Jazzzlo

četvrtak, 15.12.2011.

Plesati kad nitko ne vidi

Prvu sezonu Plesa sa zvijezdama sam odgledala gotovo u cijelosti. Drugu možda tri ili četiri epizode. Nakon toga više ne. Ako zanemarim kako meni tu i nije bilo nekih posebnih zvijezda i kako je u obe sezone koje sam gledala već u prvoj epizodi bilo jasno tko je/su najveći favoriti, tj. tko će sigurno završiti u finalu, jedini razlog za negledanje je bila patnja. Patnja jer ne plešem. Ne znam i nemam s kim. Mislim na pravo plesanje, usklađenih koraka i ritma, plesanje kojim osvajaš prostor i kojim ples osvaja tebe.

Nekad davno sam išla u plesnu školu. Onda kada su te stvari u provincijskim sredinama bili važan element odrastanja i sazrijevanja. Kvragu, ne možeš dogurati do punoljetnosti bez svladavanja engleskog i bečkog, nešto cha-cha i tanga. Bila mi je to jedna od dražih nametnutih regula. Hmmm... Barem do onog trenutka kad je voditelj konstatirao da sam previsoka i nema me s kim upariti. Nijedan muškarac u mom životu nije volio ili htio plesati. Uvijek je to bilo mučno nagovaranje i pregovaranje. Onda bih ja odustala i tu je bio kraj. Nekako sam u tom procesu posve zaboravila plesati. Zbilja plesati. Pomogla je i moja svojeglavost - neće mene nitko voditi, pa ni na plesnom podiju. A nekad bih tako rado. Ženski atavizmi. Nekad bih se skoro pa prepustila vođenju i gracioznom osvajanju prostora lakim korakom. Iako je teško biti graciozna sa 176 cm u ravnim cipelama. Tamo gdje sam odrastala postoji lijep običaj plesanja u svečanim prilikama, na nekim javnim događanjima s glazbom. Uvijek me oduševljavalo kad bih na podiju ugledala parove u zrelim godinama koji plešu onako kako mogu samo parovi koji plešu s istim partnerima/icama godinama. I nisu važne svečane haljine i frakovi. Važno je samo to usklađeno kretanje u ritmu glazbe. Čak ni glazba nije bila važna koliko prizor parova koji su mahom prevalili pola stoljeća, ali se to u njihovim valcerima i dvokoracima ne primjećuje. Dok ih gledam imam osjećaj da još ima nade za civilizaciju.

Meni je preostalo povremeno rasturati latino ritmove i varijacije na temu dok nitko ne gleda i dok pospremam stan. Valceri, foxtroti, quickstepovi i slične fore se jednostavno ne mogu izvoditi solo. Kako bih uopće solo otplesala tango?! I ne, ovo nije zapomaganje i jaukanje. Ako niste skloni suvremenom plesu, u kojemu je soliranje vjerojatno i najpoželjniji oblik izvedbe, klasični plesovi u paru su ono što ostaje. Ne hvatam se u kola, barem ne trijezna. Taj me oblik kolektivne histerije ne pere previše. Skakanje po koncertima i drmusanje po partijima su priča za sebe - važna, ali priča za sebe. Plesanje podrazumijeva plesnog partnera. Nekoga s kim možete uhvatiti korak. Pa makar samo na plesnom podiju. I to je sasvim dovoljno. Iako sam jedan u nizu neonskih znakova skore propasti civilizacije.

15.12.2011. u 22:23 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< prosinac, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Travanj 2014 (2)
Veljača 2014 (2)
Svibanj 2013 (2)
Studeni 2012 (1)
Veljača 2012 (6)
Siječanj 2012 (7)
Prosinac 2011 (12)
Studeni 2011 (10)
Listopad 2011 (7)
Rujan 2011 (15)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (11)
Travanj 2011 (23)
Ožujak 2011 (25)
Veljača 2011 (28)
Siječanj 2011 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

pisanjem do mentalnog zdravlja

Linkovi

Hypem.com
The Hype Machine

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Glazba za držanje na okupu

Trenutna glazbena stvarnost

Stalna postava:

Waits - izbornik
Cash - dušebrižnik
Cave - kreator igre