Jazzzlo

nedjelja, 24.04.2011.

Izgubljena vještina pisanja pisama

Neću početi s očekivanim pitanjem kada ste zadnji put napisali pismo. odgovor je jednako očekivan, u najvećem broju slučajeva. Pisanje dugačkih mailova nekim ljudima se ne broji u pisanje pisama. Pismo mora imati fizičku zaštitu u obliku omotnice, mora imati žig s datumom i nazivom otpremnog poštanskog ureda, mora biti rukom pisano, ne strojem. Tako ga i godinama kasnije možete smjestiti u prostor i vrijeme. Pretprošlo sam ljeto prebirala svoje kutije s pismima koje još uvijek zauzimaju mjesto u kući mojih roditelja. I opet se nisam mogla nagovoriti da ih konačno bacim. Kao da će mi nekad u životu trebati, kao da ću samo uz pomoć tih pisama moći rekonstruirati neke godine života, svoja veselja i sitne muke. Sjetila sam se pisama čitajući Kafkina, nakon čega sam se sjetila i drugih ukoričenih prepiski koje su mi prošle kroz ruke, prepiska između Filipa Davida i Mirka Kovača, pisma Jean-Paul Sartrea Simone de Beauvoir i one zbirke izmišljenih pisama u nekoliko epistolarnih romana koje sam čitala, Bijedni ljudi, (neizmjerno dosadne) Patnje mladog... i tako neke druge stvari (da ne zaboravim Adriana Molea!!!). I ovaj je blog na tom tragu, s očitim nedostatcima.
Čini mi se kako smo vještinu pisanja pisama izgubili nekako u isto vrijeme kad i strpljenje. Onda kada su nam, gotovo neprimjetno, nada, ljepota u detaljima i radost iščekivanja postali samo misaone imenice. Nisam sigurna koliko je tomu pomogao neoliberalni kapitalizam ili konzumerizam, ali odmogli sigurno nisu. Postali smo trkači, sprinteri, a tim se tempom pisma ne pišu. Pisanje pisma traži vrijeme, promišljanje, slaganje, fino detaljiziranje i razgibane ručne zglobove. Još se sjećam uzbuđenja i veselja koje me obuzimalo dok sam otvarala kuverte, razmotavala listove papira ispisane za mene, da ih samo ja pročitam i doživim. Pisma koja traže žuran odgovor, pisma koja ne traže nikakva odgovora. Pisma koja su pisana u ljutnji, ona napisana s ljubavlju, nježnošću, izvještajna pisma, pisma prepuna tuge... Netko je nekada odvojio komadić svog vremena samo za vas i za sebe. Jer svako je pisanje pisma ozbiljno introspektivan čin, jedan relativno kratak i dug pogled u sebe kako bih se uspješno izrazila na papiru i što je moguće preciznije prenijela svoje trenutno stanje primatelju/ici. Zato nam to više i ne polazi za rukom, zato smo i odustali. Teško nam je prebirati po sebi, a još teže to prebrano podijeliti s nekim. Mi smo trkači koji bježe od nekog zamišljenog straha. Jurimo ispred straha od neuspjeha, bolesti, razvoda, nevremena, gradnje kuće, ispita, plaćanja računa... I kako u takvoj juranjvi napisati pismo?
"... ti uopće nisi umoran nego nemiran, bojiš se učiniti i jedan korak po ovoj zemlji što vrvi od zamki, i zato su ti zapravo uvijek istodobno obje noge u zraku, nisi umoran nego se samo bojiš silna umora koji će uslijediti nakon ovoga silnog nemira i koji se (ti si ipak Židov i znaš što je strah) može zamisliti otprilike kao slaboumničko buljenje, u najboljem slučaju, u parku ludnice iza Karlova trga..." (Kafka, Pisma Mileni)

24.04.2011. u 11:13 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Travanj 2014 (2)
Veljača 2014 (2)
Svibanj 2013 (2)
Studeni 2012 (1)
Veljača 2012 (6)
Siječanj 2012 (7)
Prosinac 2011 (12)
Studeni 2011 (10)
Listopad 2011 (7)
Rujan 2011 (15)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (11)
Travanj 2011 (23)
Ožujak 2011 (25)
Veljača 2011 (28)
Siječanj 2011 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

pisanjem do mentalnog zdravlja

Linkovi

Hypem.com
The Hype Machine

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Glazba za držanje na okupu

Trenutna glazbena stvarnost

Stalna postava:

Waits - izbornik
Cash - dušebrižnik
Cave - kreator igre