Zagrebački dekameron zbirka je priča od novela lakih koje nepretenciozno troše vrijeme kao hobi jedne duše koja provodi večeri uz poeziju pera od tipki što kotrljaju riječi. Ako ste pismenost svoju uzdizati stali i razumijete se u zadovoljstva razna, podarite si trud i pročitajte ovaj proslov od riječi, ter odlučite vrijedi li vam virit 'Proslov od zrna bibera' kroz ključanicu ili otvorit' škrinjicu u koj' blago se krije.
Postoji li svaka sličnost sa likovima i prilikama raznim u koje vas život dovede te je li ona namjerna ili slučajna, to zaključite sami. Želite li iz bilo kojeg razloga autora pohodit' kliknite na spojku preko koje se sa autorom brzo opći:
mail search:
bocacciozg@yahoo.com
Purgeraj
Popevke sem slagal i rožice bral i Zagrebu samo ja mladost sem dal. Samo za purgere i one koji Zagreb u srcu nose i time se fest ponose.
Tematska svaštara od niske priča, crtica i novela koje meštar Bocaccio ispriča i odasvud ih skupi u kolekciju zbirke kao spomen na ljudski um koj' istovremeno veleban je, al' ponekad i glup jest, a sve to bez pretenzije da konačnu pouku smjerniku on da.
Jedna tematska niska priča i crtica ikoje meštar Bocaccio ispriča i odasvud ih skupi u kolekciju zbirke bez pretenzije da nešto posebno pametno on veli, već samo da vas zabavi.
Niska od basni raznih koja poduči, zabavi i k tomu jošte na načine razne korisna bude biti može, jer napuni i izdovolji i trbuh i tijelo i um ljudski raznim radnjama zadovolji. I sve to baš onako kako na životinjskoj farmi priliči i na njoj treba biti, a koje se pametan čovjek ponekad razložno valja kloniti.
Ovo je priča o Đuri Pučeku Đukici, rođenom Varaždincu i čovjeku koji je za života postao zagrebačka legenda. Priča nas vraća u vremena kad je Zagreb bio puno europskiji no što je to danas i kad su se različitosti bez poštovale prevelike drame. Za razliku od danas kad, na primjer, imamo prilike vidjeti svake prve subote u mjesecu da ‘protuprosvjednici’ različitih političko ekstrovertiranih uvjerenja urlaju na Trgu hoteći sebi dati značaj, jer eto neki tamo mole. Pa pustite ih da mole. Vi molite svoje. Ovi vas sigurno neće smetati kao što vi to radite njima. Sloboda i uljuđenost je kad svatko moli svoje ne protestirajući protiv drugih koji mole svoje. A ne kad pod krinkom ‘intelektualizma’ koga nemaš teatralno ističeš samog sebe pljuvnajem drugog koji je za razliku od tebe to nešto ima i to nešto je napravio. Ili se smatraš zvjezdanim sjajem koji zasjenjujući sve ima nedostatak komunikacija, pa u mnogobrojnim komentarima samog sebe komunicira svoju ispraznost i nakaradu. U osnovi, bez obzira na uvjerenja, sve je to elementarna stvar pristojnosti, kućnog odgoja, nekog nazovi "normalnog" ponašanja, zdravog razuma i osobne inteligencije.
Sjedio sam u restoranu u Preradovićevoj gdje me je stari, kad bi stara negdje otputovala znao izvesti na ručak. Odjednom, na drugom kraju sale restorana počne neko glasno veselo komešanje. Operetski uz pompu i smijeh osoblja uđe našminkan tip u ženskoj haljini. Tip zagrli ćelavog šefa sale koji nasmiješen izađe u susret pozdraviti ga. Tip viši za dvije glave od okruglog šefa sale, naglas kaže:
„Okej, daj mi pusicu.“
Đukica bi najpoznatiji zagrebački transvestit onog doba. Moglo ga se gotovo svakodnevno vidjeti na potezu Frankopanska – Masarykova – Teslina – Cvjetni - Ilica. Ništa me nije moglo pripremiti na izgled tipa što uđe sa James Brown trajnom boje plave noći i palačinka makeupom. Po licu namazao šminku, crvenilo na usnama, velike okrugle naušnice, izvučenih trepavica i liht plavih kapaka. Nikada do tada nisam vidio ništa slično. Ne kužim što se to na mom licu vidjelo, ali stari je skužio i skulirao me:
„To je Đukica.“
Puno godina kasnije nakon gimnazije pođoh na fakultet. A mi, koje su u gimnaziji nazivali foto grupa, počeli smo se na redovnoj tjednoj bazi sastajati u sastavu proširenom sa ponekim kolegom ili kolegicom iz razreda u gimnaziji. Mjesto sastanka bi gostiona Lovačkog roga, desno od haustora kojim se ulazilo u dvorište i restoran iza njega. Pa kako je Đukica tamo zalazio, skužio je da tamo na okupu sjedi redovito isto društvo. I mic po mic, počela je zezancija. Ponekad bi mu naručili cugu. On bi na to na brzaka sjeo na klupu uz nas okupljenih oko dugačkog drvenog lakiranog stola i prvom do sebe stavio ruku na nogu ili ga onak’ ženski nježno zagrlio. I počeo prosipati svoje fore. Mi smo se cerekali dok je on uvijek bio smrtno ozbiljan. Nama je to bila fora, ali nikad ništa više od toga. Kao i njemu.
Uz impresivan look, uvijek odjeven u kompletiće tamne boje, ponekad u hlačama, ponekad u haljini, sa štiklama, izgledao je kao naše učiteljice starije generacije iz osnovnjaka. Nije se odvajao od gitarskog kofera. Kružila je priča da u koferu nema ničega što nije bila istina. Kantautor i pjevač zagrebačkog noćnog života, redovno je nastupao u Ritzu i na drugim mjestima ondašnjeg zagrebačkog noćnog života prateći se na akustičnoj gitari. Nije bio transvestit warholovskog metropolitanskog tipa. Nije u njemu bilo nikakve avangarde niti ekskluzivnosti. Bio je primjer srednjoevropske različitosti identiteta gdje i takvi ljudi imaju svoje mjesto pod suncem. Nije bio ni glam niti factory već Europa mid 1930’s cabaret tipa Marlene Dietrich, Berlin ili barem Prag, a zapravo ništa od svega nabrojanog. Još je manje bio Pariz u kome je neko vrijeme nakon pobjede na ‘Prvom pljesku’ u Varieteu boravio. Bio je jako mlad kad je pobjegao u Zagreb iz rodnog Varaždina, pa nakon što su ga uhvatili, stavili su ga u dom, a poslije je neko vrijeme bio liftboj u NAMI. U Parizu, gdje su tad odlazili svi zagrebački huncuti, zadržao se dvije godine. Nije uspio, pa je na kraju spavao po bordelima gdje je bio pomoćna radna snaga. I tamo je valja naučio kako se postaviti, oblačiti, šminkati i ponašati. Tamo je konačno spoznao sebe.Otišavši iz Pariza nije se vratio direktno u Zagreb već se još neko vrijeme smucao po Europi, čak je svirao na ondašnjim kruzerima po Mediteranu.
Svoju ulogu uvijek je igrao savršeno. Znao je da okolinu možeš pobijediti samo ako prvi napadneš, a ne ako čekaš udarac. Ekstrovertnost je bila njegovo oružje. Nije hodao skrivečki uza zidove već je uvijek ponosno uzdignute glave kročio sredinom ulice. Za sebe je govorio:
„Ja sam skroman i ne smatram se umjetnikom. Ja sam trubadur. Popularan sam. U nekoliko navrata sam na primjer rasprodao Bagatellu, ali tek uz simboličnu naknadu, više radi osobne reklame. Tratinčica me također zvao na Bundek, gdje često i danas gostujem, a evo stigao sam i na film. Jako mi je žao što u životu, iako sam dosta proputovao, nisam bil u Meksiku. Pjevam na francuskom, španjolskom i talijanskom, engleski nikad nisam volio, a njemački mi ne leži.“
Legendaran je njegov nastup u Bogovićevoj. Bili su neki radovi, ulica zagrađena betonskim cijevima. Razbaškareni šljakeri sjede u pauzi otkopčanih kombinezona i piju pivo iz boce. Pored njih nonšalantno prođe Đukica. Oni mu valjda nešto neagresivno dobace. Đukica stane, priđe im i počne se s njima zezati. Dok su dečki raširenih usta i pokvarenih zubala nasmijano blejili u njega, on ženski stavi ruku na podlakticu jednom od njih i koketno kaže:
„Dečki mene vam te cevi podsečaju na veliki kurac.“
Eksplozija smijeha. Razbio ih je k’o beba zvečku. Savršeno.
Ili drugi primjer. Kad bi ga sirovi prigradski dečki zezali testirajući međusobno vlastitu konfuziju u identitet i uz salvu smijeha govorili:
„Kaj me glediš tak? Kaj, daj odi si kod Đokice.“
Đukica bi, i ne samo njima u prolazu, hladno dobacio:
„Ja sam Đukica, a đokica ti je među nogama.“
Bio je stručnjak za obleku. Jednom u prodavaonici čarapa naglas analizira najlonke:
„Ove da, one tamo ne. One da, ove možda …“
Reakcija žena koje su to slušale su istoj prodavaonici prebirući robu za sebe je bila:
„Ja ću iste koje je on izabere.“
Nitko zapravo ne zna gdje je i kako je Đukica živio. Egzistencija mu je bila sve osim lagana. Rođen mentalno drugačiji u Varaždinu, vjerojatno u nekoj od kuća gdje je živio proletarijat, u takvom okruženju pokušati izboriti se za sebe nije bila pjesma. Pogotovo ne u vrijeme kad su ‘napredni ljevičari starih dobrih vremena’ čija djeca danas 'napreduju na paradama ponosa i nose dugine boje' takve proganjali i zatvarali. A da dođu u priliku ponašali bi se kao njihovi roditelji.
Bio je i ostao jedna od tajni kakve gradovi često imaju, tajni koje žive u velikim zgradama, ali uvijek nekako odzada i po strani. Bio je i jest sa onu stranu ulaza u misteriozni mračni haustor koji krije dvorište gdje se suši sirotinjski veš niže klase koja živi izvan svijeta koga se mora čuvati. Takva klasa gradskih paupera zna da je sam rub društva. Da se mora držati po strani i da kad bi to i htjeli ne mogu izaći iz svoje kože. Pa unatoč surovosti vlastitog života ipak štite taj svoj način života i čuvaju svoje tajne. A da ne pišem gluposti, govori i činjenica koju je Đukica jednom priznao. Išao je u školu sa Ružom Pospiš Baldani. Ova je svojedobno napravila veliku svjetsku karijeru, a on nije. Prema njegovim riječima, kasnije ga je ova svaki tjedan, dok je svirao u Oktogonu ili na Cvjetnom, častila kavom. Prijateljstva ili samo poznanstva iz djetinjstva su najduža i najtrajnija.
Kad je svojedobno želio podići popularnost, Milan Bandić je njemu i još nekolicini gradskih frikova pompozno dodijelio nagradu i gradski stan. Kruži priča da ga je Bandić upoznao kad je došao u Zagreb, ali u nju ne vjerujem iako o Bandiću iz zahvalnosti Đukica govori suprotno:
„Gospodin gradonačelnik mi je obećal’ bicikl koji volim voziti radi stila i da se ne zdebljam.“ govorio je.
Govorio je i da je Bandića upoznao kada je bivši gradonačelnik došao studirati u Zagreb.
„Ja sam tad sviral u Zlatnom kokotu, a gradonačelnik je tam jel i onda me je slušal s dečkima kak sviram gitaru.“
Oni su bili previše različiti da bi se ikada prije sreli, pogotovo da bi zalazili na ista mjesta. Od početka su se kretali u različitim krugovima. Dodjela stana bio je Bandićev promidžbeni trik, pa iako je to tako, hvala mu. Uz to mu je poklonio poni bicikl, dao gradsku ‘penziju' i udijelio nagradu grada Zagreba. Bilo je to zakašnjelo priznanje koje mu je valjda na neki način ipak popravilo i olakšalo život. Neko vrijeme poslije toga je još nastupao u Oktogonu, na Cvjetnom i u prolazu Harmica za što mu je grad Zagreb dodijelio ‘koncesiju' koju, da bi mogli nastupati po ulicama moraju imati svi ulični svirači u Zagrebu. Uspoređujući to sa onim što radi sadašnja ekipa koja je na čelo Zagreba došla direktno sa ulice po kojoj su se prethodno valjali i na kojoj su onako musavi i prljavi ležali, to je nebo i zemlja. To je Europa i civilizacija.
Poslije je zapravo nestao i uglavnom više nitko ne zna gdje je i što je sad sa njim. Zna se samo da je još živ i vjerojatno živi povučeno. Valjda mu je u životu bilo dosta isticanja. Za sebe je uvijek govorio da je bio u rangu Miše Kovača, Gabi Novak i Krunoslava Kiće Slabinca. I da album nije mogao snimiti, jer nikad nije imao para. Ovo posljednje čini mi se upitnim obzirom na njegovu travestiju koja u to vrijeme nije bila baš poželjna za 'široke mase radnika, seljaka i politički svjesne inteligencije na čelu sa avangardom Saveza Komunista'. Nikad se nije smatrao uličnim sviračem već barskim artistom. Smatrao je da svojim profinjenim glasom i stilom ne može pjevati tamo gdje voze tramvaji, gdje se ljudi deru i pljuckaju po asfaltu i gdje ljudi pišaju po haustorima. A na kraju karijere završio je upravo na tom mjestu. No, da se ne miješa, za razliku od mnogih karakterističnih likova zagrebačkog ruba života, Đukica je uistinu bio artist. Imao je što za ponuditi, čak ga je znala snimiti i televizija, istina vrlo, vrlo rijetko. Zagreb nikad nije znao raspolagati onim što ima. Baš kao i danas. Da jest već bi u onim ‘starim dobrim vremenima kad su svi idilično živjeli u izobilju socijalističkog raja države Jugoslavije’ priznao svoju Divine, a prodavaonice bi prodavale i njegove albume. Žalosno je da je trebala doći nakarada od Lordana Zafranovića da se Đukica na kratko pojavi na filmskom platnu. Snimljen je u Ritzu u filmu ‘Večernja zvona’, negdje u drugoj polovini 1980ih.
To bi bilo par crtica impresija o jedinstvenom i osebujnom Đukici. A vas malobrojne zagrepčane koji ovdje navraćate, ali i ostale pitam za vaše mišljenje o takvim cjeloživotnim performerima. Možda vi znate neke druge Đukice u sredinama u kojima živite? Ili ako ne znate, bilo bi zanimljivo čuti vaše mišljenje o takvim osobama.
Što se tiče glazbe, nju sam u skladu sa impresijama i kvalitetom prolagodio današnjem vremenu. Vrijedi poslušati i pogledati, jer mlada i vrlo osebujna metar i žilet visoka pop kanautorica, iz vrlo konzervativne sredine američkog srednjeg zapada, dolazi na velika vrata u svijet show businessa. Vjerujem da će se o njoj još puno toga u budućnosti čuti. Poslušajte, pa možda vam se, bez obzira na vaše godine u kojima ne slušate takvu muziku i možebitna uvjerenja (shvatit ćete koja) svidi.
Kutak kazala koji informaciju daje što bit' će objavljeno skoro, sve kako pučanstvo ne bi zabludom lutalo jer u mraku se obično ništa pametno ne nađe izuzev, ah tko će ga znati.
Novele iz albuma
Bocca di Rossa
O ljubavi sveta, ljubavi putena,
Čista i moja ti mila si jedina,
Kroz život daješ bez da se kaješ
Za grijehe koji iskup svoj traže.
Ruža je cvijeće ljubavne sreće,
Sprijeda i straga je miluju dva vraga,
Životom ona hrabro se kreće
A drekavci oko nje uzalud dreče.
Informacija kao izvor i vještina manipulacija
Predstavu javnosti ona iluzije daje
Za dan dva koliko smeće obično traje
Da bitno je biti i vješto se od sranja kriti.
Niska o vječnoj ljudskoj komediji,
Riječi o ljudskoj vječnoj tragediji,
Što zabilježi Meštar Boccacio
I vama na uvid prizora daje.
Niz novela koje spominju čudnovata uprizorenja sa zagrebačkim coprnicama štono dogode se u vremena razna, što onomad, a što sad. Novele te razbibrigu slave, a hrane znatiželju vašu što spomen metne na ljudsku pakost ali i dobrotu koja bliskošću milih duša zrači. Zabilježi, uprizori i podastre meštar Bocaccio Zagrebački.
Niska optimističnih novela sa svih strana koje slijevaju na mjesta gdje najljepše je biti. Prozori su to što gledaju i katkad zazvižde melodiju što detalje poji koji ne trebaju zaboravljeni biti. Sve to meštar Bocaccio zabilježi i ukrasi tipkovnicom riječi.
Niska novela koja poduči patera Očenašeka što i kako činiti, te ga uputi u ljudske slabosti, tajne i vline. I jošte ga nauči da one nisu Bogu mrske kako se to ponekad nekima učini, nu naprotiv da drage su, ter svašta dobrog i poučnog svijetu iznjedriti mogu. Re-Make u novom vijeku na veselje i radost, a na spomen Prethodnika Velikog koj' onomad zabilježi priliku poneku koja jošte i danas bridi, ter zabavu, a i poneku pouku daje.
Zagrebački dekameron s ponosom metne ovaj ciklus novela erotskih koj' cilj postati hit ima ljeta gospodnjeg. Lako je to i zabavno ter štivo poućno za sve one kojima pouka il' poduka treba kao i za one koji podučavati svekoliko mogu. Za one koji se snažnima osjećaju da razabru žito od kukolja. Baš k'o što onaj reče, ljubav nikad nije tako dobro prijala kao što prija danas.
Bilješke jedne tipkovnice o ljubavnim i inima zgodama i prigodama sa iskustvima sajber i stvarnog svijeta koji današnjem životu definitivno uzima homo sapiensa, ukoliko ta vrsta još uopće postoji.
Osebujne novele iz života vučica koje se u noćima, kad pun mjesec obasja zvjezdano nebo ponad Maksimirska šume, vode čudesnim putevima svega onoga što čini život, a što tipkovnice perom pribilježi Meštar Bocaccio vama na čitanje da dušu odmorili bi.
Štikleci novela što na neobičan način premošćuju prostor i poniru čas u vrijeme sadašnje, a čas u vrijeme prošlo, ter ne znaš što zbilja je, a što san je i što donosi novi dan Sve u svemu, ugodna zabava izvučena iz zaborava prašnjave bakine škrinjice. Novele su to za odmor, osmijeh i trunak mašte koju goni želja skrivena u tajni da ugodan trenutak poneki smjerno vam dade.
Spomen što ga Bocaccio zagrebački metne u čast i slavu svog prethodnika fiorentinskog koj' onomad šaljive zgode perom na papir ovjekovječi, a u kojem se nalaze novele razne o šaljivim ljubavnim zgodama novovijekim i posvećenim raznim stvarima svevijekim.
Jeste li doživjeli pustolovinu života? Ako jeste, neka vas ova zbirka neobičnih novela izvučenih iz prašnjavog romana podsjeti na nju. Ako pak niste, zavirite u predložak taj da bi složili vlastitu. Ne volite li avanturu nitko vam nije kriv, jer sami jadni ne znate kol'ka uzbuđenja i radosti života gubite obitavajući pod kapom nebeskom.
U davna vremena neki je pjesnik napisao da su sve velike i prave ljubavi tužne. No moraju li one uistinu takve biti? Saznajte to i provjerite, te prema osobnom raspoloženju odaberite kraj što priči značaj završetka il’ svršetka daje.
Bilježim se sa štovanjem,
Bocaccio.
O zgodama i nezgodama što započinju i zaršavaju u Zagrebu, a u međuvremenu se odvijaju u metropolama Europe. Uz prelijepa svršavanja koje božji dar putenosti nam pruža, saznajte poneku zanimljivost o gradovima, a koja se obično ne spominje u turističkim vodičima iako bi možda spomenuta trebala biti.
O balerini koja je voljela život sa promišljanjima o razlozima zašto je ponekad teško prihvatiti život u dvoje. Tople novele protkane su šalama i nekim veselim zgodama u kojima se svi prepoznajemo uživajući u daru ljubavi.
Novele o proljeću jedne tankoćutne vampirice koja je odlučila postati strasna žena vrele krvi u čemu je uspjela, a što zabilježi i ubaci u bilježnicu Furbijevih dogodovština novovijekih neobičnih Meštar Bocaccio zagrebački.
Čitajte pomno novelu ovu
što spjevana jest jedne Ivanjske noći
u ko'j mlađak sklanjajuć' zvijezde sa neba
ljubavi strasnoj uzdigne slavlje.
Pa kad vas na rijeku put smjera nanese,
spomen na ovu tad ćutite priču
o ljubavi koju ljuljuškaju vali,
na splavi, na rijeci, pod mjesecom sjajnim.
Tri novele o čudnovatim događajima sa plavookim zagrebačkim anđelima koji su podno Sljemena Bogu ispali iz torbe i donjeli veselje u sva četiri godišnja doba, a koje prema diskretnim naputcima planinara pribilježi meštar Bocaccio zagrebački i za vijeke buduće ovjekovječi.
, Novele posvećene jednom ljetu i trenucima slatkim u kojima spominje se jedna djevojka koja znala je što želi a što je na svoj osebujan način i ostvarila.
Storija u niski od pet erotskih novela koje pomno se i poskrivečki čitaju u krevetu pred spavanje. Od ponedjeljka do petka. Ukoliko vam liječnik prepisao je život bez stresa, vi ostavite se čitanja novela ovih poradi posebnog uzbuđenja koja bi mogla naštetiti vašem zdravlju. Ako niste slučaj taj, stupite korakom i ophodite sad novele te.
Štikleci novela koje na neobičan način premošćuje prostor i poniru čas u vrijeme sadašnje, a čas u vrijeme prošlo ter ne znaš što zbilja je, a što san i što donosi novi dan. Sve u svemu, ugodna zabava izvučena iz zaborava prašnjave škrinjice za odmor, osmijeh i trunak mašte koju goni želja skrivena u tajni da ugodan trenutak poneki smjerno vam dade.