Jazzzlo

nedjelja, 12.06.2011.

Svrbe me prsti. Kokoš ili jaje? Možda ipak teleća koljenica...

Razmišljam o tomu kako ću jedne subote zauzeti standardnu pozu za dvosatno čitanje Jutarnjeg uz kavu, mineralnu i cigarete. Izdvojit ću sve podlistke i krenuti s novinama, od zadnje stranice kako je i red. Okrenut ću na obavijesti o smrti (poznate i kao rubrika: Tko više neće u Mađu u šoping) i vidjeti da je umro. Sigurno će biti subota jer je Bog milosrdan i milostiv i zna da ja subotom čitam novine od početka do kraja. Onda ću nazvati neke svoje ljude i organizirati prijevoz do mjesta na kojemu će biti zakopan. Kad se uvjerim da je to baš on, da baš njega meću u raku, odahnut ću, poravnati nabore na odjeći, okrenuti se i nastaviti sa životom. I sve će konačno biti u redu. Baš sve. Radikalno? Morbidno? Van svake pameti? Vjerojatno. I nije me briga ni milimetra. Iskreno, hebe mi se što tko misli o tomu, mene to trenutno drži u komadu. Individualiziram krivnju, a to je dug, mukotrpan i pomalo morbidan proces.
Pročitala sam kilometar slova kojima se pokušalo analizirati što se dogodilo u Splitu u subotu. Onda sam duboko uzdahnula i pomislila kako bih imala i ja koju reći/napisati o pojedinim segmentima te problematike. A istovremeno sam mislila kako nije moje da se umiješam u baš sve što se u ovoj zemlji događa. To je taj moj vječni bipolarni poremećaj. Moje dvije oprečne osobe.
Ipak... Nekada su u povorkama hodale žene. Nosile su transparente na kojima su ispisivale sve želje i potrebe. Svjetina im se smijala, pljuvala po njima, osporavala im pravo na paradiranje, privodili su ih na ispitivanja i opamećivanja. Nisu ih podržavale ni sve žene. Neke su mislile da je to što one rade drsko i nepristojno. I neka se ne bore za njih, domaćice i majke, gospođe i dame, njima ne treba da se netko tako javno i vulgarno bori za njih i njihova nekakva prava. Kusur godina kasnije pitanje je koliko se toga suštinski promijenilo, barem na ovim prostorima. I dalje masa žena misli da su povremeni istupi aktivistica ženskih udruga pomalo nepristojni i ponekad nepotrebni. Činjenica ipak ostaje da ja radim 8 sati dnevno, imam pravo glasa, pravo zadržati svoje prezime i posjedovati imovinu. Iako bih ja najradije bila Lady of Leasure, netko je to za mene izborio. Netko se i danas bori, između ostalog, i za mene. Netko halabuči o lošem Zakonu o umjetnoj oplodnji, opasnosti od zabrane pobačaja i nekim drugim stvarima koje ženama mogu biti (životno) važne. Neke žene i neki muškarci su odabrali boriti se. Vjerujem da ne očekuju spomenike u prirodnoj veličini na gradskim trgovima, ali vrijedi spomenuti.
A što ćemo s pederima? Što ćemo s homoseksualnošću koja se i kojom se paradira? Ako će to paradiranje rezultirati time da će se stvoriti takvo društveno ozračje u kojemu će pojedinci i pojedinke biti u stanju sami sebi iskreno priznati tko su i što su i živjeti mirno i sretno s tom spoznajom, ja sam za. Nemam ja problem s pederima i/ili lezbama, Rusima ili štajaznam... ljevacima, ja uvijek imam problem s točno određenom osobom. Iako je lakše generalizirati, uvijek je lakše mrziti nejasnu/apstraktnu množinu nego se suočiti s konkretnom jedninom. Ako je meni, štajaznam... kretenčina shebala život ili dio istoga, manje je važna njegova sexualna sklonost, a više nedostatak morala/poštenja/iskrenosti/whatever. Ako će paradiranje sa zastavama u duginim bojama spriječiti da bilo komu eksplodira štitnjača ili mu/joj se sruši cijeli svijet brže i trajnije od WTC-a, ja ću se pridružiti povorci pa neka i mene pogode pomom.
Više su me puta pitali što mislim treba li homo-parovima dozvoliti usvajanje djece. Intenzivno sam razmišljala o tomu. Osobno sam stava kako bi roditeljstvo trebalo biti privilegija onih koji su spremni kvalitetno i predano biti roditelji, a ne pravo svih onih kojima reproduktivni organi to omogućavaju. Prokreirati se može daleko veći broj osoba od broja osoba koje bi smjele biti roditelji. Svakog se dana u više navrata uvjerim u to. U mom malom klaustrofobičnom svijetu je stoga manje važno ima li dijete dva oca/dvije majke/one of each, važnije je kakvim ga vrijednostima uče i da svoje komplekse/frustracije/sranja ne prenose na to isto dijete.
Nismo svi isti, ne bi valjalo da jesmo. Broji se samo koliko smo dobroga učinili. I ne samo za sebe.

12.06.2011. u 19:11 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< lipanj, 2011 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Travanj 2014 (2)
Veljača 2014 (2)
Svibanj 2013 (2)
Studeni 2012 (1)
Veljača 2012 (6)
Siječanj 2012 (7)
Prosinac 2011 (12)
Studeni 2011 (10)
Listopad 2011 (7)
Rujan 2011 (15)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (11)
Travanj 2011 (23)
Ožujak 2011 (25)
Veljača 2011 (28)
Siječanj 2011 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

pisanjem do mentalnog zdravlja

Linkovi

Hypem.com
The Hype Machine

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Glazba za držanje na okupu

Trenutna glazbena stvarnost

Stalna postava:

Waits - izbornik
Cash - dušebrižnik
Cave - kreator igre