizacija scene i situacija u njoj me je u sekundi asocirala na talibanizaciju u Iranu burke i "moralne" zakone a isto se nastoji provesti i ovdje a to je problem a na drugoj umjetnosti je da to interpretira kao problem pred kojim se ne smije biti indiferentan. Eto to su moji razlozi zašto je ideja suvremenog koncepta ovdje idealna potrebna i vrhunska.

    avatar

    17.06.2024. (23:58)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    A sad što se tiče pitanja dali je sve dozvoljeno? Kategorički nije sve ali trebalo bi biti ono što je stvar osobne slobode koja ne sputava druge. A bolesne represije na stvari kao što su slobodna seksualnost definitivno spada u zadiranje u tuđe slobode i formiranje takvih zakona koji bi to branili i sankcionirali i to ni manje ni više nego smrću je boleština i zlo.

    avatar

    18.06.2024. (00:00)    -   -   -   -  

  • luki2

    Čadež, u "Jutarnjem" o predstavi "Mjera za mjeru":Ivan Plazibat (45) temeljito je unakazio Shakespeareovu komediju "Mjera za mjeru" u zagrebačkom HNK. Toliko da bi se trebao "praviti mrtav" svaki put kad netko samo i spomene Shakespearea u sljedećih uzmimo deset godina. Obilno mu je svojim intervencijama pripomogla dramaturginja Ivana Vuković, koja je dopisala masu žurnalističkih doskočica na prijevod Josipa Torbarine te je tako od Shakespearea pokušala učiniti feminističku sapunicu posve doslovno. Dosjetki tih suvremenih ima gotovo više nego Shakespearea a k tome se i sam taj Shakespeare propituje u formi metateatra, pa glumci među sobom raspravljaju kako to da se radnja događa u Beču, a sva su imena likova - talijanska...."

    avatar

    18.06.2024. (01:31)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Joj nemoj mi čadeža tog pacjenta organski ne podnosim baš mi je pravi primjer isfrustriranog seronje. Imam jake razloge za stravičnu averzuju prema njemu a svi su bez pretjerivanja brutalno jaki a najjači od svih ipak nije za javnost pa ću se zadržati na onima koje mogu pod oči sire javnosti. Oduvijek prema samom profilu kritičara osjećam neko gađenje i nelagodu i to čak niti malu, ego i tripovi tih koji samo filozofiraju a realno ne rade ništa plus za sve to sraćkanje bivaju plaćeni su mi jedni od najgorih parazita društva nesposobni za napraviti nešto nešto spojiti kak treba ili argumentirano demantirati nego samo isključivo proizvoljne šuplje konstrukcije i naricanja. Ja sam sa svoje strane iznio jake argumente za svoje oduševljenje modernizacijom predstave i potrebom za istom dok ovo plaćeno piskaralo samo nalazi minuse bez ikakve natruhe argumenta što tu nije dobro. Općenito ne volim kritičare ni jednog profila ali od ovog čadeźa baš zazirem definitivno je najnapuhaniji najprepotentniji i s najviše talenta za nasrati nego ijedan drugi. Sreća da ih nikad nisam uzimao kao nešto relevantno i presudno kod izbora predstave a i u rijetkim trenucima kad ih čitam radim to sa grčem u želucu i gađenjem.

    avatar

    18.06.2024. (01:45)    -   -   -   -  

  • starry night

    čitam te navečer, kao poslasticu, jučer i danas sam vani

    avatar

    18.06.2024. (10:29)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -LUKI-Idem dalje sa demantiranjem. Kako sam već naveo svoj sam stav zašto je ovaj eksperiment dobra stvar kompletno argumentirao dok ovo piskaralo nije. Zašto je Plazibat "unakazio" orginal ni jednom riječju nije argumentirano. Inače ni ja nisam pobornik osuvremenjavanja ali svako pravilo ima svoju iznimku a ovo je jedna pd njih. Od početka je transparentno i eksplicitno naglašeno da je sam koncept predstave eksperiment kako bi Shakespeare funkcionirao u današnjem vremenu njegovo vrijeme projicirano u sadašnjost a to uključuje i modernizaciju scene kao glavnu stavku a s time i kostimografiju. "Žurnalističke doskočice" su ovdje bacanje prašine u oči opet ni jednom riječju nije definirano što to konkretno znači gledao sam predstavu i nisam u njoj vidio apsolutno ništa što bi se moglo klasificirati kao takvo. "Feministička sapunica" opet ni jednog argumenta koji bi potkrijepio tu premisu a opet što je kristalno jasno i transparentno kao što se čita i iz predloška: "U tom kolopletu živopisnih karaktera slijedimo radnju koja počinje u trenutku kada vojvoda koji vlada Bečom, navijesti odlazak te prividno otputuje, prepuštajući vlast svome zamjeniku, Angelu, čovjeku besprijekorna morala i strogog provoditelja zakona. U paralelnoj priči upoznajemo razuzdanog Claudia, osuđenog na smrt zbog nećudorednog ponašanja čiji neobuzdani prijatelji mole Isabellu, Claudijevu sestru da se zauzme za svoga brata kod nemilosrdnog Angela. Njihov susret će uzrokovati slijed događaja koji će ispremiješati sudbine svih likova. Angelo od Isabelle, koja se priprema za odlazak u samostan, traži da mu se poda i tako spasi brata, Isabella brani svoju čistoću i čast, dok je Claudio nagovora da ga ipak spasi, grozeći se umiranja…" dakle stvari su od početka kristalno jasne o konceptima predstave i što je njena bazna poanta pitanja jednakih i jednakijih a u dotičnoj "sapunici" kao što je i vidljivo-sudjeluju i muški protagonisti jedni koji su "prekršili zakon" i ženski kao oni koji u raspletu sudjeluju u raskrinkavanju Angelovog licemjerja. Stanje stvari kakvo je bilo 1604 je preneseno u današnje vrijeme dramaturški konkretno ni promila tog sapuničnog koncepta tako da je jasno da je ovo pisano bez natruhe argumentacije. Stavka 2 suvremene dosjetke? pa naravno opet se vraćamo na premisu 1 kako je ovo eksperimnt-predstava o koreliranju Shakespeara u modernom vremenu i logično je da će uz scenografiju kostimografiju ubaciti i suvremene izraze i ekspresionizme to je nešto što se u samom startu moglo i trebalo očekivati. To što je radnja u Beču a imena uloga su talijanska možda i je faličnost ali sve u svemu skroz irelevantna jedan mali detalj koji ne mijenja suštinu kompletne priče i njene poante. Prema kritičarima kako sam naveo imam organski zazor i njihovom "učenju" redatelja njegovom poslu glumaca njihovom scenografima njihovom. Posebno kad to rade sa nesnosnom količinom prepotencije. Usput još jedan od razloga zašto mi je čadež toliko ospkuran uz masu drugih navedenih je i njegovo glorificiranje haSSe a o haSSi sve znamo i to ništa dobroga. Iz svega izvlačim zaključak da se priklanja ekstremnom desničarenju a "kritike" koje piskara (uglavnom neargumentirane i pljuvačke) su da bi ljude odbilo od kazališta sreća u nesreći je da nema puno onih koji se vode kritikama kod izbora gledati ili ne gledati.

    -STARRY-Dogovoreno, očekujem tvoj polemički konstruktivan komentar. Nažalost u knjigi nije bilo ispisanog scenarija koji bi prekucao ovdje da dotatno približim radnju kroz konkretne scenske interakcije ali što je tu je.

    avatar

    18.06.2024. (12:24)    -   -   -   -  

  • starry night

    Mjera za mjeru, napisana između 1603. i 1604., smatra se jednom od Shakespeareovih problemskih drama zbog promjene ugođaja. Beč je opterećen bordelima i raspuštenim moralom, tako da je na vojvodi da osigura božansku intervenciju. Mi nemamo javne bordele ali vele da prostitucija harači hotelima paralelno s turizmom, pa je drama itekako aktualna, jer žene više nemaju gdje raditi nakon uništenja polja i tvornica i evo opet podjele na domaćice, opatice i kurve. Biti financijski neovisna jedina je opcija kad govorimo o ravnopravnosti žena, i tu treba pristupiti makijavelistički, svako sredstvo je dopušteno ako je cilj neovisnost žene o muškarcu i zadanoj joj ulozi u 16. stoljeću, da bude žena bez novca tlačena u braku, ili opatica, ili financijski neovisna :))))))))))))))))))))))))

    Luki je izvrstan komentar napisala, to je to.

    avatar

    19.06.2024. (01:01)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Da, Luki ima u svom prvom komentaru izvanrednu poantu a dosta tome u prilog ide što je i ona pogledala predstavu. To je poanta-prepoznati u sadašnjosti ono što je bilo "normalno" u prošlosti a kad se po trgovim kleči da se ta vremena represije i religijskih sektaških dogmi vrati onda je i tema predstave osobito važna. Slažemo se oko klera, samozvane "moralne policije" i pitanju sveopće aktualnosti. Principijelno se slažemo i oko modernizacije i skliskosti terena sa osuvremenjavanjem nekih klasika i ja kažem da je od izvorne verzije nova modernizirana rijetko kad bolja ali prva točka na kojoj se razilazimo je da je naporan taj koncept osuvremenjavanja klasika. Tu mislim sasvim kontra-da je potrebno a osim toga ovo je prvi takav slučaj osuvremenjenosti baš u kompletu dosadašnje predstave tipa "don juan" su osuvremenjene u malim promilima dok je "mjera za mjeru" ciljano i detaljno ne bez razloga. Glavana premisa je bila menatalitet i zakone iz izvorne verzije iz 1604 adaptirati u današnje vrijeme za što postoji jak argumentiran razlog a to je činjenica da nam se društvo polako ali sigurno mentalitetom vraća u ta vremena. Nakon početne naracije na engleskom na sceni se prvo odigravaju igre u bordelu do trenutka kad se to prekida dolaskom vojvode i njegovog ostavljanja pozicije Angelu. Što se tiče ženskih pozicija drama je koncipirana tako da onima neudanima nejunfericama i koje nisu časne kupleraj ostaje jedino sredstvo financijske egzistencije. Primijer toga je i jedna udana koja se povremeno time bavi zbog zarade jer kao nemaju dovoljno ali glavni razlog koji se ne spominje u interakcijama izravno ali je očit-je upravo taj emancipacijski koncept da bude neovisna o plaći svog zaštitara koji provodi šerijatski zakon. Tako da se slažem da je makjavelistički pristup u tom pogledu sasvim opravdan štoviše i potreban. Iskreno emancipirane i neovisne su mi uvijek bile daleko napetije i draže nego domaćice i makar je prostitucija onda bila jedino sredstvo za ostvarivanje nekakve jednakosti i ravnopravnosti princip da cilj opravdava sredstva se ovdje može sasvim legitimno primijeniti. Ali nije samo to da se danas posla rijetko nađe a ako se i nađe uvjeti su grozni ima još nešto-patrijahat koji drma i seljačine koji na emancipirane i neovisne gledaju ni manje ni više nego kao na "kurve i drolje" ima toga ima i to je razlog zašto je osuvremenjavanje u svakom smislu konzistentno sa Shakespearovim orginalnim vremenom. U rodne uloge ne vjerujem čak ih se i grozim a patrijahat ih i u 21.stoljeću nameće predstava je šaka u oko za sve konzervativne struje i tim više mi se njen koncept sviđa.

    avatar

    19.06.2024. (10:32)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Ali ima još jedna točka na kojoj se uvjetno (samo uvjetno) razilazim s Luki po pitanju je li sve dozvoljeno? Pa je dabome, sve što spada u osobne slobode a ne sputava druge niti ima utjecaj na njihovu slobodu treba biti dozvoljeno. Pa i oblik ženske emancipacije u predlošku drame a koji je zakonom zabranjen a kažnjava se vješanjem. Prva asocijacija mi je bio Iran i njihov talibanizam kad sam gledao scene privođenja prijetnje pištoljem i batinjanje zbog "nemoralnog" ponašanja jednog od likova. On je kao oženjen otišao kod prostitutke a zakon koji je na snazi zabranjuje sexualne odnose van braka ili u braku šaranje sa drugima. Kad pogledaš klečavce po trgu koji kleče za zabrane ograničenja i kontrolu nad drugima vidi sa i na stotu da suvremen koncept predstave ima na tapetu i taj problem. Razilazimo se definitivno po pitanu čadežovog prizemnog pljuvačkog i neargumentiranog piskaranja ali dobro je da se i taj aspekt rezimirao kroz komentare sve u svemu oboje smo iz predstave koju smo gledali izvukli dobre i prave poante a točke u kojima se siječemo ne predstavljaju zid svi imamo argumente za sebe. Ja i Luki naravno tu ne računam i piskaralo čadeža.

    avatar

    19.06.2024. (10:40)    -   -   -   -  

  • sewen

    Fascinantno je s kolikom željom i voljom pišeš. Respect!
    Al volio bih da su postovi kraći.... Al opet, tko sam da određujem....

    avatar

    19.06.2024. (12:09)    -   -   -   -  

  • starry night

    a čuj, žena koja širi noge za lovu je kurva, s punim respectom za kurve

    avatar

    19.06.2024. (13:01)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -SEWEN-Ma, lažu te, to o meni i dugim postovima su same legende :D evo ovaj i ovajsu kraći od 5 kartica a takvih ima 2-3 komada unazad godinu dana. Stvar je u tome da se 140 minuta predstave možda i može u kraćim crtama samo onda bi to bilo definitivno odstupanje od forme a kao izuzetno estetski i vizulan tip forma mi je jako važna štoviše imperativ u slaganju postova. A niti ovo nisu stvari kojima leži haiku forma bar ne iz moje perspektive. Perspektive iz koje prednost dajem detaljnosti skalpel preciznosti konkretnim primjerima povezivanjem u ovom slučaju ne vrijedi ona da je manje više.

    -STARRY-Naravno i kurve cijenim ako je to stvar njenog izbora daleko više nego moralizatorske picajzle. Samo da dodam još jednu stvar-ostavljanje modalno u suvremenoj verziji priču o prostituciji kao jedinj alternativi "čednima" je bar iz mog perceptivnog kuta zbog toga što krkani poznatiji kao konzerve one samosvjesne emancipirane trpaju u te ladice jer nisu po njihovom (da kuhaju i bedinaju djecu) to je metoda kojom se htjelo istaknuti taj današnji mizerni konstrukt mentalnog sklopa patrijahalnih ameba neovisno čime se ona koja se nije podredila kuhači i djeci bavi.

    avatar

    19.06.2024. (14:19)    -   -   -   -  

  • starry night

    pa jasno, ljudi preživljavaju na razne načine, kler parazitiranjem, iako u 21. stoljeću bi se trebali skinuti s priče o gdje je kome mjesto, u kuhinji ili u bordelu ili za katedrom, jednostavno je klerčine pomelo vrijeme, zameo ih vjetar, kao i barbare kamena s ramena, kamen u dalj više nije polje na kojem se igra, toljagu i kamen je zamijenio intelekt, ako ne znaš upaliti comp, drugotni si, Adamu :))))))))))))))))))), TEATRALNI, zbog tebe sam sinoć u 2 čitala kralja Leara i Measure for measure, bravo! a proučila sam i termin "metateatar", "četvrti zid" :)), šta da ti kažem, dobar si :))

    avatar

    19.06.2024. (16:17)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Nego što nego parazitizam a plus to još ulaze u tuđe sexualne živote (tu su specijalno angažirani) a sad i u obliku opus dei fanatika koji su vjerujem Plazibatu bili jedna od ključnih stavki za eksperiment predstavu na relaciji prošlost projicirati u sadašnjost. Čitla si kralja Leara kažeš? super baš bi me zanimali dojmovi ja nije mi na čast nisam predstavu sam 2 puta gledao i jedino što sam čitao je dramski tekst a nadam se da će opet biti reprizno na repertoaru našeg Zagrebačkog HNK i da ćeš uspjeti pogledat iako dvojim da hoće jer je zadnji put izvedena pred koju godinu ak se ne varam 2018. Metateatar je spominjalo ovo piskaralo čadež kojeg je Luki citirala i moram se sad kad si me sjetila na to referirat ovako dodatno. Ne vidim što je pisakaralu u tom metateatru sporno? Transparentno su najavljene improvizacije posredne i neposredne interakcije kao šećer na kraju direktan kontakt glumica s publikom (ono što sam pod zadnje izdvojio na kraju posta) baš to je bilo pravo osvježenje i nešto novo inovativno što još nije bilo djelom ranijih predstava. Našli su način kako osvježiti stari klasik i približiti ga današnjem vremenu a kad smo kod četvrtog zida on je na samom početku 1 i 2 djela u startu probijen. A šta da ja tebi kažem mislio sam se praviti cool i pasivan ali to jednostavno nije moguće na takav kompliment pa ću se iskreno zahvalit :))

    avatar

    19.06.2024. (20:59)    -   -   -   -  

  • NF

    dobro izvučene paralele s današnjim vremenom i mogućim putevima za dostizanje ekonomske neovisnosti žena nekad i sad,ha. i po fotkama se vidi opuštena atmosfera pri pripremi predstave, podjetilo me na kratko vrijeme kad se ne samo kazališna alternativa u rijeci sružila u prostorima otvorene scene belvedere, dok su paralelno išle probe za aktualne predstave...

    avatar

    19.06.2024. (21:48)    -   -   -   -  

  • luki2

    Eh, nisam baš oduševlhena, što reci. Odgajana sam na klasici, pa me sve ovo pomalo smeta....No, drama HNK odlučila se za takav put - pa kome milo, kome drago....Meni je Čadež, oprosti, dobro izanalizirao. Ljub!

    avatar

    19.06.2024. (22:59)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -NF-Hvala hvala a atmosfera opuštena iako imam dojam da je svaka takva. Prostori u Hnk imaju potencijala štetaa ih je ne iskoristiti :)

    -LUKI-To je točka na kojoj smo se složili da se ne slažemo a što se čadeža tiče tip mi je stvarno ljigav imam jake razloge za averziju prema njemu a neke od njih sam i naveo o ostalima neću javno ali znaš koji su. Njegovo piskaranje nikad neće zadobiti moje simpatije i po meni je isfrustriran neargumentiran i s očitom namjerom seruckanja. To mu nije prvi takav slučaj već sam se u postovima i postovima obrušavao na kritizerstvo većinom njegovo. I lagao bih da kažem da mi je drago što se s njegovim kvalifikacijama slažeš ali što je tu je ja sam svoje argumente iznio ti imaš svoje ali pravo da ga držim prepotentnim neargumentiranim irelavantnim 120/100 zadržavam. Ostanimo kod toga da ovdje nećemo postići sporazum mene je predstava oduševila tebe nije ja kritičare ne podnosim ti ih držiš važnima i oko toga ćemo uvijek imati dijametralno suprotne stavove što ne znači da dalje nije podložno raspravi.

    avatar

    19.06.2024. (23:07)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Nego preporučio bih svima koji nalete da umjesto patetičnih piskarala ala čadež pročitaju intervju s Goranom Grgićem između ostalog govori i o modernizaciji klasika:

    "Izazovno je kroz klasične priče podsjetiti i sebe i druge da smo malo toga naučili od naših prethodnika. Ako se zadržimo na Shakespeareu, on je pisao za poznatu publiku i direktno ukazivao kamo vodi zloba, ljubomora, mržnja, osveta, vlastoljublje… I sigurno su se mnogi prepoznavali. I u ovoj našoj predstavi jedno klasično djelo je poslužilo autorskoj ekipi i nama na pozornici kao čvrsto polazište za predstavu koja rezonira s današnjim društvom i održava dijalog između prošlosti i sadašnjosti."

    avatar

    20.06.2024. (13:03)    -   -   -   -  

  • shadow-of-soul

    sjećam se da sam gledala film KRALJ LEAR ... za mene tada u toj dobi - preteško

    avatar

    21.06.2024. (13:43)    -   -   -   -  

  • Pozitivka

    Joj, ja sam bila tako loša u lektiri. Nisam voljela čitati nešto obvezno.... Ali da, ovo o mentalitetu. Grozno je gledati kako se prošlost isprepliče u sadašnjosti. Nimalo nema napretka. Neki bi nas vratili 100 godina unatrag. Život ide dalje, tko zna što će donijeti sutra, a mi se brinemo koliko svega "novoga" oko nas. Umjesto da prihvatimo i prilagodimo se, čeznemo za nekim prošlim vremenima.... ;)

    avatar

    22.06.2024. (09:57)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -SHADOW-Znaš što je skoro i ironično u toj priči? Da si mi ti za film prvi glas nisam ranije znao da je napravljena i filmska adaptacija a tema Leara je kako bi rekla naša Isabelči olovna nikoga definitivno ne ostavlja ravnodušnim.

    -POZITIVNA-Odat ću ti tajnu-niti sam ja bio ljubitelj lektire makar je i to eufemizam točna definicija je da mi je predstavljala kamen oko vrata i to upravo zbog unaprijed određenog izbora neke knjige za istu. Ali one filmske su mi zato bile iznimka makar ih nikad nisam volio pisati no kad bi bila filmska napravio sam elegntan potez-posudio film na VHS-u u kvartovskoj videoteci pogledao ga i na osnovu filma napravio analizu što mi je moram se pohvalit uspješno prolazilo. Nažalost premalo je bilo takvih kojima bi film mogao kompenzirati knjigu a literatura koju su nam birali uglavnom je bila zamorna i naporna. Elem kad sam govorio o piskaralu čadežu aj da se zadržim na njemu doći ćemo do poante. Primijer je neargumentiranog isfrustriranog bacanja verbalne pirotehnike bez ijednog argumenta zašto je to tako kak si je zabrijao dok je predstava sasvim transparentno postavljena i kao najava prije njene same premijere pa što je tukac očekivao? Modernizacija i suvremene intervencije u kombinaciji sa glumačkim improvizacijama su uspjele u onome što je bila namjera ovog komada-izvornu 1604. godinu dati iz kuta današjeg vremena moderne tehnologije i svega što ide uz to. Razlog je očit-jer se ta mračna vremena vraćaju (sreća u nesreći ne po zakonu šerijata koji je služben još smo uvijek sekularna zemlja) ali kroz opus dei fanatike koji kleče svake prve subote u mjesecu i "mole" se za dominaciju ograničavanje i kontrolu-svojim umobolnim stavovima spadaju u mračni vijek od modernog i progresivnog zaziru ali istovremeno koriste sve moći napredne tehnologije koju su smislili progresivni umovi. Predstava je savršeno približila tu današnju stvarnost kroz filtar menataliteta iz 1604-e i to je od same njene najave bilo kristalno jasno da se ona na to i samo to svodi (i sve što po difoltu ide uz to pitanja jednakih i jednakijih zakona i pravde) sve u svemu ovaj kazališni eksperiment nema ni jednu faličnost. Na dramama je da to ističu kao probelm ako se jedan menatalni sklop zbog toga promijeni i to puno znači.

    avatar

    22.06.2024. (12:27)    -   -   -   -  

  • Taango

    Pozdrav prijatelju ,kod mene ti je u pitanju Otok Pag.

    avatar

    24.06.2024. (23:40)    -   -   -   -  

  • j.

    Čadež je mislim ovo pokopao u svojoj kritici, a ja sam također fasciniran s kojim žarom ti svemu ovome pristupaš :).

    Ove godine nema onog nekog događanja ispred Hnk, kao što je bilo 22 Novi val, 23 šansona i to... ?

    Hvala, pozdrav :)

    avatar

    26.06.2024. (11:55)    -   -   -   -  

učitavam...