Knjiga za plažu

18.11.2007., nedjelja

Zvijezda s motornom pilom

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Denis Giljević: »Prodane dušice«, zbirka priča, Translator, Zagreb 2007.

Prva zbirka priča autora kojeg poznajemo samo kroz književne natječaje i zajedničke zbirke ili zbornike uvijek je svojevrsna poslastica. Takvi nam prvijenci pružaju širi uvid u autorov tematski i stilski spektar pa možemo provjeriti je li stvarno tako dobar kao u »onoj« odličnoj priči koju smo s guštom pročitali u nekoj zajedničkoj ili natječajnoj zbirci. Tako nam se na »provjeru« prije svega nekoliko dana ponudio Denis Giljević, mladi zagrebački pisac, pobjednik književnog natječaja pazinskog Istrakona 2006. godine, a s nekoliko priča bio je zastupljen i u zbirci Lift, koju je nakon provedenog natječaja objavio internet portal Monitor.

Iz tih ranije objavljenih pojedinačnih tekstova Giljevića se dalo zapaziti kao nadarenog i cinično-duhovitog autora, koji je i depresivne motive znao izokrenuti u humor i satiru. Ima takvih priča i u ovoj zbirci, ali i drukčijih, introspektivnijih, depresivnijih; osim testiranja snalaženja svojih likova u neobičnom socijalnom okruženju, u dosad nepoznatim pričama Giljević ih suprotstavlja i njima samima, pojačava unutarnjemonološku komponentu, stavlja ih pred moralne i emotivne dvojbe. Na kraju zbirke zatvara puni krug, spajajući u četverodijelnoj noveli Vjeran Pesek – pseći život i američki san nadrealističko socijalno pismo s psihoegzistencijalističkim i cinično-crnohumornim ozračjem.

Zbirka počinje nježnim, romantičnim i duhovitim nabrajalicama pod zajedničkim naslovom Tris desetki. Deset mudrih izreka, životni odsječci od jedne do deset minuta i sudbinski potezi od jednog do deset koraka minijature su s brojnim simboličnim ili višeznačnim sentencama, kao stvorenim za snubljenje, recimo, preko SMS-a. Slijede tri prštave, dinamične i urnebesno smiješne priče o mladim ljudima koji su preokrenuli svoj život postavši zvijezde svaki u svom glazbenom žanru – heavy metalu, punku i turbo-folku. Među njima, priča o heavy metal zvijezdi Paulieju Cagneyju, sinu drvosječe, koji estetički ideal nalazi u zvuku motorne pile, duhovita je, skoro pa montipajtonovska parodija duha »metalnih« 60-ih i 70-ih godina; priča o punk zvijezdi Fredu Zankeu vješto koristi pozadinski motiv totalitarizma, militarizma i antiutopije, dok je priča o turbo-folk zvijezdi Arimiru Chobainu, zemljopisno najviše približena našem podneblju, groteskna parabola o komercijalizaciji emocija i manipulaciji masama.

Zbirka se nastavlja u ležerno-duhovitom tonu, ali s postupnim uvođenjem satiričke kritike raznih pojavnosti našeg »modernog« društva: komercijalizma (priča Ima li života poslije shoppinga) ili novinskih »savjetodavnih« rubrika (priča Mala škola prvih spojeva). Slijedi priča asocijativnog naslova Bamboocha, koja samo naizgled nastavlja niz društvenih satira: između redaka popularne reklame probija se groteskna i okrutna priča o ogoljavanju obiteljskih odnosa.

Prodane dušice na trenutke nalikuju na zbirku-koncept: susjedne priče često su povezane jedva primjetnim tematskim prijelazima, postupnim zaoštravanjima ili ublažavanjima pripovjedačkog tona, a kroz više priča luta lik profesora Ievgenija Childsa, ovlaš se pojavljujući ili nestajući, ili komentirajući doživljaje drugih likova. Negdje baš nakon »lagane« prve trećine zbirke profesor dobiva i svoju vlastitu priču Čudesni izlazak Ievgenija Childsa iz mraka. Napeta je to psihološka priča o banalnoj životnoj epizodi: kupovini novog okvira za naočale, ali kroz nju se portret lika postupno upotpunjuje i sve je jasnije da se iza naoko bezazlene urbane avanture krije prava životna borba, okrunjena, i drago nam bude zbog toga, hepiendom.

U nastavku zbirke Giljević se ponovno bavi komercijalizmom, ali već gazeći pomalo i u krimić (priče Reklama? Ili ipak zagonetka kameleonskih nogu? te Odabran(a stvarnost?)), te u znanstvenofantastičnu distopiju (priča Tamo gdje se ništa nije promijenilo). Još se nekoliko priča bavi ispraznošću čemerne svakodnevnice da bi se na kraju u već spomenutoj kvadrilogiji o Vjeranu Peseku isprepleli motivi i stilski postupci iz skoro svih prethodnih priča u zbirci. I na samom kraju, tradicionalna »bilješka o piscu« (naslovljena Bioaktivnost) također funkcionira kao priča, duhovita priča, a početak joj je ovakav: »Denis Giljević pojavio se nepoznat na svjetskoj sceni u proljeće '71. zahvaljujući roditeljima koji su željeli imati djecu«.

(Objavljeno u Glasu Istre, 17. studenog 2007.)
- 00:57 - Komentari (1) - Isprintaj - #

10.11.2007., subota

Balkanski Rollerball

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Zdenko Mesarić: »Garaža«, roman, Algoritam, Zagreb, 2007.

Friško, »ispod čekića«, u biblioteci Kalibar urednika Kruna Lokotara, upravo je izišao roman Garaža, prvijenac Zdenka Mesarića. Mračan je to roman, depresivan, crn, prilično »padobranski« u odnosu na tekuće teme i trendove u domaćoj književnosti. Garaža se suprotstavlja mnogim kanonima: ovaj bi se roman moglo prozvati i znanstveno-fantastičnim, svrstati ga u podžanr »ruralne distopije«, ali bi ga se jednako tako moglo smatrati i antiznanstvenofantastičnim budući da SF, kako se pretežno slažu teoretičari, ispituje granice ljudskosti, dok ovaj tekst ispipava, a zatim postupno gnječi i drobi granice neljudskosti. Horor je također moguća kategorija za Garažu, no i to je dvojbeno jer ovaj nas tekst neće prestrašiti, iako će nas prilično zgroziti, na trenutke nam se možda i zgaditi. Socijalna proza? Možda, ali hipernaturalistička. Alegorija? Teško, osim za ukus najcrnjih pesimista.

"Vjerojatno se radi o najšokantnijem i najmučnijem romanu objavljenom, barem kod nas, zadnjih dosta godina", upozorava blurb na koricama Garaže, i složio bih se s tim upozorenjem; možda je još jedino Hrvatski psycho Denisa Peričića između korica nataložio toliko nesmislenog nasilja i krvi da ga se može usporediti s ovim Mesarićevim romanom. A da je originalno, originalno je sigurno.

Glavni lik romana je šutljivi, možda i mentalno zaostali devetogodišnji dječak, psihološki ovisan o majci dijabetičarki koju bolest sve više uništava, dok ga otac, rakijaški alkoholičar, osim svakodnevnog maltretiranja još tjera i da se bori u gladijatorskim igrama, najčešće protiv druge djece. Pravi Rollerball na balkanski način. Garaža iz naslova romana je ta borilačka arena, pred ruljom euforičnih gledatelja koji se histerično klade na ishod, djeca-borci jedni drugima kidaju meso, puštaju krv, stežu vratove do nesvjestice, demonstriraju podmukle borilačke, pa i ubilačke vještine. I – zarađuju novac, naravno, ne za sebe, nego za svoje roditelje, menadžere, kladioničare, sretan je zapravo onaj koji u tom ozračju posvemašnje bijede uspije dobiti priliku za borbu, a kamoli pobijediti. Otac glavnoga junaka gomila novac od sinovih pobjeda i najavljuje, kad se skupi dovoljno, zajednički »odlazak u grad«, ali ne u bolji život, nego u veće, opasnije i skuplje plaćene borbe.

S napretkom dječakove gladijatorske karijere postupno saznajemo da se u blizini bijednog radničkog naselja (većina žitelja radi u pilani, znamo to najčešće po tome što svakome fali pokoji prst) razvija osebujno turističko naselje, namijenjeno – eutanazijskom turizmu. Ljudi ovdje dolaze umirati, na razne ponuđene načine, svaki ima svoju cijenu, a u ponudi je i cjelovita posmrtna skrb. Šteta što ovaj motiv od početka romana nije žešće iskorišten u samoj fabuli jer o eutanazijsko-turističkom naselju doznajemo kroz umetnute propagandne tekstove, tek na kraju se likovi prostorno nađu u tom kompleksu, iako ne kao »korisnici usluga«. Oko obitelji muva se svećenik opterećen grižnjom savjesti (nekoć, prije zaređenja, bio je »zainteresiran« za dječakovu majku, ali je sve bilo pošlo krivo), želi pomoći, želi dječaka, koji ni u školu ne ide, »spasiti« od takve besperspektivnosti, no nastojanja su mu, naravno, uzaludna.

Nikakvog hepienda u ovom romanu nema, stvari se razvijaju iz lošijeg u još gore, dječak osim u borbama psihotičnim devijacijama podliježe sve više i u svakodnevici (što je taj mali činio svinji, koju je obitelj tovila tko zna za koju svrhu, opisano je tako da bi se i Damir Karakaš postidio). Balkanoidna patrijarhalna tradicija jedino je što drži tročlanu obitelj na okupu, pored nemoći bilo kojeg člana da bilo što promijeni. Svrhovitost svakoga od njih – rad, zarađivanje, kuhanje i pospremanje – jedini su funkcionalni odnosi, rakija i batine dokoličarski su bonus, natruhe emocija između majke i sina neminovnim se razvojem događaja nemilosrdno brišu, a mračnu atmosferu cijelog romana dodatno oteščuje odsuće bilo kakve nade, pa i bilo kakvog humora, makar i crnog. Zamislite stripove Dubravka Matakovića, ali smrtno ozbiljne: to je Garaža, mračan hrvatski roman o mogućoj mračnoj, ali baš jako mračnoj hrvatskoj budućnosti.

(Objavljeno u Glasu Istre, 10. studenog 2007.)

- 15:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

03.11.2007., subota

Rašomon u salonu namještaja

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Renata Valentić: »Možeš malo glasnije?«, zbirka priča, Meandar, Zagreb, 2007.

Od nevine djetinje igre i vjere u vječnost prijateljstva, pa sve do staračke izgubljenosti i razočaranosti u svijet, ljude i samoga sebe, vodi nas Renata Valentić, ugledna, afirmirana i nagrađivana pjesnikinja, u svojoj prvoj proznoj knjizi, zbirci priča Možeš malo glasnije?. U četrnaest priča, izuzev zadnje koja odskače od ritma ostatka knjige, pripovijeda nam se evolucija ljudskih osjećaja vezanih uz položaj pojedinca u društvu i svijetu. Bolje reći, riječ je o deevoluciji, jer od djetinjstva, u kome kraljuje povjerenje i uvjerenje da si gospodar svijeta, s odrastanjem i sazrijevanjem osjećaji ugode i pripadnosti polako nestaju i prerastaju u strahove i frustracije, u osjećaj neprestane i rastuće ugroženosti. Drugim riječima, djetinje blaženstvo odrastanjem se pretvara u paranoju i ludost zrelih čovječjih jedinki; dječja radoznalost pod silama i vihorima stvarnog života utapa se u oprez, nevjericu i borbu za opstanak s nikad izvjesnim ishodom.

Početak zbirke je prekrasan: u priči Proljeće, ljeto, zima u idiličnom ruralnom ozračju djevojčice se igraju, beru cvijeće, stvaraju čak i vlastito lutkarsko kazalište, i u toj nevinoj igri lako preživljavaju bezazlene dječje izdaje: odanost zajedničkoj ideji mora popustiti kad mama pozove na ručak. U nešto starijoj, ali još uvijek djetinjoj dobi, kad srednjoškolke zajedno odlaze na rad u Englesku (u priči Lekcija prva), prijateljske izdaje doživljavaju se nešto teže, ali još uvijek ne raskidaju sve veze. Pravi raskid sa svijetom djetinjih i mladenačkih prijateljstava donosi svakome toliko željeno osamostaljivanje, a kad tada zatreba prijateljica, ponekad je treba i platiti (priča Moja prijateljica Mima).

Junakinja sljedeće priče (Kakav je on čovjek?) već je rastavljena, nakon sedam godina braka, a ljigavost otkrića o muževom preljubu donekle joj kompenzira saznanje da njenog bivšeg sada vara njegova nova žena. Slijedi nekoliko priča o parovima u prilično nesigurnim vezama, u trenucima kad strast počinje blijediti, a jača želja za učvršćivanjem imovnog, socijalnog i poslovnog statusa, nauštrb ljubavi koja time samo blijedi još brže.

Priče o parovima izmjenjuju se s pričama o nesigurnim ženama, koje iznova nastoje povratiti odavno izgubljeno samopouzdanje, pa se podvrgavaju spontanim samotestiranjima, od suočavanja s agresivnim debeljucama u prepunom autobusu do manipulacija »poslovnih partnera« izmišljanjem detalja iz nerealiziranog osobnog života. Djeca se, uglavnom tuđa, u pojedinim pričama pojavljuju kao upozorenje, kao znak opasnosti koja čeka par što srlja kroz besperspektivnu vezu; ili je pak roditeljstvo bolno iskarikirano kao u liku podložničko-mazohističke supruge i majke u priči Djetetova mati.

Jedna od ponajboljih priča u zbirci je upravo naslovna Možeš malo glasnije?: kroz rašomonsku izmjenu pripovjedačkog motrišta odvija se igra živaca između prodavačice u salonu namještaja, kupaca koji su upravo na redu i kupaca koji nestrpljivo čekaju na red. Njihovo naizgled korektno ophođenje samo prikriva »kuhanje« u njihovim mislima ispunjenim uzajamnim optuživanjem i ocrnjivanjem, stvarajući ozračje krajnje napetosti u inače banalnom i svakodnevnom prizoru. Dojmljiva je i priča Odletjet ću, koja nas fascinantno vodi kroz frustracije, bolesti, patnje i tjelesne nemoći glavne junakinje da bi se svi ti dojmovi rasplinuli u konačnom preokretu odnosno razotkrivanju.

Zbirku zatvara priča Ako je punk mrtav, koliko dugo su oni mrtvi?, koja prekida kronološki tijek zbirke što prati životnu dob junaka, i vraća se u tinejdžerske godine. Opet su »u igri« dvije prijateljice, ali ovaj se put ne radi o prijateljstvu i izdaji, već o različitosti poimanja i doživljavanja sreće: kulturološke razlike, razlike podneblja, upravo u tumačenju sreće nalaze bit razlike identiteta i mentaliteta.

Priče Renate Valentić, svojim intimizmom i univerzalnim značenjima pročitanima u konkretnim osobnim sudbinama, uvelike odudaraju od prosjeka domaće proze. Prije su mračne nego optimistične, u njima je svijet za odrasle ljude opasno mjesto, ne zato što bi u njemu nečeg opasnog bilo, samog po sebi, nego zato što je iz njega iščeznulo sve ono što je djetinjem svijetu davalo razmjere sveobuhvatne sreće i sigurnosti.

(Objavljeno u Glasu Istre, 3. studenog 2007.)

- 21:14 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Svibanj 2014 (4)
Kolovoz 2013 (38)
Kolovoz 2012 (9)
Srpanj 2012 (17)
Siječanj 2012 (18)
Prosinac 2011 (18)
Ožujak 2011 (9)
Prosinac 2010 (27)
Svibanj 2010 (11)
Travanj 2010 (7)
Ožujak 2010 (22)
Veljača 2010 (9)
Studeni 2009 (3)
Rujan 2009 (30)
Rujan 2008 (3)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (2)
Svibanj 2008 (2)
Travanj 2008 (2)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (3)
Rujan 2007 (8)
Kolovoz 2007 (30)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga

Preporuke za čitanje, ljeti na plaži, zimi na kauču, u svako doba u autobusu ili vlaku. No, ovdje će biti riječi isključivo o novijim proznim knjigama isključivo domaćih autora (s tu i tamo ponekom iznimkom), a blagu prednost imat će znanstvena fantastika i proza o Istri odnosno autora iz Istre, kada takvih knjiga bude. Ovaj blog je spin-off web-stranice "Knjiga za plažu" i istoimene rubrike u Glasu Istre.

Autor svih tekstova na ovome blogu: Davor Šišović, novinar Glasa Istre, na raspolaganju namjernicima i na matičnom blogu Bookaleta.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

IMGShack

eXTReMe Tracker
Glasaj za moj blog na www.blogeri.hr

Sve knjige za plažu

302. Danijel Bogdanović: Najveća igra u svemiru i šire

301. Ivica Došen Žuti: Krvop'ja

300. Robert Međurečan: Kad jaganjci utihnu u Zdihovu

299. Zoran Pilić: Đavli od papira

298. Goran Skrobonja: Nakot

297. Davor Špišić: Samovar

296. Luka Bekavac: Drenje

295. Milan Ilić: Potpuna akustika

294. Miljan Marković: Tajna vile Moro

293. Ajla Terzić: Mogla je biti prosta priča

292. Karim Zaimović: Tajna džema od malina

291. Natalija Grgorinić i Ognjen Rađen: Poljubac žene-vješalice

290. Darko Tuševljaković: Senka naše želje

289. Branko Lučić: Čovjek koji je pao s neba

288. Mihaela Gašpar: Bez iznenadnih radosti molim

287. Adnadin Jašarević: Društvo tragača

286. Spomenka Pululu: Nomadi

285. Robert Perišić: Uvod u smiješni ples

284. Pajo Pakšu: Crveni tata, bijeli zec

283. Olja Savičević Ivančević: Adio kauboju

282. Tea Tulić: Kosa posvuda

281. Kemal Mujičić Artnam: Vrijeme ljubavi

280. Kruno Čudina: Nije bilo dovoljno

279. Nora Verde: Posudi mi smajl

278. Radovan Domagoj Devlić: Sindrom vlasti

277. Franjo Janeš: Formula za kaos

276. Grupa autora: […] (Lakuna)

275. Srđan V. Tešin: Ispod crte

274. Grupa autora: Bosanska kraljica Katarina

273. Grupa autora: Blizine, nigdine i fritule

272. Grupa autora: Kamovo novo ruho

271. Hrvoje Šalković: Nulti meridijan

270. Tina Šut: Koprena

269. Aleksandra Kardum: Pratim te

268. Adrijan Sarajlija: Manufaktura G

267. Nebojša Lujanović: Godina svinje

266. Igor Rajki: Stalak za poljupce

265. Mislav Pasini: Točka dezorijentacije

264. Ilija Bakić: Led

263. Zoran Krušvar: Kamov se vraća kući

262. Maja Hrgović: Pobjeđuje onaj kojem je manje stalo

261. Jovan Ristić: Godine u magli

260. Drago Orlić: Ispovijest jednoga kinoamatera

259. Sanja Lovrenčić: Zmije Nikonimora - Put do mora

258. Đorđe Bajić: Ostrvo prokletih

257. Tanja Mravak: Moramo razgovarati

256. Melina Kamerić: Cipele za dodjelu Oskara

255. Nada Gašić: Voda, paučina

254. Radmilo Anđelković: Legija Ida

253. Bekim Sejranović: Ljepši kraj

252. Radmilo Anđelković: Tabor na Kidisu

251. Aleksandar Žiljak: Božja vučica

250. Darko Macan: Koža boje masline

248. Boban Knežević: Otisak zveri u pepelu

247. Dora Kinert Bučan: Duše od gume

246. Gordan Nuhanović: Vjerojatno zauvijek

245. Dejan Stojiljković: Konstantinovo raskršće

244. Ante Tomić: Čudo u Poskokovoj Dragi

243. Goran Skrobonja: Čovek koji je ubio Teslu

242. Zdenko Jelčić: U traganju za izgubljenim Narcisom

241. Adnadin Jašarević: Mit o Heleni

240. Denis Peričić: Netopir i črni ljudi

239. Ivan Sršen: Skela / Bajke iz automata za kavu

238. Marina Vujčić: Tuđi život

237. Tanja Radović: Ledeno doba

236. Edo Popović: Priručnik za hodače

235. Oto Oltvanji: Kičma noći

234. Zoran Tomić: Pričine i drugi umišljaji

233. Ivana Simić Bodrožić: Hotel Zagorje

232. Boban Knežević: Poslednji Srbin

231. Slavoljub Stanković: Split

230. Zoran Pongrašić: Hi-fi fotelja

229. Sferakon 2010: Parasvemir

228. Julijana Adamović: Konzerviranje

227. Robert Vrbnjak: Zbog munjolova, zaborava i kemijskog sastava ljubavi

226. Viktoria Faust: Solarne mačke

225. Zoran Malkoč: Groblje manjih careva

224. Refik Mujezinović: Sevdali mantra

223. Grupa autora: Fan(tom)

222. Marko Mihalinec & Velimir Grgić: Kriza

221. Hrvoje Kovačević: Zvijer, anđeo, sudac

220. Nenad Rizvanović: Sat pjevanja

219. Rade Jarak: Tango

218. Mary Novosel: Ide ko putar

217. Danilo Brozović: Balkanska ruta

216. Nejc Zaplotnik: Put

215. Selvedin Avdić: Sedam strahova

214. Zoran Janjanin: Hazmat

213. Rudolf Lokas: Dupini za vjenčanja i sprovode

212. Irena Rašeta: Cabron

211. Ivan Pauletta - Corrado: Štorije iz Istre

210. Hrvoje Šalković: Kombinacija d.o.o.

209. Darko Macan: 42/Pročitaj i daj dalje

208. Vladimir Stojsavljević: Pula

207. Pajo Pakšu: Welcome shit pack

206. Grupa autora: Zvučni zid

205. Ivana Sajko: Povijest moje obitelji

204. Boris Veličan: Odavde do tralala

203. Josip Novaković: Prvi aprila

202. Ljubomir Damnjanović: Malteški šišmiš

201. Vesna Popović: Miran san do odredišta

200. Grupa autora: Zbirka priča o Flašu Gordonu

199. Srđan Valjarević: Komo

198. Maja Sačer: Božji grijesi

197. Natalija Grgorinić i Ognjen Rađen: Utjeha južnih mora

196. Damir Karakaš: Sjajno mjesto za nesreću

195. Tomislav Zajec: Lunapark

194. Dule Nedeljković: Ponedeljak

193. Marinko Koščec: Centimetar od sreće

192. Ivan Dimoski: Nježne usluge terenskog komercijalista

191. Zoran Pilić: Krimskrams

190. Rade Jarak: Crna svila

189. Alen Kapidžić: Noć uz Rijeku

188. Kristijan Vujičić: Udruženje za mravlje igre

187. Dorta Jagić: Kičma

186. Zoran Žmirić: Blockbuster

185. Bekim Sejranović: Nigdje, niotkuda

184. Milica Lukšić: Priče za tešku noć

183. Maša Kolanović: Sloboština Barbie

182. Goran Vojnović: Čefuri raus!

181. Boris Gregorić: Kali Juga

180. Siniša Pavić: Plačeš li to?

179. Grupa autora: Tragovima Bosanskog Kraljevstva

178. Sferakon 2009.: Strune nemira

177. Franjo Janeš: Noć mrtvih živaca

176. Nikola Stjelja: Užasi godišnjih doba

175. Damir Hoyka: Xavia

174. Veselin Gatalo: Priče za nemirnu noć

173. Max Marković: Zapisi starog šajzera

172. Jadranka Bukovica: Nepoznati u svemiru

171. Vlatka Jurić: O punom i praznom

170. Sanja Lovrenčić: Zmije Nikonimora - Palača i vrt

169. Ana Đokić: Recepti za sreću

168. Rade Jarak: Pustinje

167. Renato Baretić: Hotel Grand

166. Neven Ušumović: Makovo zrno

165. Nihad Hasanović: O roštilju i raznim smetnjama

164. Ljubo Pauzin: Slučajni bestijarij

163. Nebojša Lujanović: S pogrebnom povorkom nizbrdo

162. Julijana Adamović: Kako su nas ukrali Ciganima

161. Ivan Gavran: Božja jednadžba

160. Vlatko Ivandić: Ljubavne priče iz grada kraj mora

159. Veselin Gatalo: Polja čemerike

158. Kruno Čudina: Bdjenje

157. Boris Dežulović: Poglavnikova bakterija

156. Sonja Gašperov: Cyber Zoo

155. Predrag Crnković: Beograd za pokojnike

154. Ernie Gigante Dešković: Serenijeva enigma

153. Bajam Ilkullu: Zapisi iz harema

152. Nataša Skazlić: Oni - humani bestijarij

151. Tamoya Sanshal (Robert Vrbnjak): Dobitnik

150. Drago Glamuzina: Tri

149. Jurica Pavičić: Patrola na cesti

148. Nina Mimica: Lea ide u Hollywood

147. Andrea Pisac: Dok nas smrt ne rastavi ili te prije toga ne ubijem

146. Veronika Santo: Vrt pramčanih figura

145. Mario Rosanda Ros: SFumato

144. Emir Imamović Pirke: Tajna doline piramida

143. Sferakon 2008: Zmajev zlatni svitak

142. Dalibor Šimpraga: Anastasia

141. Hrvoje Šalković: Oko cucka pa na mala vrata

140. Robert Perišić: Naš čovjek na terenu

139. Željana Giljanović: Banana Split

138. Krešimir Pintarić: U tvom zagrljaju zaboravljam svako pretrpljeno zlo

137. Zoran Vlahović: Strijelac 2

136. Boris Perić: D'Annunziev kod

135. Goran Bogunović: Ljenjivci i druge priče

134. Simo Mraović: Bajke za plažu

133. Tatjana Jambrišak: Nikad bivša

132. Zoran Pilić: Doggiestyle

131. Marijana Ogresta: Koliko košta gram

130. Dana Han: Vitezovi Arijadnine niti

129. Grupa autora: Bludućnost

128. Denis Giljević: Prodane dušice

127. Zdenko Mesarić: Garaža

126. Renata Valentić: Možeš malo glasnije?

125. Ludwig Bauer: Zapisi i vremena Nikice Slavića

124. Drago Orlić: Štorije od žalosti

123. Lada Žigo: Ljudi i novinari

122. Edo Popović: Oči

121. Ljiljana Filipović: Nestali ljudi

120. Damir Karakaš: Eskimi

119. Goran Dević: Snuff film

118. Zoran Pongrašić: Baba

117. Emir Imamović Pirke: Jel neko vidio djevojčice, kurve, ratne zločince

116. Lucija Stamać: Mala sirena

115. Aleksandra Kardum: Spavaš li?

114. Damir Karakaš: Kako sam ušao u Europu

113. Vlatko Ivandić: Atelje pod morem

112. Mislav Pasini: Mrtva straža

111. Radenko Vadanjel: Dnevnik besposličara

110. Igor Grbić: Tajna Monkodonje

109. Nevidljiva proza

108. Ivan Vidić: Gangabanga

107. Predrag Raos: Vertikala

106. Damir Markulj: PMS ili Prava Muška Spika

105. Hrvoje Šalković: Zec na mjesecu

104. Nada Gašić: Mirna ulica, drvored

103. Snežana Bukal: Milion, Libar Marka Pola

102. Sferakon 2007.: Trinaesti krug bezdana

101. Zoran Krušvar: Izvršitelji nauma Gospodnjeg

100. U mislima čupam borove

099. Zrinka Pavlić: Svijet & praktična žena

098. Alen Bović: Metastaze

097. Ivica Prtenjača: Dobro je, lijepo je

096. Dario Rukavina: Buddha u supermarketu

095. Robert Naprta: Vampirica Castelli

094. Blog-sf

093. Renato Baretić: Pričaj mi o njoj

092. Gordan Nuhanović: Posljednji dani panka

091. Olja Savičević Ivančević: Nasmijati psa

090. Igor Kokoruš Lebowski: Muškarci su iz birtije, žene su s placa

089. Veselin Gatalo: Geto

088. Hrvoje Šalković: Pravi se da ovo nisi vidio

087. Vlado Bulić: Putovanje u srce hrvatskoga sna & Pušiona

086. Boris Perić: Vampir

085. Ad astra - antologija hrvatske znanstvenofantastične novele

084. Krešimir Pintarić: Ljubav je sve

083. Viktoria Faust: Vampirski snovi

082. Boris Dežulović: Jebo sad hiljadu dinara

081. Krešimir Mišak: Zvjezdani riffovi

080. Zoran Lazić & Tonći Kožul: Gori domovina – Steve i Samoula u Hrvatskoj

079. Veselin Gatalo: Siesta, Fiesta, Orgasmo, Riposo

078. Stanko Andrić: «Povijest Slavonije u sedam požara», «Enciklopedija ništavila», «Dnevnik iz JNA»

077. Zrinka Horvat: Devet

076. Zoran Lazić: Kalendar

075. Boris Beck: Krila u koferu

074. Denis Peričić: Krvavo

073. Krešimir Pintarić: Rebeka mrzi kada kokoši trče bez glave

072. Aleksandar Hemon: Čovjek bez prošlosti

071. Ludwig Bauer: Biserje za Karolinu

070. Robert Mlinarec: Tkači snova

069. Josip Mlakić: Obiteljska slika

068. Zoran Lazić: Miss Krampus

067. Lucija Stamać: Labud

066. Zoran Vlahović: Frulaš

065. Zoran Lazić: Ljeto u gradu

064. Dubravko Jagatić: Dolce Vita

063. Renato Baretić: Osmi povjerenik

062. Libido.hr

061. Igor Štiks: Dvorac u Romagni

060. Miljenko Jergović: Historijska čitanka 2

059. Marina Šur Puhlovski: Zapisi s koljena

058. Boris Dežulović: Christkind

057. Zoran Pongrašić: Čuvari sreće

056. Priča kratka ali slatka

055. Dalibor Perković: Preko rijeke

054. Davor Špišić: Kuke za šunke

053. Ludwig Bauer: Kratka kronika porodice Weber

052. Denis Peričić: Hrvatski psycho

051. Jadranka Bukovica: Ma koga se tiče

050. Zoran Krušvar: Najbolji na svijetu

049. Tatjana Gromača: Crnac

048. Davor Dužman: Štrigun

047. Sferakon 2004.: Zagreb 2094

046. Boris Perić: Groblje bezimenih

045. Slađana Bukovac: Putnici

044. Ivan Gavran: Sablja

043. Danijel Šah: Crni zid

042. Istrakon 2004.: Bolja polovica

041. Mario Berečić: Željezna horda

040. Edo Popović: Kameni pas

039. Sferakon 2002.: Alternauti

038. Sead Begović: Sanjao sam smrt pastira

037. Vanja Spirin: Treći nos

036. Marinko Koščec: Wonderland

035. Zoran Pongrašić: Nespretna krila anđela

034. Damir Karakaš: Kombëtari

033. Edo Popović: Izlaz Zagreb jug

032. Damir Karakaš: Kino Lika

031. Rade Jarak: Sol

030. Boris Beck: Metak u srcu Svetog Augustina

029. Zoran Mašović: Dogodilo se na današnji dan

028. Željko Maurović: Modeli mimikrije

027. Edo Popović: San žutih zmija

026. Miljenko Jergović: Historijska čitanka 1

025. Simo Mraović: Konstantin bogobojazni

024. Igor Rajki: Katalog o božjim dostavljačima

023. Ekran priče_01

022. Vladimiro Gagliardi: Projekt Meduza

021. Robert Mlinarec: Sve o vjetrenjačama

020. Jelena Čarija: Klonirana

019. Vanja Spirin: Blago bogova

018. Ernie Gigante Dešković: Posrnuli

017. Ana Zubak: Samhain

016. Igor Rajki: Pravilnik o stvaranju predodžbi

015. Živko Prodanović: Smrt u rimskim ruševinama

014. Rade Jarak: Termiti i druge priče

013. Ernie Gigante Dešković: Creatio

012. Berislav Majhut: Nezaboravna protiv slučajne sličnosti

011. Istrakon 2003.: Svijet tamo iza

010. Sferakon 2003.: Djeca olujnih vjekova

009. Vanja Spirin: Junačke zgode Junker'sa i Vailianta

008. Tatjana Jambrišak: Duh novog svijeta

007. Robert Perišić: Užas i veliki troškovi

006. Aleksandar Žiljak: Slijepe ptice

005. Natalija Grgorinić i Ognjen Rađen: Gdje se noga spaja s drugom nogom

004. Davor Slamnig: Topli zrak

003. Darko Macan: Teksas Kid (i još neka moja braća)

002. Igor Lepčin: Purgeri lete u nebo

001. Dejan Šorak: Ja i Kalisto